apple watch en ruitersport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sophieex
Berichten: 75
Geregistreerd: 22-06-20

apple watch en ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 23:55

Zijn er mensen die de apple watch gebruiken tijdens het rijden? Wat zijn jullie ervaringen?

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 08:02

Ik gebruik m! Als ik op buitenrit ga zet ik hem wel op wandelen, anders zie ik de afstand niet :') . Hoe accuraat hij dan is weet ik niet.
Ik vind m wel erg fijn om te gebruiken.

sophieex
Berichten: 75
Geregistreerd: 22-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 09:50

Es_ther schreef:
Ik gebruik m! Als ik op buitenrit ga zet ik hem wel op wandelen, anders zie ik de afstand niet :') . Hoe accuraat hij dan is weet ik niet.
Ik vind m wel erg fijn om te gebruiken.


Is er nog geen ruitersport workout?

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: apple watch en ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:55

Ja hoor, er zit een ruitersport keuze tussen de workouts. Ik gebruik deze altijd als ik ga rijden, ook om de tijd te zien van het rijden en voor het in en uit stappen in de gaten te houden.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 09:59

Ik gebruik hem ook tijdens buitenritten. Ik heb Equilab op de Apple watch geïnstalleerd, maar moet em nog eens uitgebreid testen. De val-detectie geeft me in ieder geval een veiliger gevoel.

sophieex
Berichten: 75
Geregistreerd: 22-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 10:16

Arethe schreef:
Ja hoor, er zit een ruitersport keuze tussen de workouts. Ik gebruik deze altijd als ik ga rijden, ook om de tijd te zien van het rijden en voor het in en uit stappen in de gaten te houden.


Oh heel fijn!

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:44

8nnemiek schreef:
De val-detectie geeft me in ieder geval een veiliger gevoel.


*Installeert Equilab weer*

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 10:45

Arethe schreef:
Ja hoor, er zit een ruitersport keuze tussen de workouts. Ik gebruik deze altijd als ik ga rijden, ook om de tijd te zien van het rijden en voor het in en uit stappen in de gaten te houden.


Ik heb ook een apple watch maar ik kon de workout niet vinden :'). Waar moet deze precies staan?

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: apple watch en ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:33

Voor endurance gebruik ik de app Topo GPS, hiermee heb je een super gedetailleerde kaart op je apple watch.
Je kan ook vooraf een GPS route downloaden en offline op je horloge zetten.
Werkt erg fijn! De app kost wel een paar euro, maar zeker de moeite waard.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:04

sophieex schreef:
Es_ther schreef:
Ik gebruik m! Als ik op buitenrit ga zet ik hem wel op wandelen, anders zie ik de afstand niet :') . Hoe accuraat hij dan is weet ik niet.
Ik vind m wel erg fijn om te gebruiken.


Is er nog geen ruitersport workout?


Ja, maar dan zie je geen afstanden helaas. En ik wil wel weten hoe ver ik ben geweest :)

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: apple watch en ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:10

Ik gebruik de ruitersport workout enkel om mn training vast te leggen voor het puntenspaarsysteem van asr. Net zoals ik de workout activeer met wandelen, fietsen, etc.

Emoreoa
Berichten: 217
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:16

_activeme schreef:
Arethe schreef:
Ja hoor, er zit een ruitersport keuze tussen de workouts. Ik gebruik deze altijd als ik ga rijden, ook om de tijd te zien van het rijden en voor het in en uit stappen in de gaten te houden.


Ik heb ook een apple watch maar ik kon de workout niet vinden :'). Waar moet deze precies staan?


Als het goed is staat er helemaal onder aan, bij alle verschillende workouts "Voeg workout toe". Onder deze knop staan mega veel workouts. Heb je hier al tussen gekeken? Volgens mij stond hij destijds hier onder. Maar gebruik het al zo lang dat dat inmiddels gewoon bovenaan staat bij mij.

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:44

_activeme schreef:
Arethe schreef:
Ja hoor, er zit een ruitersport keuze tussen de workouts. Ik gebruik deze altijd als ik ga rijden, ook om de tijd te zien van het rijden en voor het in en uit stappen in de gaten te houden.


Ik heb ook een apple watch maar ik kon de workout niet vinden :'). Waar moet deze precies staan?


Helemaal naar beneden scrollen bij de workout’s, dan “voeg workout toe” en daar staan er nog veel meer.
Hij ziet er zo uit:
Afbeelding

vierspan

Berichten: 293
Geregistreerd: 08-08-05

Re: apple watch en ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:45

Welke apple watch is dit?

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Re: apple watch en ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:50

Ik gebruik de app intervalls pro.
Voor interval training of als reminder in de bak (bijv elke 5 min) om een andere gang of oefening te doen (heb hersenletsel).

Ook als ik met de paarden naar buiten gaan gaat hij op wandelen voor de route, afstand etc.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:33

noviceh schreef:
Ik gebruik de ruitersport workout enkel om mn training vast te leggen voor het puntenspaarsysteem van asr. Net zoals ik de workout activeer met wandelen, fietsen, etc.


Haha idem!

MXLISSA

Berichten: 493
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Gytsjerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:45

8nnemiek schreef:
Ik gebruik hem ook tijdens buitenritten. Ik heb Equilab op de Apple watch geïnstalleerd, maar moet em nog eens uitgebreid testen. De val-detectie geeft me in ieder geval een veiliger gevoel.


En? Hoe bevalt de Equilab app op de Apple Watch?
Ik ben overgestapt van Polar naar Apple, maar echt jammer dat ruitersport geen gps ondersteunt.

SandraWierda

Berichten: 1414
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:50

Ik gebruik ook een Apple Watch, helaas houdt de workout paardrijden geen km/ route bij,. Dus daar gebruik ik TopoGPS voor, dan kan ik ook vooraf een GPX route inladen en rijden. Ook heb ik Equilab als gebruikt op de watch. Beide app’s hebben wel wat minpuntjes.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:42

Hebben jullie ook met het originele Apple Watch bandje dat het daaronder nogal zweterig wordt? :')
Met zo’n elastische gevlochten/stoffen bandje heb ik dat niet (maar die is stuk :+ )

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: apple watch en ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:43

Ja klopt, met dit weer wordt dat best zweterig.
Ik heb zo'n gevlochten regenboog bandje van Ali, die vind ik erg fijn.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: apple watch en ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:25

Vriendin van me heeft een paar bandjes voor me besteld bij Shein, en ook een aantal beschermkapjes voor over het horloge. Verbaasd over het feit dat de kapjes zo dun zijn!

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:39

PSvanLot schreef:
Vriendin van me heeft een paar bandjes voor me besteld bij Shein, en ook een aantal beschermkapjes voor over het horloge. Verbaasd over het feit dat de kapjes zo dun zijn!


Zolang het krassen kan weren is het prima toch?
ik had een plastic laagje ongeveer dikte van stevig plakband, en na een goed half jaar was t plastic 1 dikke kras bende. haalde m eraf en mijn scherm was nog als nieuw

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:37

SCC schreef:
PSvanLot schreef:
Vriendin van me heeft een paar bandjes voor me besteld bij Shein, en ook een aantal beschermkapjes voor over het horloge. Verbaasd over het feit dat de kapjes zo dun zijn!


Zolang het krassen kan weren is het prima toch?
ik had een plastic laagje ongeveer dikte van stevig plakband, en na een goed half jaar was t plastic 1 dikke kras bende. haalde m eraf en mijn scherm was nog als nieuw


Heerlijk!

Maar ik wil geen veel grover horloge. Mijn polsen zijn zo smal.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:16

Ik had m’n horloge van marktplaats en kreeg paar ongebruikte bandjes en bescherm kapjes mee. Dat kapje wat ik er op heb is wel stevig en haast onzichtbaar. Geen idee alleen waar diegene ze vandaan heeft.
Ik bestel meestal bandjes op ebay, duurt alleen soms lang voor ze er zijn :')

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Re: apple watch en ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:30

Ik heb via Ali hele fijne bandjes besteld, heb ook smalle polsen. Ziet er echt veel mooier uit dan die brede. Deze zijn dat:
€ 1,73 33% Off | Slanke Siliconen Band Voor Apple Horloge Band 44Mm 40Mm 38Mm 42Mm Zachte Wrsit Correa Riem Armband iwatch Serie 7 3 4 5 Se 6 Horlogeband
https://a.aliexpress.com/_vBhROI