Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke kleding draag jij het liefst tijdens het paardrijden?

Rijbroek
349 (21%)
Rijlegging
95 (5%)
Jeans
45 (2%)
Shirt korte mouw (katoen)
233 (14%)
Shirt korte mouw (sportstof)
128 (7%)
Shirt lange mouw (katoen)
61 (3%)
Shirt lange mouw (sportstof)
50 (3%)
Polo (katoen)
85 (5%)
Polo (sportstof)
57 (3%)
Vest
153 (9%)
Sweater (zonder capuchon)
54 (3%)
Hoodie (met capuchon)
101 (6%)
Fleecevest
66 (4%)
Softshelljas
138 (8%)
Anders namelijk.....
27 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1642


wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 11:20

In de ruitershops vind je een uitgebreide collectie aan kleding voor de ruiters.
Shirt, polo's, truien, vesten, hoodies enz. Verschillende materialen zoals katoen, sportstof, fleece, softshell enz. En dan de kleuren, in iedere kleur van de regenboog is wel wat te vinden. De keuze is enorm.
Maar wat draagt de Bokker nou het liefst tijdens het paardrijden?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:23

Een jodphur broek, want geen laarzen nodig en handige elastiek om onder je schoen te doen.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:26

Het liefst een cavallo rijbroek met leren zit, jodphurs en chaps. Bovenkleding is gewoon mijn normale kleding, wat ik anders ook draag. Verder rij ik ook regelmatig even een ongepland bosritje zonder zadel in de kleren die ik op dat moment aan heb. Zomers dus regelmatig in een korte broek met blote voeten omdat ik mijn klompen dan ergens geparkeerd heb.

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:27

Op t moment een gewone zwangerschaps broek met een lang tshirt :+

Maar normaal een rijbroek met T-shirt of T-shirt met vest of trui! Meestal gewoon katoen, heb 1 sportshirt, dat zit ook wel lekker!

troi
Berichten: 17010
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:37

Gewoon een oude comfi spijkerbroek (westernruiter) met oud shirt dat bovenop de stapel in mijn kast ligt :D

Alles komt toch onder de modder, poep en haar te zitten dus ik doe er niks speciaals voor aan.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:42

Ik draag het liefst een katoenen rijbroek zonder leren of anti slip zit, voorkeur voor Cavallo.
Verder polo’s katoen of sportstof en een katoenen of fleece vest.
In de winter meestal een dun koltruitje onder mijn vest met lange mouwen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:43

Ik heb ook nooit bovenkleding gekocht bij een ruitersportzaak. Alleen een wedstrijdjasje. Verder draag ik gewone shirts/truien/vesten etc.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:45

elnienjo schreef:
Ik heb ook nooit bovenkleding gekocht bij een ruitersportzaak. Alleen een wedstrijdjasje. Verder draag ik gewone shirts/truien/vesten etc.

Ik vind het allemaal schreeuwend duur. Koop wel eens een jasje of bodywarmer in de uitverkoop, maar daar houdt het ook wel mee op. :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:08

Ik koop zoveel mogelijk in de uitverkoop of 2e hands, via internet of 2e hands winkeltje hier in de buurt.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:15

Ja ik hecht er niet zo veel waarde aan, eerlijk gezegd. :) Alleen aan mijn cavallo rijbroeken en die koop ik wel gewoon nieuw. Heb er altijd twee en vervang die als er een kapot gaat.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:21

Ik heb een rijlegging en qua shirten en truien gewoon oude kleding. Ik vind het echt zonde om daar veel geld aan uit te geven. 2 minuten op stal en het is toch alweer vies.

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:22

Ik koop heel vaak bovenkleding bij een ruitersportzaak,alleen altijd in de uitverkoop.
Vind de originele prijs veels te gek.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:55

Als ik geen zin heb om om te kleden ga ik gewoon in m'n ''schoolkleding'' hoor. Spijkerbroek, sweater. Als ik me wel omkleed is dat gewoon een rijbroek en het shirt dat ik die dag aanhad. :o

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:59

Een rijbroek of rijlegging, sportbh (absolute must :+ ), en meestal een polo van een sportstofje dat is lekker luchtig. In de winter een sportstofshirt met het liefst een hoody erover of een fleecevest. Met rijden draag ik nooit een jas dat is veel te warm.

Als ik ga mennen kan dat gewoon in spijkerbroek/joggingbroek (zelfs een keer in pyjama gedaan).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:03

Rijlegging :j . Andere kleding koop ik niet bij de ruitersportzaak ik draag het liefst een polo of ander katoenen shirt. En in de winter of als het kouder is een sweater. Of een fleecevest. En natuurlijk een sportbh. Mijn winterjas is wel een echte rijjas, die was in de uitverkoop en zit heerlijk. Ideaal voor op het paard omdat hij kort is.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:23

Ik draag altijd een jodphur rijbroek en een t-shirt of een trui/vest :)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:35

Ik koop alles eigenlijk wel bij de ruitersportzaak, ik vind het gewoon leuk om shirtjes van pikeur of spooks te dragen. Zeker Pikeur vind ik heel lekker zitten, zijn elastische shirtjes en goed aansluitend. Wat rijbroeken betreft draag ik eigenlijk voornamelijk Eurostar en HKM, tegenwoordig is bijna alles met van die silliconen en daar heb ik echt een hekel aan. Alsook leggings, vind ik echt niks aan haha. Die rijbroeken van HKM kosten nog geen 100 euro met volledig lederen zit en gaan jaren mee, zijn ook minstens zo comfortabel als een Eurostar. Ik ben testruiter voor Eurostar dus heb veel van die silicone broeken liggen, draag ze wel omdat ze niet zo plakkerig zijn als bijvoorbeeld die van de EJ, maar echt top vind ik silicone niet. Ik ben wat ouderwetser, doe mij maar gewoon een broek met lederen zit, shirtje dat lekker strak zit, bomberjas of hoodie er overheen en klaar :+

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:09

Eigenlijk draag ik alles uit je lijstje, behalve de rijlegging :')

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:12

Ik heb eigenlijk altijd de broeken van Harry's Horse Beijng. Zitten goed, lekker zacht en niet te duur. Deze pak ik altijd als eerste als ze schoon zijn :') Verder heb ik leren rijlaarzen, simpel model van de EJ. Zitten goed, kon geen fijne joppers vinden :') Jas is ook van de EJ, voor het eerst. Ook gekocht met een fikse korting, anders had ik dat ook niet gedaan.

Boven kleding is verder niet van een ruitersport zaak, soms een shirt en soms een trui of een vest erboven.

Anoniem

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:15

Rijbroek (met kunstleren zitvlak, liever niet die siliconen) met daarop een polo, meestal van katoen of een Anky polo (die van speciale anti-geur sportstof). Als het koud is een vestje of bodywarmer en in de winter een softshelljas erover.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:21

Ik mis de bodywarmer/ armcooler ( :D ) in deze poll.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:23

Eigenlijk draag ik alles wat genoemd is, behalve de rijlegging, de jeans en de hoodie.
Sportbh is idd onmisbaar.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:57

Het enige dat ik koop in een zaak met ruitersportartikelen zijn rijbroeken en dat is dan 1 per paar jaar en verder jodhpurlaarzen en een rijhelm.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:37

rijbroek, laarzen, cap, t shirt en afhankelijk van het weer een vest en of jas erover.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:14

Ik heb echt nog NOOIT een shirt of trui in een ruitersportzaak gekocht. Waarom? Die je gewoon draagt voldoen net zo goed en goedkoper en zonder rare paardjes als logo.
Ik haal in een ruitersportzaak een rijbroek en laarzen. Een cap vaak ook, maar de Decathlon voldoet ook voor een cap.
Sportbh is persoonlijk, ik heb helemaal geen bh nodig. Sommigen hebben een bh nodig die voor hardlopen de boel bij elkaar houdt.

Het is dus grotendeels persoonlijk. Rijbroeken zonder kunstleer of siliconen, gewoon simpele broeken dus. Maar met steekzakken.