stoppen, door geen kast?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FernandoO
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:12

Ibbel schreef:
Afsluitbare tas/krat op je fiets? Iedereen heeft tegenwoordig toch zo'n veiligkrat voorop? :+ Dat kan je toch ook vervangen door iets dat af te sluiten is?
Kettingslot door de hengsels van je sporttas en dan aan je fiets/fietsenrek?


Dit lijkt mij ook een goeie, dan kun je het gewoon bij de fiets laten. Desnoods de binnenkant van het krat met een plasticzak bedekken, zodat ie waterdicht is.

Kendra

Berichten: 8749
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:16

Iemand vragen of die je spullen brengt?
's Morgens eerst bij de manege langs om daar je spullen langs te brengen?

Of gewoon eens overleggen op de manege en vooral zeggen dat je héél erg graag wilt blijven rijden - misschien kunnen zij meedenken over een oplossing.

RanjaRietje

Berichten: 570
Geregistreerd: 04-10-10

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:35

Is het niet mogelijk een kleine kast zelf daar neer te zetten? Of een kist met een slotje?

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:38

Overleggen met de manege.
Aangeven dat het ernaar uitziet dat je stoppen moet, als je geen oplossing kan vinden voor je spullen.
Wie weet komt daar plots een oplossing uit.
Proberen kan altijd.

pateeke
Berichten: 2228
Geregistreerd: 12-05-06

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:52

Ik nam mijn rijkleding ook altijd mee naar school als ik na school naar stal ging. Dat paste ook niet in mijn kluisje, ik nam het mee door school. Dat is in het begin misschien wat lastig, maar je kan eraan wennen en dan hoef je niet te stoppen.

Plausibel
Berichten: 118
Geregistreerd: 07-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:57

Men neme jophers die gewoon aan kunnen naar school. Vouw (kunst) leren chaps op in je tas.
Koop bij Epplejeck een goedkope captas en neem die gewoon mee naar school. Wellicht past die wel in je kluisje, anders hou je m bij je. Wat heb je nog meer nodig?

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:25

Heb je de mogelijkheid om op donderdag(avond) je spullen naar de manege te brengen? Iets vinden of regelen voor 1 dag/ nacht is vast minder ingewikkeld dan voor altijd. Misschien zelfs bij die ene vriendin dan wel mogelijk?

Anoniem

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:40

Ik zou het probleem op de manege even voorleggen. Wellicht dat zij wel een oplossing weten. En anders vragen of je ouders je spullen na school naar de manege kunnen brengen.

Bowo
Berichten: 2824
Geregistreerd: 11-04-18

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:45

Makkelijkste optie lijkt me om op zoek te gaan naar een eigen kast. Even een berichtje op Facebook plaatsen en dan is het denk ik best snel te regelen.

En tot die tijd, waarom niet meenemen naar school? Wil je echt paardrijden omgeven omdat je geen zin hebt om wat spullen mee te nemen naar school? Want dat is eigenlijk waar het op neerkomt, niet eens zo zeer op het niet hebben van een kast. Tenminste, dat is hoe ik er tegenaan kijk. Klinkt voor mij als van een mug een olifant maken...

Anoniem

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:27

Ik snap wel dat ze de spullen niet mee naar school wil nemen. Als ze les heeft tot 16:30 en je start al vanaf 8:30 dan moet je toch behoorlijk wat kilo’s aan boeken meenemen. Als je dan ook toevallig nog eens die dag gymles hebt zit je al met 2 tassen op de fiets te slepen. Laat staan ook nog eens een 3e tas met paardrijspullen.

Zebrastreep

Berichten: 9798
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:38

Toen ik nog paardenhouderij volgde moest ik ook 1x in de week naar een locatie om paard te rijden. Rijkleding had ik altijd al aan en spullen mee in een tas. Soms had ik eerst nog les. Wel een heel gesleep maar dat was even niet anders. Maar goed dan zit je met meer mensen die hetzelfde probleem hadden.

Heel ander voorbeeld maar op de middelbare school zat ik in de schoolband en elke week sleepte ik mijn gitaar mee naar school. Ik weet al niet eens meer waar ik mijn gitaar neerzette maar ik dacht in het muzieklokaal in een apart hok wat op slot kon. Heel gesleep maar als je echt iets wilt dan is het het slepen wel waard.

En ach een extra tas met cap en laarzen moet te doen zijn toch? Dat je kluisje niet groot genoeg is geloof ik direct past 9 van de 10 keer niks in. Andere optie is een openbaar jassenrek en daar je tas aanhangen met eventueel je jas erbij.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:39

-Laat je mama of papa even met de manege bellen om de situatie uit te leggen. Misschien kunnen zij meer regelen dan jou, dat je er bijvoorbeeld zelf tijdelijk een kast mag zetten. Zou de manege het niet zonde vinden als je om zo'n reden moet stoppen?
-Bied aan anderen met een kast aan om de helft van de kosten te dragen, dan staan ze vast meer open voor het opbergen van spullen.
-Op joppers naar school, chaps en rijbroek kunnen toch wel in je boekentas? Hoef je alleen een cap mee te zeulen, past die in je kluisje?
-Laat je mama of papa met school bellen of je je spullen voor de rijles veilig kunt wegzetten. Misschien niet ideaal om mee naar school te zeulen, maar 1x per week is toch niet zo erg?

honingmeisje
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 00:50

Appeltje_1 schreef:
Ik denk niet dat het helpt om te zeggen dat Ts het maar mee naar school moet nemen :)
Ik moest dit op de basisschool doen, en zelfs terwijl ik in 1 lokaal bleef was het super onhandig.
Dus ik denk niet dat dat erg fijn is. Vooral als je op vrijdag tot 16.30 les hebt. Dat betekent dat je dan veel vakken hebt en dat betekent dus veel boeken. En dus een al 1 zware tas.
Lijkt mij echt niet fijn.

De kluisjes zijn op de meeste scholen niet bijzonder groot. Dus dat het niet past snap ik wel. De concierge op mijn school zou ook niet zomaar mijn spullen voor me houden hoor....

Ik zou dus gewoon even iedereen langs gaan om te vragen of het daar mag. Evt meebetalen. Ook jezelf meteen op de wachtlijst zetten!


kijk dat helpt! Ik ben ondertussen goed aan het rondvragen

honingmeisje
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 00:51

FernandoO schreef:
Ibbel schreef:
Afsluitbare tas/krat op je fiets? Iedereen heeft tegenwoordig toch zo'n veiligkrat voorop? :+ Dat kan je toch ook vervangen door iets dat af te sluiten is?
Kettingslot door de hengsels van je sporttas en dan aan je fiets/fietsenrek?


Dit lijkt mij ook een goeie, dan kun je het gewoon bij de fiets laten. Desnoods de binnenkant van het krat met een plasticzak bedekken, zodat ie waterdicht is.


ik ga met de trein/bus. ik woon best ver van mijn school

honingmeisje
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-22 00:54

Bowo schreef:
Makkelijkste optie lijkt me om op zoek te gaan naar een eigen kast. Even een berichtje op Facebook plaatsen en dan is het denk ik best snel te regelen.

En tot die tijd, waarom niet meenemen naar school? Wil je echt paardrijden omgeven omdat je geen zin hebt om wat spullen mee te nemen naar school? Want dat is eigenlijk waar het op neerkomt, niet eens zo zeer op het niet hebben van een kast. Tenminste, dat is hoe ik er tegenaan kijk. Klinkt voor mij als van een mug een olifant maken...


ik woon heel ver van mijn school, ik moet eerst ruim een uur met de trein& bus en dan de hele tijd door school alle spullen meeslepen (7 uur lang) als het dan niet gestolen word. Daarna weer ruim 45 minuten reizen met een zware boekentas & mijn spullen.veel gedoe

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 01:02

Kan je niet op school een extra kluisje huren voor je cap? De jodhpurs kun je namelijk gewoon aan doen. Eventueel een rijbroek ook, ligt er een beetje aan wat voor een maar tegenwoordig heb je hele mooie leggings
En toch even overleggen op de manege.

cissy

Berichten: 19837
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 01:11

honingmeisje schreef:
Bowo schreef:
Makkelijkste optie lijkt me om op zoek te gaan naar een eigen kast. Even een berichtje op Facebook plaatsen en dan is het denk ik best snel te regelien.

En tot die tijd, waarom niet meenemen naar school? Wil je echt paardrijden omgeven omdat je geen zin hebt om wat spullen mee te nemen naar school? Want dat is eigenlijk waar het op neerkomt, niet eens zo zeer op het niet hebben van een kast. Tenminste, dat is hoe ik er tegenaan kijk. Klinkt voor mij als van een mug een olifant maken...


ik woon heel ver van mijn school, ik moet eerst ruim een uur met de trein& bus en dan de hele tijd door school alle spullen meeslepen (7 uur lang) als het dan niet gestolen word. Daarna weer ruim 45 minuten reizen met een zware boekentas & mijn spullen.veel gedoe


Waar laat je dan je schoolspullen als je naar de manege gaat?

Bowo
Berichten: 2824
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 01:44

honingmeisje schreef:
Bowo schreef:
Makkelijkste optie lijkt me om op zoek te gaan naar een eigen kast. Even een berichtje op Facebook plaatsen en dan is het denk ik best snel te regelen.

En tot die tijd, waarom niet meenemen naar school? Wil je echt paardrijden omgeven omdat je geen zin hebt om wat spullen mee te nemen naar school? Want dat is eigenlijk waar het op neerkomt, niet eens zo zeer op het niet hebben van een kast. Tenminste, dat is hoe ik er tegenaan kijk. Klinkt voor mij als van een mug een olifant maken...


ik woon heel ver van mijn school, ik moet eerst ruim een uur met de trein& bus en dan de hele tijd door school alle spullen meeslepen (7 uur lang) als het dan niet gestolen word. Daarna weer ruim 45 minuten reizen met een zware boekentas & mijn spullen.veel gedoe

Ik heb ook wel regelmatig met mijn gewone schooltas, een weekendtas en een boogtas eerst naar de uni gefietst, toen een dag op de uni rond gelopen en daarna met de bus + trein naar mijn ouders gegaan. Is het ideaal? Nee. Is het te doen als je graag wil? Zeker.

En op lange termijn is het zeker niet fijn, maar voor lange termijn is er vast we iets te regelen met kasten (al zou wat meer informatie over het kasten systeem best handig zijn als je daar concreet advies voor zoekt). Maar als je je al zo snel uit het veld laat slaan als je een extra tas mee moet nemen, vraag ik me af hoe belangrijk paardrijden dan echt is voor je.
Soms moet je oplossingen zien ipv alleen de problemen die het brengt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 01:53

Joh, ik dacht dat je met de fiets ging ofzo en dat het daarom zo'n gesleep was :+
Maar je gaat gewoon met de trein! Zo moeilijk is het dan toch ook weer niet? Ja, het is wat gesleep, maar dat heb je er toch gewoon voor over?
Het is niet alsof je 20 kilo extra mee draagt.

Majabeestje
Berichten: 3810
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 01:54

Past er nog iets bovenop de kast van je vriendin?
Anders kan je een plastic krat halen en die bovenop de kast zetten.
Zo'n krat kost niks bij de action en kan je afsluiten met een deksel.

GroeneRoos
Berichten: 20
Geregistreerd: 14-01-22

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 02:22

Misschien zijn er meer mensen die een kluisje willen en kun je daarmee samen naar de eigenaar, misschien overweegt diegene dan om extra kluisjes aan te bieden.

Celebi
Berichten: 3732
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 03:16

Ik nam zo vaak mijn spullen mee naar school. Jodphurs en rijbroek alvast aan inderdaad. Er liepen ook zoveel meisjes op van die nep mode jodphurs dat het niet eens enorm opviel. Ik maakte ze wel altijd schoon en vette ze in de dag ervoor. Ik zou inderdaad kijken voor een cap tas (zo'n stevige, niet dat slappe hoesje die je er soms bij krijgt). Daar passen van die stoffen of flexibele (nep)leren chaps ook prima in. Weegt weinig en kun je van lokaal naar lokaal meenemen als het niet in je kluisje past. Misschien niet ideaal, maar het is niet zwaar en tijdens de les leg je 'm gewoon op je tas/onder je tafel. Wellicht kun je 'm zelfs vast binden aan je tas. Deed ik met mijn gymtas vroeger wel eens. Maar ik propte ook mijn hele rugtas met boeken in mijn locker tijdens gym dus wellicht past die cap tas ook wel. Lijkt me zonde om hiervoor het paardrijden op te geven, zeker omdat je over een paar weken weer een ander rooster krijgt. :j

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 03:30

Ik ging gewoon in mijn rijkleding naar school, als ik voor of na-schooltijd de paarden deed. Je plezier laten bederven door regels of andere mensen, niet in mee gaan!

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:16

Joh zo zwaar zijn de spullen die je nodig hebt niet. Als je echt graag wil blijven rijden lijkt me daar best mee te dealen.

Overleg inderdaad eens met de manege wat de mogelijkheden zijn. Misschien mag je wel op de lijst voor een kastje en is het sjouwen maar tijdelijk.

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Re: stoppen, door geen kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:31

Zijn er op het treinstation geen kluisjes? Kost volgens mij wel wat, maar dan laat je daar je spullen.