Waterdichte outdoor laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Friezenkind
Berichten: 82
Geregistreerd: 13-07-21

Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 11:00

Mijn Ugg Adirondack tall laarzen zijn gister helaas gesneuveld (mag ook wel na 12+jaar). Nu ben ik opzoek naar vervangers.

Vorig jaar had ik voor erbij de Horka chesterfield laarsjes, maar die waren niet waterdicht en waren mijn voeten doorweekt na door een plasje water lopen.

Nu twijfel ik heel erg om weer een ‘paarden merk’ te kopen. Heeft iemand ervaring met echt goede waterdichte laarzen liefst gevoerd. Ik wil ze namelijk ook tijdens het wandelen aan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:25

Ik volg mee, ik zoek ook nieuwe outdoorlaarzen

Ik heb jarenlang Horka Highlanders gehad en was eigenlijk vast overtuigd dat ik die opnieuw ging kopen want top. Lopen zalig, super warm, hufterproof. Maar nu zie ik heel veel andere die ook mooi zijn en ga ik twijfelen :=

Ik overweeg nu dus:
Highlanger (maar wil misschien eens wat anders)
Ariat Wythburn (maar moeilijk aan te trekken lijkt mij?)
Dublin river (maar niet wol vanbinnen, zijn ze dan wel warm genoeg?)
Travelin Lindau (maar niet wol vanbinnen)

Dus nog veel twijfels, ze moeten ook nog eens stevige zolen hebben, waterdicht zijn en ik moet er geen onderhoud aan nodig hebben om ze te laten overleven :=

Ellekebr
Berichten: 113
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:30

Ik heb hier zelf een topic over geopend een paar maanden geleden! Ik ben op de Ariat Windermere uitgekomen en vind die echt top. Geen rits of veter, niet alleen erg makkelijk aantrekken maar dus ook waterdicht tot helemaal bovenaan je laars. In vergelijking met de goedkopere van bijvoorbeeld epplejeck vond ik de pasvorm veel mooier (sluit beter aan).

Lizenlotte
Berichten: 405
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:32

Waarom denk je dat de wythburn moeilijk aan te trekken is? Ik ben eerder klaar met de wythburns dankzij de veters dan met laarzen zonder veters of rits (met dank aan mijn Hollandse polderkuiten)

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:40

De wythburn tall heeft dan wel weer een rits aan de achterzijde, die heb ik op mn wensenlijstje staan

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:44

Ja ik wil dus geen rits om de reden dat ellekebr zegt en ik dacht dat ze moeilijk aan te trekken waren omdat ze wel smal zijn. Moet je ze tot onder losmaken? Want dat vind ik wel de mooiste van het lijstje

Ellekebr
Berichten: 113
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:54

Ik heb de Wythburn ook gepast. Hele mooie laarzen en zitten super fijn, maar ik vind het verschrikkelijk om steeds veters vast te moeten maken (en dan ook nog twee keer als je wilt rijden en andere laarzen aan trekt). Ik kwam laatst een meisje tegen met die laarzen die dat ook zat was en de veters gewoon helemaal onderaan wat losser vastmaakte als een soort schoenen met hele lange flappen :')

Plus vanaf de veters zijn ze niet meer waterdicht, ik wil zo hoog mogelijk door het water kunnen stappen!

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 18:10

Ik ben slecht in koude voeten, dan is al snel alles koud en stram bij mij. Vorig jaar heb ik jachtlaarzen gekocht, die zijn van dik rubber en gevoerd met neopreen en daar heb ik een thermo-inlegzool in. Nu heb ik altijd droge én warme voeten. En ze lopen super. En kunnen tegen stallen afmesten.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 18:20

Ellekebr schreef:
Ik heb de Wythburn ook gepast. Hele mooie laarzen en zitten super fijn, maar ik vind het verschrikkelijk om steeds veters vast te moeten maken (en dan ook nog twee keer als je wilt rijden en andere laarzen aan trekt). Ik kwam laatst een meisje tegen met die laarzen die dat ook zat was en de veters gewoon helemaal onderaan wat losser vastmaakte als een soort schoenen met hele lange flappen :')

Plus vanaf de veters zijn ze niet meer waterdicht, ik wil zo hoog mogelijk door het water kunnen stappen!

Omg ja, ik wilde geen rits omdat daar water in komt maar dat is bij deze dus helemaal het geval. Niet bij stilgestaan _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 18:28

Weet niet wat je budget is? Anders is een paar jachtlaarzen ook een optie. Hoog, waterdicht en als je voor neopreen gevoerd gaat heerlijk warm. Lopen ook als pantoffeltjes. Ik gebruik ze voor trainen en wandelen met de hond.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:18


Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:28

Ik ben fan van mijn Ariat Grasmere laarzen.
Loop er mee door enkeldiepe blubber op sommige momenten en altijd droge voeten.

prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:30

Ik heb Ariat rubber regenlaarzen. Gevoerd, compleet waterdicht maar met het fijne Ariat voetbed. Ik heb ze nu een jaar of 6 geloof ik, en ze zijn nog perfect. Deze soort heet Windstoppers, maar ik denk niet dat dit model nog gemaakt wordt.

Ze lijken op deze, alleen zijn de mijne wat lichter grijs: https://www.ariat.com/nl/en/10027340_88 ... h=B_Medium

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:42

SusanH schreef:
Weet niet wat je budget is? Anders is een paar jachtlaarzen ook een optie. Hoog, waterdicht en als je voor neopreen gevoerd gaat heerlijk warm. Lopen ook als pantoffeltjes. Ik gebruik ze voor trainen en wandelen met de hond.

Ik heb nog nooit van jachtlaarzen gehoord :D budget is zo goedkoop als het kan, zo duur als nodig.
Had mijn hoofd gezet op een 150-180€ omdat de meeste opties daarbinnen vielen

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 22:51


Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 23:06

Ik heb de Horka Highlander al 3 a 4 jaar. Merinowol en tot de enkel waterdicht. Ik mishandel ze behoorlijk maar ze houden het goed vol. Ze zijn niet voor mensen met dikke kuiten.

mxren
Berichten: 71
Geregistreerd: 04-02-15
Woonplaats: Gelderland

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 23:44

Ik heb de Dunlop blizzard thermo/sneeuwlaarzen sinds een jaar, niet duur,heel erg waterdicht en super lekker warm. Voet is alleen voor het fijne net te breed in een stijgbeugel maar voor een rustig bosritje gaat het wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:03

Granoek schreef:
SusanH schreef:
Weet niet wat je budget is? Anders is een paar jachtlaarzen ook een optie. Hoog, waterdicht en als je voor neopreen gevoerd gaat heerlijk warm. Lopen ook als pantoffeltjes. Ik gebruik ze voor trainen en wandelen met de hond.

Ik heb nog nooit van jachtlaarzen gehoord :D budget is zo goedkoop als het kan, zo duur als nodig.
Had mijn hoofd gezet op een 150-180€ omdat de meeste opties daarbinnen vielen


Een jachtlaars is eigenlijk precies wat er staat, worden doorgaans gebruikt voor de jacht. Warm, waterdicht en je kan er lekker op lopen. Ook prima te gebruiken voor andere dingen, zoals lekker wandelen, je paard uit de wei halen etc. Zijn echt wel anders qua comfort dan een simpele rubber laars die je in de ruitersportzaak of schoenenwinkel koopt.

https://www.jachtloods.nl/product-categ ... htlaarzen/

Ik heb de dunlop ook staan hier, ooit gekocht omdat het me handig leek. Maar als je laarzen past die echt comfort hebben dan voel je wel verschil.

Sure_lee

Berichten: 10391
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:21

Ik heb de tip voor mijzelf nog niet gevonden.
Heb de Adirondack van ugg, de Windermere van Ariat en jachtlaarzen met neopreen van Aigle.
En dan heb ik ook nog een berg aan B-merken geprobeerd de afgelopen jaren.
Overal krijg in na een paar uur natte en dus koude voeten in. Om moedeloos van te worden... -O-
Ook heb ik al alle soorten materiaal sokken geprobeerd.

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 09:29

Ik heb de Br Greenland II. :D Super warm, tot nu toe waterdicht zelfs in water van +- 20cm.

Myrtheduif
Berichten: 8
Geregistreerd: 21-08-12

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:24

Outdoor laars Canada II van Harry's Horse. De binnenzijde is compleet gevoerd met waterdicht materiaal.

Leo

Berichten: 50137
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:31

Ik heb Horka Highlanders gehad en die vond ik geweldig, ik deed er ook alles mee (ook rijden). Helaas onderhield ik ze onvoldoende en dat was funest voor het leer. Na 3 winters waren ze echt vergaan.
Toen Ariat Whytburns gekocht en die vind ik ook geweldig maar gebruik ik echt alleen op hele koude dagen op de track en ik rijd er de hele winter mee. Ik draag ze zo min mogelijk in de prut en urine/mest en onderhoud ze.
Voor dagelijks gebruik op de track en in de prut draag ik Dunlop Blizzard laarzen. Prima warm en waterdicht en relatief goedkoop. Ik doe er 2 winters mee en loop behoorlijke afstanden met een terrein van 3 ha. Als ik ga rijden trek ik dan dus mijn Ariats aan. Geen last met de veters overigens, heb ze zo aan en uit.

Voor wandelen met de hond wilde ik weer Horka Highlanders komen maar uiteindelijk voor een lager type gegaan. Die bevallen ook prima en zijn ook heerlijk warm.

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:40

Ik loop zomer en winter elke dag kilometers op mijn goedkope rubberen dunlop laarzen. In de zomer de normale (sport), in de winter de gevoerde (blizzard). Wel een goed zooltje erin liggen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:47

Ik had altijd Ariat stalschoenen, maar die gaan zo snel kapot, dat ik de laarzen niet aandurf.

Horka gepast, maar zaten me niet lekker en toch weinig vertrouwen in leer en suede bij nattigheid, urine en mest.
Nu wel Horka stalschoenen en die zaten eerste dagen ook niet lekker, maar ze wennen.
Heb 2jr geleden de Dunlop's gekocht, maar mn hiel ging in het begin kapot van de voering.
Ik vond ze op zich makkelijk en niet heel slecht lopen voor kaplaarzen, maar wel heel koud aan de onderkant van de voet.

Zoek eigenlijk gevoerde werklaarzen, want mis wel wat stevigheid en mn stalen neus en verstevigde zool. Helaas beginnen die vrijwel altijd te groot en heb maat 38.

Heb wel gewone kaplaarzen, maar kom er met dikke sokken niet in en ze zijn al maat 39.

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Waterdichte outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:00

Ik heb de laarzen van Harry's Horse, de Toronto. Prima te betalen en ik ben e heel tevreden over. Paard staat 24/7 buiten dus ik vind die Ariats, Horka, etc. zonde van het geld als ik zo door de blubber moet.