Muck boots? Bevallen ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:24

RiannaB schreef:
Ik heb de Muck Boots Ryder en vind ze heerlijk! Voelt wel wat lomp en zwaar in het begin maar dat is even wennen. Ik kan er lekker mee door de blubber lopen en m'n voeten blijven goed warm. Boven de 15 graden wil ik ze niet dragen want dan krijg ik het te warm.

Ik reed ermee met veiligheidsbeugels van Barefoot. Ik durf er niet mee te rijden in een gewone beugel omdat ik dan bang ben dat m'n voet er dan niet makkelijk uit kan omdat de laarzen best breed zijn.


Tw breed voor normale 12 cm beugels???

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:59

Suusjepluus schreef:
Hier ook ervaring met de rijversie van muck boot. Heerlijk warme voeten en kon er goed op lopen, helaas was het rubber na 3 weken al doorgescheurd op de voet. Terug naar de winkel geweest en nieuwe mee gekregen. Daar heel voorzichtig mee omgegaan, niet mee mesten, niet mee door de modder, niet mee rijden, maar toch weer na 4 maanden kapot op meerdere plekken. Jammer van de kwaliteit voor dat geld. Ik heb nu thermolaarzen van dunlop gehaald, die ga ik deze winter eens proberen.


Dat is balen. Helaas is er onder de boeren en boerinnen op FB ook de laatste tijd al veel gezegd over Dunlop. Blijkbaar is de kwaliteit verslechterd.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:02

De Derwent heeft in ieder geval een enorme zool, met nopjes. Maar het is ook een lompe laars :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:04

Paintlinger schreef:
@[***]: als je ze regelmatig schoonspuit en even invet gaat lang goed.
Hier al een jaar aan (hele jaar ook) en kom gemiddeld gezien elke dag wel aan de 8000-10000 stappen.
Comfortabel en lekker warm.
In de zomer droeg ik ze ook vanwege se tekendruk in het bos.

Dank voor je bericht.

Waar vet je ze mee in?

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:20

Ceetje_bokt schreef:
briitje schreef:
Mijn ervaring met muck boots... ik heb deze variant Muck Boot Arctic Weekend.
Opzich kwa uiterlijk echt een leuke laars. Oogt iets minder lomp. Zitten echt heerlijk!
Echter ben ik zwaar teleurgesteld in de grip van deze zool. Dit heeft dus schijnbaar een andere zool dan de andere laarzen en ik ben al regelmatig bijna uitgegleden met de hond uitlaten icm natte onder gronden.
Deze zool heeft geen profiel met nopjes, maar inkepingen. Klinkt dit logisch ? :+

Ik heb al contact opgenomen met de verkoper maar daar ik de enige 'klager' was, konden ze niks voor me betekenen. Ronduit belachelijk voor laarzen waar je 130 !!!!!! euro voor betaald.

Maar die keuze heb je toch zelf gemaakt? Ik vind het ook jammer dat er weinig profiel onder zit, maar dan had ik daarop moeten letten toen ik ze kocht. Dat ik zo verliefd was op de kleur, vind ik geen reden om mijn geld terug te moeten krijgen. Volgende let ik er wel op, maar ik hoop ze nog even te kunnen gebruiken. Heb ze nu bijna twee jaar.


Het probleem is dat ze aan de zool te zien, niet heel glad zouden moeten zijn. Althans, er zit geen diep profiel onder maar dat zit onder veel van mijn 'gewone' schoenen ook niet. En toch zijn de muckboots gladder dan veel van mijn schoenen.

Maya_Mariel
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:59

Hier ook muckboots, ik heb (geloof ik) de arctic sport II half hoog. Ik rijd er niet mee, maar heb ze hier in Noorwegen heel de winter aan. Zouden moeten kunnen tot -40, zo koud is het van het jaar nog niet geweest (nieuw paar, weet niet meer welke muckboot ik de afgelopen jaren had), maar de -25 hebben ze al wel gehaald :+ Ik heb er geen koude voeten in, maar nu moet ik wel zeggen je er in Nederland waarschijnlijk eerder last van zult hebben bij 0 graden omdat de luchtvochtigheid hoger is, dan hier bij -10 waar de lucht veel droger is.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:28

Heb ze net maar besteld.
Ben erg benieuwd.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:38

Anoniem schreef:
Welke heb jij?


Ik heb de korte arctic weekend!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:01

Als ik lees niet zo een best profiel en ook niet veel steun, geen goed voetbed, twijfel ik toch. Voor een gewone gevoerde rubberen laars vind ik ze dan wel wat duur.

Had bij welkoop laatst ook een en ander gepast, maar dergelijke laarzen zaten echt niet lekker, dus daar zie ik mezelf niet hele dag op lopen of met de honden wandelen. Kan ik net zo goed dikke sokken in een gewone kaplaars aandoen.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:02

Ik wil je als de mijne binnen zijn best wat bevindingen sturen?
Ik twijfel ook, dus ben erg kritisch als ze aankomen haha

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:03

Anoniem schreef:
Ik wil je als de mijne binnen zijn best wat bevindingen sturen?
Ik twijfel ook, dus ben erg kritisch als ze aankomen haha


Ja, dat is super! Dank je wel.

Sure_lee

Berichten: 10404
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:08

Muckboots lijken mij ook wel interessant. Maar lees toch wel veel onder lek gaan.
Dat is voor mij wel echt een dingetje.
Ik doe nu al 5 jaar met mijn Ariat Windermere. Banjer ermee door de modder en plassen en rij ermee.
Ze zijn nog steeds niet lek. Maar een laars die goed af te spuiten is lijkt me ook wel fijn.

Ik wacht de ervaring van TS even af.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:09

5 jaar heb ik nog nooit met muck boots gered, op zijn langste 2 jaar, dan zijn ze inderdaad lek aan de zijkant en bovenkant maar de zool is nog lang niet versleten

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:10

superpony, dat voetbed zal dan ook liggen aan het model. Die dikke stampers van mij hebben een heerlijk voetbed, ik ben daar ook kritisch op ivm hielspoor in het verleden

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:18

superpony schreef:
Als ik lees niet zo een best profiel en ook niet veel steun, geen goed voetbed, twijfel ik toch. Voor een gewone gevoerde rubberen laars vind ik ze dan wel wat duur.

Had bij welkoop laatst ook een en ander gepast, maar dergelijke laarzen zaten echt niet lekker, dus daar zie ik mezelf niet hele dag op lopen of met de honden wandelen. Kan ik net zo goed dikke sokken in een gewone kaplaars aandoen.


Met de mijne heb ik dus geen problemen met profiel of weinig steun. Ben nog nooit uitgegleden en kan kilometers lopen op de laarzen met een slechte rug. Ik heb de colt ryder, die hebben een goede zool eronder zitten.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:21

Ik had naar deze gekeken; https://www.agradi.nl/muck-boot-arctic- ... 1FEALw_wcB

Leek me warm en een makkelijke instap, maar wel hoog genoeg voor als je een keer wat wegzakt. Hopelijk blijven ze dan goed aan je voeten. Kaplaarzen ben ik dan altijd kwijt :0

Er stond bij goed voetbed en profiel, dus ging daar wel vanuit. Ook omdat veel mensen ze hebben om met honden te lopen.

Ik heb reuma en makkelijk aan en uit vind ik wel fijn. Mijn veters van mn ariat's strik ik vrijwel nooit en zomers hebben klompen de voorkeur.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:39

Maya_Mariel schreef:
Hier ook muckboots, ik heb (geloof ik) de arctic sport II half hoog. Ik rijd er niet mee, maar heb ze hier in Noorwegen heel de winter aan. Zouden moeten kunnen tot -40, zo koud is het van het jaar nog niet geweest (nieuw paar, weet niet meer welke muckboot ik de afgelopen jaren had), maar de -25 hebben ze al wel gehaald :+ Ik heb er geen koude voeten in, maar nu moet ik wel zeggen je er in Nederland waarschijnlijk eerder last van zult hebben bij 0 graden omdat de luchtvochtigheid hoger is, dan hier bij -10 waar de lucht veel droger is.


Ik zoek nog fijne boots voor de winter deze raad je dus aan? heb jij ze in NL gekocht of in noorwegen? ik zoek nog een betrouwbare site hier in Zweden :D Het is voor mij voor hiking met de honden straks met de sneeuw :j dus waterdicht is wel nodig

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:07

Ik heb de Arctic weekend en ik vind ze geweldig. Ik loop best veel op een dag, heb een hielspoor dus een goed voetbed is heel belangrijk. Maar tot nu toe ben ik erg tevreden.
Ik wil nog een paar hoge laarzen erbij bestellen, de Arctic Sport Hi. Want met de modderplassen in de paddock zijn de weekend net te laag. Zijn bij Footway een stuk goedkoper zag ik.

https://www.footway.nl/artic-sport-hi-black.html

Edit: gelijk ook maar besteld :)

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:06

[***] schreef:
Paintlinger schreef:
@[***]: als je ze regelmatig schoonspuit en even invet gaat lang goed.
Hier al een jaar aan (hele jaar ook) en kom gemiddeld gezien elke dag wel aan de 8000-10000 stappen.
Comfortabel en lekker warm.
In de zomer droeg ik ze ook vanwege se tekendruk in het bos.


Dank voor je bericht.

Waar vet je ze mee in?


Gewoon ledercreme :D
Geen idee of dat de bedoeling is...maar het werkt wel.

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:16


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:44

Ik had vandaag extra dikke sokken over mn gewone sokken in mn gewone kaplaarzen van dunlop. Zat prima, maar onderkant werd alsnog erg koud op de koude grond......
Ze bleven wel beter zitten en je banjert makkelijker overal doorheen nu we 1 stuk blub hebben.

Als het echt vriest en sneeuw/ijs ligt, pak ik mijn hele dikke snowboots. Die hebben van die zuignapjes en glij je ook niet. Maar daarmee lopen is niet heel geweldig.

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:05

Als muck niks is dan ga ik wel voor gevoerde thermo rijlaarzen... dus ik ga ze kritisch bekijken en passen als ze er zijn.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:28

KarmaChansy schreef:
Ik zoek nog fijne boots voor de winter deze raad je dus aan? heb jij ze in NL gekocht of in noorwegen? ik zoek nog een betrouwbare site hier in Zweden :D Het is voor mij voor hiking met de honden straks met de sneeuw :j dus waterdicht is wel nodig


Ik heb die van mij op Footway.dk besteld, en ze zijn vanuit Helsingborg gekomen zie ik op de track & trace. 24 Uur later lagen ze al op mij te wachten bij een afhaalpunt.

Ik heb er net anderhalf uur in de regen paddocks mee staan mesten, voeren, door de blubber gelopen en nog steeds warme droge voeten :D En dat had ik met mijn gewone rubberlaarzen met wollen sokken echt niet! De zool is inderdaad wel wat aan de gladde kant (Arctic Adventure).

Anoniem

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:32

@paintlinger, thanks! Ik ga de Arctic weekend bestellen.

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Muck boots? Bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:42

De mensen met snel lekke laarzen, welk model hadden jullie dan?
Mijn laarzen hebben een vreselijk lekker voetbed vind ik en zijn nu na 2 jaar door de klei en poep lopen nog super.