Welke outdoorlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 17:18

Bielsje schreef:
Ellekebr schreef:
Ik heb daar bij de Ariat Windermere die ik nu heb geen last van. Heb ze nu een maand en ben er heel blij mee. En ze bleken wel waterdicht :+


Had je nou dan toch gewoon water in je laarzen gespoten? _O-


Daar lijkt het op :Y)
Ik heb ben er later mee door een meer gelopen tot de rand van de laarzen en had droge voeten. Gelukkig!!
Sorry Ariat voor de slechte publiciteit :')

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:29

Ik heb laarzen van ZOO adventure. Verschillende modellen en kuitmaten, geschikt voor steunzolen en gaan nu het 3e seizoen in. Droog, warm. Afspoelen, goed laten drogen, even insmeren en gaan!

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:38

Voor mij nooit weer Ariat, stinkend duur en na een paar jaar lieten de zolen los. Niks geen garantie, even € 125,= aftikken. -O-

OlympicOrry

Berichten: 595
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:15

Ik heb inmiddels 7 jaar de horka higlanders en ikzweer erbij. Inmiddels zijn ze behoorlijk afgeleefd maarnog steeds waterdicht.

Ceetje_bokt
Berichten: 5182
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:22

Schuur_ schreef:
Die heb ik ook voor te trainen met de honden. Gisteren een hele wedstrijd gelopen (15 000 stappen) met hond op die laarzen door modderige velden en bospaden en helemaal droog (uiteraard want rubberen laarzen) maar ook geen pijn aan mijn voeten.

Gewoon heerlijk comfortabel. Fashionable is een ander verhaal. Ik hoor ook veel goede verhalen over de rubberlaarzen van de Decathlon

Kan je mij vertellen hoe de maat van dit model valt? Ik heb meestal maat 41. Van Ariat had ik van de western boots maat 40, die vallen dus groot. Van Muckboots heb ik maat 42 en van Lowa zelfs 42,5.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:37

Rijden jullie ook met de ariat Windermere? Ik ben nog opzoek naar fijne thermo laarzen waar je ook fijn mee kunt rijden

SuperRocky
Berichten: 174
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:51

Ik heb Travellin outdoor laarzen gehad, dit was geen succes. De laarzen zaten lekker hoor, maar de kwaliteit viel zwaar tegen. Binnen een jaar was de voering gescheurd (op de hiel), onder garantie nieuwe laarzen ontvangen, daarbij precies hetzelfde probleem, en na net iets meer dan een jaar liet de zool los en dit was niet meer te repareren door de schoenmaker. Toen ik ze kocht had ik nog niet door dat bij Travellin ongeveer altijd afgesprijs verkocht wordt, het leek toen een leuke aanbieding. Ik denk dat ze bij Travellin vergeten dat als ze iets aanbieden wat afgeprijst is/lijkt van 200+ euro, dat mensen dan ook de kwaliteit van een laars van 200+ euro verwachten.

Ik heb nu net Ariat Whytheburne tall laarzen aangeschaft. Ze zitten heerlijk, maar omdat ik ze nog maar net heb kan ik nog niet veel zeggen over de kwaliteit/duurzaamheid :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34746
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:20

linky schreef:
Voor mij nooit weer Ariat, stinkend duur en na een paar jaar lieten de zolen los. Niks geen garantie, even € 125,= aftikken. -O-


Dat is toch vrij normaal dat je na een paar jaar geen garantie meer hebt als je zolen los laten?

Lizenlotte
Berichten: 412
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:52

Met de Windermere heb ik geen ervaring maar met de wythburn rijdt ik vaak en graag, zitten echt heerlijk en ook afgelopen weekend lekkere warme voeten gehad :-)

Muze
Berichten: 5318
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:53

Ik heb altijd net m’n windemere gereden. Heerlijk.
Heb nu horka outlander. Heb ze enkele keren aangehad, zalig warm maar hopelijk lopen ze nog een tikkeltje uit, want ze zijn iets krap aan de voet

Petroush
Berichten: 32
Geregistreerd: 24-10-22

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:33

Horka outlander was voor mij ook net te krap bij de voet. Ik hou van mijn Mountain horse high riders! Super comfortabel om mee te rijden en rond te lopen.

tengeltje11
Berichten: 7161
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:49

ik doe alles met mijn ariats.... rijden, stallen, alle dagen mee rondlopen, wandelen,door de modder dretsen,.....
zijn wel fatbaby's.
heb ook een gevoerde versie voor als het heel koud is en anders winter, zomer, doe ik er alles mee.

dat ze na een paar jaar wat gaan, is in mijn ogen normaal.
die dingen komen van mij 20 keer nat en weer droog in een week, ik doe er nooit iets mee qua onderhoud(behalve door het gras lopen om het meeste vuil er af te krijgen), dus na 3 jaar een paar nieuwe, vind ik geen slechte investering, ik loop er in de winter altijd mee rond buiten en in de zomer enkel als ik met de paarden bezig ben of rij.
nooit pijnlijke voeten en geen omkijken naar.

Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 15:49

Valerie_V schreef:
Rijden jullie ook met de ariat Windermere? Ik ben nog opzoek naar fijne thermo laarzen waar je ook fijn mee kunt rijden


Ja! Mijn dure De Niro’s moesten terug naar Italië dus momenteel zelfs meerdere keren per week :’)

jen

Berichten: 3215
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:41

Ik ben nog steeds op zoek naar outdoor laarzen. Heb van travelin 2 paar besteld maar beide passen niet, bij de een is mn kuit te dik. Dus lagere besteld en bij die kom ik met mn wreef niet erin. Hiervoor heb ik ariats gehad maar de binnenvoering hiervan was snel kapot. Een hoge laars wordt lastig met mn dikke kuit (heb maar 1 kuit die dik is waar de schacht niet overheen past). Heb al vanalles bekeken maar weet het echt niet wat ik moet kopen en mn tenen vriezen er nou al vanaf. Dus als nog iemand een goede tip heeft hoor ik het graag !!

Muze
Berichten: 5318
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:50

Horka highlander? Die zijn echt wel voor brede kuiten

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:55

Westerntrail schreef:
Ik heb deze zitten mij goed zijn waterdicht en heerlijk warm

[ [url=m/nW6aAJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze heb ik ook. Heerlijk! Bij de EJ gekocht, gaan al een paar winters mee.

jen

Berichten: 3215
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:13

Muze schreef:
Horka highlander? Die zijn echt wel voor brede kuiten


Zie dat deze bij epplejeck verkocht worden, kan ik ze eens gaan passen. Thanx voor de tip

Celebi
Berichten: 3784
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:06

Coentjuh schreef:
Sinds gisteren mijn trouwe berg/wandelschoenen van de Scapino verruild voor mijn outdoorlaarzen die nu 1 winter gedragen zijn. Maar jeetje ik moet daar echt weer aan wennen hoor. Ik heb er zooveeeel gepast en dit waren tot nu toe de beste, maar het lopen kost zoveel energie. Kan er echt niet mee rennen ofzo.

Snap ook nog steeds niet precies waar het probleem ligt bij mij. Misschien dat het niet goed aansluit bij de enkel en daardoor mijn voorvoet en mijn kuiten beide een eigen leven lijden? Ik weet het echt niet?

Glippen jullie bij outdoorlaarzen er echt niet uit aan de achterkant bij jullie enkels? Heb alleen ik dat probleem? Willen jullie er eens opletten komende dagen :D


Dit heb ik dus ook.. Zo erg dat ik blaren krijg en nu zelfs littekens boven mijn hielen heb. Vreselijk en wat een pijn elke dag gehad. Vorig jaar van stal gewisseld en daar was het best droog in de winter en kon ik met Ariat schoenen de winter en zomer door. Dat was zo'n verademing! Droeg ze ook echt uren per dag. Helaas nu weer op een blubber stal met diepe plassen. Moet echt weer (snel) over op laarzen maar weet gewoon niet wat ik moet kopen. Heb al zoveel gepast bij de ANWB, EJ, etc. Ik moet het echt passen in een winkel want de kans dat het niet past is zoveel groter dan wel. Ben radeloos. Iemand ideën?

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 00:31

Gelukkig ben ik niet de enige! Ik heb ook van alles aan gehad Epplejeck, Harry s Horse, BR, Horka Highlander, ANWB, div outdoorlaarzen van Ariat.. Denk dat het echt aan het model ligt. Dus dat standaard type outdoorlaars, dat werkt gewoon niet bij mij. Het werk nu bij de paarden met de modder is al zwaar, laat staan met outdoorlaarzen. Zie er gewoon tegenop en kost me veel energie. Horka Chesterfield hoorde ik dat evt een optie kan zijn, ander, smaller model. Dus als ik ooit in winkel kom ga ik die zeker passen. Zijn wel laag voor de modder hier, maar dan wassen we de spijkerbroeken maar vaker. Maar ik sta ook open voor andere ideeën of tips. Ben net zo radeloos als mijn boven-bokker.

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 06:39

Ik blijf bij mn dubarrys, ik leef er zo n beetje in, buiten mn werk dan. Ik heb in het voorjaar de roscommons gekocht. Mn eerste paar waren galways en daarna longfords. Alleen op stal gebruik ik ze nu niet.

Zipperdepip
Berichten: 88
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 07:04

Ik heb Dubarry gehad vroeger, waren erg fijn en sterk heb ik zo een 4 jaar mee gelopen. Ariat gehad, mooi maar de zool liet heel snel los en lees dat vaker. Vond ze ook stijf lopen. Nu over op Muck Boots, vind ik tot nu toe het fijnst , lopen echt heerlijk, waterdicht en in allerlei soorten verkrijgbaar ook bruin en rijlaarzen types! Ook erg sterk. Gewoon top laars!

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 12:48

@ Celebi; [RUI] Outdoorlaars voor smalle voeten kijk ook even in dit topic!

Muckboots zou ik ook nog wel eens willen proberen (als er iets in de buurt zat waar ze ze zouden verkopen) Dubarry is wel erg prijzig, weet ook niet of dat 'mijn' probleem oplost want dat is weer zo'n lange standaard laars. Denk dat ik een heel ander model of korter moet hebben of misschien juist een soort type rijlaars, dat dat strakker zit ofzo. (maar ik rijd nooit in de winter en ben totaal geen dressuurruiter, dus eigenlijk niet wat ik zoek)

Ceetje_bokt
Berichten: 5182
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:07

Bij Muckboots maakt het model heel veel uit. Ik heb de weekend Arctic gehad, vrij smal en zaten heerlijk, maar bijna geen profiel. Daarna de gewone Arctic, iets breder maar wel met meer profiel en nu deze Afbeelding. Heerlijke laarzen met echt een smallere leest. Net als bij de Muckboot Arctic ook maat 42, terwijl ik normaal 41 draag. Ook passend voor de dikkere kuit door het riempje.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:34

Voor de echte bagger gewoon een paar rubber laarzen.
Ik heb een set staan , zijn eigenlijk laarzen voor in een koelcel o.i.d. Waren 3 euro bij de kringloop , zijn gevoerd, waterdicht en ik heb er geen koude voeten in.

Zipperdepip
Berichten: 88
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:42

Coentjuh schreef:
@ Celebi; [RUI] Outdoorlaars voor smalle voeten kijk ook even in dit topic!

Muckboots zou ik ook nog wel eens willen proberen (als er iets in de buurt zat waar ze ze zouden verkopen) Dubarry is wel erg prijzig, weet ook niet of dat 'mijn' probleem oplost want dat is weer zo'n lange standaard laars. Denk dat ik een heel ander model of korter moet hebben of misschien juist een soort type rijlaars, dat dat strakker zit ofzo. (maar ik rijd nooit in de winter en ben totaal geen dressuurruiter, dus eigenlijk niet wat ik zoek)


Ja dat is zo Dubarry is stuk duurder. Nee dan denk ik dat je van Muck Boot echt blij wordt hoor, is kwa prijs en alles wel wat je zoekt! Je kan het toch bestellen en passen, eventueel retouren? Veel bedrijven waar dit gratis en makkelijk kan. Ik heb ook de Arctic, eerst zonder profiel en nu die met profiel. Beide vind ik erg fijn. Zitten zo lekker! En gegarandeerd geen koude voeten. En je hebt zoveel modellen. Ze sluiten ook mooi aan. Haha lijkt wel of in er aandelen heb. Ik heb zelf 39,5 of 39/40, elke site benoemd het anders. Normaal ook altijd 39 of 40. Als de tussenmaat er niet was was ik voor 40 gegaan.