Welke Samshield cap blijft lang mooi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Welke Samshield cap blijft lang mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 11:59

Hoi bokkers,

Jullie denken altijd zo fijn mee! Ik heb een smal, ovaal hoofd en stap met steeds meer hoofdpijn af. Daarna loop ik nog een paar uur rond met lijnen van de cap in mijn voorhoofd, gelukkig is het koud genoeg om een muts daar overheen te dragen :D

Aangezien ik mijn hoofd niet kan vervangen, moet ik daar toch het beste voor zorgen. Samshield zat heerlijk in de winkel, dus ik ga toch maar voor de bijl nu ik 25% korting had gevonden online bij verschillende winkels.
De keuze is enorm en ik kies graag iets wat mooi blijft en niet enorm snel krast met buitenritten. Ik heb (donker)bruine rijlaarzen en meestal draag ik zwart. Wat zouden kiezen, en dan met name de basis kleur en het materiaal van de buitenschaal?

En ik zie ook de optie 'dressage kin strap', die aan de achterzijde hoger is uitgesneden voor een knot. Zou de cap daardoor toch wat minder vast voelen om mijn hoofd? Ik rijd nu niet echt wedstrijden, maar als ik er niks voor op offer, waarom niet?

Afbeelding

First World problems, ik schaam me een beetje :o

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:08

De bruin lijkt eigenlijk gewoon zwart, dus zou dan de bruine kiezen. Zit je er beetje tussenin met je laarzen en kleren.

Ik heb de dressuurknot-uitsnede (en degene zonder). Hij zit daardoor niet losser.
Mijn 4-jaar oude cap met gladde (standaard) materiaal ziet er nog als nieuw uit. Deed hem wel altijd na het rijden terug in het zakje. Ik heb nu een buitenkant van Swarovski.

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Re: Welke Samshield cap blijft lang mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 13:06

Oh dat is fijn om te horen! Ik ga voor de bruin matte schaal, nu nog even mijn hoofd breken over de rest van de opties :D

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Welke Samshield cap blijft lang mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:20

Je hebt ook een configurator van samshield, kan je spelen met verschillende opties en het fijne is dat je gelijk de prijs ziet. Je kan dan echt even spelen met de opties en als het te duur wordt een goedkopere optie nemen.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Welke Samshield cap blijft lang mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:29

Bij mij is de bruine wel echt bruin en niet tegen zwart aan.

Afbeelding
Afbeelding

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Re: Welke Samshield cap blijft lang mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 16:50

Oh die bloemen zijn ook tof! Maar duidelijk bruin inderdaad, dankjewel voor de zonnige foto :D

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:21

Verschilt wel echt in welk licht. Ene keer lijkt hij bruin, dan zwart, dan blauw.
De leren rand vind ik het meest bruin tonen.

Dit is bijvoorbeeld bruin:
Afbeelding

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 17:36

Oh wauw, je zou inderdaad niet zeggen dat dat bruin is. Ik heb de cap besteld, standaard shadowmatt bruin, oom de trim en het embleem standaard. Zou graag de top in leer willen maar ik vond de ribbels niet mooi en de bloemetjes wilde mijn vriend niet sponseren. Laat staan de nog duurdere opties _O- maar de pasvorm is perfect, net of ik een kussen op mijn hoofd heb!

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:06

Voor de buitenritten kun je er altijd nog een cap cover overheen doen tegen het krassen :)

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australiƫ

Re: Welke Samshield cap blijft lang mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:44

Ik heb ook de standaard shadowmatt in zwart. Hij is echt erg fijn en comfortabel. Hij is nu een jaar oud en ziet er nog top uit. Mijn dochter heeft dezelfde maar die draagt er een cover over in ponyclub kleuren blijft hij ook nog eens extra lang mooi

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Re: Welke Samshield cap blijft lang mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 03:02

Jullie zijn geniaal! Daar heb ik niet eens aan gedacht, vedankt voor de tip :D

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Welke Samshield cap blijft lang mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:27

Graag gedaan. Er zijn er die hartstikke hip zijn, maar je koopt ook zo voor n klein bedrag een donkerblauwe of zwarte ( die van mij had ik bij kraemer.nl besteld ).