Muck boots? Bevallen ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:21

Ik kijk even of Black Friday nog extra sale geeft.
Anders denk ik de colt Ryder.
Heeft iemand een eigen foto of kan iemand meten hoe hoog die is in maat 39/40??

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:31

Ik zit er ook al even naar te kijken. Ken meerdere honden mensen die ze al jaren hebben en tevreden zijn. Maar twijfel ook met de zoo adventure en van Crocs de gevoerde schoen.

Ik heb normaal Ariat H2O Terrilude, maar die gaan maar 1 jaar mee en worden wel minder waterdicht momenteel. Normaal geen last van, maar waar we nu wonen hoog gras en iets meer blubber.

Ik wil er vooral mee buiten werken en honden uitlaten. Rijden zal ik er niet snel mee doen. Ik wissel altijd naar mijn leren laarzen. Vind zelf een grove zool niet fijn om te rijden.

Hoog vind ik ook niet fijn, want loop niet altijd in skinny jeans en heb geen zin om broek er altijd in te proppen.

Zou zelf wel een aardig of goed voetbed willen. Dat scheelt echt wel met lopen.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:33

Anoniem schreef:
Ik kijk even of Black Friday nog extra sale geeft.
Anders denk ik de colt Ryder.
Heeft iemand een eigen foto of kan iemand meten hoe hoog die is in maat 39/40??


Hoop dat je hier een beeld van krijgt, had even niemand om foto’s te maken. Kwam net van de paarden dus ze zijn wel vies :')
Kan de hoogte meten, maar dit is maat 42 volgens mij. Zal ‘t even nakijken want meen me te herinneren dat ze klein vallen.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:45

Thanks! Geeft goede indicatie iig Ookal is dat niet mijn maat dan.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 16:08

Welke Muckboots zijn het 'gemakkelijkst' aan te trekken. Zwanger en schoenen gaat echt niet goed samen.

Ik speel momenteel vals door de veters van mijns sneakers niet meer los en vast te doen, maar dat ga ik met dit weer niet volhouden.

Dus op zoek naar gemakkelijker instappers...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 16:13

Hoe is het voetbed eigenlijk? Helemaal plat, net zoals bij die rubberen laarzen? Of zit er ook een beetje vorm in net zoals bijvoorbeeld bij Ariat?
En zo op de foto hier boven lijkt het een erg brede schoen te zijn?

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 16:45

Ik vind het een heel Goed voetbed bij de arctic weekend

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:00

Ik heb ook Muck boots de hoge variant, heerlijk!!!
Droge warme voeten.
Heb ze trouwens uit Engeland laten komen, scheelde 40€

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:22

Ze zitten super, lopen direct al prettig, wat ik alleen wel erg jammer vind is dat ik er maar max 2 jaar mee doe, de zool is dan nog lang niet versleten maar ze scheuren dan aan de zijkant in waar de schoen zeg maar een soort van in knikt tijdens het lopen. Ik koop ze meestal in de aanbieding, dan kan ik er nog aardig mee leven dat ze zo kort mee gaan, anders kocht ik ze niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:49

Hilli schreef:
Muckboots zitten fantastisch en lopen heerlijk maar ze waren spectaculair snel stuk (scheur in het rubber bij mijn teen/de bal van mijn voet) dus ik koop ze niet meer :n

Ik heb ze ook, maar het schijnt dat het rubber van Muckboots wel moet onderhouden. Is een speciaal middeltje voor, schijnt het.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:53

Ik zag er Idd een Spray bij staan

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:01

superpony schreef:
Ik zit er ook al even naar te kijken. Ken meerdere honden mensen die ze al jaren hebben en tevreden zijn. Maar twijfel ook met de zoo adventure en van Crocs de gevoerde schoen.

Ik heb normaal Ariat H2O Terrilude, maar die gaan maar 1 jaar mee en worden wel minder waterdicht momenteel. Normaal geen last van, maar waar we nu wonen hoog gras en iets meer blubber.

Ik wil er vooral mee buiten werken en honden uitlaten. Rijden zal ik er niet snel mee doen. Ik wissel altijd naar mijn leren laarzen. Vind zelf een grove zool niet fijn om te rijden.

Hoog vind ik ook niet fijn, want loop niet altijd in skinny jeans en heb geen zin om broek er altijd in te proppen.

Zou zelf wel een aardig of goed voetbed willen. Dat scheelt echt wel met lopen.


Zoo Adventure heb ik 3 of 4 paar van gehad, allemaal niet waterdicht. Een pechpaar kan maar stond elke keer binnen no time in de winkel dus voor mij nooit weer.

Ik ben echter helemaal weg van m’n Muck boots, ik woon er praktisch in. Laatst een wandeling van bijna 17 km op gemaakt en nergens last van. Lekker door slootjes en plassen en altijd droge voetjes. Love it! <3

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:03

Maar hoe vaak moet je ze onderhouden dan? Voor echt vieze klussen droeg ik ze niet en ik spoelde ze na gebruik af. Ik heb eigenlijk geen zin om ze bij dagelijks gebruik ook dagelijks te moeten poetsen...

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:13

Milies, oke, goed om te weten!! Ken mensen die ze hebben, maar heb bij leer en suede toch bedenkingen.

Ik heb echt al jaren Ariat en altijd elk jaar een nieuw paard H2O Terrilude, maar ze zijn na verloop van tijd echt niet waterdicht meer. Waar ze nog wel helemaal heel zijn verder.
In het begin ook wel ingesmeerd om ze te beschermen, maar ik loop er elke dag op, de hele dag eigenlijk.

Voetbed van Ariat wordt net zoals bij andere schoenen ook minder. Maar vind het wel belangrijk. Anders kan ik net zo goed mijn kaplaarzen aantrekken met dikke sokken. Dat loopt voor geen meter.

Laatst stalschoenen staan passen. Had ik vroeger, maar zaten me niet lekker.

Zag ook bij Crocs een dergelijke waterdichte schoen/laarsje en crocs schijnt wel een fijn voetbed te hebben. Maar eerlijk gezegd wil ik zonder veters vanwege mijn rug enzo. Iets hoger dan de enkel/tm de kuit zeg maar.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:25

Scum schreef:
Hoe is het voetbed eigenlijk? Helemaal plat, net zoals bij die rubberen laarzen? Of zit er ook een beetje vorm in net zoals bijvoorbeeld bij Ariat?
En zo op de foto hier boven lijkt het een erg brede schoen te zijn?


Nee er zit wel een goed voetbed in. Ik heb een slechte rug, rubber laatzen kan ik niet de hele dag op lopen.
Valt mee hoe breed ze zijn, pas er gewoon mee in een 12cm brede stijgbeugel

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:50

Ik vond het voetbed niet zo geweldig. Ik heb er zelf andere binnenzolen in gedaan.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:55

Anoniem schreef:
Ik had vroeger nooit echt koude voeten maar nu wel.
In m’n Ariat doe ik ook extra sokken aan daarvoor...


Terwijl de ariat H2o extreme winter schoenen met versterkte neuzen echt nog lekker warm zijn met -10 op de scooter (en de wind en sneeuw dus vol op de neuzen). Muck boots vind ik niet zo warm als ariat.

Velaija
Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-11

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:36

Ik ben ook aan het overwegen om Muckboots te kopen. Hebben alle varianten ook een goed profiel eronder, of valt dat ook mee? Ik wil ze ook gebruiken om in de modder te kunnen wandelen met mijn hond (naast het werken met de paarden).

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 00:05

Hannanas schreef:
Anoniem schreef:
Ik had vroeger nooit echt koude voeten maar nu wel.
In m’n Ariat doe ik ook extra sokken aan daarvoor...


Terwijl de ariat H2o extreme winter schoenen met versterkte neuzen echt nog lekker warm zijn met -10 op de scooter (en de wind en sneeuw dus vol op de neuzen). Muck boots vind ik niet zo warm als ariat.


Welke zijn dat dan? Ik kan ze niet vinden??

Heb al jaren elk jaar een paard H2o terilude ( ofzoiets ) Ik vind ze niet koud, maar ze beginnen nu wel door te lekken, terwijl ze echt niet kapot zijn nog. Heb ze begin 2019 gekocht en zouden nog wl mee kunnen.
Heb nu liever iets wat goed waterdicht en warm is erbij en bewaar dan liever de ariats voor de mooie dagen.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:13

Heeft de colt Ryder ook nog wel enige grip?

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:26

Anoniem schreef:
Heeft de colt Ryder ook nog wel enige grip?


Ja ben er nog nooit mee uitgegleden.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:36

ik heb deze en ik had ook de lage variant. Heb ik jaren mee op stal gelopen en nu ik geen paarden meer heb, heb ik ze nog in de schuur liggen voor het geval het nog eens gaat sneeuwen.
Lopen heerlijk, heb er ook veel mee gereden en zijn hartstikke waterdicht.
Voor de zwangere in dit topic: je trekt ze zonder handjes zo aan :D :+

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:43

Die zijn ook leuk alleen voor rijden wat laag denk ik?
Ivm zweetblad.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:07

superpony schreef:
Welke zijn dat dan? Ik kan ze niet vinden??.


Ah jammer de nieuwe versie heeft denk ik geen harde neuzen? Ik kan het nergens terug vinden. Tenzij het bij alle jodphurs niet meer genoemd wordt, terwijl ariat altijd een kunstof neus heeft.
https://www.agradi.nl/ariat-ladies-extr ... -black.htm

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:11

Anoniem schreef:
Die zijn ook leuk alleen voor rijden wat laag denk ik?
Ivm zweetblad.

Die heb ik onlangs in een aanbieding gekocht voor € 85.-, de hoogte is ongeveer halverwege de kuit