Alternatief Ariat Grasmere?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Alternatief Ariat Grasmere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 10:59

Ik loop en rijd al jaren met mijn Ariat Grasmere's. Heerlijke laarzen vind ik het, maar ze zijn inmiddels aan vervanging toe.
Maar daarbij zijn ze hier (Spanje) ook gewoon te warm. In de zomermaanden sowieso, maar zelfs nu in de wintermaanden vind ik ze in de middag vaak aan de warme kant.

Wat zou nu een mooi alternatief zijn?
Ik zoek een stoere laars die dus niet te warm is maar wel enigszins stevig. Mag richting outdoorlaars gaan qua looks. Hier is nauwelijks modder dus ritsen zijn prima. Ik heb smalle kuiten, dus laarzen die niet wijd vallen of, zoals de Grasmere's, met een aansnoersysteem.
En dan liefst ook nog bruin.

Simbaa
Berichten: 3965
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Alternatief Ariat Grasmere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:13

Ik ben zelf heel erg tevreden over de Ariat Langdale h20. Ze lijken me wat minder warm dan de Grasmeres. Als je echt laarzen wil om te rijden zou je naar de rijlaarzen van Ariat kunnen kijken. Die zijn vaak wat stoerder met een heerlijk voetbed!

hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:52


Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 11:59

Simbaa, die vind ik zeker mooi! Alleen net iets minder geschikt om mee te rijden door het suede dat ook aan de kuit zit.

Hoogendroog, dank je, daar zitten mooie dingen bij, al zien de schachten er voor mij best breed uit. Ik had er even bij moeten zeggen dat ik liefst een beetje een 'groot' merk zoek, zoals Ariat of iets anders, zodat ik het ook hier in Spanje kan krijgen met een beetje zoeken. Zo te zien is boots and woods echt een Nederlands merk.

hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Alternatief Ariat Grasmere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:09

Boots and Woods heeft juist smalle schachten (helaas voor mij).
Ik heb zelf de Ariat Coniston Pro GTX Insulated, superfijne laars welke door de veters helemaal op maat te maken is. Maar hij is wel gevoerd, dus waarschijnlijk te warm voor jou. Ik heb 'm 's zomers ook aan, vind 'm erg fijn en niet te warm.

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Alternatief Ariat Grasmere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 12:20

Oh goed om te weten!

Ja, die conistons zag ik. Ook mooi inderdaad en met veter, maar gevoerd is zeker te warm voor hier helaas

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:20

Castellon schreef:
Simbaa, die vind ik zeker mooi! Alleen net iets minder geschikt om mee te rijden door het suede dat ook aan de kuit zit.

Hoogendroog, dank je, daar zitten mooie dingen bij, al zien de schachten er voor mij best breed uit. Ik had er even bij moeten zeggen dat ik liefst een beetje een 'groot' merk zoek, zoals Ariat of iets anders, zodat ik het ook hier in Spanje kan krijgen met een beetje zoeken. Zo te zien is boots and woods echt een Nederlands merk.



Dat suede hoeft geen probleem te zijn.

Ik heb ariats waarvan de schacht volledig van suède is, die rijden zalig en zijn ook met hoge temperaturen niet te warm.
Ik ben de naam ervan kwijt en Helaas zitten ze hier in Nederland niet meer in de collectie.

Heb ook een paar gevoerde conistons maar die vind ik veel te warm. Zelfs in de winter.

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 12:24

SjonnieZ schreef:
Dat suede hoeft geen probleem te zijn.

Ik heb ariats waarvan de schacht volledig van suède is, die rijden zalig en zijn ook met hoge temperaturen niet te warm.


Ik denk dat dat suede niet zo mooi blijft met een flink zwetend paard, ik heb een Vaquera zadel en mijn hele been ligt dus rechtstreeks tegen de buik van mijn paard, zonder zweetblad.
Wel fijn dat ze niet te warm zijn!

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:26

Castellon schreef:
SjonnieZ schreef:
Dat suede hoeft geen probleem te zijn.

Ik heb ariats waarvan de schacht volledig van suède is, die rijden zalig en zijn ook met hoge temperaturen niet te warm.


Ik denk dat dat suede niet zo mooi blijft met een flink zwetend paard, ik heb een Vaquera zadel en mijn hele been ligt dus rechtstreeks tegen de buik van mijn paard, zonder zweetblad.
Wel fijn dat ze niet te warm zijn!



Dan wordt het suède inderdaad wel gauw glad ja..

hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Alternatief Ariat Grasmere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:29

Heb je trouwens al eens gekeken op de site van Ariat zelf? Ik verbaasde mij erover hoeveel soorten (rij)laarzen ze hebben, types die je hier nauwelijks in de winkel ziet! Ook voor gewoon hebben ze prachtige laarzen en allemaal met super goed voetbed.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Alternatief Ariat Grasmere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:32

ZOO Adventure heeft misschien iets voor jou? Maar in Spanje kan je ook heerlijk lopende rijlaarzen kopen die een goede zool hebben voor lopen en rijden. Of goede jodhpurlaarsjes met mooie Spaanse chaps?

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 12:35

Hoogendroog, nog niet gedaan, goed idee!

Jetta, in principe zou je dat moeten denken ja, maar ik woon hier echt op het platteland en de enige fysieke paardenwinkel hier is een heel kleintje in het dorp en de decathlon. Online bestellen is meestal niet mogelijk omdat we zo afgelegen wonen. Ik ken nu een paar online winkels die kunnen laten bezorgen op een ophaalpunt, en daar moet ik het dan een beetje van hebben.