point 2, hit-air of de helite airjacket

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

point 2, hit-air of de helite airjacket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 12:59

Graag jullie ervaringen,

Ik ben me aan het orienteren op een airjacket, een beste uitgave dus ik wil wel goed beslagen ten ijs gaan zullen we maar zeggen :D

Welk merk hebben jullie de point 2 de hit-air of de Helite?
Je hebt geloof ik ook nog een airjacket van Equi-theme geloof ik, maar daar lees ik zo weinig van.

Dus brand maar los, met welk merk jullie goede ervaringen hebben!
Ben benieuwd.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: point 2, hit-air of de helite airjacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:39

Ik verplaats dit topic naar ruiter.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: point 2, hit-air of de helite airjacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:26

Ik heb al een paar jaar de hitair.Gebruik hem altijd als ik ga rijden.
Het kan over zomerkleding maar ook over een dikke winterjas.
Zomers niet al te warm want er zitten allemaal gaatjes in,als een soort gaas.

SjonnieZ

Berichten: 2319
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: point 2, hit-air of de helite airjacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:08

Tja vergelijken kan ik niet. Maar ik gebruik al jaren een point 2 airjacket naar tevredenheid.
Ik heb zo’n zwemvest model dat zelfs met hoge temperaturen nog prima te dragen is.
Een vriendin van mij heeft een helite (model bodywarmer) en is net zo tevreden
Denk dat de systemen zich niet veel ontlopen qua kwaliteit en dat het model dus eerder doorslaggevend is.

quni

Berichten: 14
Geregistreerd: 17-05-11

Re: point 2, hit-air of de helite airjacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:37

Jaren de hit-air gehad en dit jaar overgestapt naar de Helite softhell airjacket (bodywarmer). De hit-air vond ik niet fijn in galop (was ook al een ouder model). De Helite sluit bij mij beter aan en heeft meer draagcomfort vanwege de pasvorm, sluit hoger.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:17

Ik rij sedert 2012 met point two air. Hij is 1 keer wegens val opgeblazen. Omdat ik nog het oude model heb is deze vorige week opgestuurd zodat ik een nieuw type krijg. De oude wordt vernietigd ( huidige veiligheideisen zijn hoger ) en voor half geld krijg ik een nieuwe. Ik heb gekozen voor de goedkoopste van point two air, verschil met duurdere die heeft rits en verborgen opblaascilinder en de allerduurste heeft insite tevens de klassieke bodyprotector. Ik heb me nog niet verdiept in de veiligheidsnormen voor airjacket en kan daardoor ook niet beoordelen of er verschillen inzitten. De goedkoopste is € 420,- zonder inruil. Bij erg warm weer is het een onding want hij is erg warm. Toch draag ik de airjacket dan wel op buitenrit en in de bak alleen met springen. Bij normaal of koud weer rij ik altijd met de airjacket.
Ik neem aan dat het oude model niet meer verkocht wordt, 1 van de verschillen is dat de patroon bij het oude type aan de zijde van het touwtje een schroefdraad heeft en het nieuwe type een bajonet.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 07-12-19 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SjonnieZ

Berichten: 2319
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:23

Nico12 schreef:
Ik rij sedert 2012 met point two air. Hij is 1 keer wegens val opgeblazen. Omdat ik nog het oude model heb is deze vorige week opgestuurd zodat ik een nieuw type krijg. De oude wordt vernietigd ( huidige veiligheideisen zijn hoger ) en voor half geld krijg ik een nieuwe. Ik heb gekozen voor de goedkoopste van point two air, verschil met duurdere die heeft rits en verborgen opblaascilinder en de allerduurste heeft insite tevens de klassieke bodyprotector. Ik heb me nog niet verdiept in de veiligheidsnormen voor airjacket en kan daardoor ook niet beoordelen of er verschillen inzitten. De goedkoopste is € 420,- zonder inruil. Bij erg warm weer is het een onding want hij is erg warm. Toch draag ik de airjacket dan wel op buitenrit en in de bak alleen met springen. Bij normaal of koud weer rij ik altijd met de airjacket.



Waar kan ik iets terugvinden over die inruilregeling? Ik heb mijn vest ook al enige jaren

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:26

SjonnieZ schreef:
Nico12 schreef:
Ik rij sedert 2012 met point two air. Hij is 1 keer wegens val opgeblazen. Omdat ik nog het oude model heb is deze vorige week opgestuurd zodat ik een nieuw type krijg. De oude wordt vernietigd ( huidige veiligheideisen zijn hoger ) en voor half geld krijg ik een nieuwe. Ik heb gekozen voor de goedkoopste van point two air, verschil met duurdere die heeft rits en verborgen opblaascilinder en de allerduurste heeft insite tevens de klassieke bodyprotector. Ik heb me nog niet verdiept in de veiligheidsnormen voor airjacket en kan daardoor ook niet beoordelen of er verschillen inzitten. De goedkoopste is € 420,- zonder inruil. Bij erg warm weer is het een onding want hij is erg warm. Toch draag ik de airjacket dan wel op buitenrit en in de bak alleen met springen. Bij normaal of koud weer rij ik altijd met de airjacket.



Waar kan ik iets terugvinden over die inruilregeling? Ik heb mijn vest ook al enige jaren


Op de website van point two air. Het nieuwe type bestaat al ongeveer 7 jaar. Kijk naar de bevestiging bij het touwtje voor oud of nieuw type. Als je al nieuw type hebt dan kun je opsturen voor vervangen airbag en reiniging. Een airjacket mag maximaal 6 keer opblazen, voorkeur is jaarlijks onderhoud.
Het zwemvestmodel is ProAir, dan heb je nog Hunter, Soft Shell en P2RS, laatste inclusief bodyprotector.
Sorry, De prijs is in engelsepond. Voor £ 285 heb je een demovest , airbag is dan vervangen door een nieuwe.

Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Re: point 2, hit-air of de helite airjacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:29

Ik heb ook een point-two airvest, ik vind het echt een topding! Zit heel comfortabel en luchtig, ook in de zomer. Ik wilde geen bodyprotector omdat die zo stug voelen. Ik rijd veel in het (soms erg drukke) bos en ben daar ook eens gevallen, hond beet mijn paard en die deed (logischerwijs) een hups opzij, ik viel ook nog op een boomstammetje naast het pad maar had door dat vest echt niks, kon alleen niet direct overeind komen doordat je net een michelinmannetje bent als het vest is opgeblazen....en mijn paard bleef tijdens het leeglopen liever op een paar meter afstand :D

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:57

Helaas verloopt de levering van point-two airjacket niet naar wens. Betaling 16 december 8.15 uur. Klantenservice via de mail geen antwoordt meer vanaf 16 December. Telefonische toezeggingen worden niet nagekomen. En nu zijn ze op vakantie tot 2 januari. Dan weer bellen.