Haar kort wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PonyPaardxo

Berichten: 60
Geregistreerd: 10-08-19

Haar kort wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 15:57

Hoe doen jullie je haar bij een wedstrijd met kort haar? Ik heb niet hele korte haren. Tot over mijn schouders, maar als ik dan een knot maak met een donut knot, heb ik nog haar over wat ik dan niet kan invlechten (wat ik op de meeste filmpjes zie).

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Haar kort wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:03

Ik heb een lob... (lange bob)

Maar ik doe een heel kort staartje in en afhankelijk van de lengte doe ik er wel of niet iets overheen. Dus ik volg even.
Vlechten is voor mij geen optie :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:07

PonyPaardxo schreef:
Hoe doen jullie je haar bij een wedstrijd met kort haar? Ik heb niet hele korte haren. Tot over mijn schouders, maar als ik dan een knot maak met een donut knot, heb ik nog haar over wat ik dan niet kan invlechten (wat ik op de meeste filmpjes zie).

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Haar over om in te vlechten?

Mijn haar is 90 cm lang, dat draai ik net zo lang om de donut (dus door het gat), tot mijn haar zo goed als op is en dan zet ik het vast :).

Mississippi
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-08-18

Re: Haar kort wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:49

Kun je een knotje maken zonder donut? Dus je haar indraaien, elastiekje er om en dan een haarnetje eromheen. Als je er een mooi haarnetje omheen doet, dan hoeft je haar niet perfect te zitten.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Haar kort wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:10

Ik heb er meestal gewoon lak aan, maar wat wellicht nog het proberen waard is: Vanaf je achterhoofd invlechten. Dan pak je alle kleinere haren ook mee

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:21

Ik heb zo’n clip met een strik en een netje er aan hangen. Lage staart of evt vlecht. Clip er in, haar in dat netje proppen en klaar.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:22

Ik heb heel lang haar maar maak een knot en doe daar een wedstrijd haarnetje overheen. Dat zou ook bij korter haar een optie kunnen zijn denk ik.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:35

_San87_ schreef:
PonyPaardxo schreef:
Hoe doen jullie je haar bij een wedstrijd met kort haar? Ik heb niet hele korte haren. Tot over mijn schouders, maar als ik dan een knot maak met een donut knot, heb ik nog haar over wat ik dan niet kan invlechten (wat ik op de meeste filmpjes zie).

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Haar over om in te vlechten?

Mijn haar is 90 cm lang, dat draai ik net zo lang om de donut (dus door het gat), tot mijn haar zo goed als op is en dan zet ik het vast :).


Maar hoe doe je dat dan? :')
Ik maak altijd een staart, trek die door de donut heen, vouw het naar buiten om de donut, elastiek erom, maar dan steekt er overal nog haar uit dat je weg moet werken. Als ik jou begrijp draai je je haar om de donut heen en hou je dus geen haar over? Begin je dan bij het uiteinde van je haar?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Haar kort wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:45

Toen ik nog lang haar had gebruikte ik ook zon donut, staart erin donut erom en dan de haren eromheen wikkelen. Ik heb meerdere gehaakte haarnetjes die dan eroverheen konden waar zelfs clipjes aanzaten die je dan in je haar haakte. Dat zat altijd netjes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:11

Debbie schreef:
_San87_ schreef:

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Haar over om in te vlechten?

Mijn haar is 90 cm lang, dat draai ik net zo lang om de donut (dus door het gat), tot mijn haar zo goed als op is en dan zet ik het vast :).


Maar hoe doe je dat dan? :')
Ik maak altijd een staart, trek die door de donut heen, vouw het naar buiten om de donut, elastiek erom, maar dan steekt er overal nog haar uit dat je weg moet werken. Als ik jou begrijp draai je je haar om de donut heen en hou je dus geen haar over? Begin je dan bij het uiteinde van je haar?

Ik begin bij het elastiek, leg mijn staart over de donut en haal m van onder weer door het gat, net zo lang tot er een hoeveelheid haar overblijft dat netjes vastgezet kan worden :D.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Haar kort wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:25

Ik verstop de plukjes die ik over heb bij de donut altijd onder een dik elastiek. Toen ik korter haar had maakte ik een klein knotje zonder donut.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Haar kort wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:34

Ik heb haar tot boven mijn schouders en doe het in het staartje, dan door de donut, vastzetten met een elastiekje, losse plukjes ronddraaien, nog een elastiekje. En dan een netje erover met een beetje bling om eromheen te knopen. Ik heb nu deze https://www.ej.nl/ruiter/wedstrijd/haar ... orId=10041

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:37

Ik zet mijn haar strak in een lage staart.
Ik steek mijn haar door de donut en laat deze helemaal naar onderen glijden tot de haarpunten.
Dan rol ik de donut op naar boven en trek er dan weer een elastiek omheen.

Over de knot doe ik nog een haar netje

Dat is dus met lang haar.

Toen ik nog kort haar tot schouders had, toen had ik natuurlijk te weinig lengte om te rollen.

Ik maakte weer een staartje en pakte een kleinere donut en stak mijn haar erdoor, eigenlijk gelijk om elastiek heen.
Ik sloeg maar haar verdeeld om de donut heen en deed daar weer paar elastieken omheen.
En als laatste weer een haar netje erover heen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is :)