Welke outdoorlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:16


loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:29

Texnex schreef:
loulou schreef:
Ik zweer bij chiruca Chelsea.
Helaas gaat dit model uit het assortiment, maar als ze nog in je maat te vinden zijn is het echt een aanrader. Wel een maat groter nemen dan je normale maat.

Ze zijn er in licht en donker bruin. De neuzen moet je wel poetsen om mooi te houden, maar voor de levensduur maakt het niet zoveel uit als je het niet doet.


https://www.dejachtkelder.be/product/ch ... laarzen-3/

https://www.metsoutdoor.nl/a-44072366-1 ... escription


Lijkt op de Dubarry laars, heel mooi! Helaas ging Dubarry bij mij maar kort mee, viel tegen voor de prijs. Hoelang heb je deze laarzen?


Ik koop ieder jaar nieuwe, maar dan zijn ze eigenlijk nog niet versleten. Ik loop er iedere dag 15 a 20 km mee, dus bij mij verslijt een laars sowieso sneller dan gemiddeld. De anwb laarzen gingen bij mij bijvoorbeeld maar 3 maanden mee. :')

Ik mest er dagelijks stallen mee uit en geef er mee les in een blubber bak. En iedereen denkt altijd dat het echte Burberry’s zijn :D

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:31

Afbeelding

Zo zien ze er na een jaar intensief gebruik uit en ongepoetst. Nog 100% waterdicht.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:35

Ik heb ook smalle voeten en niet al te dikke kuiten. Ongeveer 10 jaar met een paar dubarry's gedaan en later een paar zoo adventures besteld. Die zaten met passen toch niet zo lekker als m'n dubarry's, maar waren wel fijn voor m'n smalle voeten. Heb ze toch teruggestuurd in de hoop dat er ergens een keer dubarry's in de aanbieding komen O:)

Hannanas
Berichten: 13020
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:50

Ik zoek eindelijk laarzen met veter. Goedkoper dan de wythburn van ariat graag.
Mijn voeten loop ik stuk in laarzen als regenlaars type. Denk door de wrijving tijdens het lopen?

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:02

Ik heb de Horka Kensington, nu al voor het 2de seizoen. Volledig waterdicht en heerlijk warm. Ik vet ze wel regelmatig in zodat ze een beetje soepel blijven maar ben er zeer tevreden over.

Zak ermee tot boven mijn enkels in de modder en even met de spuit erover en zien er weer uit als nieuw!

Daarnaast vind ik ze ook heel betaalbaar.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:13

jobamara schreef:
Mijn hierboven geplaatste Tuffa's , echt ik loop alles stuk qua schoenen/laarzen. En de Suffolks nu beide keren 5 en zelfs 6 jaar. Ik loop er hele dagen mee, door blubber, diepe plassen en sneeuw..Het laatste paar wat nu vervangen wordt heb ik niet onderhouden,stom nu na 5 jaar een scheurtje in het leer oo de voet.


Zien er mooi uit, maar wel erg hoog.

En vraag me af of ze echt veel beter zijn dan andere vergelijkbare laarzen die je in Nederland kan kopen.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:25

Super pony, nee juist echt niet hoog.

Ik loop al mijn schoenen/laarzen stuk bij de bal van mijn voet. En met op deze loop ik echt 9 mnd per jaar hele dagen. Nu in 11 jaar 2 paar versleten. Dus voor mij niets anders meer.

Ook de recensies zelfs uit Duitsland zijn goed.

Zou graag is daar heen willen want zitten wel meer mooie rijlaarzen en jodphers tussen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:25

Kaatje_S schreef:
Ik heb ook smalle voeten en niet al te dikke kuiten. Ongeveer 10 jaar met een paar dubarry's gedaan en later een paar zoo adventures besteld. Die zaten met passen toch niet zo lekker als m'n dubarry's, maar waren wel fijn voor m'n smalle voeten. Heb ze toch teruggestuurd in de hoop dat er ergens een keer dubarry's in de aanbieding komen O:)


ik had ze bij regenlaarsexpert een keer in de aanbieding :j
ik wilde dit keer de lage (roscommon) en kon die toen voor 214 kopen. Scheelde toch best flink :)
Maar de andere modellen waren daar toen ook in de aanbieding.
Nu geen aanbieding helaas daar, maar houd het eens in de gaten, enige site die ik ken die er echt wel eens leuke kortingen op gooit, niet de '10 euro korting' kortingen die je vaak ziet.

Ik heb overigens zowel Dubarry (roscommon nu, normaal de Galway altijd gehad, 2 paar, ieder paar is 10 jaar meegegaan, inclusief ermee rijden. Wel goed onderhouden!) als de ZooAdventure Adisa met goretex binnenkant. Beide super comfortabele laarzen :j
Andere merken gaan gemiddeld toch minder lang mee bij mij. Nou ja, Ariat ook een keer gehad, ging ook lang goed trouwens.
Ik heb ook van Travelin laarzen gehad. Super fijne laarzen, maar wel de versie met rits kopen, want zonder rits kwam bij mij de binnenvoering na een tijdje mee met uittrekken en dat is bij 2 bekenden ook gebeurd. Eentje kocht daarna mét rits en die gaan nu al een paar jaar mee - en die staat dagelijks in de modder en mest met paarden aan huis :)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:34

Hier ook laarzen van Travelin en ik ben heel blij met deze laarzen. :) Ze zijn ook regelmatig met aardige korting bij Koopjedeal.nl te krijgen. Ik kocht die van mij daar toen voor € 130 terwijl ze anders € 290 kosten (model Norway Lady).. Scheelt toch flink :D Dit is overigens mijn tweede paar en bij mijn eerste paar ging na een tijdje de zool inderdaad wel mee bij het uittrekken, maar bij deze na een jaar nog geen problemen.

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:02

Ik heb naast mijn Dubarry's ook nog gevoerde laarzen van Mongo. Heel erg warm.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:33

jobamara schreef:
Super pony, nee juist echt niet hoog.

Ik loop al mijn schoenen/laarzen stuk bij de bal van mijn voet. En met op deze loop ik echt 9 mnd per jaar hele dagen. Nu in 11 jaar 2 paar versleten. Dus voor mij niets anders meer.

Ook de recensies zelfs uit Duitsland zijn goed.

Zou graag is daar heen willen want zitten wel meer mooie rijlaarzen en jodphers tussen.


Oke, dan vertekenen de plaatjes. Zie ze tot onder de knie en dat is voor mij wel hoog. Loop niet vaak in skinny jeans bij de paarden en een rechte broek erin proppen is bij hogere modellen wel lastig.

Had normaal altijd de schoenen van ariat, maar die gaan echt nooit lang mee bij mij. Maar er zit wel verschil in wat je ermee doet. Mest, urine en veel vocht zijn wel een aanslag.

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:21

Ik ben ook nog opzoek naar goede blubber/paardrijd/wandel Proof laarzen (het liefst niet al te duur hihi). Ik heb al een lage variant van de welkoop die prettig is, maar ben nu ook opzoek naar een hoge variant. De ZOO adventures zitten helaas boven mijn budget.

Ik zag deze voorbij komen in het topic en vroeg me af of die ook geschikt is om te rijden?
Freekieee schreef:
Ik heb nu 2 jaar deze, kan je van boven dicht doen heerlijk warm en goed water dicht


https://www.engelbert-strauss.nl/veilig ... 4-490.html


En deze kwam ik tegen op internet en las best prima recensies voor de prijs, heeft iemand daar ervaring mee? Ze lijken naar mijn idee best op de muckboots?
https://www.agradi.nl/covalliero-laarzen-neolite-zwart.htm

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:25

Superpony, kijk niet naar de staat nu :), zijn 6 jaar oud hebben alles gezien en zeker iedere dag 15 uur aan 9 maanden per jaar.

Maar hoog zijn ze niet hè, wel wat ingezakt natuurlijk. Door het klitteband kan je makkelijk met ook een wat wijdere broek instappen.

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6181
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:27

Ik zit nu te kijken voor die van HKM of Horka (te koop bij oa Epplejeck) heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ben hogere wandelschoenen gewend en ik twijfel dus of ik voldoende steun heb aan een outdoorlaars zonder veters. hoe ervaren jullie dat?

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 23:09

Bij een goede outdoorlaars wel. Met de merken die jij noemt geen ervaring

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 23:36

Ik zweer echt bij ariat qua steun en voetbed.
Maar ik heb nu toch een ander merk gekocht. Nu met de eigenschappen warm, waterdicht en makkelijk schoon te maken.
De Aigle parcours 2 iso.
Ariat had ook dit soort laarzen. Qua voetbed echt fijn maar ik vond het rubber te stug. Deze zijn lekker soepel.

Afbeelding

Ik heb ze gekocht bij het brabants jachthuis. Daar hadden ze veel op voorraad zodat ik kon passen en vergelijken.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 02:00

jobamara schreef:
Superpony, kijk niet naar de staat nu :), zijn 6 jaar oud hebben alles gezien en zeker iedere dag 15 uur aan 9 maanden per jaar.

Maar hoog zijn ze niet hè, wel wat ingezakt natuurlijk. Door het klitteband kan je makkelijk met ook een wat wijdere broek instappen.

[ [url=m/jLDZdL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oke, ja, sorry, dat vind ik wel hoog zelf. Maar misschien zit het wel lekker en loop ik tegen zoiets aan. Maar nu kijk ik vooral naar halverwege kuit zeg maar.


Nyaleti schreef:
Ik zit nu te kijken voor die van HKM of Horka (te koop bij oa Epplejeck) heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ben hogere wandelschoenen gewend en ik twijfel dus of ik voldoende steun heb aan een outdoorlaars zonder veters. hoe ervaren jullie dat?


Cowgirlstore heeft een mooie aanbieding van de Horka, maar ik ben gaan passen in een winkel vooraf en 38 is echt te klein en 39 wordt te ruim. Ik ga nog terug met zooltjes.


Sure_lee schreef:
Ik zweer echt bij ariat qua steun en voetbed.
Maar ik heb nu toch een ander merk gekocht. Nu met de eigenschappen warm, waterdicht en makkelijk schoon te maken.
De Aigle parcours 2 iso.
Ariat had ook dit soort laarzen. Qua voetbed echt fijn maar ik vond het rubber te stug. Deze zijn lekker soepel.

[ [url=m/sU0a1U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ze gekocht bij het brabants jachthuis. Daar hadden ze veel op voorraad zodat ik kon passen en vergelijken.


Dat is wel heel wat anders. Ik vind Ariat in het begin wel stevig, maar het wordt wel snel minder.

IK twijfel of de onderlinge verschillen echt groot zijn qua kwaliteit?

Je hebt zeg maar de leren laarzen die behandeld zijn.
Dan de zacht rubberen zoals muck boots
En de gewone rubber/plastic laars die wat stugger zijn.

Maar of je nou echt kan zeggen dat er per soort grote kwaliteits verschillen zijn? Scheelt het echt of je de dunlop neemt of bijv de aigle?
En hoe groot is het verschil met Horka en Dubarry?

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 07:22

Ik heb net de tamara's van de anwb binnen. Passen goed maar heb 1 klein drukplekje dus moet het leer een heeeel klein beetje oprekken.

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 07:32

jobamara schreef:
Heb net even mijn kuitmaat gemeten en is 36 cm dat is wel het smalst dat je de standaard schacht maat kan zetten en hierboven de max maat vd schacht.

Oei niet helemaal duidelijk, op de site staat de maattabel

https://www.tuffaboots.com/product/suff ... try-boots/

Zijn deze ergens in Nederland te koop? Ik heb namelijk lastige voeten en kuiten. Die van Zoo vond ik erg mooi, maar gepast en dat werd hem niet. Meestal schuiven mijn voeten te veel in laarzen, want ik heb weinig volume aan mijn voeten.

Hannanas
Berichten: 13020
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:05

Ceetje_bokt schreef:
jobamara schreef:
Heb net even mijn kuitmaat gemeten en is 36 cm dat is wel het smalst dat je de standaard schacht maat kan zetten en hierboven de max maat vd schacht.

Oei niet helemaal duidelijk, op de site staat de maattabel

https://www.tuffaboots.com/product/suff ... try-boots/

Zijn deze ergens in Nederland te koop? Ik heb namelijk lastige voeten en kuiten. Die van Zoo vond ik erg mooi, maar gepast en dat werd hem niet. Meestal schuiven mijn voeten te veel in laarzen, want ik heb weinig volume aan mijn voeten.


Heb ik ook dat schuiven, loop mijn voeten er helemaal stuk op! Erg vervelend.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:46

@superpony. Stug bij ariat leer vind ik niet erg. Dat wordt nog wel soepel.
Maar rubber heeft die eigenschap niet. Daarom voor deze gegaan ipv de ariat.

Ik heb de dunlop niet geprobeerd omdat deze in winkels vaak niet in mijn maat zijn(36).
Mijn vriend heeft horka gehad maar daar kreeg hij echt vreselijke zweetvoeten in. Nu heeft hij dubarry en dat gaat wel goed.
Ik heb ook dubarry maar die vind ik minder fijn dan de ariat windermere. Dus die gebruik ik maar af en toe.
Muckboots heb ik nooit gehad omdat daar de reviews vaak niet goed van zijn.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:51

dubarry, inderdaad!
Muckboots heb ik ook gehad, maar die gaan mega snel stuk.

Coentjuh

Berichten: 9847
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:33

miereneter schreef:
Citaat:
Bedankt voor de tip, die ga ik onthouden! Ik heb geen aparte laarzen om te rijden, dus dat zal dan ook hiermee moeten en ik verwacht dat dat inderdaad niet fijn is omdat ze best wel hoog zijn (ik rijd western, maar geen fanatieke rijder meer dat scheelt misschien :D).

Ik zet hem op de lijst, ga binnenkort mijn oude ANWB's testen of ze nog waterdicht zijn. Andere tips voor SMALLE outdoorlaarzen, waarbij een beetje rijden ook prima gaat, zijn altijd welkom Bokkers ;) .

Weet iemand ook hoe de western laars van Muck Boots uitvalt (qua breedte)? Vraag me ook af of ze warm genoeg zullen zijn omdat ze volgens mij niet speciaal voor de winter zijn gemaakt.


Ik had ooit een westernmodel van Muck Boot, de Ryder Mid geloof ik, kort model. Die waren perfect met fenders. Maar toen ik weer in een dressuurzadel moest, bleef ik achter het zweetblad hangen, minder handig. Net als de Colt Ryder hadden ook die een heerlijke loopzool en volledig waterdicht. Geen winterlaars inderdaad, maar voor mij breed genoeg voor een dik paar extra sokken.

Ariat-laarzen (of ja, de mijne in ieder geval, ik weet het type niet want tweedehands gekocht) vallen ook mooi smal. De enige laarzen die om mijn enkel aansluiten en dus niet bijna dubbelklappen.


Dankjewel miereneter. Maar voor mij geen Ariats meer. Soort trauma opgelopen van de Showbaby's waar ik echt zenuwpijn kreeg in mijn voeten (zoveel pijn dat je geen stap verder meer kunt lopen).

Ik merk dat ik vooral iets moet hebben wat: smal is bij de hiel

@ Nyaleti; heb qua outdoorlaarzen de ANWB en Horka gedragen afgelopen jaren en in vergelijking met normale stalschoenen/wandel of bergschoenen heb ik beduidend minder steun, terwijl ik dat best wel nodig heb met mijn scheve poten. Maar ja kou wil ook wat.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:46

Ceetje_bokt schreef:
jobamara schreef:
Heb net even mijn kuitmaat gemeten en is 36 cm dat is wel het smalst dat je de standaard schacht maat kan zetten en hierboven de max maat vd schacht.

Oei niet helemaal duidelijk, op de site staat de maattabel

https://www.tuffaboots.com/product/suff ... try-boots/

Zijn deze ergens in Nederland te koop? Ik heb namelijk lastige voeten en kuiten. Die van Zoo vond ik erg mooi, maar gepast en dat werd hem niet. Meestal schuiven mijn voeten te veel in laarzen, want ik heb weinig volume aan mijn voeten.


Helaas niet, mijn 1e paar wel 12 jaar geleden (paarden drogist) nu in Engeland. Mijn Country riders maat 39 zijn onderweg, dat is met een smallere zool en voet.
Weet niet welke maat je hebt en of Chaam (Breda) ver weg is voor je maar je mag komen passen als ze binnen zijn.

Tuffa geeft zelf aan dat je ook meerdere maten/modellen mag bestellen en dan degene die niet goed zijn retourneren.

Superpony, ha zoooo kort wil jij ze.