Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dienvh

Berichten: 9
Geregistreerd: 26-10-16
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:29

Ik heb hetzelfde probleem maar dan kuitmaat 45/46. Uiteindelijk heb ik op Marktplaats Petrie's gekocht die aardig in de buurt kwamen qua kuitmaat en die laten vermaken bij de schoenmaker. Die heeft er een spie in gezet na mijn kuiten opgemeten te hebben en die zitten nu als gegoten!

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 20:14

Sky_As schreef:
met langere veters heb je zo maar al een cm of 4 gewonnen hoor! dus dat zou ik eerst proberen voor je naar de schoenmaker gaat....
lijkt me echt sterk dat die niet zouden passen dan....


Ik heb de lou’s van de epplejeck weer is besteld. Deze keer heb ik de veters losser gedaan en zelfs dan past het niet.

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:19

Heb je de Petrie Olympic al bekeken?

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 20:20

onpaard schreef:
Heb je de Petrie Olympic al bekeken?


Ja daar heb ik ook naar gekeken allen ligt de prijs voor mij te hoog.

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:25

CaptainJS schreef:
onpaard schreef:
Heb je de Petrie Olympic al bekeken?


Ja daar heb ik ook naar gekeken allen ligt de prijs voor mij te hoog.


Het is een fijne laars die lang mee gaat. Mijn motto is dat ik op de langere termijn goedkoper uit ben

Kidde
Berichten: 3458
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:48

CaptainJS schreef:
Sky_As schreef:
met langere veters heb je zo maar al een cm of 4 gewonnen hoor! dus dat zou ik eerst proberen voor je naar de schoenmaker gaat....
lijkt me echt sterk dat die niet zouden passen dan....


Ik heb de lou’s van de epplejeck weer is besteld. Deze keer heb ik de veters losser gedaan en zelfs dan past het niet.

Heb je de laarzen nog? Het beste kan je de veters helemaal losmaken en dan van af beneden opnieuw strikken.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 22:58

Sky_As schreef:
met langere veters heb je zo maar al een cm of 4 gewonnen hoor! dus dat zou ik eerst proberen voor je naar de schoenmaker gaat....
lijkt me echt sterk dat die niet zouden passen dan....


Ik heb de lou’s van de epplejeck weer is besteld. Deze keer heb ik de veters losser gedaan en zelfs dan past het niet.[/quote]
Heb je de laarzen nog? Het beste kan je de veters helemaal losmaken en dan van af beneden opnieuw strikken.[/quote]

Ja heb de laarzen nog. Alleen zitten ze al niet lekker bij de enkel dus dat gaat het ook niet worden.

DinaxUllie

Berichten: 674
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: waar jij niet bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 02:55


Sky_As

Berichten: 4759
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:25

Nee je moet er echt andere veters in doen, langere.... Ik heb zelfs 2 veters aan elkaar geknoopt. Zo lang ze niet buiten daar middelste flapje komen komt het goed. Mijn vorige paar is ook zo begonnen en zitten nu gewoon helemaal tegen elkaar....

Zie nu dat ze niet lekker bij je enkel zitten. Dan zou je deniro nog kunnen proberen...

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 11:26

Sky_As schreef:
Nee je moet er echt andere veters in doen, langere.... Ik heb zelfs 2 veters aan elkaar geknoopt. Zo lang ze niet buiten daar middelste flapje komen komt het goed. Mijn vorige paar is ook zo begonnen en zitten nu gewoon helemaal tegen elkaar....

Zie nu dat ze niet lekker bij je enkel zitten. Dan zou je deniro nog kunnen proberen...


ze klappen soort van dubbel als ik mijn enkel beweeg. En aan de achterkant gaan ze er tegen aan.
Ik zal is kijken bij DeNiro. Bedankt voor de tip!

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 11:27

DinaxUllie schreef:
Ik heb deze op het moment en ook altijd gedoe met enkel en kuit. Deze zitten goed bij mij. En niet gek geprijsd.

https://www.ooteman.nl/dames/rijlaarzen ... -futuro-II


Bedankt voor de Tip. Alleen gaan de laarzen niet verder dan maat 41. De laarzen zien er goed uit en de maten zijn goed alleen de voetmaat niet.

BeritSor
Berichten: 54
Geregistreerd: 18-03-22

Re: Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:36

Ikzelf heb voor mijn lengte brede kuiten en ik wilde echt niet een laars op maat laten maken, want dat vind ik gewoon te duur!
Ik heb daarom de Lou laarzen gekocht. Het moet je smaak wel zijn, maar de veter zit gewoon wat losser bij mij!!

Ik zou het linkje even opzoeken! https://www.ej.nl/laarzen-epplejeck-lou ... d5&sqr=lou

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 12:15

BeritSor schreef:
Ikzelf heb voor mijn lengte brede kuiten en ik wilde echt niet een laars op maat laten maken, want dat vind ik gewoon te duur!
Ik heb daarom de Lou laarzen gekocht. Het moet je smaak wel zijn, maar de veter zit gewoon wat losser bij mij!!

Ik zou het linkje even opzoeken! https://www.ej.nl/laarzen-epplejeck-lou ... d5&sqr=lou


Ik heb die laarzen ook en in een eerder bericht heb ik gezegd dat de enkel naar beneden zakt. en dat de enkel in mijn been prikt. Dus dat wordt hem ook niet.

BeritSor
Berichten: 54
Geregistreerd: 18-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:37

CaptainJS schreef:
BeritSor schreef:
Ikzelf heb voor mijn lengte brede kuiten en ik wilde echt niet een laars op maat laten maken, want dat vind ik gewoon te duur!
Ik heb daarom de Lou laarzen gekocht. Het moet je smaak wel zijn, maar de veter zit gewoon wat losser bij mij!!

Ik zou het linkje even opzoeken! https://www.ej.nl/laarzen-epplejeck-lou ... d5&sqr=lou


Ik heb die laarzen ook en in een eerder bericht heb ik gezegd dat de enkel naar beneden zakt. en dat de enkel in mijn been prikt. Dus dat wordt hem ook niet.


Oh niet gelezen!! Super jammer!! Ik weet ook dat de QHP Birgit laarzen extra wijd zijn bij de kuit, maar je moet dan wel van een slangenprintje houden! >> https://www.ej.nl/laarzen-qhp-birgit-snake_20743.html

Relaxpets

Berichten: 5
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:48

Het is erg lastig, zeker als je voor beetje betaalbare rijlaarzen wilt gaan. Geheel op maat maken kan, alleen je betaald de hoofdprijs.

Wij hebben in onze winkel van diverse merken en circa 30 modellen de laarzen staan die we kunnen bestellen in maat 42 met bijvoorbeeld een brede kuit, waardoor je aan je wensen voldoet. Is niet op maat gemaakt maar wel op maat besteld voor je. Je mag me altijd even bericht sturen voor informatie. De prijzen varieeren van 99 tot 249.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:22

Ik heb laarzen gekocht die ik leuk vond en deze laten aanpassen bij de schoenmaker.
Aan de binnenkant langs de rits zit nu een stuk elastiek inzet. (rits zit midden achter, veters vooraan)
In ieder geval ben ik heel blij met mijn laarzen, zelfs met dikkere broek in de winter, passen ze nog. Ideaal!!

Was ook de enige optie voor mij ivm grote voet en rare kuitmaat.
Aanpassing heeft mss 60euro gekost.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:29

Misschien is Ariat wat? en anders DeNiro, maar die zijn denk ik boven budget

Selente
Berichten: 1864
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:04

Tonics Jupiter. Ik heb zelf ook een brede kuit met smalle enkels. Deze sluit zeer netjes aan omdat de rits anders zit. (Voetmaat 37 en kuit 38)

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 17:38

Relaxpets schreef:
Het is erg lastig, zeker als je voor beetje betaalbare rijlaarzen wilt gaan. Geheel op maat maken kan, alleen je betaald de hoofdprijs.

Wij hebben in onze winkel van diverse merken en circa 30 modellen de laarzen staan die we kunnen bestellen in maat 42 met bijvoorbeeld een brede kuit, waardoor je aan je wensen voldoet. Is niet op maat gemaakt maar wel op maat besteld voor je. Je mag me altijd even bericht sturen voor informatie. De prijzen varieeren van 99 tot 249.


Bedankt voor de tip. Alleen past echt geen enkele laars mij goed. Ik heb al zoveel laarzen gepast, en geen een past.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 17:38

BillyJ schreef:
Ik heb laarzen gekocht die ik leuk vond en deze laten aanpassen bij de schoenmaker.
Aan de binnenkant langs de rits zit nu een stuk elastiek inzet. (rits zit midden achter, veters vooraan)
In ieder geval ben ik heel blij met mijn laarzen, zelfs met dikkere broek in de winter, passen ze nog. Ideaal!!

Was ook de enige optie voor mij ivm grote voet en rare kuitmaat.
Aanpassing heeft mss 60euro gekost.


Bij mij moet er een te groot stuk tussen. Dit gaat er niet mooi uitzien.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:17

CaptainJS schreef:
BillyJ schreef:
Ik heb laarzen gekocht die ik leuk vond en deze laten aanpassen bij de schoenmaker.
Aan de binnenkant langs de rits zit nu een stuk elastiek inzet. (rits zit midden achter, veters vooraan)
In ieder geval ben ik heel blij met mijn laarzen, zelfs met dikkere broek in de winter, passen ze nog. Ideaal!!

Was ook de enige optie voor mij ivm grote voet en rare kuitmaat.
Aanpassing heeft mss 60euro gekost.


Bij mij moet er een te groot stuk tussen. Dit gaat er niet mooi uitzien.


bij mij bovenaan zit ook ruim 10cm elastiek zelfs en dan loopt het stilletjes in een "punt" af. :+ zie je absoluut niet als je op je paard zit en met rondlopen nauwelijks omdat het aan de binnenkant zit.

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:24

Ik heb nu zelf deniro laten opmeten; volgens mij zijn die ook echt wel bij de enkel strakker. Heb je daar wel eens navraag naar gedaan? Ik heb nu zelf iets meer betaald omdat ik hoog nodig heb, maar is wel rond je budget.

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Gezocht paardrijlaarzen met brede kuit en normale enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:47

Ik heb een brede kuit maar normale enkels en hoogte.
En ben via horze.nl uitgekomen bij mountainhorse. Vaak hebben ze leuke kortingen en ben er goed geslaagd. Ik wilde ook niet aan maatwerk ivm de plannen die er zijn

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 22:51

kampioen2be schreef:
Ik heb nu zelf deniro laten opmeten; volgens mij zijn die ook echt wel bij de enkel strakker. Heb je daar wel eens navraag naar gedaan? Ik heb nu zelf iets meer betaald omdat ik hoog nodig heb, maar is wel rond je budget.


Bedankt voor de tip. Ik heb even op de website gekeken, maar kan geen laars vinden in mijn prijsklassen.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 22:52

ivy_power89 schreef:
Ik heb een brede kuit maar normale enkels en hoogte.
En ben via horze.nl uitgekomen bij mountainhorse. Vaak hebben ze leuke kortingen en ben er goed geslaagd. Ik wilde ook niet aan maatwerk ivm de plannen die er zijn


Ik had al een keer bij mountainhorse gekeken, maar tot op heden nog geen laars in de juiste maat gevonden.