Ariat zool laat los

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 08:28

Ik heb in december, begin januari nieuwe ariat boots gekocht, nu had ik van de week natte voeten :(

Nu zie ik dat de zool aan de zijkant los laat, kan ik dit maken? Valt dit onder garantie? Ik loop natuurlijk in het zand en modder met die dingen.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:31

Even mee teruggaan naar de winkel waar je ze kocht, of online contact opnemen en foto's doorsturen. Is op deze manier lastig te zeggen of ze dat onder garantie laten vallen. Maar 2-3 maanden lijkt me erg kort voor zo'n schade aan Ariat...

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 08:33

Ja mij ook, ik heb ze bij ej gekocht. Ik ga er wel even mee terug, vind het erg zo zonde zo snel, zijn de fijnste laarzen die ik heb gehad.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:53

Ik heb dit ook gehad met mijn werk klompjes, ik had ze direct bij Ariat gekocht.
Heb het gemeld bij Ariat, foto’s van gemaakt en een nieuw paar gekregen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:02

Ik heb dat wel eens gehad met Ecco schoenen.. Na een paar maanden dragen was de zool gescheurd. Ik kreeg toen gewoon een nieuw paar mee omdat dat inderdaad onder de garantie valt. Ik gok dat dat bij Ariat dus ook gewoon eronder valt. Een zool die los laat, dat lijkt me een productiefout.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:05

Ik kreeg met datzelfde probleem van Ariat te horen dat iig hun jodphurs natuurlijk ook niet gemaakt zijn om mee buiten te lopen door eventuele modder of mest, dus dat het mijn probleem was dat ze twee maanden de halve zool los was.
Ik hoop dus voor je dat ze inmiddels betere service leveren :+

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 09:15

Bij deze beschrijving staat dat ze extra sterk moeten zijn. We gaan het meemaken, ik zal wel even bellen straks.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:21

Noukie schreef:
Ik kreeg met datzelfde probleem van Ariat te horen dat iig hun jodphurs natuurlijk ook niet gemaakt zijn om mee buiten te lopen door eventuele modder of mest, dus dat het mijn probleem was dat ze twee maanden de halve zool los was.
Ik hoop dus voor je dat ze inmiddels betere service leveren :+


Dat heb ik met outdoor laarzen gehad die binnen half jaar echt lek waren. Eerste keer nieuw paar, maar dat paar hield het nog minder lang vol. Excuus was dat zenook niet bedoeld zijn om elke dag zoveel op te lopen. Huh?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:59

Ik had dat ook, werd direct bij de EJ geruild. Helaas is uiteindelijk het leder gaan scheuren. Ze zijn nu ook niet meer te koop dus wellicht was ik niet de enige. Ze waren wel het fijnste :(

Ik gebruik mijn huidige stalschoenen ook heel veel maar verder geen klachten over. Gezien de prijs zou je toch wel wat mogen verwachten, toch?
Maar de EJ lost het netjes op.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 11:27

Ja ik verwacht ook wel dat ze het netjes oplossen. Ben erg blij met deze schoenen verder.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:33

Ik verplaats dit topic naar RUI daar past dit beter

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:05

Ik ben geen fan ( meer van Ariat). Die schoenen gaan zo belabberd kort mee.De jodphurs zijn inderdaad alleen gemaakt om mee te rijden en niet om mee op stal rond te lopen en klusjes te doen. Na twee paar jodphurs ben ik voor een paar outdoor stalschoenen gegaan, en wat denk je? Binnen een jaar kapot bij de zolen... ik loop nu op muckboots ivm de regen maar als het weer droger wordt ga ik voor een paar mountain horse schoenen. Die schijnen een stuk langer mee te gaan.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:13

har166 schreef:
Ik ben geen fan ( meer van Ariat). Die schoenen gaan zo belabberd kort mee.De jodphurs zijn inderdaad alleen gemaakt om mee te rijden en niet om mee op stal rond te lopen en klusjes te doen.

Klopt helaas.
Vroeger was ik helemaal gek van Ariat. Kocht elke 2á3 jaar nieuwe en droeg ze (bijna) dag en nacht.
Totdat ik ook jodhpurs had waarvan de zool binnen een paar maanden aan de zijkant losliet.
Hup naar de winkel, en zij namen contact op met Ariat.
Ariat had aangegeven dat hun schoenen niet (meer) tegen urine/mest konden, omdat ze nu milieuvriendelijke lijm/producten gebruiken die niet meer zuur bestendig waren.
Later hoorde ik veel meer mensen met dezelfde klacht.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 13:31

Ja toch vreemd, bij deze beschrijving van de laarzen staat dat ze juist daar tegen kunnen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:44

Dat ze kort mee gaan herken ik ook wel .. mijn 'stalschoenen' zijn eigenlijk al 'op'. Ergens zonde van het geld maar de voetenbodem is zo fijn.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:54

Gwenvd schreef:
Ja toch vreemd, bij deze beschrijving van de laarzen staat dat ze juist daar tegen kunnen.

Ja en nee.. je moet ze na gebruik direct goed schoonmaken en laten drogen (niet bij de kachel) en daarna behandelen/beschermen voordat je ze weer gebruikt.
Ik heb stalschoenen van Ariat gehad met hetzelfde probleem.

Heb nu voor buiten en de stallen HKM laarzen van 85E en geen problemen meer.
Ik ben er zeer slecht voor, lees: alleen 1 x voor gebruik ingespoten, af en toe spuit ik ze bij de stallen (wat) schoon met water en nooit problemen met de laarzen.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:11

Zo raar, dan gebruiken ze voor verschillende modellen, andere lijmen? Want hier meerdere western modellen en die worden echt doornat, in de modder, in de mest, echt soms op de mesthoop,…. Doe er nooit iets aan, behalve soms met wat water en borstel afschuren als ze te vies worden en mijn oudste paar is nu aan de zijkanten wat barstjes in het leer aan het krijgen, maar voor de rest is daar nog niets aan en lopen heerlijk.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ariat zool laat los

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:30

Ik heb het idee dat de westernmodellen beter mee gaan. Nu zijn mijn westernlaarzen al even geleden maar die hielden (en houden) het al jaren vol. Nu heb ik stalschoenen maar de binnenvoering gaat stuk :?
En ik weet dat ik vrij snel zweetvoetjes heb maar in deze stalschoenen is het echt vreselijk :=

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:32

Muiz schreef:
Ik heb het idee dat de westernmodellen beter mee gaan. Nu zijn mijn westernlaarzen al even geleden maar die hielden (en houden) het al jaren vol. Nu heb ik stalschoenen maar de binnenvoering gaat stuk :?
En ik weet dat ik vrij snel zweetvoetjes heb maar in deze stalschoenen is het echt vreselijk :=


Klopt, mijn westernboots ook. Niks mee an de hand. Maar die gebruik ik ook niet in stal en draag ze niet 24/7.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 15:53

tengeltje11 schreef:
Zo raar, dan gebruiken ze voor verschillende modellen, andere lijmen? Want hier meerdere western modellen en die worden echt doornat, in de modder, in de mest, echt soms op de mesthoop,…. Doe er nooit iets aan, behalve soms met wat water en borstel afschuren als ze te vies worden en mijn oudste paar is nu aan de zijkanten wat barstjes in het leer aan het krijgen, maar voor de rest is daar nog niets aan en lopen heerlijk.

En ik loop al minstens 2 jaar op jodhpurs van Ariat, bijna dagelijks aan, doe er ook de stallen mee. Zag toevallig van de week dat het leer wat gaar wordt, maar dat vind ik niet zo gek. Ik maak ze nooit schoon en vet ze niet in.

Hoevenkop
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:29

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:13

xDenies schreef:
Dat ze kort mee gaan herken ik ook wel .. mijn 'stalschoenen' zijn eigenlijk al 'op'. Ergens zonde van het geld maar de voetenbodem is zo fijn.


Ik heb hele moeilijke voeten en was altijd gek op ariat vanwege het top voetbed maar heb sinds een week mountain horse jophers en ik ben om!! Voetbed voelt hetzelfde en zit naar mijn mening misschien nog wel beter. Zool is dikker en leer voelt steviger aan. Ik ben geen ariat fan meer, het is een te dure schoen voor de tijd die ze mee gaan.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:59

tirzasarah10 schreef:
xDenies schreef:
Dat ze kort mee gaan herken ik ook wel .. mijn 'stalschoenen' zijn eigenlijk al 'op'. Ergens zonde van het geld maar de voetenbodem is zo fijn.


Ik heb hele moeilijke voeten en was altijd gek op ariat vanwege het top voetbed maar heb sinds een week mountain horse jophers en ik ben om!! Voetbed voelt hetzelfde en zit naar mijn mening misschien nog wel beter. Zool is dikker en leer voelt steviger aan. Ik ben geen ariat fan meer, het is een te dure schoen voor de tijd die ze mee gaan.


Goh, ga eens zien waar die te koop zijn! Bedankt voor deze tip, wellicht dat de TS er uiteindelijk ook iets aan heeft ;)

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:04

Toevallig, ik ben vandaag terug gegaan naar de winkel met de Ariat h2o jodhpurs waar de zool los van laat, ze vergoeden het (3mnd oud). Ik zoek een rij schoen die wel tegen mest, urine en modder kan dus ik volg dit topic even.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:20

Ik zou zeker even teruggaan, maar ik moet zeggen dat ik met mijn ariats eerder wel eens naar de schoenmaker ben geweest voor vergelijkbaar probleem, dat "grapje" koste toen nog geen 10 euro voor beide schoenen uit mn hoofd, anyway het is een bedrag wat indruk maakte omdat het erg weinig was :+

Over de kwaliteit van Ariat, ja zit heel fijn maar de "degelijkheid" valt voor mijn gevoel tegen :o