Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oehlala
Berichten: 4312
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:30

ik heb ook een mondoni broek van 15 jaar oud. En die doet het nog steeds, en puntgaaf. Wordt ook enkele keren in de week gebruikt. maar die was nog ´ouderwets´ van katoen. Heb ook wel het idee dat veel van polyester wat minder lang meegaat.

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:36

Ik heb stalschoenen en een jas van Ariat. De stalschoenen zijn na 12 jaar begraven omdat de zool losliet en ze dus niet meer waterdicht waren maar verder eigenlijk nog een goede schoen.
Ik heb dan ook onlangs wederom een paar stalschoenen van Ariat gekocht.
De jas is zo’n 10 jaar oud en zovaak gewassen dat de kleur wat valer is geworden en ook niet meer waterdicht, maar geen enkel slijtspoortje of iets.
Bovendien vind ik dat ze veel aandacht besteden aan de functionaliteit van hun producten. Dus wanneer ik iets goeds en duurzaams zoek, is dit mijn favoriete merk die de prijs echt waard is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:54

Cap: samshield!
Bovenkleding/broeken/dekjes: ps of Sweden
broeken: Eurostar en pikeur
Laarzen: de niro, celeris en petrie

Nettie007

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:26

Voor een goede winterjas zou je eens op zoek kunnen gaan naar jassen van het merk Didriksons, ik heb mijne nu 7 jaar en hij ziet er ondanks veelvuldig gebruik nog steeds goed uit.

Rijbroeken: PS of Sweden of equiline zijn heel fijn. Bij mij zakken veel rijbroeken erg af als ik de hoeven aan het uitkrabben ben maar met deze broeken niet.

Bovenkleding: Anky mockneck zit erg fijn en de lemieux base layers ook.

Dekjes: ik heb twee zadelmakers positief gehoord over de lemieux dekjes, de suède.vanwege de pasvorm. Ze liggen gewoon goed onder het zadel.

Ariat schoenen lopen heerlijk maar hebben bij mij een levensduur van max. 2 jaar.

Verder vind ik mijn deniro rijlaarzen heerlijk zitten.

Cap, ik weet niet of het een A-merk is maar mijn one-K cap is heel prettig.

Qua beenbescherming voor het paard heeft Kentucky mooie producten. Ik heb een singel en peesbeschermers, kan ze in de wasmachine doen en ze komen er als nieuw uit.

Veel succes en plezier gewenst met shoppen en het Engelse rijden.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:46

Rijbroeken Flexars, Cavallo en Pikeur.
Overige kleding vooral Pikeur, verder ook wat van o.a. Eskadron, HV polo, Anky, HH, Noble, Horka, Mountain Horse.
Rijlaarzen Derby.
Voor natte dagen Muck boots en verder gewone simpele bergschoenen.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:11

Harry's Horse. Niet te duur en blijft mooi. Heb daar qua rijbroeken nog nooit wat slechts van gehad. Laarzen moeten passen en zijn mij altijd te laag.

HV Polo is veel te duur voor wat je er voor krijgt. Eskadron nog nooit gehad, ik betaal geen 60 euro voor een dekje.

Mountain Horse laarzen voor de winter wel gehad, prima kwaliteit. Ik ben nu overgestapt op goedkopere merkloze die het ook prima doen.

Rijlaarzen Petrie of Derby, waarbij Petrie wel langer mooi blijft is mijn ervaring. Cavallo laarzen zijn een slagje minder van kwaliteit.

oji

Berichten: 4256
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:28

Grappig om te lezen dat hier geschreven wordt dat de Pikeur broeken onverwoestbaar zijn. Ik ben een enorme fan van Pikeur broeken omdat ik de stof heel fijn vind en een hele fijne pasvorm (helaas mijn favo model, de ciara niet meer te krijgen, maar heb er gelukkig nog een paar) Maar het grote nadeel van Pikeur broeken vind ik juist dat ze best snel slijten en snel vaal worden. Veel sneller als andere merken die ik wel eens uitgeprobeerd heb. Maar goed, alles bij elkaar wint voor mij de Pikeur broek nog steeds hoor.

mavantos

Berichten: 3607
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:49

Qua caps vind ik Samshield, KEP Italia en Kask de mooiste merken. Qua kleding vind ik Anky, PK (vooral de jassen zijn top!), Kingsland en Pikeur het mooist.

Dekjes koop ik alleen de suède versie van Lemieux. Die blijven goed en liggen heel stabiel onder het zadel. Jodphurs van Ariat en laarzen van Petrie. Handschoenen van Roeckl.

Verder ben ik voor spullen van de paarden fan van Eskadron, maar dan de standaard collectie peesbeschermers, onderlappen en bandages en halsters. Niet dat hippe spul in de fancy kleurtjes... Dat vind ik verschrikkelijk.

Dure merken? Absoluut. Alleen als je een beetje de sale in de gaten houdt en niet de duurste varianten aanschaft dan kan je het vaak een stuk goedkoper kopen.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:38

Ik heb jaren geleden van een stalgenoot haar oude Eurostar rijbroek gekregen. Joost mag weten hoe oud die broek al is :D
In de tailleband heb ik tussenstukjes laten zetten want die was echt te strak. De stof voelt heerlijk stevig en degelijk en er zit een volledig kunstleren zitvlak in. Echt een heerlijke broek. Niks geen naadje los oid.

Dit model zal zeker niet meer te krijgen zijn, maar aangezien hier ook veel pikeur en Eurostar-fans zitten. Welke modellen met kunstleren zitvlak van pikeur en Eurostar vinden jullie fijn? Graag geen mega strakke tailleband die alles afknijpt. (Geen idee of er rijleggings met kunstleren zit verkrijgbaar zijn en hoe goed die blijven zitten)

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: Kwaliteitsvolle A-merken ruiterkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:37

Wellicht geen A merk maar in mijn ogen moet het ook zeker niet onder gewaardeerd worden en dat is het huismerk van kramer.
Goede kwaliteit ook bij intensief gebruik, fijne pasvorm en leuk betaalbaar

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:47

Fillis schreef:
Dus een nee voor HV Polo, wisselend voor Anky en Kingsland, en goede ervaringen met Pikeur, Eurostar,Eskadron, Ariat.


Met de rijbroeken heb ik geen ervaring, maar waar het op bovenkleding aankomt, zou ik HV Polo niet meteen van je lijstje schrappen. Ik doe nu nog een vest aan die ik al +10 jaar heb en in de herfst/winter gaat dat dan om bijna dagelijks gebruik waarbij het niet gespaard wordt van de weersomstandigheden.