Hoe telefoon meenemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:26

Sassenach schreef:
Ik vind het lastig. Heb zelf inderdaad een legging waar je telefoon in kan, maar ik vind het zelf behoorlijk riskant? Heb het idee dat ik hem elk moment kan verliezen.

Ik heb inmiddels al vele rijuren gemaakt met een telefoon in mijn bovenbeenbroekzak en ik ben hem zelfs nog noot bijna verloren. M'n mobiel zit gewoon solide in mijn broekzak. Ideaal!

Ik reed in de endurance altijd met een kaart in een insteekhoesje aan een keycord om mijn nek, maar was heel blij dat bij een val het hoesje scheurde en de ruk aan mijn nek dus meeviel. Sindsdien ben ik heel voorzichtig met dat soort dingen geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:41

In m'n bh :+

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Hoe telefoon meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:45

Ik draag jodphurs en doe mijn telefoon dan in mijn sok haha en dan zegt iedereen wat heb je daar nou weer

SandraS73

Berichten: 88
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:08

Ik gebruik ook een heuptasje.
Ik heb de elastische band van de action ook gehad, maar de rits heeft het al snel begeven.

Veriye

Berichten: 2394
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:31

Ik gebruik vanaf nu mijn riemtasje.
Ik wil mijn telefoon liever niet in een zadeltas hebben omdat ik paardlief nog niet zo vertrouw, of hij wel bij mij blijft of niet en mijn telefoon is zo groot dat het in de jastas storend is.

Dus dan maar zo:
Afbeelding

incredible90
Berichten: 257
Geregistreerd: 03-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:33

Ik heb een keer op een beurs in Duitsland bij een kraam waar ze spullen voor trektochten met IJslanders verkochten een super fijn tasje gekocht waar mijn telefoon precies in past. Er zit ook nog een klein vakje met rits voor bijv wat geld of sleutels. Tasje kan je dmv een koort om je nek hangen of dmv een lus met een riem rond je buik. Ideaal. Ik gebruik m ook als ik moet lessen met oortjes dan kan je daar mooi je apparaatje in doen zonder dat je bang hoeft te zijn dat ie valt

Achterom
Berichten: 23041
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:01

AmoorM schreef:
In m'n bh :+

Wil je mijn vraag dan ook even beantwoorden?

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:34

Hilli schreef:
Sassenach schreef:
Ik vind het lastig. Heb zelf inderdaad een legging waar je telefoon in kan, maar ik vind het zelf behoorlijk riskant? Heb het idee dat ik hem elk moment kan verliezen.

Ik heb inmiddels al vele rijuren gemaakt met een telefoon in mijn bovenbeenbroekzak en ik ben hem zelfs nog noot bijna verloren. M'n mobiel zit gewoon solide in mijn broekzak. Ideaal!

Ik reed in de endurance altijd met een kaart in een insteekhoesje aan een keycord om mijn nek, maar was heel blij dat bij een val het hoesje scheurde en de ruk aan mijn nek dus meeviel. Sindsdien ben ik heel voorzichtig met dat soort dingen geworden.


Die snap ik ook echt niet. Hoe je telefoon ooit uit die broekzak op je bovenbeen moet ontsnappen is me echt een volslagen raadsel. Bij mij past de telefoon van boven tot onder in de zak. Helemaal af gedekt.
Uit je steekzakken of kontzak wel. Dat is me ook ooit wel eens gebeurd.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Hoe telefoon meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:37

Mijn zak bedekt ook heel mijn telefoon inderdaad. Zeker als de broek lekker strak zit valt ie daar echt niet uit!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:04

Veriye schreef:
Ik gebruik vanaf nu mijn riemtasje.
Ik wil mijn telefoon liever niet in een zadeltas hebben omdat ik paardlief nog niet zo vertrouw, of hij wel bij mij blijft of niet en mijn telefoon is zo groot dat het in de jastas storend is.

Dus dan maar zo:
[ [url=m/wZKBEe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe groot is die? En met lus of een klem?

Ik had zoiets klein en met klem aan broekband of riem. Maar telefoon is nu te groot.

Ik heb cup A, dus telefoon is te groot voor BH. En ik vind de telefoon op mn huid echt niet fijn.


Pepperrr schreef:
Mijn zak bedekt ook heel mijn telefoon inderdaad. Zeker als de broek lekker strak zit valt ie daar echt niet uit!

Ik rij met jeans en heb broeken met high waist, gewone kontzakken, maar daar valt mijn vrij kleine telefoon ( nokia 1 ) echt wel uit. Voor zakken past ie niet. Tijdens het rijden dus......

Voor buitenritten wil ik ook water meenemen, dus dat is nog erger bijna om iets te vinden wat niet gaat klapperen of tussen been en zadel gaat zitten.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Hoe telefoon meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:56

Sorry, ik bedoelde mijn bovenbeenzak :+

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Hoe telefoon meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:42

Ik heb een grote zak op mijn been in mijn rijbroek :)

Ik ben heel verbaast dat sommig hem in hun bh stoppen. Niet bang voor borstkanker?

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:59

Ik vraag mij af hoe goed de telefoon tegen het zweet kan als hij een paar uur tussen de dames vertoeft.
Ik heb het 1x gedaan en dat ding was gewoon nat.

Bij de action eens zo'n riem gekocht. 4x omgehad en toen was de rits stuk. Ook paste daar alleen de telefoon in zonder hoesje.

Ik ga nu maar over op een heuptasje, daar past ook net even meer in.
Oja ik ben menner dus ik zit net ff anders dan jullie op het paard.

Veriye

Berichten: 2394
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:35

superpony schreef:
Veriye schreef:
Ik gebruik vanaf nu mijn riemtasje.
Ik wil mijn telefoon liever niet in een zadeltas hebben omdat ik paardlief nog niet zo vertrouw, of hij wel bij mij blijft of niet en mijn telefoon is zo groot dat het in de jastas storend is.

Dus dan maar zo:
[ [url=m/wZKBEe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe groot is die? En met lus of een klem?

Ik had zoiets klein en met klem aan broekband of riem. Maar telefoon is nu te groot.

Ik heb cup A, dus telefoon is te groot voor BH. En ik vind de telefoon op mn huid echt niet fijn.


Is 16cm hoog en ongeveer 11cm breed en 3cm diep.
Aan de achterkant zit een lusje


Afbeelding

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:44

Ik gebruik tegenwoordig 2 telefoons, mijn kleine oude Iphone (se) als ik ga rijden deze past in mijn broekzak. In het begin deed ik iedere keer even simkaart wisselen. Aangezien ik dat toch wel lastig vond worden heb ik in die oude Iphone een prepaidkaart in gedaan zodat ik toch kan bellen mocht er iets gebeuren.

eefjexx
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:45

Ik gebruik al ruim 1,5 jaar een SPIbelt (riem met vakje voor telefoon). Werkt prima. :)

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:47

Ik gebruik ook zon buiktasje voor mijn telefoon. Zijn gewoon bij de action te koop voor een euro ongeveer. En geen last van met het rijden! Doe het dan onder mijn shirt, zie je ook niks van

https://www.action.com/nl-nl/p/hardloopriem-/

hellgirlie

Berichten: 136
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:18

Afbeelding

Ik heb een heuptasje zelf gemaakt !
Gsm en autosleutel kan er makkelijk in

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Hoe telefoon meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:00

Ik hen een rijbroek van de decathlon met een zakje met rits op mijn bovenbeen. Ideaal.

Kaatje_S

Berichten: 1006
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:06


Stelvio
Berichten: 822
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:14


Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:54

_lauraaa_ schreef:
Anastasia24 schreef:
In je laars. Daar wen je vanzelf aan en mijn laars zit ''strak'' genoeg zodat ie niet naar benden zakt.
Anders een heuptasje. Als ik aan het wandelen ben gaat ie daarin.

Mijn broekzakken zijn veel te klein helaas.. Je kunt hem evt. ook onder de rand van je broek doen. Zeg maar bij de riem, zo fiets ik meestal als ik geen jaszak heb. :o

Onder de rand van mijn broek heb ik ook wel eens gedaan. Tot dat ik aan het longgeren was en paard schrok en opzij sprong. Daardoor gaf die een kleine ruk aan het touw en vloog mn telefoon in het zand. Net naast de hoef van t paard. Eens maar nooit meer.


Ik doe dit echt altijd :D Rij er zo mee paard, maar ook even hond uitlaten of stallen mesten. Nog nooit m'n telefoon verloren in de jaren dat ik dat doe. Gewoon een beetje schuin voor op je buik richting heup en eventueel op je rug kan ook. Hoewel ik op me rug nooit doe als ik rij.

Op hele hete zweetdagen stop ik hem in m'n sok en dan daaroverheen m'n chaps.

Kuikenlief
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-07-20
Woonplaats: Slagharen

Re: Hoe telefoon meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:58

Als ik ga rijden.Dan heb ik hem altijd in men bodywarmer zitten.zit een fijne borstzak met stevige rits aan.Storvik is het merk te krijgen bij welkoop

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Re: Hoe telefoon meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:04

Ik steek m meestal gewoon in mn broek tussen mn buik en broek zegmaar :') :')

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:22