Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qimm

Berichten: 15195
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:17

Hoef je geen excuses voor te maken, vond het een opmerkelijke keuze en vroeg me af waarom.

Sanet

Berichten: 7997
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:19

Wat voor telefoon heb je dan? Je kunt toch met elke telefoon wel een korter fragment van je video opslaan?

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:16

Zijn er hier mensen die veel met de pivo pod werken en mij kunnen helpen met een probleem? De pivo blijft steeds een soort van zoeken en filmt absoluut niet mooi

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:14

Zamba schreef:
Zijn er hier mensen die veel met de pivo pod werken en mij kunnen helpen met een probleem? De pivo blijft steeds een soort van zoeken en filmt absoluut niet mooi

Is de camera van je telefoon goed genoeg? Met mijn wat oudere telefoon had ik hetzelfde voor, nieuw model met goede camera geen probleem meer

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:23

Laurievc schreef:
Zamba schreef:
Zijn er hier mensen die veel met de pivo pod werken en mij kunnen helpen met een probleem? De pivo blijft steeds een soort van zoeken en filmt absoluut niet mooi

Is de camera van je telefoon goed genoeg? Met mijn wat oudere telefoon had ik hetzelfde voor, nieuw model met goede camera geen probleem meer


Heb een Samsung s20 fe...vorig jaar gekocht vlgm. Misschien kan ik iemand een stukje sturen met wat ik bedoel? Geen idee hoe je filmpjes plaatst op bokt

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:24

Zamba schreef:
Laurievc schreef:

Is de camera van je telefoon goed genoeg? Met mijn wat oudere telefoon had ik hetzelfde voor, nieuw model met goede camera geen probleem meer


Heb een Samsung s20 fe...vorig jaar gekocht vlgm. Misschien kan ik iemand een stukje sturen met wat ik bedoel? Geen idee hoe je filmpjes plaatst op bokt

Ik heb per toeval dezelfde telefoon :D Hij doet het hier wel gewoon super... Stabiel, vloeiend beeld en raakt mij enkel vol in tegenlicht kwijt. Staan je instellingen wel juist?

Qimm

Berichten: 15195
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:54

Predictive follow moet uit staan, anders maaktie er een potje van.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:16

Ik heb per toeval dezelfde telefoon :D Hij doet het hier wel gewoon super... Stabiel, vloeiend beeld en raakt mij enkel vol in tegenlicht kwijt. Staan je instellingen wel juist?[/quote]

Dat denk ik wel, maar ja wat is juist haha misschien kan ik je een filmpje appen?

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13268
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:28

Ik heb ook dezelfde telefoon en een Pivo gehad. Dat werkte toen ook goed.
Iets wat kan helpen is als je een donker paard hebt met een licht dekje rijden. Of bij een licht paard een donker dekje. Dan kan de Pivo je makkelijker volgen.

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:45

Zamba schreef:
Zijn er hier mensen die veel met de pivo pod werken en mij kunnen helpen met een probleem? De pivo blijft steeds een soort van zoeken en filmt absoluut niet mooi


Welke app gebruik je? Die veranderen zou namelijk verschil kunnen maken

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 11:06

Pivo +

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:57

Hmm die werkt bij bij dus goed. Pivo Play verliest me al zodra ik ga draven

Ashleytjuhh

Berichten: 6698
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:11

Na jaren na denken wil ik toch een pivo gaan aanschaffen met BF omdat ik toch graag stukken van mijn training wil zien.
Maar welke is nou echt goed en wat heb je allemaal nodig? ( ik heb eventueel een extra telefoon) deze hoeft alleen bluetooth te hebben zag ik?

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:42

Ik gebruik ook de pivo plus app.

Ze hebben het onlangs weer veranderd, dus ik weet niet wat de naam nu is, maar je moet de silver/active/pod hebben, die andere heeft geen horse tracking en ben je niks mee als je m voor paardrijden wil gebruiken.
Dat equestrian pack vind ik niet per se nodig, als je al een tripod hebt kan je die prima gebruiken.
Telefoon vooral iets met een goede processor en redelijke camera. Ik gebruik een Samsung J5 of A52 en dat lukt allebei, maar merk wel verschil in kwaliteit

germie

Berichten: 26089
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:26

Maar het werkt tegenwoordig dus wel goed? Want dan zou je namelijk helemaal niet vaak meer les nodig hebben.Dan is het een eenmalige vervanger van een instructeur en heb je dus veel meer uren les voor het geld. Het nadeel blijft natuurlijk de slechte kwaliteit van de telefoon, maar als die genoeg laat zien, dan is het ok. Het is immders toch niet voor youtube ofzo.

MyWishMax

Berichten: 25488
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:23

Ik wil hem dit jaar voor kerst oid vragen. Nu laat ik altijd moeder filmen, maar die stopt na een minuut of als ik een overgang inzet, terwijl ik die ook juist wil zien :') of tijdens proeven. Degene die nee gaan hebben niet altijd zin om te filmen, want die willen kijken.

Maar absoluut niet als vervanging voor les, dat is het ook absoluut niet in mijn ogen. Ja, je kan eens kijken of beeld klopt met gevoel en bepaalde dingen aanpassen, maar zal nooit les vervangen. Je bent altijd achteraf bezig ipv feedback tijdens training. Ik vind een les filmen nog veel leerzamer

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:05

Ben het met bovenstaande eens, vind het top om te zien wat ik doe maar vervanger voor les is het zeker niet. Mn instructrice is veeeeel meer waard dan mezelf zien rijden. Iemand die in het moment ziet wat je kan verbeteren, heb je maar aan dan achteraf zien hoe je het anders had moeten doen ( als je dat zelf al zo goed ziet als een instructrice).

Qimm

Berichten: 15195
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:32

germie schreef:
Maar het werkt tegenwoordig dus wel goed? Want dan zou je namelijk helemaal niet vaak meer les nodig hebben.Dan is het een eenmalige vervanger van een instructeur en heb je dus veel meer uren les voor het geld. Het nadeel blijft natuurlijk de slechte kwaliteit van de telefoon, maar als die genoeg laat zien, dan is het ok. Het is immders toch niet voor youtube ofzo.


Zodra pivo behulpzame tips gaat geven tijdens het rijden zou ik het zo kunnen bekijken.
Nu vind ik het gewoon leuk en handig om even te kijken hoe het er vanaf de kant uitziet. Maar enorm leerzaam is het niet.

germie

Berichten: 26089
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:23

Ik haal vaak meer uit spiegels dan uit een losse opmerking. En als jefilmt kun je kritisch zijn op alles, terugspoelen en echt fouten kijken bij jezelf. Daar leer ik zeker van hoor.
Zo heb ik mezelf ook achteruit leren zwemmen met duiken.
Af en toe les kan dan zeker, maar als het goed werkt kun je zeker minderen denk ik. Dat zou dan mijn argument zijn om het te kopen.
En naast de wedstrijdring om te kijken of de jury het goed gezien heeft. Je filmt alleen vanuit een andere positie dan.
Ik leer nu al soms door mijn schaduw tijdens het rijden te beoordelen.

darkadia

Berichten: 5261
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:24

Er zijn volgens mij wel mensen die pivo gebruiken om op afstand les te krijgen van hun instructeur. Maar zelf filmen (pivo of andere opties) is inderdaad vooral achteraf analyseren en kijken wat je volgende keer anders kan doen of aandacht aan wil besteden. Echter is het op beeld vaak toch minder goed te zien dan live, plus: dat je het ziet, zegt nog niet dat je het ook voelt op het moment dat je aan het rijden bent…

Ik zou het dus zeker niet zien als vervanging van les.

Wel staat de pivo hier ook nog op de wishlist. Ik film mezelf regelmatig, en ooit gestart met ‘gewone’ videocamera’s en action cams. Nu film ik vooral met mijn telefoon, maar ben ik stukken wel uit beeld.

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:11

Hangt er vanaf hoe goed je kan rijden of je het kan zien als een vervanger voor les denk ik. Ik film mezelf ook graag en regelmatig, onder andere om terug te kijken of het gevoel klopte met het beeld, maar ik zit zelf nu op een niveau dat ik nog nooit eerder heb gereden (L2 :+ ) dus ik heb wel echt mn instructeur nodig om me te helpen, want soms zie ik dat iets niet klopt, maar hoe ik het moet oplossen heb ik echt geen idee van...

germie

Berichten: 26089
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:18

Fangio schreef:
Hangt er vanaf hoe goed je kan rijden of je het kan zien als een vervanger voor les denk ik. Ik film mezelf ook graag en regelmatig, onder andere om terug te kijken of het gevoel klopte met het beeld, maar ik zit zelf nu op een niveau dat ik nog nooit eerder heb gereden (L2 :+ ) dus ik heb wel echt mn instructeur nodig om me te helpen, want soms zie ik dat iets niet klopt, maar hoe ik het moet oplossen heb ik echt geen idee van...

Dat heb ik tot en met de z2 niet, hulpen e.d. ken ik, en beeld wat er moet komen ook.
Dus dan werkt filmen zeker.

MyWishMax

Berichten: 25488
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:29

Dan zouden alle topruiters nooit meer les nodig hebben. Dat is toch echt anders in het echt.
Spiegels kan helpen op dat moment, als je je zit niet gaat verdraaien om te kijken. Grote nadeel van schaduwen ook is dat je anders gaat zitten om te kijken. Ik kan het opleiden makkelijk vanaf jong paard onder b niveau tot zz licht/zwaar en enkele hogere oefeningen, maar heb met elk paard regelmatig les gehad. Naast filmen en kijken hoe het eruit ziet vergeleken met het gevoel. De combinatie is fijn. Ik weet welke hulpen, welk beeld en noem alles maar op, maar niks wint het van directe feedback tijdens het rijden. Via de telefoon live kan echt een fijne oplossing zijn als op locatie lastig is, maar is wel lastiger als in levende lijven. Maar iets is beter dan niets.

Het blijft echt compleet anders en lessen inruilen voor filmen, nee.

Ashleytjuhh

Berichten: 6698
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:31

een pivo kan ik nooit les vervangen. iedereen heeft lessen( zelfs het hoogste nivo) het is wel een mooie aanvulling voor als je alleen traint.

Laten we er geen discussie van maken. De meeste weten dat Germie vaak een iets andere mening heeft als de gemiddelde hier op bokt

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:48

Lessen blijft nodig, welk niveau je ook rijdt. De directe feedback op precies het moment ( timing! ) dat het nodig is, is super waardevol.

Ik vind filmpjes wel heel fijn om terug te kunnen kijken.