Duurdere cap het geld waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:51

Samshield vind ik vreeeselijk zitten, gelijk hoofdpijn toen ik die een paar minuten op had...
Een cap van €100 voldoet prima qua veiligheid, daarboven ga je vaak meer betalen voor comfort en het uiterlijk :) Ik heb de goedkoopste KEP en ben daar wel heel erg blij mee! Superlicht en eigenlijk nooit meer last van een zweethoofd!

onpaard

Berichten: 2975
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:53

melanie0906 schreef:
Beste medebokkers,

Ik typ dit thuis vanaf de bank met 3 gebroken ribben. Stom ongeluk gehad met rijden en hard gevallen. Stal eigenaresse claimde dat mn cap mn leven waarschijnlijk heeft gered omdat ik vol op mn hoofd terrecht ben gekomen. Wonder boven wonder alleen een afdruk van mn cap op mn hoofd en verder niks. Cap zelf zit vol met deuken en scheuren.

Dus het wordt weer tijd voor een nieuwe cap. Nu zit ik heel erg te twijfelen wat voor een.
Is een goede cap echt de 300 euro waard of is een cap van 100 euro ook goed?

Ik wil er absoluut niet op bezuinigen want dit is wel weer een goede leer dat het wel heel belangrijk is.

Welke hebben jullie en wat raden jullie aan?

Uiteraard als ik weer te been been gaat er gepast worden maar wil eerst even beetje oriënteren waar ik naar wil kijken!


Dankjulliewel!


Welke cap heeft je hoofd zo goed beschermd bij je val?

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Duurdere cap het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:10

Ben ik ook wel benieuwd naar!

Heeft Charles Owen ook zo'n service dat je je cap kunt laten checken als hij gevallen is?

Ik twijfel heel erg, wil aan de ene kant voor een cap gaan met MIPS maar aan de andere kant vind ik zo'n service dat je je cap kunt laten checken ook wel heel prettig.

Kidde
Berichten: 3476
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Duurdere cap het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:00

Nee volgens mij is Samshield het enigste merk met die service :n

melanie0906

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 11:21

onpaard schreef:
melanie0906 schreef:
Beste medebokkers,

Ik typ dit thuis vanaf de bank met 3 gebroken ribben. Stom ongeluk gehad met rijden en hard gevallen. Stal eigenaresse claimde dat mn cap mn leven waarschijnlijk heeft gered omdat ik vol op mn hoofd terrecht ben gekomen. Wonder boven wonder alleen een afdruk van mn cap op mn hoofd en verder niks. Cap zelf zit vol met deuken en scheuren.

Dus het wordt weer tijd voor een nieuwe cap. Nu zit ik heel erg te twijfelen wat voor een.
Is een goede cap echt de 300 euro waard of is een cap van 100 euro ook goed?

Ik wil er absoluut niet op bezuinigen want dit is wel weer een goede leer dat het wel heel belangrijk is.

Welke hebben jullie en wat raden jullie aan?

Uiteraard als ik weer te been been gaat er gepast worden maar wil eerst even beetje oriënteren waar ik naar wil kijken!


Dankjulliewel!


Welke cap heeft je hoofd zo goed beschermd bij je val?



De Casco mistrall 2 volgensmij!

melanie0906

Berichten: 1144
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 11:22

Amy223 schreef:
Ben ik ook wel benieuwd naar!

Heeft Charles Owen ook zo'n service dat je je cap kunt laten checken als hij gevallen is?

Ik twijfel heel erg, wil aan de ene kant voor een cap gaan met MIPS maar aan de andere kant vind ik zo'n service dat je je cap kunt laten checken ook wel heel prettig.



Dat is ook mijn twijfelpunt. Al zei mn staleigenaarresse dat je m bij een motorsportzaak gewoon kan laten testen!

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Duurdere cap het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:50

Ik had eerst een Harry’s Horse. Daarna voor een Charles Owen gegaan. Van beide kreeg ik altijd hoofdpijn en een enorm zweethoofd. Toen toch maar een Samshield gekocht en man wat een verademing. Zit super!! Heb ook de Kepp opgehad maar die zat echt niet best.

Dus ja ik vind ze het geld wel waard! Mits je niet vaak valt, dan wordt het een hele dure grap :')

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Duurdere cap het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:52

ligt eraan of je dat binnen die vijf jaar doet

Kidde
Berichten: 3476
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:28

melanie0906 schreef:
Amy223 schreef:
Ben ik ook wel benieuwd naar!

Heeft Charles Owen ook zo'n service dat je je cap kunt laten checken als hij gevallen is?

Ik twijfel heel erg, wil aan de ene kant voor een cap gaan met MIPS maar aan de andere kant vind ik zo'n service dat je je cap kunt laten checken ook wel heel prettig.



Dat is ook mijn twijfelpunt. Al zei mn staleigenaarresse dat je m bij een motorsportzaak gewoon kan laten testen!


Weet je zeker of dat ook voor caps geldt? Motorhelmen zijn verder niet echter vergelijkbaar namelijk

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:29

Sammiex2000 schreef:
Jullie maken me aan het twijfelen, wilde eigenlijk een Samshield bestellen maar is EQ3 dan niet veiliger?


De EQ3 heeft een meedraaiende binnenschaal, andere helmen hebben dit niet.
Als je valt, draait de binnenste schaal mee met je schedel waardoor je hoofd geen klap ineens krijgt. Eventueel letsel is hierdoor veel minder ernstig.
Een EQ3 helm is dus wel degelijk veel veiliger.

Wil niet zeggen dat andere helmen niet veilig zijn, maar als je met de EQ3 valt, is de kans op ernstiger letsel veel minder groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:41

frutsels schreef:
Sammiex2000 schreef:
Jullie maken me aan het twijfelen, wilde eigenlijk een Samshield bestellen maar is EQ3 dan niet veiliger?


De EQ3 heeft een meedraaiende binnenschaal, andere helmen hebben dit niet.
Als je valt, draait de binnenste schaal mee met je schedel waardoor je hoofd geen klap ineens krijgt. Eventueel letsel is hierdoor veel minder ernstig.
Een EQ3 helm is dus wel degelijk veel veiliger.

Wil niet zeggen dat andere helmen niet veilig zijn, maar als je met de EQ3 valt, is de kans op ernstiger letsel veel minder groot.


Ik heb hem besteld, als ie past is die extra veiligheid voor mij belangrijker dan de looks. Nu hoop ik stiekem dat hij niet past, oh wat slecht!

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:45

Pytje schreef:
Ik heb een Samshield en vanwege de garantie die erop zit als je valt, vind ik hem elke euro dubbel en dwars waard.

Ben nu 2x hard gevallen met de Samshield op en heb hem beide keren terug gestuurd naar Samshield (in Frankrijk). Zij hebben hem daar gecheckt met laser en beide keren de schaal vervangen. (Kostte me incl verzenden 50 euro).

Kep heeft ook zo’n soort regeling. Van andere duurdere merken weet ik het niet.


Die service is volgensmij echt niet standaard? Toen ik mijn cap in 2018 opstuurde kreeg ik alleen 20% "crashkorting" op een nieuwe Samshield? >;)

Ik heb nu een Uvex Suxxeed, zit heerlijk luchtig en ik kan hem iets losser zetten als mijn krullen extra ontploft zitten die dag. Vind deze cap veel fijner dan mijn Samshield die ik voorheen had :j

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:59

Kidde schreef:
melanie0906 schreef:
Dat is ook mijn twijfelpunt. Al zei mn staleigenaarresse dat je m bij een motorsportzaak gewoon kan laten testen!


Weet je zeker of dat ook voor caps geldt? Motorhelmen zijn verder niet echter vergelijkbaar namelijk


Dat kan :j Heb ik ook wel is gedaan, letterlijk op dezelfde dag van m'n motor en paard gevallen :') Dus kon ze beide laten checken :D Niet elke willekeurige motorzaak doet het, dus je moet gewoon even bellen!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:19

Sammiex2000 schreef:
Sammiex2000 schreef:
Jullie maken me aan het twijfelen, wilde eigenlijk een Samshield bestellen maar is EQ3 dan niet veiliger?


De EQ3 heeft een meedraaiende binnenschaal, andere helmen hebben dit niet.
Als je valt, draait de binnenste schaal mee met je schedel waardoor je hoofd geen klap ineens krijgt. Eventueel letsel is hierdoor veel minder ernstig.
Een EQ3 helm is dus wel degelijk veel veiliger.

Wil niet zeggen dat andere helmen niet veilig zijn, maar als je met de EQ3 valt, is de kans op ernstiger letsel veel minder groot.


[/quote]

Een hele andere vraag is dit er ook in kindermaten? (Maat M 54)

hwn
Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:26

Beterschap! I know the feeling, in oktober ook 4 ribben en sleutelbeen gebroken.

Maar als die cap die je droeg, zo goed was, waarom koop je niet weer dezelfde?

Bijkomende tip: ik heb na mijn val een bodyprotector gekocht, zonder stap ik niet meer in het zadel. Alleen blijf ik haken aan het zadel bij het afstijgen (gelukkig geen zo'n airbag vest :) ), wel extra veiligheid, want heb intussen weeral een cap kapot (paard voelt mijn angst, en zo gaat het fout, nu bezig met "heropvoedingslessen" voor paardlief)

SjonnieZ

Berichten: 2385
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Duurdere cap het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:17

Als de casco zo goed z’n werk heeft gedaan, geef je zelf al een antwoord op jouw vraag.
Alle merken moeten aan dezelfde certificeringseisen /veiligheidseisen voldoen.

Duurder zit hm daarom vooral in merk en luxe aanvullingen/ marketing
Als een casco of Een vergelijkbaar merk als uvex lekker zit en je daar tevreden mee bent zou ik gewoon weer een vergelijkbare cap kopen.

Kidde
Berichten: 3476
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:27

_Snow_White schreef:
Pytje schreef:
Ik heb een Samshield en vanwege de garantie die erop zit als je valt, vind ik hem elke euro dubbel en dwars waard.

Ben nu 2x hard gevallen met de Samshield op en heb hem beide keren terug gestuurd naar Samshield (in Frankrijk). Zij hebben hem daar gecheckt met laser en beide keren de schaal vervangen. (Kostte me incl verzenden 50 euro).

Kep heeft ook zo’n soort regeling. Van andere duurdere merken weet ik het niet.


Die service is volgensmij echt niet standaard? Toen ik mijn cap in 2018 opstuurde kreeg ik alleen 20% "crashkorting" op een nieuwe Samshield? >;)

Ik heb nu een Uvex Suxxeed, zit heerlijk luchtig en ik kan hem iets losser zetten als mijn krullen extra ontploft zitten die dag. Vind deze cap veel fijner dan mijn Samshield die ik voorheen had :j


Is wel een standaardservice hoor! In elk geval in Nederland wel

manubres

Berichten: 2787
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:59

MirandaMalik schreef:
Zelf heb ik een uvex en die is licht en koel.
Ben der belazerd zo'n dure cap, je kan er beter mooi opzitten dan mooie kleding hebben. :D


Die heb ik ook. Geen hoofdpijn meer en lekker licht en koel. De prijzen van kep vind ik ook belachelijk hoog.

Badeendje

Berichten: 3940
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Duurdere cap het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:06

Ik heb een charles owen yr8 (190 euro) en een uvex cap exxential (100 euro) en de uvex is 100x fijner. Echt super licht en luchtig, daar krijg je geen zweethoofd in tenzij het extreem warm is. De yr8 is niet fijn, heel erg warm, die zet ik alleen op naar concours.

senna21

Berichten: 11893
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:28

Mocht je ooit weer eens flink vallen, dan moet ook een dure cap de prullenbak in.
Ik weet niet of je daartoe in staat zal zijn, zeker als je aan de buitenkant weinig schade ziet.
Ik zou dat maar lastig vinden.
Als opsturen voor een check alweer 50,- kost, heb je alweer de helft van een nieuwe cap betaald.
Zulke dure spullen zijn aan mij niet besteed. Daarmee ga ik liever iets anders leuks doen.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:14


Feike2502
Berichten: 107
Geregistreerd: 17-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:10

Weet iemand of Shamshield dat MIPS systeem heeft? En wat nu de meest veilige cap zou zijn?

Hocrareva
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-10-22

Re: Duurdere cap het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 21:57

Hebben jullie ervaring met een oneK cap?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58027
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:11

bliksemflits schreef:
Samshield vind ik vreeeselijk zitten, gelijk hoofdpijn toen ik die een paar minuten op had...
Een cap van €100 voldoet prima qua veiligheid, daarboven ga je vaak meer betalen voor comfort en het uiterlijk :) Ik heb de goedkoopste KEP en ben daar wel heel erg blij mee! Superlicht en eigenlijk nooit meer last van een zweethoofd!

Hier ook de dure merken op gehad in de winkel. Ik heb een prothese en schroeven in mijn hoofd dus pasvorm is belangrijk. Maar samshield zat echt beroerd. Ik ben bij Uvex uit gekomen. Kon de duurdere merken geen minuut op houden. Dus of ze comfortabeler zijn hangt puur van je hoofd af.

Texas02

Berichten: 4732
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:29

Is zo'n EQ3 cap echt veel veiliger? Ik wil binnenkort een nieuwe cap kopen en ik wilde eigenlijk kijken naar een QHP cap die ik erg mooi vind en met korting kopen kan (als hij goed zit natuurlijk), wat dus betekent dat hij echt wel een stuk goedkoper is dan een EQ3 cap. Is zo'n cap het echt waard om zoveel meer (bijna €200 meer) aan uit te geven?