Gezocht stalschoenen die wel bestand zijn tegen mest, pies en water

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koffiemok
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:25

Arabesk schreef:
Mountain peaks van de Scapino

Hoor hier goede verhalen over, maar zelf nog nooit gehad. Gaan ze lang mee?
Heb nu telkens van die enkel boots van de scapino soort nep timberlands zeg maar. Die gaan net 9 maanden mee en dan al aan vervanging toe. Nu loop ik er wel veel mee, rij ermee en mest ook elke dag 5 boxen mee, loop er mee in het land enz enz. Maar het zou wel fijn zijn als je iets betaalbaars kunt vinden die het langer zou houden dan 9 maanden. Dus super handig al die tips hier :D

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gezocht stalschoenen die wel bestand zijn tegen mest, pies en water

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:39

Bij mij gaan ze gemiddeld tussen de 1 en wel 6 jaar mee.
Moet zeggen dat mijn paar van vorig jaar nu wel wat gaatjes krijgt binnenin, dus bij de voering van de hak. M’n sokken gaan daar ook altijd stuk dus geen idee what happens.
Maar over t algemeen gaan ze lang mee en ze zijn maar 70 euro.
Wel had ik vorig jaar een paar dat mij zeer deed, ruilen mocht niet meer ( ondanks dat t toen Corona tijd was) want “‘te laat”. Kreeg toen wel korting op een nieuw paar en die doen geen pijn.
Heb deze schoenen al wel een jaar of 10 steeds opnieuw gekocht

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Gezocht stalschoenen die wel bestand zijn tegen mest, pies en water

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:57

Mn man heeft Scapino mountain peeks van tien jaar oud.

Ariats na één jaar kapoet

snorkel1986

Berichten: 3039
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Gezocht stalschoenen die wel bestand zijn tegen mest, pies en water

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 23:21

10jaar gaan de mijn de niet mee maar wel lang.. ( loop er op werk ook op en dan de oude door na stal en blubber longeren enz ) stallen meestal op klompen ( ze staan aan huis)

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Re: Gezocht stalschoenen die wel bestand zijn tegen mest, pies en water

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 00:28

Die mountain peaks ooit aan gehad bij scapino. Zaten super maar teruggelegd want had al 3x paar gekocht recent.
Nu spijt. Alles uitverkocht.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 00:36

Ik heb deze, outdoor laarzen van horka:

https://www.bol.com/be/nl/p/horka-outdo ... gKZl_D_BwE

Hier rij ik soms mee, verder dagelijks 1,5 - 5 uur doorheen modder, stallen uitmesten, mesthoop oplopen, lange wandelingen naast paard, you name it.
Ik verzorg ze totaal niet eig, geen tijd voor :=
Ze gaan bij mij telkens een jaar mee. Daarna moet ik ze vervangen want dan krakt het leer aan de binnenkant van de voet, boven de zool. Moest ik ze beter verzorgen gaan ze wss wel langer mee.

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Gezocht stalschoenen die wel bestand zijn tegen mest, pies en water

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:26

Dit zijn mijn Mountain peak van 6 maanden oud, niet waterdicht, slijten snel scheef afAfbeelding
Afbeelding

Heb ze dagelijks aan op stal en is nu mijn 3e paar in 2 jaar tijd.

Organa

Berichten: 172
Geregistreerd: 29-01-19

Re: Gezocht stalschoenen die wel bestand zijn tegen mest, pies en water

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:40

Ik herken dit probleem! Ondertussen al zoveel laarzen gebruikt.
Ik heb nu deze: https://www.agradi.nl/ariat-western-fat ... -rebel.htm
Moet zeggen dat ik daar tot nu toe heel erg tevreden mee ben. De schoenen blijven echt heel netjes en zijn waterdicht. Voor de zekerheid spray ik ze wel eens in de zoveel tijd in met een waterprotector. Ik vind ze verder ook lekker lopen en je kan er prima een rondje in rijden.
Het enige nadeel is dat er wel zand, hooi en stro in kan komen omdat ze wat wijder zijn aan de bovenkant. Echter is dit niet iets waar ik dagelijks last van heb, alleen als ik echt heel lang op stal bezig ben geweest.

Muronia

Berichten: 19640
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Gezocht stalschoenen die wel bestand zijn tegen mest, pies en water

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:55

Ik zoek eigenlijk ook zoiets maar dan in laars-vorm. Hoge schoenen daar red ik het niet mee als het goed nat is buiten. Ik heb al verschillende merken en types werklaarzen gehad, maar ze houden het maar een paar maanden tot een jaar vol voordat ze hun waterdichtheid verliezen of er gaten in de zool vallen. Dat vind ik wel snel want het zijn best dure laarzen. Dunlops heb ik ook meerdere van gehad, zitten heerlijk en lekker warm maar daarvan laat de voering zo snel los aan de binnenkant. Thermolaarzen zijn geen optie, die passen niet om mijn kuiten. Mochten hier nog andere ideeën langskomen dan hou ik me aanbevolen dus ik lees even mee.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:56

Ik heb al jaren timberlands die ik op stal gebruik. Zitten heel fijn, zijn waterdicht en ademend. Op de spuitplaats spuit ik ze na mesten even schoon.
Met een chap prima mee te rijden.
https://www.tradeinn.com/trekkinn/nl/ti ... n/665385/p

Voor de echt natte dagen Muckboots.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 15-09-22 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13169
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:58

Ik heb laarzen van Declaton.Je kan ze zoeken onder warme dameslaarzen pvc.Rubber laarzen met een losse super warme voering die eruit kan en gewassen kan worden.Ik denk niet geschikt voor het rijden.Vorig jaar de hele winter gebruikt,ook wandelingen van een uur mee gemaakt en geen pijnlijke voeten.Ik geloof ongeveer 30 euro.Ze komen tot halverwege het been.Alleen niet super charmant.Zag dat ze in de aanbieding zijn voor 15 euro.

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:21

Ik had toen ik op de manege werkte altijd de Epplejeck Tundra, deze zitten direct heerlijk, je hoeft ze niet in te lopen, waterdicht en ze gaan lang mee!

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:30

Steppe schreef:
Dit zijn mijn Mountain peak van 6 maanden oud, niet waterdicht, slijten snel scheef af[ [url=m/WGgSV8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cBA4A2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ze dagelijks aan op stal en is nu mijn 3e paar in 2 jaar tijd.


Nooit gehad.
En hier loop ik er gewoon mee door modder, plassen, de wasplaats, you name it.