De warmste schoenen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

De warmste schoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 10:28

Welke schoenen zijn er nu echt warm?
Ik heb nu panama jacks aan, maar hier krijg ik ijskoude voeten in.
Vroeger had ik de mountain horse rimfrost, daar heb ik nooit koude voeten in gehad, maar deze zijn niet meer te koop. Wat is het beste alternatief?

Ik heb ook de windermere van ariat, deze zijn ook lekker warm, maar ik zoek schoenen en geen laarzen. :)

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:30

Ik heb de Ara Osaka veterboots oid, daar zit bont/wol in en heb er werkelijk nog nooit koude voeten in gehad.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: De warmste schoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:36

Wol/bont is natuurlijk het warmste, maar niet diervriendelijk (zie ook mulesing, ik wil er zelf niet aan meedoen). Ik hoop even mee te lezen voor andere varianten.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:44

Wat is er mis met wol?

Edit, opgezocht en het is een wollen voering.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: De warmste schoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:48

Met sommige wol is niet zoveel mis (relatief weinig in ieder geval) maar veel wol wordt verkregen onder dieronvriendelijke omstandigheden met doorgefokte schapen die alleen gehouden worden voor hun wol. En mulesing natuurlijk. Ik draag/koop zelf overigens wel wol (want warm en duurzaam), maar ik wil dan wel heel zeker weten waar het vandaan komt.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: De warmste schoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:52


Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:04

ik zag deze van de week voorbijkomen - zien er goed uit (heb er dus zelf geen ervaring mee)

Mountain horse snowy river lace

https://hypostore.nl/mountain-horse-jod ... -lace.html

Zelf heb ik net deze binnen gekregen, maar nog niet uitgeprobeerd. Ik heb ze vooral gekocht voor als het voor "gewone" jodhpurs te koud is. Voor echte vrieskou zullen ze te koud zijn verwacht ik. Vooral ook omdat ik ze nog moet "uitlopen" en nog geen dikke sokken er in aan kan hebben.

https://hypostore.nl/ariat-harper-water ... choen.html

verder zou je ook eens bij de Welkoop ofzo kunnen kijken bij de werkschoenen en wandelschoenen

Eef_Bam

Berichten: 4099
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:18

De arctic lijn van Muckboots! Vroeger was ik altijd aanhet hanessen met meerdere lagen thermosokken, nog bevroren tenen. Nu stap ik gewoon in mijn muckboots met normale sokken en echt geen koude voeten meer. Volgens de website goed tot -30, en dat durf ik ook echt te geloven, zlef met deze temperaturen geen koude tenen.