Ervaring met bruine Mountain Horse rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Velaija
Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-11

Ervaring met bruine Mountain Horse rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 13:59

Ik ben al een tijdje op zoek om mijn huidige Mountain Horse rijlaarzen te vervangen nadat de voering kapot is gevreten door muizen in de garage :') Ik heb tot nu toe altijd gewone zwarte laarzen gehad, maar ik had nu het model dat ik graag wilde besteld om even te passen (in bruin), en ik vind dat toch eigenlijk ook wel héél erg mooi.

Nu vraag ik me alleen af: blijft het zo dat er zoveel kleurverschillen in het leer zitten? De laarzen zien "nieuw uit de doos" al een beetje gehavend uit en ik weet niet of dat in de toekomst niet veel erger wordt (en of dit op de lossen is met goed invetten en schoon houden?). Ik heb ze niet gebruikt om mee te lopen, te rijden oid. Ze komen echt letterlijk zo uit de doos aan mijn been.

De pasvorm is wel echt heel fijn en ik wil graag bij dit model blijven, maar ik twijfel heel erg of ik toch weer voor zwart ga of dat ik dit keer een bruine laars wil. Ik rij momenteel geen (officiële) wedstrijden, dus eventueel zou ik bijvoorbeeld in de toekomst wel een chiquere zwarte erbij kunnen nemen. Of andersom een chique bruine. Ik hoor graag jullie tips!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

xLian

Berichten: 71
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaring met bruine Mountain Horse rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:17

Meestal wordt dat soort leer wel wat donkerder in gebruik. Persoonlijk vind ik het wel mooi die kleur verschillen. Door leervet wordt het leer ook wel donkerder

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Ervaring met bruine Mountain Horse rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:23

Op de laatste foto zien ze er op de schacht wel beschadigd uit. Is dat zo, of komt dat door het licht?

Deze leersoort moet je niet invetten, maar behandelen met een product voor nubuck.

Velaija
Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 22:58

_San87_ schreef:
Op de laatste foto zien ze er op de schacht wel beschadigd uit. Is dat zo, of komt dat door het licht?

Deze leersoort moet je niet invetten, maar behandelen met een product voor nubuck.



Volgens mij was dat ook wel echt het geval. Allemaal van die lichte plekken waar de laarzen al iets geraakt hebben. Ik had deze ergens online besteld voor de kleur/maat (mijn vorige paar was maat 41 en prima maar al behoorlijk oud, en ik heb vorig jaar jodhpurs van MH gekocht die perfect zaten in 40). De maat (40) zit perfect voor mij, maar omdat de laarzen al in die toestand uit de doos kwamen twijfel ik echt.

Heb je een tip qua product voor nubuck waarmee ik deze laarzen kan behandelen? Ik heb dit paar nu teruggestuurd en ga bij MH zelf in de sale mijn definitieve laarzen bestellen (sowieso dit model, twijfel nog altijd over de kleur). Scheelt toch weer €100.