Beugels voor pijnlijke enkels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 21:14

Hoi!

Voor zolang als ik mij kan herinneren heb ik al last van mijn enkels door o.a. hypermobiliteit.
En dus ook tijdens het rijden, het voelt echt als een verschrikkelijke kramp en kan soms wel huilen van de pijn. Vooral op een springzadel heb ik er veel last van.

Ik heb nu standaard kunststof beugels aan mijn zadels hangen. Nu vroeg ik mij af of een andere beugel de pijn tijdens het rijden wat zou kunnen verlichten. Wat zijn jullie ervaringen? En welke beugels raden jullie aan?

Ik wil best investeren in een paar beugels, als ik hierdoor maar pijnvrij/met minder pijn kan rijden.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:21

Misschien van die verende beugels? Zelf ook hypermobiel, maar gelukkig geen pijn tijdens het rijden

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:22

Ik krijg vrij snel last van mijn knieën en enkels met rijden, maar met van die verende beugels gaat het een stuk beter!

Nibbit

Berichten: 10419
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:24

Sprenger Bow balance :j

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:29

Ik heb snel last van mijn knieen met het rijden. Heb toen door de vele positieve ervaringen de Sprenger bow balance beugels gekocht.... Wat een drama was dat voor mij! Heb er veel pijn van gehad. Nu rijdt ik met beugels (niet te licht) met een breed voetbed, dat gaat gelikkig goed. Nu liggen de sprenger bow balance beugels te verstoffen in de kast.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:38

Metalab beugels zijn voor mij de oplossing: Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12575
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:39

Ik zou als het mogelijk is verschillende proberen. Een breed voetbed kan heel erg helpen. Rijd over het algemeen heel fijn.

Flex-On beugels hebben een breed voetbed en veren iets, maar alleen in het voetbed. Ze dempen iets zegmaar, in tegenstelling tot de sprengers die vanaf halverwege kunnen bewegen. Google maar is. Allebei zijn heerlijk. Ik heb snel zere enkels en knieën maar kan met een breed voetbed wel een aantal uur rijden, wat ik met een simpele ijzeren beugel niet hoef te proberen.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 21:50

Bedankt voor de reacties!

De Sprengen Bow Balance spreken mij erg aan door de beweging en het model. Hebben deze ook een breder voetbed of is deze vergelijkbaar met een standaard beugel?

@Lante, die metalab's zijn ook erg interessant! Kunnen deze ook bewegen of is het enkel de vering in het voetbed?

Meerdere proberen lijkt mij inderdaad ideaal! Ik ken echter niemand in mijn omgeving van wie ik ze zou kunnen proberen..

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:50

Hier helpen beugels waarbij het boven en onderdruk verbonden zijn met een ketting waar een rubberenband om zit. Sprenger heeft deze ook (niet bow balance) maar ik heb deze versie ooit in Duitsland gekocht. Heb verder om mijn rechterenkel een brace met rijden. Stap meestal ook op en af bij een plateau om dan ook de druk op de enkels laag te houden en pijn te voorkomen.

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:57

Linsey_X schreef:
Bedankt voor de reacties!

De Sprengen Bow Balance spreken mij erg aan door de beweging en het model. Hebben deze ook een breder voetbed of is deze vergelijkbaar met een standaard beugel?


Redelijk normaal formaat voetbed ietsje breder misschien maar niet veel.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 21:59

Daphneeeej schreef:
Linsey_X schreef:
Bedankt voor de reacties!

De Sprengen Bow Balance spreken mij erg aan door de beweging en het model. Hebben deze ook een breder voetbed of is deze vergelijkbaar met een standaard beugel?


Redelijk normaal formaat voetbed ietsje breder misschien maar niet veel.



Bedankt voor je reactie, welke beugels heb jij met een breder voetbed?

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:23


wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:34

Ik heb beugels die mee veren maar ook kunnen draaien aan de bovenzijde waardoor je nooit tegen de beugel riemen in hoeft te draaien met je enkel.
Voor mij echt ideaal met mijn enkel..
Ik weet zo even geen merk. Even zoeken.

https://www.dochorse.nl/media/catalog/p ... nd_oog.jpg

Zoiets. Maar dan met het oog wat echt kan draaien.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:45

Ik heb sinds koningsdag de sprenger bow balance beugels gekocht vanwege pijnlijke knieen.
1 ste keer voelde anders aan daarna niet meer fijne beugels om mee te rijden.

pien_2010

Berichten: 43475
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:49

Britt schreef:
Ik krijg vrij snel last van mijn knieën en enkels met rijden, maar met van die verende beugels gaat het een stuk beter!


Mijn man heeft sinds de verende beugels nergens meer last van. Daarvoor deden zijn knieën zo zeer.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8342
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:53

Mag ik vragen waar jullie last hebben met rijden? Aan de zijkant van de knie of ergens anders?
Ben zelf hypermobiel en heb best vaak last van mijn enkel en knie dus misschien heb ik dan ook wel baat bij een van de genoemde beugels

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 00:28

Helpen verende beugels ook voor artrose in de enkel.? Ik heb er voornamelijk last van met hakken uitdrukken

L_Flo
Berichten: 151
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 00:46

Ik heb ook last van mijn knieen en enkels maar bij mij werden vooral mijn enkels veel pijnlijker met de bow balance, veel te beweeglijk voor mij! De ideale beugels nog niet gevonden helaas.

Anoniem

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 07:06

Hier ook de Sprenger Bow Balance beugels. In vergelijking tot mijn vorige (merkloze) beugels hebben deze een breder voetbed.

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 07:14

Inderdaad de Sprenger beugels zoals al genoemd. Ik heb ook GPG beugels, werken ook fijn voor pijnlijke enkels en knieën.

Ashleytjuhh

Berichten: 6667
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 07:25

ik heb zelf beide sprenger beugels dr normale en de bow balance. omdat de bow balance wel alle kanten mee op buigt is het niet altijd even handig. nu heb ik de jin stirrup beugels er aan hangen deze hebben een heel breed voetbed waardoor de druk verdeeld word.

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 07:40

Ik had snel laat van mijn knieën en had toen de sorenger bowbalance aangeschaft, klachten waren meteen verdwenen

98xsophiex98

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 07:42

Ik heb sprenger bow balance en Jin stirrup maar voor mij werken ze niet goed genoeg. Met de bow balance voel ik wel een beetje verschil maar het is nogsteeds niet pijnvrij.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:28

Linsey_X schreef:
@Lante, die metalab's zijn ook erg interessant! Kunnen deze ook bewegen of is het enkel de vering in het voetbed?

Meerdere proberen lijkt mij inderdaad ideaal! Ik ken echter niemand in mijn omgeving van wie ik ze zou kunnen proberen..


Ze bewegen, maar zijn (gelukkig) iets minder soepel dan andere merken (bow balance), die zo beweeglijk waren dat ik juist mijn enkel verzwikte tijdens het rijden.. Verder is het voetbad heel breed en licht veerkrachtig en daarmee schokdempend. Dat is voor mij perfect.

MyWishMax

Berichten: 25362
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beugels voor pijnlijke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:51

Ik kan dan weer absoluut niet met die sprenger beugels rijden, dat maakt de klachten nog erger. Zoals Lante zegt, door het bewegelijke verzwikte ik mijn enkels juist nog erger tijdens het rijden. Gelukkig voor mij is de oplossing redelijk simpel, langer gaan zitten. (en ik zit altijd al erg lang) :+ Maar ik kan dus ook niet beugels korter doen als ik wil springen oid, ik lees dus even mee.