Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 17:08

Hallo allen

Ik heb verschillende topics met een zelfde onderwerp afgezocht maar ik vind geen terugkoppeling van mensen die een broek gekocht hebben over of de lengte nu wel of niet goed was.

Ik ben 1.85 m en heb een binnenbeenlengte van 1,02 m.
Ik zoek een rijbroek met hoge taille en zónder siliconen! (dat laatste lijkt nog het moeilijkste te zijn).
Ik rijd met een mannenrijbroek van hh maar die komt halverwege mijn kuiten en die zit niet prettig omdat dat gebouwd is op de heupen van een man: ik kan hem dus niet in mijn taille dragen.

Wat is nu een echt lange rijbroek (Het hoeft echt niet tot op de enkels, maar wel onder mijn kuiten) zonder siliconen?
Als iemand reageert, zou die dan de binnenbeenlengte kunnen opschrijven?

Alvast bedankt!

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:26

Ik heb er een van Eurostar. Ben ook gezegend met vreselijk lange benen maar deze valt goed bij mij! Volgens mij is het een vrij standaard model wat ze altijd wel hebben. Zal eens even voor je zoeken of ik hem nog ergens online kan vinden.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:28

Ik heb een broek van BR en van HKM met leren zitvlak, ik weet niet of je ook zonder leren zitvlak wil hebben? Maar beide broeke zijn heel fijn en die van HKM is voor mij te lang, ik ben 1m62 maar heb wel gewoon maatje 36 dus voor iemand met langere benen is ze ongetwijfeld ideaal. De BR is met goeie hoge taille, zal het model eens opzoeken, weet enkel niet of die nog te koop zijn. Die van HKM (lauria garelli collectie) is model limoni, maar niet met extreem hoge taille.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 02-08-19 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DexterM
Berichten: 140
Geregistreerd: 01-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:29

Lengtematen van pikeur. 2e hands zonder siliconen zat te vinden en betaalbaar

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:33

Ik heb de Easy Rider Zohra leer. Hoge taille, kunstleren zitvlak (er is ook een versie met stoffe zitvlak), ik draag maat 72 en met mijn 180 haalt hij m'n enkels. Kan vanavond wel even voor je opmeten wat de binnenbeen lengte is.

Edit: binnenbeen lengte is 74 cm, dus zal voor jou nog te kort zijn ben ik bang

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:05

Ik ben slechts 1.80 maar lengtematen van Kentucky vallen echt langer dan pikeur, zelfs zo lang dat met Mn maatje 36 de Kentucky lengtemaat bijna te lang is

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:05

Ik lees mee, heb altijd Cavallo en Pikeur hoge band, en die zijn nieuw dus ook niet meer zonder anti slip te krijgen...
Vandaag in de ruitersportzaak een Pikeur met zo’n zit gepast, zat super, maar ik wil zo’n zit ook eigelijk helemaal niet...
Ik had mijn oude Pikeur mee en die zijn dus niet meer leverbaar...

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:08

Ik laat mijn broeken al jaren op maat maken, kan er in de winkel in dezelfde prijsklasse geen vinden die net zo goed of beter zitten.
Dat is in brabant.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:42

Ik wilde ook geen siliconen zit en wel leer maar heb nu een Ariat trifactor en ik ben om, dat plakt niet zo achterlijk maar is wel iets stroef

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:47

Ik heb laatst twee pikeur candela’s met kunstleren zitvlak laten maken/besteld. Levertijd zeiden ze dat 13 weken maar dit was uiteindelijk wel iets korter. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:49

Vroeger had je de Pikeur Janet, die had een hoge brede tailleband.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:50

Heb je problemen met een legging? Ik rijd momenteel met Flexars en die zijn echt wel lang én de taille is mooi hoog. Hebben geen siliconen maar zijn toch zeker geen gladde broeken. De gedachtegang achter deze broeken is dat ze een fijne pasvorm hebben voor iedereen, of je nu dun, dik, groot of klein bent.
http://www.equismart.nl verkoopt ze in NL en kan eventueel voor je opmeten.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:00

x_Milou schreef:
Heb je problemen met een legging? Ik rijd momenteel met Flexars en die zijn echt wel lang én de taille is mooi hoog. Hebben geen siliconen maar zijn toch zeker geen gladde broeken. De gedachtegang achter deze broeken is dat ze een fijne pasvorm hebben voor iedereen, of je nu dun, dik, groot of klein bent.
http://www.equismart.nl verkoopt ze in NL en kan eventueel voor je opmeten.


Die ga ik volgende week ook passen inderdaad!

DexterM
Berichten: 140
Geregistreerd: 01-03-13

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:13

Welke maat zoek je?

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:30

Rijbroeken van Anky zijn fijn en volgens mij ook in lengtematen. Ik heb in ieder geval van hetzelfde model twee broeken, waarvan er een langer is dan de andere.

Prijzig, maar zitten heerlijk en blijven lang goed!

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:01

Ik heb een pikeur heren rijbroek met bandplooi in lengtemaat. Weet de lengte zo niet, maar die zou ik voor je kunnen opmeten. Met mijn 1.76 is die behoorlijk lang vind ik.

Hij mag overigens weg. Ik vind zonder leer niks en hij zit mij nogal strak. Zal een vrouwen maat 40 zijn ongeveer denk ik.

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 10:13

"leder"vind ik prima.
Ik heb nog nooit een legging aangehad, maar ik vind ze alleen met siliconen. Ik houd eerlijk gezegd van iets wat niet zo mega strak zit. Zijn leggings langer dan rijbroeken?
Ik heb normaliter breedtemaat 36 maar in rijbroeken altijd 40.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:13

Ik heb de zoektocht naar een rijbroek zonder siliconen gestaakt. Ik kan daar gewoon geen fatsoenlijke broek in vinden. Juist leggings hebben vaak gigantisch plak-siliconen.

Ik heb nu de Pikeur Lifinia, die heeft wel zo'n grip zitvlak maar het plakt een stuk minder erg dan bv de siliconen van Montar. Eerste indruk van de broek is erg positief maar ik moet er nog wat vaker mee rijden om echt een mening te kunnen vormen.

Alleen grip-materiaal bij de knieën schijnt een no-go te zijn, dat gaat gigantisch schuren hoorde ik.

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 11:16

mavantos schreef:
Rijbroeken van Anky zijn fijn en volgens mij ook in lengtematen. Ik heb in ieder geval van hetzelfde model twee broeken, waarvan er een langer is dan de andere.

Prijzig, maar zitten heerlijk en blijven lang goed!


hebben deze ook een hoge taille?

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:20

De Pikeur Candela. Verkrijgbaar met siliconen, met lederen zit en zonder zitvlak. Hele fijne hoge tailleband en verkrijgbaar in lengtematen. Mijn maat-binnenbeenlengte is in ongeveer dezelfde verhouding als bij jou en ik kom er perfect mee weg.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:23

Ik ben 1.86 en zweer ook bij Pikeur...
Maar die zijn nu ook met silicone, ik heb er geen problemen mee.
Het plakt idd niet zo erg en ik ben blij met de hoge taille.
Ook zijn ze idd in lengte maat.

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 11:26

_Roxanne schreef:
De Pikeur Candela. Verkrijgbaar met siliconen, met lederen zit en zonder zitvlak. Hele fijne hoge tailleband en verkrijgbaar in lengtematen. Mijn maat-binnenbeenlengte is in ongeveer dezelfde verhouding als bij jou en ik kom er perfect mee weg.


weet je de binnenbeenlengte van deze pikeur? Ik heb nog een ouder model pikeur maar die is maar 72 cm in de lengtemaat...

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:37

Equiline, EGO7, Cavallleria toscane etc. plakt ook veel minder dan bijvoorbeeld Harry's Horse etc. Dat zijn allemaal kleine siliconen vakjes, waardoor het wel iets stroever is maar niet plakt. Ik reed namelijk mezelf altijd open met dat hele stroeve. Sinds ik de duurdere broeken heb is dit niet meer het geval. De EGO7 hebben trouwens wel grotere vlakken dan Equiline, maar ook die plakken niet zo vervelend maar geven net dat stukje stroefheid. :j
Ik weet niet of deze ook in lengtematen te verkrijgen zijn, maar ik vind de Italiaanse broeken (en de rest ook trouwens, koop niet anders meer) echt hemels. :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:44

_Roxanne schreef:
De Pikeur Candela. Verkrijgbaar met siliconen, met lederen zit en zonder zitvlak. Hele fijne hoge tailleband en verkrijgbaar in lengtematen. Mijn maat-binnenbeenlengte is in ongeveer dezelfde verhouding als bij jou en ik kom er perfect mee weg.


Zonder zitvlak nieuw helaas niet meer te krijgen, ik ben er van de week voor naar de ruitersportzaak geweest, ik zocht die ook...
Overweeg nu toch de gripversie te gaan proberen, de grip van pikeur lijkt minder stroef dan van andere merken.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:24

Ik kom om toch ook met de lengtemaat Pikeur. Ik ben 180, met lange benen,en deze zitten top.