Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
callass

Berichten: 226
Geregistreerd: 03-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:53

Nissima schreef:
De zilver kan sneller draaien, dus als je twijfelt, kies dan voor die. Ik heb de rode en red me er prima mee, maar zou ook liever de zilveren willen :))
Je telefoon kan je er inderdaad gewoon inzetten en dan draai je hem aan, zodat ie blijft zitten. Je kan hem inderdaad op een paal zetten op het hek, maar ik raad je wel aan om er een tripod bij te nemen, want heel stevig op een paal (in de rijbakken bij mij op stal tenminste) staat ie niet.


Dan ga ik voor de silver. Een draadeind in de paal zetten die past ga ik denk ik dan eens proberen.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:20


MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:30

Kun je hem ook middels je afstandsbediening het paard en ruiter laten vinden of stellen jullie alleen het paard in en stijg je daarna op?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:10

Duplo schreef:
Hier mijn eerste beelden met de pivo silver, opgesteld via een gorillapod in de hoek van de rijbak :o

https://www.instagram.com/tv/CE93W31H0b ... etq60lc1y7

Ha! Ik dacht al dat je een bokker moest zijn na het zien van de video :))

Hoe beviel de Pivo uiteindelijk met het werken aan de hand?

MyChoice schreef:
Kun je hem ook middels je afstandsbediening het paard en ruiter laten vinden of stellen jullie alleen het paard in en stijg je daarna op?

Bij mij werkte de afstandsbediening niet, dus die gebruik ik nooit. Zou eens moeten kijken of die het inmiddels wel doet. Hij raakte altijd vrij snel de verbinding kwijt met mijn telefoon. -O-

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:59

Net eerste testrondje gedaan. 20 minuten revalidatietraining van m'n ruin. Geen seconde gemist. Zo m'n merrie rustig trainen na een week vrij. Ben benieuwd. Tot nu toe tevreden!

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:18

Hoe stel je de pivo in dat hij nou volgt.
Kun je hem ook gebruiken bij watsapp beeldbellen

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:40

Nissima schreef:
Duplo schreef:
Hier mijn eerste beelden met de pivo silver, opgesteld via een gorillapod in de hoek van de rijbak :o

https://www.instagram.com/tv/CE93W31H0b ... etq60lc1y7

Ha! Ik dacht al dat je een bokker moest zijn na het zien van de video :))

Hoe beviel de Pivo uiteindelijk met het werken aan de hand?

MyChoice schreef:
Kun je hem ook middels je afstandsbediening het paard en ruiter laten vinden of stellen jullie alleen het paard in en stijg je daarna op?

Bij mij werkte de afstandsbediening niet, dus die gebruik ik nooit. Zou eens moeten kijken of die het inmiddels wel doet. Hij raakte altijd vrij snel de verbinding kwijt met mijn telefoon. -O-



Ik had twee week terug ook probleem met de AB, nu niet meer. Update van pivo heeft er voor gezorgd dat je nu ook kan zien dat hij gaat filmen. :D

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:08

Nissima schreef:
Duplo schreef:
Hier mijn eerste beelden met de pivo silver, opgesteld via een gorillapod in de hoek van de rijbak :o

https://www.instagram.com/tv/CE93W31H0b ... etq60lc1y7

Ha! Ik dacht al dat je een bokker moest zijn na het zien van de video :))

Hoe beviel de Pivo uiteindelijk met het werken aan de hand?



Het beviel erg goed, hij stond in eerste instantie gefocust op buurpaard in de paddock haha
Dus ik Eureka halen en voor de camera gaan staan en gaan lopen om te kijken of hij ons nu had geselecteerd
De eerste seconden van het filmpje zijn dan ook erg komisch met mij in de lens kijkend of hij ging meedraaien :Y)

Wilde hem ook in een hoek zodat ik onze oefeningen langs de bakrand kon filmen, dat ging perfect

Afstandsbediening nog niet gebruikt, ik snap de knopjes nog niet zo goed

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:48

Wie kan me wat meer vertellen over het video bellen.
Via hun site kom ik er niet uit.
Moet de ander dan ook deze app hebben?

callass

Berichten: 226
Geregistreerd: 03-10-13

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:37

Gister besteld vandaag al in huis :)) , er stond 7 tot 15 dagen levertijd heel snel dus. Nu uit gaan vinden hoe ik m in kan stellen, met mijn slechte engels....

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:43

ziezoziezo22 schreef:
Wie kan me wat meer vertellen over het video bellen.
Via hun site kom ik er niet uit.
Moet de ander dan ook deze app hebben?


Even de vraag in de FB groep stellen, in het buitenland zitten mensen wat verder van hun instructeur af, heb al het een en ander gelezen.

Zou de vraag wel in het Engels stellen :P

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:48

Ik had daar ook al even gekeken,en de vraag aan pivo gesteld, maar helemaal duidelijk was het me nog niet

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:46

Ik heb de pivo silver ook net besteld, ben erg benieuwd! :)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:37

Kan ik misschien nog wat filmpjes krijgen gemaakt met de pivo zilver? hoelang ben je ongeveer bezig met hem opstellen en instellen?

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:03

In de Pivo horse riding community op FB staan heel veel filmpjes en ervaringen om je een idee te geven.
Of ie het goed doet of niet, is zo afhankelijk van de omstandigheden maar als je leert welke settings en positie voor jouw omstandigheden/omgeving werken en welke niet (en dat leer je alleen door het op je eigen locatie te doen volgens mij) werkt het erg goed vind ik. Bij goede omstandigheden verliest ie me zelden en als ik zie dat ie niet meer volgt, stap ik gewoon een keer voor de camera langs en pikt ie je weer op.
Maar gisteravond bv met laagstaande zon en pivo op X bleek kansloos. Iedere keer dat ik recht tegen de zon in kwam verloor ie me, maar goed, dat had ik achteraf ook wel kunnen bedenken want een camera kan tegenlicht niet zo zien als wijzelf. Dus draaiende pivo gewoon opgepakt terwijl ik te paard was, verzet naar H zodat hij niet meer tegen de zon in hoefde te filmen, even 2 meter bij H voorlangs gestapt en hoppa ging zo verder en is mij niet meer verloren. De silver kan ook prima volgen in galop, geen enkel probleem...en dat terwijl ik een telefoon heb die volgens de specs niet optimaal is (iphone SE 2016).

In en uitzoomen dat doet ie bij mij niet, maar dat is misschien omdat mijn foon niet alle opties ondersteunt. Volgende week heb ik een nieuwe IPhone SE2020 die wel alles zou moeten ondersteunen, dus ben benieuwd of dat nog betere kwaliteit geeft. Maar ben zo al heel tevreden (behalve dan dat het heel confronterend is ha ha....moet nodig aan het werk met mijn zit en er moeten ook echt weer wat kilootjes af).

Maar hoe tevreden je gaat zijn hangt denk ik heel erg af van hoe de situatie is waar je rijdt. Ik rij vrijwel altijd alleen in de bak. Met andere erbij is het kansloos denk ik. Bij mij lopen er geen andere paarden rond de bak, is de bak omgeven met een 1,5m hoge beukenhaag rondom, dus achtergrond overal hetzelfde, dus feitelijk wel optimale omstandigheden. Als ie het bij mij al niet goed zou doen, zou het een waardeloos ding zijn. Ik heb het nog niet geprobeerd met de honden erbij in de bak, dus weet niet hoe die daar op reageert. Maar dat ga ik ook niet proberen, want geheid dat de honden het statief omgooien met achter elkaar aanjagen.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:41

Hoe bewerken jullie de video van je pivo? Ik kan de video alleen bekijken in de pivo app. Kan wel delen en dan uploaden naar YouTube maar dat vind ik wat omslachtig.
Ik kan de video niet terug vinden in mijn foto galary op de telefoon.of bij bestanden oid

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:02

Geen idee. Bij mij staat het gewoon in de galerij van mijn telefoon. Heb je wel de opname gestopt en gewacht totdat ie opgeslagen was? Je krijgt dat een tekst kort in beeld als ie bezig is met opslaan.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:49

Bij mij komen ze ook automatisch in mijn galerij, maar je kan ze ook downloaden vanuit de pivo-app, door middel van de omcirkelde knop:

Afbeelding

Het duurt soms wel lang voor je de melding krijgt dat het gedownload is en vóór die melding kun je niet zien of hij inderdaad bezig is met downloaden, helaas.

Dit is wel op Android, het kan zijn dat het op iOS anders is.

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:51

Je moet in de app of bij instellingen (ik heb een iphone dus weet niet hoe het bij andere telefoons zit) aangeven dat je de pivo app toegang geeft tot je foto's. Anders slaat ie alles alleen in je gallerij op en die moet je juist iedere keer leeghalen omdat hij anders traag wordt.

Je kunt nog wel vanuit je gallerij downloaden. filmpje selecteren en dan op het download pijltje drukken. Dan kun je hem bij je normale fotoos/videoos zetten en van daar kun je alles wat je ook met andere filmpjes kan.

Maar bij mij wordt dus alles doordat ik toegang heb gegeven alles automatisch meteen bij mijn fotoos opgeslagen.

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:36

Hoiboi, ik gooi graag dit topic weer omhoog. Ik heb nog niet alles gelezen, dus sorry als deze vraag al gesteld is.

Ik zie geregeld filmpjes voorbij komen van pivo op mijn facebook. Is dit een goed (en vooral goedkoper) alternatief voor pixio?
Ik ben op zoek naar een betaalbare optie om mijn trainingen te kunnen filmen en wellicht ook een online proefje nu met de corona. Ik heb verder geen verstand eigenlijk van de verschillende opties, dus ik hoor graag jullie ervaringen!

Ik zoek dus wel iets wat mee draait en eventueel ook automatisch inzoomt. Maar vooral dat meedraaien is wel fijn, zodat je continu in beeld blijft.
Ik heb een samsung galaxy a50, dus het zou prettig zijn, dat mocht het iets zijn voor mobiele telefoon dat die deze telefoon of software ook ondersteund. Ik weet dat deze geen optische zoom heeft, dus dat inzoomen wellicht wat wazig kan zijn.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:22

Kim_W schreef:
Hoiboi, ik gooi graag dit topic weer omhoog. Ik heb nog niet alles gelezen, dus sorry als deze vraag al gesteld is.

Ik zie geregeld filmpjes voorbij komen van pivo op mijn facebook. Is dit een goed (en vooral goedkoper) alternatief voor pixio?
Ik ben op zoek naar een betaalbare optie om mijn trainingen te kunnen filmen en wellicht ook een online proefje nu met de corona. Ik heb verder geen verstand eigenlijk van de verschillende opties, dus ik hoor graag jullie ervaringen!

Ik zoek dus wel iets wat mee draait en eventueel ook automatisch inzoomt. Maar vooral dat meedraaien is wel fijn, zodat je continu in beeld blijft.
Ik heb een samsung galaxy a50, dus het zou prettig zijn, dat mocht het iets zijn voor mobiele telefoon dat die deze telefoon of software ook ondersteund. Ik weet dat deze geen optische zoom heeft, dus dat inzoomen wellicht wat wazig kan zijn.



ik zou ook graag hierover informatie ontvangen! ik heb samsung s10+

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:02

Met mij A50 gaat het niet zo mooi als met mijn andere Samsung. Dat komt omdat de A50 heel zenuwachtig focussed. Dat komt de opnames niet te goede, of te wel het is vaak wat wazig en duurt even voordat hij weer scherp stelt. Maar daar staat de A50 kennelijk bekend om. Dat doet ie ook als je gewoon uit de hand een proefje opneemt. Ik weet even het type van die andere niet. Dat zou ik even op moeten zoeken.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:06

Ok, de andere is een A8.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:24

vur schreef:
Met mij A50 gaat het niet zo mooi als met mijn andere Samsung. Dat komt omdat de A50 heel zenuwachtig focussed. Dat komt de opnames niet te goede, of te wel het is vaak wat wazig en duurt even voordat hij weer scherp stelt. Maar daar staat de A50 kennelijk bekend om. Dat doet ie ook als je gewoon uit de hand een proefje opneemt. Ik weet even het type van die andere niet. Dat zou ik even op moeten zoeken.


Waar kan je de pivo allemaal op bevestigen en hoe weet de pivo wie je bent en hoe volgt hij je ? ( door een armband met zender? of iets anders?

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:36

De software herkent de vorm van een paard. En hij kan op een gewoon statief.