Ervaring gevraagd: STEEDS winterrijlaars favoriete III

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Ervaring gevraagd: STEEDS winterrijlaars favoriete III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 20:53


ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Ervaring gevraagd: STEEDS winterrijlaars favoriete III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:07

Ik volg... deze zien er nog een beetje 'net' uit. De meesten zijn van die lompe dingen

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Ervaring gevraagd: STEEDS winterrijlaars favoriete III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:58

Ik heb ze gekocht, maar net te klein. Maar ga geen maatje groter bestellen.
Denk dat hij groter ook niet comfortabel is want hij drukt heel erg bij de voorkant van je enkel als die vouwt. Leek me ook wel een fijne laars voor als het vriest.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaring gevraagd: STEEDS winterrijlaars favoriete III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:17

Ik heb de 2. Heel erg laag, en ze worden heel snel wijd. Ik vind ze het geld niet waard, slap, te laag, rond de enkel worden ze dus veel te wijd. De 3 ziet er op de foto hetzelfde uit. Dus ik vermoed dat dat hetzelfde is.

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:39

Hallo.
Ik lees vooral veel mee en reageer zelden maar aangezien ik de laatste tijd weer steeds meer op bokt zit ga ik toch maar weer eens actiever mee doen dacht ik.

Nou ja, na deze inleiding waaraan je helemaal niks hebt :D

Ik heb net andere en heb deze vorig jaar al gekocht bij kramer (zie de link). Geen leer dus in het begin echt wel heel stug maar blijven goed en zijn echt lekker warm. En ook een tikje goedkoper.

https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijlaarzen ... ..40..S%3e

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 20:28

Ai, ik heb ze net gistermiddag besteld, want er was 10% black friday korting haha.

Ik twijfelde inderdaad tussen de favourite en de tender, maar ben voor de favourite gegaan omdat echt leer me beter leek. Denk dat ik beter voor de tender had kunnen gaan als ik jullie reacties zo lees :+

Eerst maar even passen of ze me überhaupt passen, en mochten ze goed zitten misschien toch maar ruilen voor de tender. Qua maat en model zouden ze namelijk hetzelfde moeten zijn, alleen het materiaal anders. Ik houd jullie op de hoogte!

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Ervaring gevraagd: STEEDS winterrijlaars favoriete III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:53

Oh haha nou en ik zat al dit jaar de hele tijd te twijfelen toch deze alsnog in echt leer te halen maar wat ik dus nu zo las denk ik dat die van mij prima zijn en ik heb ze niet zo heel vaak aan want die winters stellen überhaupt niet zoveel meer voor

Ben toch wel benieuwd naar jouw idee erbij als je ze binnen hebt

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Ervaring gevraagd: STEEDS winterrijlaars favoriete III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:40

Heb je ze al binnen? Ben toch wel heel benieuwd naar jouw eigen bevindingen

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 17:29

Melzazu schreef:
Heb je ze al binnen? Ben toch wel heel benieuwd naar jouw eigen bevindingen


Helaas nog niet, ben ook erg benieuwd!
Volgens de track&trace komen ze morgen binnen *\o/*

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:50

murls schreef:
Melzazu schreef:
Heb je ze al binnen? Ben toch wel heel benieuwd naar jouw eigen bevindingen


Helaas nog niet, ben ook erg benieuwd!
Volgens de track&trace komen ze morgen binnen *\o/*


Oohh dat wachten we in spanning af :D

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 13:10

Ik heb ze zojuist gepast, helaas net te smal bij mn kuit, dus ze gaan sowieso terug ;( .
Maar ze zijn ook een beetje "verfrommeld" aan de voorkant zoals je kan zien op de foto's.
En het stukje onder de veters is helaas ook niet mee gevoerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Ervaring gevraagd: STEEDS winterrijlaars favoriete III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 13:14

Hè wat jammer. Je kunt op dit moment wel lekkere warme laarzen gebruiken.
Ik ga eens even kijken straks of het bij mij helemaal gevoerd is of dat ene stukje ook niet?

Ga je dan nog andere bestellen? Of durf je dat niet aan ivm de maat bij de kuit?

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 13:36

Ook een ander model gepast van Steeds, de winterrijlaas Rancher III (wijd).
Bij mn kuiten dan weer veel te wijd en bij mn enkels net goed .
Maar wel super lekker warm en zitten opzich wel lekker ondanks dat hij bij de kuit zo wijd zit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Rijbroek die ik hier aanheb is trouwens ook van kramer: de grip thermo rijbroek Bonnie met zitvlak. Absoluut een aanrader! Normaal heb ik vaak maat 40, deze besteld in 42 en dat was een verstandige keuze. Superlekker warm!

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 13:39

Melzazu schreef:
Hè wat jammer. Je kunt op dit moment wel lekkere warme laarzen gebruiken.
Ik ga eens even kijken straks of het bij mij helemaal gevoerd is of dat ene stukje ook niet?

Ga je dan nog andere bestellen? Of durf je dat niet aan ivm de maat bij de kuit?


Dit is helaas al de wijde vairant, ze zijn niet wijder. :( Net iets boven mn enkel is mn kuit al redelijk breed, daar komt de rits niet overheen. Daarboven zou het dan wel net weer passen, maar daar kan die dus niet komen :+

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 13:42

Ik had pas de grip thermo rijlegging (maar is een gewone rijbroek) Jessica gekocht. Ook echt lekker warm dus die gaat vandaag aan.

Laarzen lijken op de foto wel mooier aan te sluiten bovenaan dan die andere.

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Ervaring gevraagd: STEEDS winterrijlaars favoriete III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:38

Ik heb vandaag dus die van mij weer lekker aan gehad. Zo fijn warm en echt helemaal volledig gevoerd. Ik heb ook best flinke kuiten vind ik maar ik heb de regular en die passen echt prima. Misschien dat de pasvorm van deze toch anders is of hou je dan toch die rancher III laarzen :)

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 18:55

Bij agradi had ik ook nog de ELT Rijlaarzen Portland Winter besteld die hopelijk snel binnenkomen. Duimen dat die wel goed passen *D

Afbeelding

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Ervaring gevraagd: STEEDS winterrijlaars favoriete III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 19:02

+:)+
Die zien er ook erg mooi uit.
Nou ik duim voor je dat je snel lekkere warme voeten hebt :D

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 20:00

Oke beetje een late reactie, maar inmiddels heb ik ze binnen. Al wel een tijdje, maar het was steeds donker als ik thuis was / geen tijd haha. Misschien handig als hier ook iemand overweegt om warme laarzen te bestellen.

Zit zelf een beetje in twijfel.

De ELT Portland Winter (net iets boven de 100 euro):
Zit prima, maar de rits aan de achterkant flubbert. Goed te zien op m'n achterste been op foto 2. Eigenlijk nog net wat te wijd dus, maar maat smaller is weer te smal.

Afbeelding
Afbeelding

Heb ook de Feliz Buhler winterrijlaars Milano besteld (€319,-)
Zit ontzettend comfortabel, en dat bont aan de binnenkant is fantastisch <3 maar het leer is niet mooi egaal? Trekt dit weg of? :') Als t niet wegtrekt vind ik t wel zonde gezien ze redelijk prijzig zijn.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook de Steeds Rancher III (€149,-) besteld in een smallere kuit (waar de vorige keer 2 handen tussen mn kuit en de laars pasten). Deze zitten dan alleen wel weer erg strak om mn kuit. Voelt een beetje knellend. Rits kan net dicht (voorzichtig en met moeite) en ze zijn redelijk stug. Niet zo fijn met rijden denk ik, lastig om je hakken naar beneden te drukken. Materiaal voelt wel stevig en heerlijk warm.

Afbeelding


Normaal ben ik absoluut niet zo van zoveel bestellen haha, maar tis zo ontzettend lastig met warme rijlaarzen die in fysieke winkels vrijwel niet verkrijgbaar zijn :')

Ik zit nog een beetje in twijfel. T worden waarschijnlijk die van ELT (met flubberrits, naar wel handig om evtl nog een extra paar kousen aan te kunnen doen als t echt koud is), of die van Felix Buhler, maar balen dat dat leer niet mooi glad is.

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:48

Poeh lastig. Ik vind zelf de eerste van elt het mooiste en ook hoe ze zitten. Die flubber rits vind ik niet zo heel storend maar misschien zie ik het op de foto niet heel goed.

Die tweede van kramer (Milano) vind ik dat leer ook echt heel jammer en zeker voor die prijs. Ik denk niet dat dat weg trekt en voor zo’n prijs zou ik wat mooiers verwachten dus die zou ik zelf niet doen.

De derde van Steeds geef je zelf al het antwoord. Die vind je niet fijn zitten.

Als een rits maar net dicht kan is trouwens over het algemeen geen enkel probleem bij laarzen. Ik heb in een schoenwinkel gewerkt en soms kan een rits wel een cm of 2 niet dicht (of zelf nog iets meer) maar door het uitlopen passen ze na een tijdje prima. Hoeveel soepeler het materiaal wordt is wel afhankelijk van welk materiaal het is maar je zou dus kunnen overwegen of je de eerste van elt toch in een kuitmaat smaller pakt. Geen idee natuurlijk hoeveel het verschilt hè.

Kan ook goed zijn dat je qua kuit dus beetje tussen 2 maten in zit dan wordt het inderdaad allerlei laarzen passen tot er 1 is die qua vorm toch heel goed bij jouw kuit past of maatwerk met het bijbehorende prijskaartje :(

Die wie ik heb van Steeds zijn ook heel stug maar dat wordt echt minder met het gebruiken en ook ik dacht eerst: hierin kan ik mijn hakken niet goed uitdrukken maar ze zijn wel lekker warm.
Toch gehouden en gewoon gedragen en het materiaal wordt soepeler en kan goed bewegen erin nu. :j

Veel succes met je keuze. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 20:08

murls schreef:
Ook een ander model gepast van Steeds, de winterrijlaas Rancher III (wijd).
Bij mn kuiten dan weer veel te wijd en bij mn enkels net goed .
Maar wel super lekker warm en zitten opzich wel lekker ondanks dat hij bij de kuit zo wijd zit.

[ [url=m/eh5GFk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RWj9VR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BlzDkz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Rijbroek die ik hier aanheb is trouwens ook van kramer: de grip thermo rijbroek Bonnie met zitvlak. Absoluut een aanrader! Normaal heb ik vaak maat 40, deze besteld in 42 en dat was een verstandige keuze. Superlekker warm!



Deze laarzen lijken sprekend op de Epplejeck Janouk?

Heb ik al voor de vijfde winter aan. Het bont is ondertussen wel wat platgedrukt en zijn (gelukkig) wat ingezakt (heb niet zulke lange benen), maar voor de rest zijn ze nog prima.

https://www.ej.nl/thermolaarzen-eppleje ... ?sqr=anouk

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 11:41

Marie111 schreef:
Deze laarzen lijken sprekend op de Epplejeck Janouk?


Klopt inderdaad, ze lijken er behoorlijk op. De Janouk had ik ook gepast in de winkel maar model zat me niet lekker helaas