Welke outdoorlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lian

Berichten: 638
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:52

Nadat ik elke keer na ongeveer 1 jaar natte voeten kreeg van 'goedkopere' outdoorlaarzen ben ik toch gezwicht en heb Dubarry's gekocht. Ik zweer erbij! 100% waterdicht. Diepe blubber is geen probleem, vervolgens onder de tuinslang om schoon te maken ook niet. Wat mij betreft het geld absoluut waard. Ook heel fijn dat ze modellen hebben die bij hele smalle kuiten goed passen zonder veters. Wel een maatje groter kopen.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:11

Dunlop snugboot (craftsman=kortere versie)!
Zitten echt als een sneaker zoals ze beloven dus echt super comfy.
Je voet zit "vast" in de laars door de speciale binnenschoen. Net alsof je een sok bij aanhebt met hardshell }:0
Bovendien veiligheidsneus en 100% waterdicht.
Ook warm in de winter!

Wel te grof voor bvb in een stijgbeugel, het is een soort van geavanceerde rubberen laars *\o/*

Ik gebruik ze op werk (greenkeeper op golf) en zijn enige waarmee ik echt droog en comfortabel blijf!
En ik heb al veel getest inclusief alle dure goretex schoenen en laarzen met membraan :+

Ellekebr
Berichten: 115
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 20:16

Ik twijfel nog over de Dubbary’s. Valt me een beetje tegen dat ze maar een jaar garantie hebben voor die prijs!

Santos_05

Berichten: 3074
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:52

Net een klacht ingediend over Travelin laarzen. Met een jaar de zool al los en net buiten de garantie van 1 jaar (22 september aangeschaft).


Ik zoek ook laarzen die echt outdoor zijn, maar het wel minimaal 2 seizoenen vol houden...

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:07

Santos_05 schreef:
Net een klacht ingediend over Travelin laarzen. Met een jaar de zool al los en net buiten de garantie van 1 jaar (22 september aangeschaft).


Ik zoek ook laarzen die echt outdoor zijn, maar het wel minimaal 2 seizoenen vol houden...


Dat is best lastig. Ik heb tot 2 keer aan toe van die (boeren) werklaarzen gehad waarbij werd geadverteerd dat ze tegen het zuur van mest en urine konden, toch raakte de zool na nog geen jaar los. De eerste keer kreeg ik een paar nieuwe laarzen, de tweede keer had ik pech want het was uitgelegd dat ze niet tegen het zuur konden.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar laarzen. Ik denk dat ik naar die muckboots ga kijken.

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:39

Ik heb net een paar Ariat Delilah gekocht. Hoop ook dat die toch wel 2 seizoenen waterdicht blijven… Heb al zoveel laarzen versleten…

Freyr
Berichten: 695
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:41

De outdoorlaarzen van de EJ houden het wonderbaarlijk lang vol bij mij! Na een seizoen zijn ze nog als nieuw.

Santos_05

Berichten: 3074
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:43

De leren werklaarzen met stalen neuzen heb ik ook voor als we met de paarden werken, maar die zijn zo zwaar en lomp voor dagelijks gebruik.

Maar klopt dat urine funest is, maar ja.... Dat is nou eenmaal op stal...

Heidi1989
Berichten: 19
Geregistreerd: 11-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:25

Ariat wythburn misschien?