Rijjasje, taille 42/44, Cup E

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Rijjasje, taille 42/44, Cup E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 17:09

Hallo bokkers,

Misschien kunnen jullie me helpen. Volgende week heb ik mijn eerste wedstrijd sinds jaren en daarvoor moet ik mijn set nog compleet krijgen. Ik heb in de kast een “oldschool” Horka jasje liggen, maat 46, op de borst goed passend, maar qua lengte en aansluiten rondom de buik, een jurk.. Jasje stamt nog uit de tijd dat ik 30kg zwaarder was en die ruimte nodig had. Het is geen rijden zo.. Ik heb van rijbroek maat 42/44, borsten zitten op een 85E.

Vandaag begonnen met de zoektocht naar een jasje, kleur zwart, niet te lang en Max € 150,-, maar het valt niet mee. Alles in het assortiment bij de Divoza is of te klein op de borst (als in knopen die niet dichtgaan) of vallen op de borst goed, maar zitten dus meteen als een vuilniszak omdat ze op de buik veel te los zitten.

Het Drunens Ruiterhuis heeft maar 1 jasje op voorraad in 44, rest moet besteld worden en vallen ook meteen in een andere prijs categorie..

Morgen ga ik naar de EJ, hopelijk slaag ik daar wel..

Maar voor het geval het daar ook niks word, wie, oh, wie, kan me adviseren in een type rijjasje, ruitersportzaak tussen Den Bosch-Utrecht die wat ruimere keus hebben in “grote” maten?

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:16

Lastig probleem, ik heb een cupmaat 75E/F en loop tegen hetzelfde aan bij het zoeken van een nieuwe. Heb nu een goed passend jasje maar voor het mooie een paar kilo minder nodig. Misschien een jasje kopen waarvan de taille goed aansluit maar je de bovenste knoopjes iets naar buiten kunt zetten?

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Rijjasje, taille 42/44, Cup E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:20

Heb je een naaiatelier dicht in de buurt? Ik had het probleem andersom en heb een stukje in het jasje laten bijzetten/uitleggen bij een handige meneer. Ik had een zwart jasje en heb het uitleggen in het donkergrijs laten doen zodat ik bij de borst meer ruimte had. Het matchte heel erg leuk met mijn zwart/grijze cap en heb er later veel vragen over gehad op wedstrijd, waar mijn unieke jasje vandaan kwam;).
Wie weet zit er bij jou in de buurt ook een naaiatelier waar je je huidige jasje op maat kan laten maken.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:23

Ik dacht dat ik dit jaar een jasje nodig had ( uiteindelijk is paard verkocht voor ik het kon gebruiken )

Ik had een simpel jasje van Harry’s horse gekocht en die handmatig even aangepast want mijn armen gingen zwemmen .. https://www.instagram.com/p/BrTYDwqgKIw ... 9g6orcy8ky

Jasje is maat 42 . Ik heb cup F .
Ik woog op de foto 71 kilo .

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 17:35

Absolem schreef:
Ik dacht dat ik dit jaar een jasje nodig had ( uiteindelijk is paard verkocht voor ik het kon gebruiken )

Ik had een simpel jasje van Harry’s horse gekocht en die handmatig even aangepast want mijn armen gingen zwemmen .. https://www.instagram.com/p/BrTYDwqgKIw ... 9g6orcy8ky

Jasje is maat 42 . Ik heb cup F .
Ik woog op de foto 71 kilo .

Dat is ook nog wel een idee mocht ik echt niet slagen, heb dit type jasje ook aangehad, maar kleedde me helaas niet heel lekker af helaas.

horsiegek schreef:
Heb je een naaiatelier dicht in de buurt? Ik had het probleem andersom en heb een stukje in het jasje laten bijzetten/uitleggen bij een handige meneer. Ik had een zwart jasje en heb het uitleggen in het donkergrijs laten doen zodat ik bij de borst meer ruimte had. Het matchte heel erg leuk met mijn zwart/grijze cap en heb er later veel vragen over gehad op wedstrijd, waar mijn unieke jasje vandaan kwam;).
Wie weet zit er bij jou in de buurt ook een naaiatelier waar je je huidige jasje op maat kan laten maken.

Het jasje wat ik heb is blauw en wil graag weer in het zwart gaat starten haha, dus neem er liever afscheid van: maar heb je misschien een foto van jou jasje na het uitleggen? Want het klinkt wel erg mooi. Er zitten wel enen aantal naai ateliers in de buurt, dus zeker het langsrijden waard als ik een jasje gevonden heb.
[
Ik ben bang dat als ik alleen de knoopjes verplaats, de verhoudingen van het jasje niet lekker meer uitkomen.. Maar misschien dat dat toch wel mee valt..

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:55

Mijn schoonzusje maakt rijjasjes op maat.
Is wel boven je budget (vanaf 300 euro) en duurt 5 - 6 weken voor ie klaar is.

http://www.louks.nl
Hou het in je achterhoofd als je niks kan vinden.

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Rijjasje, taille 42/44, Cup E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 18:00

Ik heb dezelfde maten als jij en heb vorig jaar een HH jasje gekocht met zo'n fluwelen kraag. Ik vond het een wat saai jasje dus heb er andere knopen opgezet. Dat gaf het jasje wat meer sjeu zeg maar. Ik wil in de toekomst nog wel een keer een ander jasje, maar voor nu is het prima.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 18:06

colinneke schreef:
Mijn schoonzusje maakt rijjasjes op maat.
Is wel boven je budget (vanaf 300 euro) en duurt 5 - 6 weken voor ie klaar is.

http://www.louks.nl
Hou het in je achterhoofd als je niks kan vinden.

Thanks voor de tips! Prachtige jasjes en wat een hoop dingen om uit te kiezen! Ik hou het in gedachten!


Akke_sSpring schreef:
Ik heb dezelfde maten als jij en heb vorig jaar een HH jasje gekocht met zo'n fluwelen kraag. Ik vond het een wat saai jasje dus heb er andere knopen opgezet. Dat gaf het jasje wat meer sjeu zeg maar. Ik wil in de toekomst nog wel een keer een ander jasje, maar voor nu is het prima.

Weet je toevallig welk type je hebt van HH? Dat ziet wat makkelijker, want Hetgeen wat ik gepast heb van HH, paste namelijk niet.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Rijjasje, taille 42/44, Cup E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:52

Het gareel in Schijndel heeft een heel groot assortiment.

Maar mijn ervaring is als je geen standaard bouw hebt je het beste een jasje kan kopen en laten aanpassen

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:03


Crealief
Berichten: 180
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Rijjasje, taille 42/44, Cup E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:19

Ik heb hetzelfde als jij..
Wel iets boven je budget maar pikeur heeft wel ruim assortiment met maten en is slimfit..

Ik had hem bij divoza met 25% korting. Zit je dacht ik rond de 200 euro..

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 09:25

Thanks voor alle tips en het meedenken!

Ik ben inmiddels geslaagd bij de EJ in Nieuwegein. Ik heb een hoop verschillende merken en jasjes gepast. Twijfel kwam uiteindelijk tussen een Montar en een Horka jasje. laatste viel net even wat netter/tekende minder en uiteindelijk bleek de kleur blauw me toch mooier te staan dan zwart! Ook was dit het enige jasje wat mooi in verhouding was, maat 42 met voldoende plek voor m’n borsten :')
Super blij mee, inmiddels alles compleet!

https://www.ej.nl/ruiter/wedstrijd/weds ... rijdjasje&

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:24

Afbeelding
Foto!

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Rijjasje, taille 42/44, Cup E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:44

Ik heb een grijs jasje van harry horse, maat 44, gekocht toen ik broekmaat 44 had en borsten een d denk ik, de knopen zaten niet goed vastgenaaid en die kwamen dus los, toen heb ik ze zelf een stuk of 5 cm verplaatst zodat de taille smaller werd, laatste keer aangehad met broekmaat 42 en borsten E en toen zat ie eigenlijk heel netjes, nu een ander jasje dus evt mag deze weg voor klein prijsje

Afbeelding
Ja deze foto is al paar jaar oud maar even voor t beeld, toen was mn bollie ook nog manegepaard

hannaengolda
Berichten: 212
Geregistreerd: 27-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:02

Ik heb cupmaat 75E en in een jasje vaak maat s/m. Maar loop er dus vaak tegenaan dat het jasje is verhouding niet mooi zit. Nu heb ik het jasje Montpellier van Harry's Horse. Super tevreden mee!!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding