Welke outdoorlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25439
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:20

Ik heb zowel van huismerk van ej als divoza gehad en die kan ik allemaal afraden. Even ook voor de meelezers,haha. Redde het allemaal geen eens 1 paddockseizoen (herfst en winter) ik gebruikte ze bij paarden en later met honden uitlaten. Niet in de mest, maar wel in gras en plassen.

Beide winkels heb ik een vervangend paar gehad die het weer niet volhield en kreeg toen te horen bij divoza dat ze niet gemaakt waren voor dagelijks gebruik en zo veel op te lopen :+ Ej was niet veel beter, daar kreeg ik ook te horen dat ze niks meer konden doen en 6 maanden toch goede leeftijd was.

En dat terwijl ze dus echt niet mishandelt werden, gewoon lopen door nat gras, wat modder wat eraf gehaald wordt en een keer een plas als het niet anders kan zou toch gewoon moeten kunnen met outdoorlaarzen...

TinkerPepsi
Berichten: 32
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Almelo

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:54


Muze
Berichten: 5317
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:58

Ariat grasmere is echt waterdicht

Bielsje

Berichten: 1406
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:26

Maartje_M schreef:
Ik zweer bij de Ariat Windermere, ik vind dit echt geweldige laarzen!

Ze zijn alleen wel warm, dus met dit weer draag ik ze nog niet. Ik ben eigenlijk op zoek naar een zelfde laars maar dan zonder voering/minder warm


Echt? Ik loop er alweer een week of 2 dagelijks op en geen last dat het te warm is :x

Ik loop er nu een dik jaar op en we hebben vaak een halve sloot voor de paddocks liggen en ik kan ze aanraden! Het personeel op stal was jaloers op mij en draagt ze nu ook :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34746
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:29

Ik kan die ariats nu ook al prima aan hoor. Ik heb de Wythburn, de lagere versie.

Majabeestje
Berichten: 3826
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:47

Kitty_ schreef:
Ik heb ( en verkoop :P ) zelf deze laarzen ( ze zijn er ook in volledig bruin) voldoen aan al je eisen, tenzij je lederen laarzen zoekt. Er zijn niet veel laarzen waar ik pijnvrij langere stukken mee kan lopen, maar met deze dus wel.

https://www.busse-reitsport.de/produktd ... 37.699.047.


[ [url=m/0fSg05.png]Afbeelding[/url] ]


Ik kan niet goed zien of de voet gevoerd is, weet jij dat zo?

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:22

Bielsje schreef:
Maartje_M schreef:
Ik zweer bij de Ariat Windermere, ik vind dit echt geweldige laarzen!

Ze zijn alleen wel warm, dus met dit weer draag ik ze nog niet. Ik ben eigenlijk op zoek naar een zelfde laars maar dan zonder voering/minder warm


Echt? Ik loop er alweer een week of 2 dagelijks op en geen last dat het te warm is :x

Ik loop er nu een dik jaar op en we hebben vaak een halve sloot voor de paddocks liggen en ik kan ze aanraden! Het personeel op stal was jaloers op mij en draagt ze nu ook :')


Ik vind het snel warm aan mijn voeten, misschien dat dat scheelt :D Ik doe ze aan als we richting vriezen gaan, dus rond de 10 graden vind ik het nog te warm. Maar ze zijn inderdaad perfect waterdicht!

Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 20:55

Ik heb vandaag de Ariat Windermere meegenomen. Ik vond de Wythburn eigenlijk mooier en fijner zitten, maar dat gedoe met veters elke keer wanneer je ze aan en uittrekt zag ik niet zitten.
Ik heb nog een epplejeck model gepast maar die was echt lelijk vormloos

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:48


Ladyson

Berichten: 3231
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 23:09

Mondoni bevalt hier prima

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34746
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 08:41

O echt heb je ze laten staan om de veters? Daar heb je zo handigheid in.

ConnemaraP
Berichten: 126
Geregistreerd: 31-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 09:42

Ellekebr schreef:
Ik heb vandaag de Ariat Windermere meegenomen. Ik vond de Wythburn eigenlijk mooier en fijner zitten, maar dat gedoe met veters elke keer wanneer je ze aan en uittrekt zag ik niet zitten.
Ik heb nog een epplejeck model gepast maar die was echt lelijk vormloos


De Wythburn Tall heeft een rits aan de achterkant :j

Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 09:55

Een rits durf ik alleen niet aan, lijkt me niet zo waterdicht en ook snel kapot gaan als je door de modder loopt. Ik heb net de Windermeres afgespoten en kreeg toch natte voeten, leek bij de naad van het suède te gebeuren.. ik weet niet of het de bedoeling is dat alleen het leer waterproof is of ook het suède, maar was er niet heel blij mee -O-

Muze
Berichten: 5317
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:04

Ik heb altijd droge voeten in mijn windemere gehad.
Ook in plassen en met afspuiten.
( heb ze nu niet meer, want na een jaar of 6 begonnen ze bij de teen door te lekken)

Bielsje

Berichten: 1406
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:24

Ellekebr schreef:
Een rits durf ik alleen niet aan, lijkt me niet zo waterdicht en ook snel kapot gaan als je door de modder loopt. Ik heb net de Windermeres afgespoten en kreeg toch natte voeten, leek bij de naad van het suède te gebeuren.. ik weet niet of het de bedoeling is dat alleen het leer waterproof is of ook het suède, maar was er niet heel blij mee -O-


Oh nee! Dat hoort niet hoor -O-

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:32

Dat hoort inderdaad echt niet. Ik zou er even mee terug gaan.

Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 12:20

Ik ga er straks nog even door een waterplas mee banjeren om te checken. Wellicht is het er met nat spuiten zelf in gekomen :')
Verder vind ik ze wel heel fijn lopen! Ik denk de beste keuze voor een laars zonder rits en veter.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:22


Schuur_

Berichten: 4903
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:30

Die heb ik ook voor te trainen met de honden. Gisteren een hele wedstrijd gelopen (15 000 stappen) met hond op die laarzen door modderige velden en bospaden en helemaal droog (uiteraard want rubberen laarzen) maar ook geen pijn aan mijn voeten.

Gewoon heerlijk comfortabel. Fashionable is een ander verhaal. Ik hoor ook veel goede verhalen over de rubberlaarzen van de Decathlon

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:36

Ik zal mijn ervaringen nog even delen! Heb zelf moeilijke voeten, waarvan 1 doorgezakt, altijd veel voetpijn/zenuwpijn, smalle voeten, steunzolen.

Voorheen (2016 en daarvoor) altijd heerlijk gelopen op ANWB Human Nature maar sinds paar jaar lopen ze niet meer lekker. Daarna: Horka Bloomsbury, die waren redelijk lang, smal aangesloten om kuit maar rare bredere voet. Kreeg ik me toch pijn in!

Tijd voor iets anders. Ik heb Greenfield outdoorlaarzen gepast die volgens een bokker redelijk smal zouden zijn. Maar niet smal genoeg of fijn voor mij. Horka Highlander hartstikke leuke laarzen, maar echt flubber die schacht, daar wil je mee naar een feestje, niet door de blubber. Ariat met die veters zaten wel okay, maar ik wil toch iets veter of ritsloos ivm alleen maar modder hier in winter.

EJ huismerk Upsigo en de Harry's Horse gepast/geprobeerd en ook de BR Country Nubuck alledrie in huis gehad en binnenhuis paar rondjes meegelopen. De merk je dat de EJ en de HH raar en stug zijn, de BR heb ik gehouden en zijn wel wat zwaarder, maar wel een veel fijner voetbed (nu 1 winter gebruikt).

Nog steeds niet de beste oplossing voor mij. Ik loop echt het beste op schoenen, maar das geen oplossing in winterperiodes. Als deze laarzen het begeven hoop ik dat er wat nieuws/beters op de markt is gekomen.

Dus voor nu slijt ik de BR's af. Maar laarzen die ik daarna zou kunnen uitproberen: Dublin? Travelin? Of anders toch maar Dubarry of misschien is het beste gewoon dure aangemeten...
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 03-10-22 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 12:45

Bij Travelin hebben ze geen hoge laarzen zonder rits dacht ik gezien te hebben. Die zit aan de binnenkant van de laars, dat vind ik niet handig als ik er mee zou willen rijden.

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:56

Sinds gisteren mijn trouwe berg/wandelschoenen van de Scapino verruild voor mijn outdoorlaarzen die nu 1 winter gedragen zijn. Maar jeetje ik moet daar echt weer aan wennen hoor. Ik heb er zooveeeel gepast en dit waren tot nu toe de beste, maar het lopen kost zoveel energie. Kan er echt niet mee rennen ofzo.

Snap ook nog steeds niet precies waar het probleem ligt bij mij. Misschien dat het niet goed aansluit bij de enkel en daardoor mijn voorvoet en mijn kuiten beide een eigen leven lijden? Ik weet het echt niet?

Glippen jullie bij outdoorlaarzen er echt niet uit aan de achterkant bij jullie enkels? Heb alleen ik dat probleem? Willen jullie er eens opletten komende dagen :D

Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 16:42

Ik heb daar bij de Ariat Windermere die ik nu heb geen last van. Heb ze nu een maand en ben er heel blij mee. En ze bleken wel waterdicht :+

Jessix

Berichten: 16480
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:51

Ellekebr schreef:
Ik heb daar bij de Ariat Windermere die ik nu heb geen last van. Heb ze nu een maand en ben er heel blij mee. En ze bleken wel waterdicht :+

Het is ook niet de buitenkant die 100% waterdicht moet zijn maar de gore tex voering. Veel plezier van je laarzen! :)

Bielsje

Berichten: 1406
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:01

Ellekebr schreef:
Ik heb daar bij de Ariat Windermere die ik nu heb geen last van. Heb ze nu een maand en ben er heel blij mee. En ze bleken wel waterdicht :+


Had je nou dan toch gewoon water in je laarzen gespoten? _O-