Welke dressuurzweep heb jij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 17:12

Lastig is dat he, ik zie ze ook liever in het echt dan online

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Welke dressuurzweep heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:20

Ik heb ook de Döbert! De eerste kocht ik bij een opheffingsuitverkoop voor een schijntje. Spijt dat ik niet het hele assortiment meegenomen had :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:21

Miekje23 schreef:
Een dobert . Duur kreng, maar voor destijds paard van 1.75m ideaal


Die heeft mijn dochter ook, ik vind ze te duur. Heb zelf een witte (absoluut geen idee welk merk) en die doet al 15 jaar dienst :)

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Welke dressuurzweep heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:44

Wat is er zo fijn aan de dobert zweep? Is het te vergelijken met de fleck?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:08

xSCWx schreef:
Wat is er zo fijn aan de dobert zweep? Is het te vergelijken met de fleck?


Niks meer of minder dan een andere zweep. Ik pak 'm zo nu en dan van mijn dochter, maar er is niks anders aan dan een zweep zonder dat prijskaartje. :)

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:22

MyWishMax schreef:
Ja, maar als je googled op dressuurzweep bruin zijn de meeste dus of niet geheel bruin of niet de juiste kleur. Ook degene die jij laat zien, zo'n kleur heb ik maar is juist te licht :') Daarom is het zo moeilijk, licht bruin tot cognac achtig is nog wel te vinden. Donkerbruin al vele malen lastiger, in winkels eigenlijk nooit en online is het mij tot nu toe tegen gevallen. Of ze vielen af door andere dingen zoals geen fijn handvat, niet de goede maat enzo.

Daarom vind ik het dus lastig, combinatie van de juiste kleur, niet alleen handvat gekleurd en nog fijn vast te houden.


Precies dit!!! Donkerbruin echt onmogelijk. Niet alleen met zwepen, handschoenen vond ik ook lastig. Nu toch maar bruine roekl, maar zijn wel lichter dan ik graag had gezien.

c_alsemgeest

Berichten: 20689
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:25

Adelaide71 schreef:
xSCWx schreef:
Wat is er zo fijn aan de dobert zweep? Is het te vergelijken met de fleck?


Niks meer of minder dan een andere zweep. Ik pak 'm zo nu en dan van mijn dochter, maar er is niks anders aan dan een zweep zonder dat prijskaartje. :)



Fleck is wel echt anders, zeker de fiberglass of carbon modellen. Zoals de Delta. Gaat vooral om de buigbaarheid en flexibiliteit, zodat je kan "kietelen" ipv tikken voor aandribbelen etc.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:32

Geen ervaring met een mooie bruine dressuurzweep, maar aangezien ik de suggestie van een zweep met gel handvat langs zie komen: dat zou ik je persoonlijk afraden. Ik had zo’n zweep, hield inderdaad fijn vast. Mijn paard heeft er echter op gestaan of erin gebeten, want ik kwam aan op stal en toen was heel die zweep leeggelopen in mijn kast. Wat een troep, ik doe het nooit meer. :+ Ook geen fijn idee dat het in de mond van je paard terecht kan komen zo.

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:14


Anoniem

Re: Welke dressuurzweep heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:29

c_alsemgeest; Fleck ken ik niet. Döbert wel, en dat is niks anders dan gewone zweep alleen dan duurder. Zal de link eens bekijken van de zweepjes van Fleck. +:)+

prompter

Berichten: 11180
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Welke dressuurzweep heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:34

Feldmann balance, is inderdaad Fleck geworden als ik het zo zie.

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Welke dressuurzweep heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:40

Je moet je paard alleen niet op die carbon zweepjes laten bijten. Dan zie je de tanden erin staan. _O- Daar zijn ze net iets te duur voor. Bij de gewone versie zie je dat gelukkig niet. Sommige mensen vinden het heel fijn om super licht zweepje te hebben en dan is die carbon variant echt een aanrader. Anders is de gewone helemaal prima. En in alle kleuren van de regenboog te krijgen dus altijd wel in een kleurtje die match met je setjes. <3

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:20

Mkango schreef:
Ik heb deze: https://www.welkoop.nl/waldhausen-dressuurzweep-classic-zwart-110-cm_1147073
Niks bijzonders verder, ligt fijn in m'n hand, en hij hoeft alleen maar dienst te doen als aanwijsstok.

Die heb ik ook (met een iets plattere knop), en hij voldoet precies voor waar ik hem voor nodig heb.
Daarnaast heb ik nog een Snowbee liggen, met zo'n speciaal houten handvat, maar die worden geloof ik niet meer gemaakt. Die ligt ook heel fijn in de hand

miereneter

Berichten: 2567
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:23

Hier ook een stem voor de balanszweep. Heb daar ooit een verzorgpaard mee gereden. Zo fijn. Ik ben een ramp met zwepen, weet niet hoe en waar ze te houden, maar met de balanszweep ging dat prima. Ligt vanzelf fijn in de hand.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 13:11

c_alsemgeest schreef:
Adelaide71 schreef:
Niks meer of minder dan een andere zweep. Ik pak 'm zo nu en dan van mijn dochter, maar er is niks anders aan dan een zweep zonder dat prijskaartje. :)

Fleck is wel echt anders, zeker de fiberglass of carbon modellen. Zoals de Delta. Gaat vooral om de buigbaarheid en flexibiliteit, zodat je kan "kietelen" ipv tikken voor aandribbelen etc.

Inderdaad. Daarnaast ligt hij ook fijn in de hand, hetgeen bij de meeste zwepen te wensen over laat.

Die gel zwepen zijn echt vreselijk. Veel te dik.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 18:58

Bagheera_206 schreef:
Je moet je paard alleen niet op die carbon zweepjes laten bijten. Dan zie je de tanden erin staan. _O- Daar zijn ze net iets te duur voor. Bij de gewone versie zie je dat gelukkig niet. Sommige mensen vinden het heel fijn om super licht zweepje te hebben en dan is die carbon variant echt een aanrader. Anders is de gewone helemaal prima. En in alle kleuren van de regenboog te krijgen dus altijd wel in een kleurtje die match met je setjes. <3


Nee idd daar is het wat te duur voor maar dat is wel een goede tip net als dat gel kan gaan lekken. Aangezien mijn fjord VD doet en dus die zweepjes weleens op pakt.Hij neemt echt bijna alles in zijn mond en gaat overal op staan

c_alsemgeest

Berichten: 20689
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:31

Nee klopt, de afdrukken zie je er inderdaad snel in :') Daarom had Jam voor zijn eigen trainingen van de skippybal altijd een goedkoop zweepje ~~}>


_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Welke dressuurzweep heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:51


Riviera87
Berichten: 417
Geregistreerd: 05-05-20

Re: Welke dressuurzweep heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 20:18

Dobert, heel fijn dun handvat, super kwaliteit en heel licht. Gaat lang mee!

Larapony
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:39

Ik herken het probleem van de gestolen zwepen. Bij mij zijn ze ook altijd op mysterieuze wijze verdwenen. Daarom koop ik altijd eens in de zoveel tijd een paar zwepen bij Epplejeck. Ik haal dan de meest standaard zwepen die ik maar kan vinden. Deze zijn goed te betalen en ik kan er fijn mee rijden! :))

BrankaZ

Berichten: 3894
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Welke dressuurzweep heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 13:28

Om te voorkomen dat ik een zweep kwijt raakte borg ik die altijd op in mijn zadelkast toen mijn paard nog op een pensionstal stond. Helaas paste mijn longeerzweep daar niet in en waren er mensen die meenden dat ie voor algemeen gebruik was. Dus eerst een paar keer terug gevonden met knopen in de slag en uiteindelijk kwijt.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 18:07

Ja ik snap het ook niet want rijden kunnen ze er niet mee, dan zie ik gelijk of het de mijne is.
En mijn zweep lag in de kast, behalve met rijden dan

Ik heb voor mijn verzorgster de fleck in rosegoud gehaald.
Zelf nog niks gevonden. Ik wil mijn oude terug :')

DuoPenotti

Berichten: 29810
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:11


Equi_sanne
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:35

Die van Dobert zijn heel fijn, had destijds gelezen dat het dé dressuur zweep was. Heeft het echt waar gemaakt. Hij blijft ook mooi :o

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:42

Equi_sanne schreef:
Die van Dobert zijn heel fijn, had destijds gelezen dat het dé dressuur zweep was. Heeft het echt waar gemaakt. Hij blijft ook mooi :o



Idd. Af en toe t leren flapje een keer schoonmaken en klaar. Springzweep/ buitenrijzweep is zo'n korte van de welkoop