Wie helpt me met het kiezen van een wedstrijdjasje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Wie helpt me met het kiezen van een wedstrijdjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 21:51

Omdat jullie waarschijnlijk meer weten over merken, materialen en modellen dan ik... :) Wie helpt me met het kiezen van een mooi wedstrijdjasje?

Ik zoek een klassiek model (getailleerd, zwart of donkerblauw, smalle mouw, geen bling of fancy randjes etc.), vooral voor springen (maar ook voor eventing-dressuur), wasbaar maar niet te duidelijk synthetisch, en vooral: met extra lange mouwen (ik kom meestal zo'n 10 cm tekort). Tips voor op-maat-maak adressen zijn ook welkom (maar liever koop ik gewoon iets in een (web)shop). Budget is redelijk ruim.

Wie heeft tips?

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Wie helpt me met het kiezen van een wedstrijdjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:17


Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 22:03

Als je ergens de mogelijkheid hebt zou ik Equiline eens gaan passen. Of cavalleria toscana. Echt mooie jasjes, kwaliteit en ook zonder poespas.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Wie helpt me met het kiezen van een wedstrijdjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 22:24

Ik ben ook fan van mijn Cavalleria! Daarvoor een Animo gehad en daar vond ik het fijn dat die nog wat meer getailleerd was, maar wellicht iets te synthetisch als ik je eisen lees?

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 23:02

Ik ben 176 lang dus ook meestal het probleem met de korte mouwen. Ik heb de Horka Majestic gehad en 1 van Kingsland, weet alleen niet meer welk model helaas. Equiline wat al eerder genoemd is vind ik zelf ook altijd mooi. Beetje less is more gevoel!

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 23:48


Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 00:01

Maik79 schreef:
Ik ben 1.88m met lange ledematen. Mouwen zijn standaard te kort. Behalve... bij deze:

Alessandro Albanese AA Motion Lite Dames Wedstrijdjasje

Ik heb 'm in het donkergroen, maar is er ook in het zwart, blauw, grijs. Wasbaar, met rek, en heel lichtgewicht. Echt heel blij mee.


Die vind ik zelf best fris met koude winterdagen :o

Heb je al eens gekeken naar de jasjes van samshield? Die hebben ook eenvoudig blauw en zwart. Zonder glitter en franje.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:45

Lithya schreef:
Maik79 schreef:
Ik ben 1.88m met lange ledematen. Mouwen zijn standaard te kort. Behalve... bij deze:

Alessandro Albanese AA Motion Lite Dames Wedstrijdjasje

Ik heb 'm in het donkergroen, maar is er ook in het zwart, blauw, grijs. Wasbaar, met rek, en heel lichtgewicht. Echt heel blij mee.


Die vind ik zelf best fris met koude winterdagen :o

Heb je al eens gekeken naar de jasjes van samshield? Die hebben ook eenvoudig blauw en zwart. Zonder glitter en franje.


Als 't echt koud is, dan gaat er een shirt met lange mouwen onder. Ik ben juist wel blij dat 't een lekker luchtig jasje is, ik heb het eerder warm dan koud :)

Overigens, mocht je geïnteresseerd zijn in dit jasje, of een andere van Equiline, Amigo, EGO7, ze hebben de komende dagen 20% korting bij HorseOnline:

Afbeelding

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Wie helpt me met het kiezen van een wedstrijdjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 11:48

Veel dank voor jullie tips! Ik ga ze allemaal bekijken.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:49