Ariat zool laat los

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:33

Teruggaan, je mag zeker wel een jaar fatsoenlijk gebruik verwachten voor die prijs. Dit moet de verkoper zonder problemen oplossen voor je. Zeker de eerste 6 maanden mag het geen enkele discussie opleveren, daarna moet jij bewijzen dat je er normaal mee omgegaan bent, maar ook dat lukt wel natuurlijk.
Eigenlijk mag een loslatende zool dus nooit gebeuren en is het altijd garantie en zelfs na meer dan een jaar heb je nog de verwachte levensduur gezien de nieuwprijs van Ariats. Dus teruggaan en dat ook heel duidelijk vertellen. Weten wat je rechten zijn als klant.

Andere lijmen is gewoon een &*(*^smoes. De prijs is niet omlaag gegaan voor de consument, maar de kwaliteit is gewoon nog geen 20 euro waard als je maar 1 maand met schoenen kunt doen. Dus ik geloof dat niet zo.

En vergeet ook de kracht van social media niet, als de verkopende partij moeilijk doet, alles met naam en toenaam en foto's overal en nergens online plaatsen. Dan mag iedereen weten hoe slecht de partij is.
Ik heb dat 1 keer gedaan met een zadelmaker die mijn paard de schuld gaf. Ik heb toen alles met naam en toenaam op bokt geplaatst en binnen 20 minuten belde hij op en was er een oplossing in de vorm van mijn geld terug. Ik zou rustig de eerste reviews direct in de winkel nog plaatsen.

Bij een nette oplossing krijgt een bedrijf ook een compliment overigens.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:54

Ik draag vanwege het voetbed en mijn onmogelijke voeten al jaren Ariat voornamelijk western in verschillende typen (heb ook een paar Windermere outdoorlaarzen), zowel voor "gewoon" als naar stal. Eens in de zoveel tijd, als ik weer eens een "aanval" heb :D maak ik ze schoon en gaan ze in het vet, maar verder worden ze eigenlijk zwaar mishandeld. Ik mest ermee uit, loop ermee door het water en de blub en alles. Het paar dat ik nu al een paar jaar naar stal draag is nu wel erg luchtig geworden, het leer is gescheurd thv waar je voet buigt, dus die moeten eigenlijk met pensioen. Loslatende zolen heb ik nog nooit gehad. Dus lang verhaal kort: ik zou er ook zeker mee terug gaan.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:13

Heel herkenbaar. Afgelopen jaar twee paar Ariats versleten met alleen wandelen met de hond en af en toe wat stalwerkzaamheden. Lijm hield bij mij wel, maar leer scheurde in no time kapot aan de voorkant en zijkant van de schoen. Goed onderhoud heeft niet mogen baten. Bij de EJ geweest, helaas geen bon meer. Ariat zelf benaderd, nooit reactie gekregen.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:16

Jeetje, wat bizar om te lezen! Hier zijn juist ariats de enige schoenen die ik nog wil omdat ze overal tegen kunnen.
Zeker hier in Spanje is het allemaal rots, zon, paardenzweet.... rubber gaat eraan als je er naar kijkt en als vergelijk: gewone wandelschoenen waar ik niet eens veel mee wandel doe ik 4 maanden mee, dan zijn de zolen door.

Mijn oude grasmere's heb ik al 7 jaar, niet meer de mooiste natuurlijk inmiddels maar ze zitten nog zo lekker. Nog steeds waterdicht, alleen een gat van toen ik aan een hek bleef hangen :x

Mijn nieuwe wythburns mishandel ik ook flink, draag ze dagelijks, mest er mee uit en alles, maar zien er na een vetje bijna nog als nieuw uit na 8 maanden.
Nog nooit iets van stiksels of lijm dat losgelaten heeft.

Ik zou er dus ook zeker mee teruggaan, ik herken het zo niet van ariats.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 21:56

Ik hg ze terug gebracht, ze gaat contact met ariat opnemen, volgende week hoor ik wat :)

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 23:25

Ik mocht ze omruilen en ik heb deze stalschoen ervoor in de plaats gekozen: https://www.ej.nl/stalschoenen-quur-qtr ... orId=10246
Zien er niet super hip uit maar ik ben tot nu toe super tevreden. De onderkant is goed waterdicht en ademend, alleen het stuk waar het elastiek begint laat water door. Dat ze wat breder bij de teen zijn vind ik persoonlijk erg fijn, ze zitten daardoor ook super stabiel in je beugel.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:53

Gwenvd schreef:
Ik hg ze terug gebracht, ze gaat contact met ariat opnemen, volgende week hoor ik wat :)

De verkopende partij is in deze degene die wettelijk gezien de garantie moet verlenen, ongeacht wat Ariat zegt. Je hoeft dus geen genoegen te nemen als Ariat zegt dat het iets van eigen schuld is. De verkoper moet het oplossen en dat betekent dat ze tot 3 keer toe het moeten oplossen naar tevredenheid en anders mag je sowieso de koop ontbinden.
Heb dat ook eens gehad, deden ze moeilijk over een lekkage in een onderwatercamera. Zij vonden zwembaddiepte goed genoeg, terwijl op de doos stond 40m, dan mag ik op 30m geen problemen hebben en dat had ik wel. Dat ging om een produkt van 130 euro, en toen ik voor de derde keer terug ging heb ik geweigerd de winkel uit te gaan voordat ik m'n geld terug had. Dat heeft wel even geduurd ja, maar ik had er wettelijk gezien recht op. Uiteindelijk is het gelukt, nou ja, ik ben akkoord gegaan met iets anders wat ik toch nog moest hebben en waarvoor ik niet meer wilde betalen dan de internetprijs. (was daar eigenlijk duurder). Dus voet bij stuk houden en ken je rechten is soms wel belangrijk.
Ik had bij het terugbrengen en dat ze contact opnemen met Ariat dus meteen verteld dat ongeacht de uitkomst je als klant recht hebt op een kosteloze oplossing.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:57

xSCWx schreef:
Ik mocht ze omruilen en ik heb deze stalschoen ervoor in de plaats gekozen: https://www.ej.nl/stalschoenen-quur-qtr ... orId=10246
Zien er niet super hip uit maar ik ben tot nu toe super tevreden. De onderkant is goed waterdicht en ademend, alleen het stuk waar het elastiek begint laat water door. Dat ze wat breder bij de teen zijn vind ik persoonlijk erg fijn, ze zitten daardoor ook super stabiel in je beugel.

Gezien de naam verwacht je hier hele sterke schoenen (ook gezien de prijs overigens) die lang meegaan. Dus ik ben benieuwd. Kun je de binnenzool vervangen door een eigen betere zool?
Ik vind ze helemaal niet lomp ofzo, eigenlijk wel mooi.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 20:18

Het kan ook dat ze ging mailen naar ej zelf, moet eerlijk zeggen dat ik van ariat uitging maar ze dit niet zei. Ze moest zelf ook een beetje lachen toen ze zag dat ik ze 28 dec had gekocht. Ik verwacht dat ze het goed oplossen :)

Ik heb juist voor deze gekozen omdat ik er ook mee kan rijden. Ik rijd niet vaak maar ik geef veel les, dan is het fijn als je er altijd makkelijk op kan stappen als het nodig is. Ik heb lastige benen dus bewust voor deze met veters gekozen.

https://www.ej.nl/outdoorlaarzen-ariat- ... orId=10246

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 16:34

Zojuist bericht gekregen dat ik nieuwe krijg, ik mocht ook andere uitzoeken maar ik wil deze heel graag. Super opgelost dus!

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 16:41

Gwenvd schreef:
Zojuist bericht gekregen dat ik nieuwe krijg, ik mocht ook andere uitzoeken maar ik wil deze heel graag. Super opgelost dus!

Mooi, zo hoort het ook.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:10

xSCWx schreef:
Ik mocht ze omruilen en ik heb deze stalschoen ervoor in de plaats gekozen: https://www.ej.nl/stalschoenen-quur-qtr ... orId=10246
Zien er niet super hip uit maar ik ben tot nu toe super tevreden. De onderkant is goed waterdicht en ademend, alleen het stuk waar het elastiek begint laat water door. Dat ze wat breder bij de teen zijn vind ik persoonlijk erg fijn, ze zitten daardoor ook super stabiel in je beugel.



Kunnen hier goed chaps over heen?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:35

Ja zeker als ik ga rijden doe ik mijn chaps er overheen. Of de zool eruit kan weet ik niet… (En ik vergeet steeds te kijken :') )

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:15

Dankje. Heb nu van die scapino bergschoenen maar daar gaan chaps iets lastig over.
Wellicht zijn deze dan fijn.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 08:07

Ja hier ook, 2 paar Ariat Coniston waarbij de zool rondom volledig los laat. Bij mijn nieuwste paar naar de schoenmaker geweest en laten plakken maar dat werkt voor slechts 10 minuten. Nu de laarzen zelf gekit en dat gaat al maanden goed, maar gaan ze nu weer kapot koop ik een ander merk en is het klaar.

Ik had geen aankoopbewijs meer dus heb geen klacht ingediend.