Jouw favoriete rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 20:31

Hallo allemaal,

Wat is jullie favoriete rijbroek? Eentje met leer, siliconen of helemaal niets? Laat maar zien!

Ik heb zojuist de Ultimate Dressage black breeches besteld van Equestrian Stockholm, ben heel benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Koper

Berichten: 30303
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:42

Van de broeken die ik heb is een Golden Dress met kunstleren kniestukken toch wel mijn favoriet. Ik heb 'm inmiddels bijna 20 jaar. Hij is nog steeds érg mooi, heel fijne pasvorm en het is mijn minst warme rijbroek in de zomer.

Echter. Is hij nog uit het tijdperk van voordat de kont ook kunstleer was. Dus ik vind het niet meer zo'n fijne broek om mee te rijden. Alleen rijd ik niet meer dus het maakt niet uit :D De enkele keer dat ik nog op een paard klim trek ik een broek aan met kunstleer van kont t/m de enkels (uiteraard dan niet de hele broek maar alleen de stukken die bij normaal rijden in contact komen met paard of zadel). Daar heb ik er meerdere van, en de Sonnenreiter is dan de fijnste. De Golden Dress is een broek die in laarzen kan (met klittebandjes onderaan :)) ), de andere die ik heb zijn jodhpurbroeken.

Als ik bij hooooooge uitzondering nog op mijn eigen paard klauter (als hij toevallig eens een minder slechte dag heeft) doe ik dat trouwens het liefste gewoon in m'n spijkerbroek. Bij de paarden draag ik afwisselend een spijkerbroek, trainingsbroek of rijbroek (en in de zomer meestal een rokje) en een spijkerbroek vind ik fijner rijden dan een rijbroek. Wel zonder zadel, overigens.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:49

Mijn pikeur, zonder siliconen of leer, was zeker mijn favoriet! Helaas ligt ie al een tijdje in de vuilbak omdat hij écht stuk was :+ Mijn witte EJ broek (ook zonder siliconen of leer) is ook een hele fijne, net als mijn 3 HV Polo's :)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:51

Ik heb al vele merken geprobeerd zoals; Pikeur, Equiline, Montar, Kingsland... Maar de laatste tijd trek ik het meeste een La Valencio rijbroek aan. Vroeger had ik een simpele pikeur, zonder lederen/silliconen zitvlak, maar dezeis gesneuveld en heb tot op heden nog niet dezelfde broek gevonden jammergenoeg.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:52

Pikeur Candela met kunstleren zit
Inmiddels helemaal vaal maar echt favoriet

En een kingsland broek zonder leren zit geen idee welk type een oudere broek.

Heb nu een nieuwe broek met grip maar nog niet geprobeerd hoop dat ik niet al Mn bewegingsvrijheid kwijt ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:53

Gewoon de mondoni Kenia rijbroek. Lekker simpel, zonder leren zitvlak of siliconen. Ribbelstof!
Eerder vond ik red horse helemaal top, maar die doen nu ook al met siliconen troep en van die harde stugge stof.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:54

Montar High waisted! Of de EJ andria. Wel met siliconen zitvlak!

Moonlight17
Berichten: 2347
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 21:01

Pikeur Candela hoog met grip. Is lang geleden dat een rijbroek zo lekker heeft gezeten.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:33


Lukasje
Berichten: 11309
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:46

Sowieso Pikeur, al moet ik toegeven dat mijn Animo zonder leder of siliconen ook erg fijn zit!

_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:48

Banyu schreef:
Montar High waisted! Of de EJ andria. Wel met siliconen zitvlak!



Inderdaad deze, montar high waist <3

Blacky94

Berichten: 3493
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 00:14

Ik heb er 2 met siliconen knieën van Equi-theme (model Thermic). Sluit mooi aan en fijne stof. Heb hem zowel in het wit als blauw en het fijne van de witte is dat hij grijs is aan de binnenkant waardoor hij ook niet doorschijnt.

Verder heb ik nog een fijne van Cavallo, Eurostar en Easy-rider; alle 3 met kunstleven zit. Vooral die cavallo draag ik vaak. De Easy-rider moet ik eigenlijk de zak even van maken en de eurostar is hard roze met legergroen dus die combineert wat moeilijker...
Daarnaast heb ik nog een broek van Cavelino(?). Kunstleren zit met siliconen op de knieën. Ideale combinatie eigenlijk en vind ik ook wel een fijne broek maar hij zit nu eigenlijk te strak en daarnaast is ie knalroze dus ik denk dat ik die maar ga verkopen.. :')

Overigens gaat mijn Cavallo nu al 3 jaar mee terwijl ik die vrij veel draag. HH en Mondoni enzo ging ik altijd vrij snel doorheen..
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 14-04-18 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anastasia24

Berichten: 2718
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 00:19

Ik merk nou niet echt bepaald een énorm verschil in m'n broek van 130,- of van 40,- |o

Maar ik vind m'n rijbroek met leren zitvlak wel het fijnst. Heb er ook een met siliconen maar dan voel ik me, vast gezet ofzo? :') ( Ik weet al dat ik raar ben. )

Ik heb nu een boomlooszadel, en daar vind ik dan weer de 'normale' rijbroeken dan weer het fijnst mee. Ja, of een joggingbroek. :evaw:

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 01:21

Bij mij is het m'n jeans rijbroek, zonder leer of siliconen, gewoon lekker alles stof en hoge taille.
Zit zalig, merk weet ik zo niet dat staat er niet ( meer) in. Heb hem van marktplaats omdat het bijna
onmogelijk is in de winkel een broek te vinden zonder leer, kunstleer of siliconen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 01:53

Mijn pikeur candela in lengtemaat zit ok. Maar lekker? Nee.

Met hele lange poten blijft het gewoon sukkelen.

Koper

Berichten: 30303
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 02:03

Blacky94 schreef:
Overigens gaat mijn Cavallo nu al 3 jaar mee terwijl ik die vrij veel draag. HH en Mondoni enzo ging ik altijd vrij snel doorheen..

Goh. Hoe zou dát nou komen :')

Blacky94

Berichten: 3493
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 07:53

Koper schreef:
Blacky94 schreef:
Overigens gaat mijn Cavallo nu al 3 jaar mee terwijl ik die vrij veel draag. HH en Mondoni enzo ging ik altijd vrij snel doorheen..

Goh. Hoe zou dát nou komen :')

Nou dat verbaasd míj ook niks. Het verbaasd mij meer dat mensen zeggen dat een rijbroek van 40 of 130 voor hen geen verschil maakt, zoals de reactie onder mij bijv. :=

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 08:05

Mijn Equitheme pro katoen van 30 euro gaat nu ook al jaren mee, die gebruik ik ook regelmatig. Voor de rest gebruik ik alleen rijleggings en legging broeken om mee te rijden. Aztec Diamond en Opal Equestrian zijn daarin wel favoriet. Ik heb het liefst zo min mogelijk poespas eraan als siliconen en zitvlakken.

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:05

Mijn rijbroek van Nedhorse zonder leer of siliconen en met hoge taille.
Hij zit erg fijn, maar ik zou toch ook wel graag een broek met grip bij de knieën willen hebben.

@ Maanlicht, erg mooie broek! Tof met die leren details :)

Kairos
Berichten: 2720
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:15

Ik vind alles zonder silliconen fijn. Ik vind het in de zomer verschrikkelijk, plakkerige kont :")

Janine1990

Berichten: 43843
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:16

Blacky94 schreef:
Nou dat verbaasd míj ook niks. Het verbaasd mij meer dat mensen zeggen dat een rijbroek van 40 of 130 voor hen geen verschil maakt, zoals de reactie onder mij bijv. :=


Kan ik ook niet begrijpen hoor...

Maar heb een hele goede, oerdegelijke broek van Harry's Horse (70 euro) gehad, die wel 3 jaar meeging.
Mijn Anky van 140 euro zaten binnen een jaar kleine gaatjes in. Helaas...

Fijnste rijbroek die ik ooit heb gehad was een Eurostar Laura. Die kostte destijds 150 euro en heb ik wel een jaar of 4 gedragen. Meerdere keren het zitvlak er opnieuw in gezet (naden lieten los), uiteindelijk toch maar afscheid genomen.

Afgelopen week heb ik een broek van Montar gekocht, zit ook wel fijn. Maar die HH en Eurostar, zo fijn heb ik ze nooit meer gehad.

Baal als een stekker dat er nog maar zo weinig merken zijn die gewoon kunstleren zitvlakken toepassen. Alles is over op siliconen :( Ik vind het verschrikkelijk. Er zijn rijbroeken met siliconen zitvlakken die gewoon zadels vernielen. Het splinternieuwe zadel van een vriendin van me had meteen flinke krassen in het zitvlak. Andere broeken met siliconen op het zitvlak heb je gewoon compleet geen bewegingsvrijheid meer in. Nee, echt niet mijn ding :n
Als er echt geen kunstleren zitvlakken zijn in de toekomst, ga ik wel over op gewoon.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 13:17

Nessie schreef:
Mijn Equitheme pro katoen van 30 euro gaat nu ook al jaren mee, die gebruik ik ook regelmatig. Voor de rest gebruik ik alleen rijleggings en legging broeken om mee te rijden. Aztec Diamond en Opal Equestrian zijn daarin wel favoriet. Ik heb het liefst zo min mogelijk poespas eraan als siliconen en zitvlakken.


Mijn Opal Equestrian had na 1 keer rijden al beschadigingen op de naden helaas, ben er niet heel erg tevreden over, al vind ik ze heel mooi!

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:37

Pikeur Montana. Ik draag alleen maar die, zelfs al is deze heel erg vies en de andere (Eurostar) schoon :P. De stof is gewoon heerlijk, je voelt nauwelijks dat je hem aan hebt. Stevig maar niet zo stug.

Saul

Berichten: 9660
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Jouw favoriete rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:44

Mijn favo broek is de kingsland Yessica, zonder zit. Ik heb deze 6 jaar geleden tweedehands gekocht, en vorige maand er een lapje in laten naaien aan de binnenkant van het kruis. Hij was na zoveel jaar trouwe dienst bijna doorgereden. Echter wil ik nog geen afscheid nemen van deze fijne broek, dus heb ik m opgelapt :D :o

En in de winter mijn decathlon gevoerde licht water afstotende rijbroek. Deze was €15 maar gaat toch al 3 jaar mee, terwijl ik hem bijna dagelijks draag en er 3x per week mee rijdt in de herfst/winter :D

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:45

Cavallo, grotendeels katoen, zonder leer of grip met hogere band