Wel of geen verstelbare cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 17:25

Ik kom er op terug. Mijn verstelbare cap ging ineens kapot, tijdens het losrijden.. Zou niet horen, zeggen ze allemaal en toch gebeurde het. Nee ik neem wel een liner, daarmee kun je ook fijn een cap op maat maken.

Overigens was mijn cap maar 2 jaar oud. Ik gok het niet meer.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:00

Cioccolato: wat voor cap had je dan?

Ik ben over Uvex en HH nog steeds heel positief

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:07

Fair play. Niet meer positief. Al de caps in die prijsklasse hebben ook hetzelfde systeem, dus ik waag me er niet meer aan. Ben zelfs niet met de cap gevallen, de cap is ook niet uit handen gevallen etc. Zo spontaan los. Het mag niet, het hoort niet, het gebeurd niet vaak... Maar juist bij mij, en gelukkig met losrijden en op een braaf moment.
Volgens mij heeft uvex een ander draaisysteem.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:11

Ik ben niet bekend met fair play maar heb er wel verhalen over gehoord. Verstelsysteem van uvex vind ik wel veel fijner als die van HH. Ook het kinbandje is met klik systeem heel makkelijk te verstellen. Was ongeveer 200 euro en de HH was 100 euro

Cioccolato

Berichten: 6620
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:12

Ik was ook aan het kijken voor de HH cap. 'Gelukkig' is die te rond voor mijn hoofd, dus ik hoefde er niet lang over te twijfelen. Die ging toch niet lekker passen.

Meer van zulke grapjes van fair play caps? Ik hoor er namelijk bar weinig over.. En er wordt dus ook niks gedaan omdat de cap net meer dan 2 jaar oud is..

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:16

Ja met name minder goede pasvorm en sneller krasjes

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:22

Ik heb er geen last van... Wel is het niet vergelijkbaar met met uvex caps. Helaas zijn die stuk :+ dus nu even met de fairplay tot ik een andere mooie weer heb. Normaal draag ik die alleen op wedstrijd.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:18

Ik heb door de jaren verschillende gehad. Bij mijn laatste uvex schoot het aandraaisysteem los van de schaal toen ik viel. Nu een BR Phoenix zonder aandraaisysteem en die zit goed, wel warmer in de zomer. Heb ook goede ervaring met GPA maar door zweten kromp de voering enorm waardoor die uiteindelijk te groot en dus ook gevaarlijk werd. Dat probleem heb je niet met bv Kep en samshield omdat je de binnenkant kan wisselen, maar daar betaal je ook voor terwijl ze dezelfde normen gekeurd zijn.

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 16:45

Een aantal maanden en heel wat caps passen verder... Maar vandaag heb ik dan ein-de-lijk een cap gevonden die mij goed past! Ik heb echt van alles op mijn hoofd gehad, maar ik had nergens het gevoel dat een cap mij goed zat, tot vandaag. Ik had zelfs keuze. Ook een cap van Uvex zat mij goed, maar niet beter dan de cap die ik nu besteld heb (Zie hieronder). Qua prijs toch best een verschilletje, dus vandaar de keuze op een cap van Equithème.

EQUITHÈME cap insert:
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:46

Die heb ik ook. Fijne cap :j

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:51


Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 17:59

_Penotti schreef:
Die van Equitheme ziet er fijn uit.
Mij leek deze wel fijn, maar wel duurder dan die hieboven.

https://www.drunensruiterhuis.nl/rijhel ... QwfD_BwE#4


Die is ook mooi, ben benieuwd of die past. Ik vind pasvorm het belangrijkst maar gelukkig pas ik een helm die ik ook mooi vind!

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 16:28

Daar is ie dan, mijn nieuwe cap!! Hij zit echt als gegoten, ik ben er helemaal blij mee *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:32

Wat een mooie cap.
Ik moet ook een nieuwe en zat al te kijken bij Kramer in Duitsland maar ik wil niet met draai systeem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:38

Ja hij is fijn he? Ik ben er ook nog steeds heel blij mee.

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 16:39

Mando schreef:
Wat een mooie cap.
Ik moet ook een nieuwe en zat al te kijken bij Kramer in Duitsland maar ik wil niet met draai systeem.


Ik ben super tevreden over de service bij Theo Kevenaar. Heb ik ook nog eens het geluk dat ik bij ze om de hoek woon. Ik was al jaren op zoek naar een goed passende cap, maar telkens bij grote ruiterzaken zonder succes. De dames van Theo Kevenaar wisten mij zo een cap te geven die mij zou passen door te kijken naar de vorm van mijn hoofd en het was gelijk raak! Daarnaast nog andere caps geprobeerd voor het gevoel en uiteindelijk had ik zelfs keuze uit drie caps die mij goed zaten. Uiteindelijk voor deze gegaan, omdat deze mij echt het beste zat. Alleen even in een ander kleurtje besteld (ze hadden deze cap alleen op voorraad in de winkel in het rood) en nog geen week later hadden ze hem voor me binnen.

Als je een nieuwe cap nodig hebt, zou ik je echt aanraden om hier eens naartoe te gaan. Ze denken zeker weten graag met je mee!

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 16:42

SusanH schreef:
Ja hij is fijn he? Ik ben er ook nog steeds heel blij mee.


Hij zit echt super, nooit verwacht dat een nieuwe cap die nog niet gevormd is naar je hoofd fijner kan zitten dan mijn eigen cap die ik al zo'n 15 jaar heb.

Deze helm is trouwens geen verstelbare helm. Wel krijg je verschillende maten binnenvoeringen mee. Kan handig zijn voor wanneer het bijvoorbeeld erg warm is en je hoofd wat uitzet van de warmte..

Anoniem

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:48

Mooie cap hoor. Weinig opsmuk en chique. Hou ik van!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:48

heel mooi.
Inderdaad safina, niet vol glitter enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:50

_Penotti schreef:
heel mooi.
Inderdaad safina, niet vol glitter enz.


:j Glitter heeft geen klasse.

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 16:51

Dank jullie wel! Ik ben ook meer van de chique en niet te veel glitters op mijn helm. Al vind ik het soms wel heel leuk staan bij anderen hoor, mij staat het gewoon niet zo :)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Wel of geen verstelbare cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:52

Ja bij andere vind ik het soms ook echt leuk.
Ik ben er gewoon te oud voor denk ik.
Dit zou ook mijn keuze kunnen zijn.
Veel veiliger kilometer er mee, dat je hem maar niet nodig hebt :)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:53

Zit deze ook niet zo laag? Ik heb een ovaal lang hoofd maar blijkbaar wel relatief klein want zo'n cap zit tegen m'n wenkbrauwen en aan de achterkant bijna tegen de onderkant van je haargrens/in je nek. (Ook fijn met een knot met wedstrijd, not)

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 17:00

Caritas schreef:
Zit deze ook niet zo laag? Ik heb een ovaal lang hoofd maar blijkbaar wel relatief klein want zo'n cap zit tegen m'n wenkbrauwen en aan de achterkant bijna tegen de onderkant van je haargrens/in je nek. (Ook fijn met een knot met wedstrijd, not)


Voor mij zit ie perfect. Ik had juist bij andere caps (waaronder een KEP) dat ze als een los petje op mijn hoofd zaten. Deze cap zit voor mijn gevoel echt netjes om mijn hoofd, waardoor ie door de pasvorm goed blijft zitten en niet alleen door het kinbandje.

Dit is wel een helm voor mensen met een ovaalhoofd, maar of deze jou goed zal zitten is natuurlijk een kwestie van passen. De BR Sigma heb ik ook op gehad en die zat mij ook redelijk goed, alleen was die voor mij weer net iets te ovaal (volgens mij, of juist net niet ovaal genoeg). Een cap van Uvex (sorry, ik weet niet meer welk model, maar de prijs was volgens mij €307,-) zat mij ook goed, maar qua veiligheid (kwaliteit van de helm) is het dan niet zo dat die weer veel beter is dan deze. Voor meer dan €200,- minder heb ik nu dus deze, kan ik van het geld dat ik voor een cap weggelegd had mooi een zadeldekje kopen haha :o

Belfor

Berichten: 113
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 17:11

_Penotti schreef:
Ja bij andere vind ik het soms ook echt leuk.
Ik ben er gewoon te oud voor denk ik.
Dit zou ook mijn keuze kunnen zijn.
Veel veiliger kilometer er mee, dat je hem maar niet nodig hebt :)


Ik kan nu weer verantwoord vallen haha. Nee hoor, ik hoop inderdaad dat ie alleen voor de mooi op mijn hoofd hoeft te zitten.