Show je outdoorlaars

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:23

betadine schreef:
Ik had eerst de Ariats windermere besteld. Ze zagen er prachtig uit, maar helaas te ruim rond mijn smalle kuiten. Een vriendin heeft ze overgenomen en is er heel gelukkig mee.

Toen uitgekomen op de Greenfield selection. Ik loop daar echt bijna 6 maand per jaar mee rond. Stallen uitmesten/paarden buiten en binnen halen/ buitenritten / met de hond gaan wandelen. Ze zijn nog steeds goed waterdicht en onderhoudsvrij.
[ Afbeelding ]


Hoe vallen deze qua voet- en kuitmaat? Heb jij heel smalle kuiten?

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:30

Ik ben nog altijd blij met mijn muckboots, maar er zit nauwelijks profiel op dit model. Gelukkig heb ik al 11 jaar deze winterkettingen in mijn bezit.
Afbeelding

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:30

Saar4: Ik heb smalle kuiten ja. Meeste laarzen zwem ik in. De maat weet ik niet meer juist ik schommel nogal tussen de 38 en 39 en denk dat ik deze in 38 heb genomen.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5022
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:37

koetjeboe schreef:
wendely schreef:
Hele fijne leren gevoerde rijlaarzen, met een wollen sok houden ze prima tot iig -20 :j

[ [url=m/pumPBF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sowhnX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor in en rond de stal heb ik muckboots.



Welk merk is dit


Dit zijn de HKM Dublin winter, ik heb de zomer versie hiervan. Hele fijne laarzen!

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:40

betadine schreef:
Saar4: Ik heb smalle kuiten ja. Meeste laarzen zwem ik in. De maat weet ik niet meer juist ik schommel nogal tussen de 38 en 39 en denk dat ik deze in 38 heb genomen.


Thanks! Dan zijn deze wel interessant voor mij met mijn smalle kuiten.

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:28

Een veehouder hier :wave: .
Wij gebruiken al jaren de laarzen van dunlop niet meer omdat ze snel lek gaan. Wij horen ook niet anders om ons heen. Wij lopen nu op het merk bekina. Zijn daar al jaren tevreden over.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:51

thx ladies ik heb door jullie 200 euro bespaard op dubarries en ben voor de ariat windmere gegaan. Ben al jaren echt fan van de ariat schoenen en had er echt moeite mee om met die mooie dure laarzen in de blub te gaan staan := maar met dit weer heb ik toch echt meer nodig dan een stel lekke timberlands haha

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:03

Ik loop nu al een week op dit soort; https://www.shoemixx.nl/nelson-snowboots-zwart-56480/

Lekker lomp, maar heb ze toch en ideaal met sneeuw en gladheid. Echt nooit koude voeten. Ik draag ze al af en toe 's avonds bij de laatste ronde, maar nu gewoon overdag, ook met honden uitlaten.

Zijn alleen niet volledig waterdicht. Zakte zondag weg in de sloot en dan zet je ze een uurtje bij de verwarming en is het weer goed. Ze geven alleen aan de onderkant veel nattigheid en zooi.

De Dunlop's zijn echt veel te koud.

Enige wat ik echt mis, zowel met snowboots als regenlaarzen, is de stevige neus. Ik trap bijv tegen bevroren mest of wat ijs los en dat moet je echt niet doen.............au

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:10

Ik heb Dubarry laarzen (deze om exact te zijn: https://www.dubarry.com/eu/nl/dames/laa ... alnut?c=23)
Maar ik zou ze uiteindelijk niet aanraden. Ze zijn perfect wind- en waterdicht hoor, maar de bovenkant van de voet is zo stug dat het een beetje zeer doet met lopen. Als je voet buigt komt het leer zo ver naar binnen door de stugheid dat het continu bovenop je voet schuurt (is deze omschrijving een beetje te volgen?). Voor de prijs is er echt wel wat beters te vinden wat wel lekker loopt.

Ik vind die Ariats met veter echt geweldig <3 zit daar wel een rits in? (Ik heb een hekel aan veters strikken :') )

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:24

De ariats met veters zijn prachtig, maar ik heb ze weer verkocht om twee redenen: Die veters vond ik veel te veel werk. Ik wil laarzen direct aantrekken en kunnen weglopen. Als tweede vond ik de zool te glad voor boswandelingen. Ik ben dus een paar keer uitgegleden.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:55

Ceetje_bokt schreef:
De ariats met veters zijn prachtig, maar ik heb ze weer verkocht om twee redenen: Die veters vond ik veel te veel werk. Ik wil laarzen direct aantrekken en kunnen weglopen. Als tweede vond ik de zool te glad voor boswandelingen. Ik ben dus een paar keer uitgegleden.


En 3: Veterslaarzen zijn niet waterdicht :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:07

Ceetje_bokt schreef:
De ariats met veters zijn prachtig, maar ik heb ze weer verkocht om twee redenen: Die veters vond ik veel te veel werk. Ik wil laarzen direct aantrekken en kunnen weglopen. Als tweede vond ik de zool te glad voor boswandelingen. Ik ben dus een paar keer uitgegleden.


Ik glij er zelfs in de sneeuw niet mee uit. Ik vind ze heerlijk ook in het bos :j

En dat veters strikken valt best mee vind ik. Ik ben hoge wandelschoenen gewend, die duren langer om te strikken.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:17

Daarom ben ik voor de windmere gegaan idd. Veters zien er super tof uit maar niet praktisch nee

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:24

betadine schreef:
Ceetje_bokt schreef:
De ariats met veters zijn prachtig, maar ik heb ze weer verkocht om twee redenen: Die veters vond ik veel te veel werk. Ik wil laarzen direct aantrekken en kunnen weglopen. Als tweede vond ik de zool te glad voor boswandelingen. Ik ben dus een paar keer uitgegleden.


En 3: Veterslaarzen zijn niet waterdicht :D

Deze hadden een stuk leer erachter, dus dat waren ze wel ;)

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:29

Gatsamme.
Na heeeeeel veel jaren nu vandaag voor e eerst een vochtige sok in m’n ariats na 7 km door de sneeuw

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:58

Mocht iemand nog tips hebben?
Twijfel of ik weer windemere koop. Ze hadden wel iets weinig grip. Ik denk dat een hele week echt door de sneeuw banjeren t einde was voor ze. Neuzen niet meer waterdicht.
( en dan niet óver de sneeuw lopen maar echt ín de sneeuw zakken).
Ga ze nog wel sprayen om te kijken of ze nog weer wat opleven...

Waterdicht, warm en ook goed voor lange wandelingen zoek ik. En bredere kuit

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:17

Muze al mijn andere schoenen (timberlands, dubarries) werden uiteindelijk ook nat in de sneeuw. Ik heb ze flink ingevet en ingesprayd en dat hielp echt. Ammoniak is natuurlijk heel slecht voor het goed vet houden van leer

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:22

Ja deze zijn wel al Oud hoor, jaar of 6-7.
Ga ze straks even verzorgen dus misschien kunnen ze dan nog even mee.
Een week constant door de sneeuw is natuurlijk wat anders dan af en toe in de blub.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:24

Muze schreef:
Mocht iemand nog tips hebben?
Twijfel of ik weer windemere koop. Ze hadden wel iets weinig grip. Ik denk dat een hele week echt door de sneeuw banjeren t einde was voor ze. Neuzen niet meer waterdicht.
( en dan niet óver de sneeuw lopen maar echt ín de sneeuw zakken).
Ga ze nog wel sprayen om te kijken of ze nog weer wat opleven...

Waterdicht, warm en ook goed voor lange wandelingen zoek ik. En bredere kuit


Ik heb de afgelopen week met sneeuw echt alleen met de echte snowboots gelopen. Zijn niet meer waterdicht bovenop en km's lopen is niet super fijn, maar alles mee gedaan en je valt echt nooit.

Ga vd week weer mn gewone laarzen dragen. Maar voor sneeuw en gladheid pak ik echt alleen maar snowboots. Doe dat eigenlijk altijd als er sneeuw ligt en dan ook wel met de honden lopen, dus zeg een uurtje.

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:32

Ja ik ga sowieso snowboots aanschaffen voor de volgende keer dat dit plaatsvindt haha

Sure_lee

Berichten: 10411
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:05

Ik heb de afgelopen week continue op deze laarzen gelopen:
https://www.regenlaarsexpert.nl/regenla ... -kaki.html

Heb lekkere warme en droge voeten gehouden. Ik heb ze nu vaak aan sinds november en ben er echt heel erg blij mee. Ze hebben echt goed profiel waardoor sneeuw ook niet glad was om op te lopen. Ik kon er zelfs niet mee glijden op ijs.
Dus buiten dat ze fijn zijn om mee te wandelen en paard te rijden doen ze het ook fantastisch als snowboots.
Afbeelding

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:17

Ik vind can die rubber laarzen altijd zo stug zitten.
Hoe leg ik dat uit...alsof ze niet “ om” je voet zitten zeg maar.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:21

Oooh ik wil ook zo graag van die stroere outdoor laarzen, maar ik heb hele smalle voeten. De meeste die ik gepast heb zijn veel te wijd en daar loop ik zo uit vandaan.
Wie heeft de gouden tip :Y)

Bridleless

Berichten: 197
Geregistreerd: 03-03-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:29

Goldie schreef:
Oooh ik wil ook zo graag van die stroere outdoor laarzen, maar ik heb hele smalle voeten. De meeste die ik gepast heb zijn veel te wijd en daar loop ik zo uit vandaan.
Wie heeft de gouden tip :Y)


Ik heb zelf ook smalle voeten en smalle kuiten, maar ben sinds enkele weken zeer tevreden over deze outdoorlaarzen: https://www.bol.com/nl/p/travelin-norwa ... re_pdp_www

Ze zijn waterdicht en gevoerd met heerlijk warme wol. Je kan bovenaan bij de kuit de laars ook nog een beetje aansnoeren, mocht hij toch te ruim vallen. Ze lopen nog wel wat uit, maar ik zou gewoon je normale schoenmaat nemen. Een paar dikke sokken erin of een zooltje, mocht het nodig zijn, en je merkt er niets van :)

MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Show je outdoorlaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:45

Zijn er ook outdoorlaarzen zonder al dat wol/isolatie er in?

Ik heb super snel warme voeten en wil ze graag ook in de herfst/voorjaar kunnen dragen.

Voorwaarde: waterdicht! Halfhoog is voldoende, hoeft er niet mee te kunnen rijden, moeten goed bestand zijn tegen zware blub en grip hebben.
Had altijd goedkope regenlaarsjes van Decatlon, prima voor de blub maar niet om een stuk met paard te lopen bijvoorbeeld.

En mijn gevoerde HKM hoge outdoors heb ik verkocht, waren net wat krap aan de voet en volledig gevoerd en hoog, dus mij te warm.