Lange warme waterdichte jas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Lange warme waterdichte jas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 20:39

Dat zoek ik dus, maar ik vind de zoektocht erg lastig. Ik heb nu 2x wat besteld online, voor honderden euro's 'voorgeschoten', om vervolgens erachter te komen dat ze niet goed passen. Dit schiet zo niet op dus :+

Ik zoek:
- Lengte rond de knie
- Waterdicht, niet waterafstotend
- Warm, het is voor de winter
- Genoeg ruimte rondom de oksels/bovenarmen, ik wil ook graag mijn baggy truien eronder aankunnen
- Beetje modieus
- Budget tot 300 euro voor de perfecte jas
- Splitten niet nodig, mag dus ook een niet-paardenmerk zijn

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:09


Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:12

Precies die jas van de Welkoop heb ik! Vorige week 20% korting.

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:17

AmyJamess schreef:
Ik heb mijn jassen altijd van de welkoop.
Super fijne, en warme jassen.
Je hebt verschillende modellen. ik heb deze, de lengte van deze jas is tot de knieen. en ik vind deze kleur echt mooi. een leuke herfst kleur.
https://www.welkoop.nl/adventure-line-nicos-jas-bruin-40-dames_1340896

Is deze wel waterdicht dan? De naden zien er niet getapet uit en ook in de specificaties staat het er expliciet niet bij.

TS, ik ben echt naar precies hetzelfde als jij op zoek. En ik vind het ontzettend moeilijk. Het loopt het meest stuk op de waterdicht eis, waterafstotend heb ik gewoon niks aan :n

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:18

Ik heb een waanzinnig fijne jas van Patagonia, perfect waterdicht, tot iets boven de knie, met een losse donsjas als voering voor in de winter (dan isie mij meestal te warm, ik draag bij droog weer de losse donsjas wel solo, het is uiteindelijk een 3in1jas).

Heb hem wel in een Outlet gekocht, want de normale prijs was me echt te gortig (had de jas bij Bever gezien en gepast en er verliefd op geworden, maar toen zat ik de prijs en heb ik hem heel snel terug gehangen).

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:25

beegee schreef:
AmyJamess schreef:
Ik heb mijn jassen altijd van de welkoop.
Super fijne, en warme jassen.
Je hebt verschillende modellen. ik heb deze, de lengte van deze jas is tot de knieen. en ik vind deze kleur echt mooi. een leuke herfst kleur.
https://www.welkoop.nl/adventure-line-nicos-jas-bruin-40-dames_1340896

Is deze wel waterdicht dan? De naden zien er niet getapet uit en ook in de specificaties staat het er expliciet niet bij.

TS, ik ben echt naar precies hetzelfde als jij op zoek. En ik vind het ontzettend moeilijk. Het loopt het meest stuk op de waterdicht eis, waterafstotend heb ik gewoon niks aan :n



Ik haal al jaren mn jas bij de welkoop van dit merk (adventure line) ik draag ze op stal, in het bos en door weer en wind. Tot nu toe altijd gehad dat ik droog bleef ondanks de hoeveelheid regen.

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Lange warme waterdichte jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:32

Heb je ak gekeken naar UHIP jassen?

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:37


Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:40

Hipinderegen heeft hele mooie lange regenjassen.
Ik heb de happy rainy days montreal met flap voor tussen de benen (ideaal voor op de fiets), de happy rainy days Toronto is meen ik hetzelfde model maar dan gewatteerd.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:40

Ik heb deze vorig jaar gekocht en ben daar zo blij mee!
Heb flinke buien op de scooter gehad en blijf altijd droog.

Met de wat warmere dagen is hij niet meteen te warm doordat hij niet mega dik is, maar heb het er in de winter nooit koud mee gehad.

Heb er een stuk of 5/6 besteld toen en vond alles niks, behalve deze.

https://www.horze.nl/winter-paardrijjas ... l?color=DB

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:49

Uhip!

En anders misschien stierna? Is te koop bij atorka.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:58

Didriksons :). Ze hebben verschillende modellen tot halverwege je bovenbenen (daar heb ik 'm ook voor gekocht, stond altijd te vernikkelen op tochtige stations) of nog langer als je wilt, niet dik maar toch warm en zeker waterdicht.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 00:34

Maik79 schreef:
Didriksons :). Ze hebben verschillende modellen tot halverwege je bovenbenen (daar heb ik 'm ook voor gekocht, stond altijd te vernikkelen op tochtige stations) of nog langer als je wilt, niet dik maar toch warm en zeker waterdicht.

Wilde ik ook noemen! Ik heb het model Helle 5. Geweldige jas, super warm, waterdicht en met lekker lange mouwen. Ik heb een maat kleiner dan normaal, dus valt best groot. Ook vrij goed betaalbaar. Enige minpunt is dat het ook een beetje een zweetjas is als je je erg inspant.


jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Lange warme waterdichte jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 07:01

American today. Lange regenjassen met en zonder voering, voor onder de 100,- gemaakt van gerecyclede petflessen. In verschillende kleuren. Ik vind em heel fijn.

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Lange warme waterdichte jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 08:09

Ik heb de Equestrian Stockholm Denali besteld twee weken terug, beste winterjas ooit <3
Normaal zit ik tussen S en M in, maar hier kan ik bij een S nog een dikke sweater eronder aan. Water bleef op de jas liggen, wel flink aan de prijs, maar misschien dat je met Black Friday een leuke deal kan scoren!
https://equestrianstockholm.com/nl/shop ... -dark-sky/

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Lange warme waterdichte jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 08:19

Ik heb op horse event een jas van Lizzard sports gekocht, net even boven de knie en echt helemaal wind en waterdicht. Ik heb zelf de gevoerde versie.