[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:44

Ik ben ook bang dat een schoenmaker het verpest, ze hebben meer dan €1000 gekost...
Wil denk ik kijken of ik ze misschien naar een andere laarzenmaker kan brengen dan, van een ander merk. Die van Petrie zit bij mij vlakbij, vragen kan altijd...

Love_Rosie schreef:
En elastiek tussen de rits zetten? Of vind je dat zonde..
Ik heb mijn Recteligne chaps (van 10+ jaar oud) naar Regeling in Dedemsvaart opgestuurd voor nieuwe stukken elastiek er tussen. Eigen schoenmaker durfde het niet meer aan en kon niet aan dit soort elastiek komen. Is er erg netjes uit komen te zien.


Ik ben bang dat dat niet mooi wordt omdat mijn laarzen rood zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:49


Love_Rosie

Berichten: 1501
Geregistreerd: 01-06-12

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:25

Als je het aan de binnenkant zet valt het minder op?

Ashleytjuhh

Berichten: 6690
Geregistreerd: 24-06-08

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:21

eventueel een spie er in laten zetten?
Een goede schoenmaker kan ook de rits max 2 cm er breder in zetten

Afhankelijk natuurlijk van hoeveel ze te strak zitten.

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:40

Ik heb in mijn Petrie's een stuk elastiek geplaatst. Heb ik aan de binnenkant gedaan en zie je niks van. Zal vanavond wel een foto maken :)

Ketly

Berichten: 5933
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:27

Weet iemand hier toevallig een goede Derby dealer in het noorden van het land? :D

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:31

Pfff rijlaarzen die ik besteld heb zijn te kort... Dus weer teruggestuurd. Waarom is het toch zo'n onmogelijkheid om goede rijlaarzen te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:29


Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:53

Heeft iemand hier rijlaarzen met lichte stiksels (wit of grijs)? Hou houdt dat? Kun je dat een beetje schoon houden/krijgen?

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:29

Maartje_M schreef:
Heeft iemand hier rijlaarzen met lichte stiksels (wit of grijs)? Hou houdt dat? Kun je dat een beetje schoon houden/krijgen?


Ja ik groot fan van contrast stiksel. Was een van de eerste die het bij Petrie zo liet samenstellen en dat is later een standaard optie geworden bij Petrie.

Had zwarte met crème stiksels en veters en bruine idem

Schoonmaken met glycerine en bij extreme vervuiling beetje afwasmiddel. Daarna behandelen met licht gekleurde poets. Soms wel gewoon zwarte of bruine schoensmeer maar dan lichte rondom de stiksels.

Zijn na 8 jaar nog steeds wit te krijgen.

Nu deNiro's die maak ik schoon met spul van hun (iets met garantie die vervalt bij gebruik van ander spul) maar die blijven ook mooi.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:41

Jup, ik heb bruin met een crèmekleurig stiksel, net als m'n tuig. Blijft hartstikke netjes, zo lang je maar blanke poetsproducten gebruikt. :)

Keell94

Berichten: 4059
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:13

_Dreamer schreef:
Kan ik jullie om misschien advies/tips vragen?
Ik ben in het bezit van een paar praaachtige rode laarzen <3
[ [url=m/QWhhnX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar nu het probleem: Ze zijn door het vele sporten veel en veelte strak om m'n kuiten -O- Ik krijg ze met moeite dicht, maar rijden doet gewoon echt zeer... Kan ik hier nog iets mee?

Ze zijn van het merk Rectiligne, en voor zover ik weet is dat merk failliet dus kan er niks mee bij hun.

Ook zou ik ze eigenlijk wat lager willen hebben, gezien ik ermee wil springen en het echt dressuurlaarzen zijn. Weet iemand of je dat uit kan laten snijden?

Als het allemaal niet kan moet ik ze toch verkopen, maar liever niet natuurlijk :(


Goede schoenmaker zoeken. Die kan er vast elastiek tussen zetten zodat je kuitmaat wat groter wordt en elastiek rekt mee.

Ik heb ook elastiek in mijn laarzen (wel 2 maten te groot gekocht :p kuitmaat 34 ipv 32 want anders moest ik aan maatwerk.) en vind dat erg fijn want ook ik ben een kuitmaat gegroeid inmiddels door het vele lopen op mijn werk

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:18

Thx! Ik wil graag blauwe derby's laten maken en dan met grijze stiksels. Maar twijfelde dus even over dat grijs. Nu niet meer :D

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:25

Ik heb blauwe Derby’s met een wit stiksel , blijft heel mooi en verzorg het eigenlijk met niets anders dan een beetje lederspray om Mn laarzen schoon te maken .. zal even kijken naar een foto..

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:31

Ik kan geen knappe foto vinden .. als ik er aan denk en je wilt hem graag zien maak ik er 1 voor je .

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:22

Mijn stiksels zijn inmiddels niet meer wit, maar moet ook zeggen dat ik er nooit de moeite voor heb gedaan om ze wit te krijgen weer. Maar ik zelf zou dus niet zo snel weer witte of lichte stiksel nemen, omdat mij dat gewoon te veel moeite is om schoon te houden.
Moet wel zeggen dat het pas na 5 jaar ofzo echt minder werd, daarvoor waren ze eigenlijk nog steeds heel mooi. Heb mijn laarzen nu al zo'n 8 of 9 jaar dus heeft verder ook geen schuld.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:08

moniek21 schreef:
Ik kan geen knappe foto vinden .. als ik er aan denk en je wilt hem graag zien maak ik er 1 voor je .

Oh heel graag!

Rena daar ben ik ook bang voor, dat ik er de moeite niet voor ha nemen... maar we zullen zien. 5 jaar is nog best een lange tijd!

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:40

Maartje_M schreef:
moniek21 schreef:
Ik kan geen knappe foto vinden .. als ik er aan denk en je wilt hem graag zien maak ik er 1 voor je .

Oh heel graag!

Rena daar ben ik ook bang voor, dat ik er de moeite niet voor ha nemen... maar we zullen zien. 5 jaar is nog best een lange tijd!


Een voordeel van wit stiksel, als het echt niet meer mooi wit is overal kan je er altijd nog schoensmeer in de kleur van je laarzen eroverheen doen en dan zijn ze dezelfde kleur :') :j

Ketly

Berichten: 5933
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:10

Afbeelding

Ik wil laarzen aan gaan meten met dit leer, vind ze zo gigantisch gaaf <3. Maar ga eerst kijken welke dealer ik ze aan kan laten meten hier in de buurt en anders toch maar een dagje uit plannen.

moniek21
Berichten: 4615
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:41

Maartje_M schreef:
moniek21 schreef:
Ik kan geen knappe foto vinden .. als ik er aan denk en je wilt hem graag zien maak ik er 1 voor je .

Oh heel graag!

Rena daar ben ik ook bang voor, dat ik er de moeite niet voor ha nemen... maar we zullen zien. 5 jaar is nog best een lange tijd!


Sorry toch vergeten :o , ik had even een drukke ochtend met de zadelmaker en de osteopaat :')
Heb even screenshots gemaakt van mijn blauwe Derby trainingslaarzen met wit stiksel en mijn wedstrijdlaarzen blauwe petrie Rome honeycomb met wit stiksel , hopelijk heb je er wat aan .


Afbeelding

Afbeelding

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:44

Zijn hier mensen met een simpele rijlaars (dus geen dure deniro's met kroko-lak en 100 gespen) die ze op maat hebben laten maken? Wat zijn de prijzen daarvan ongeveer? Mag ook in pb :)

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:47

Pepperrr schreef:
Zijn hier mensen met een simpele rijlaars (dus geen dure deniro's met kroko-lak en 100 gespen) die ze op maat hebben laten maken? Wat zijn de prijzen daarvan ongeveer? Mag ook in pb :)

Ligt er aan welk merk. Elk merk heeft een laars zonder poespas.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:58

Ik heb zelf een laars zonder redelijke "poespas" van Cavallo. Harde buitenschacht en zachte binnenkant, met rits schuinvoor. Ik heb ze in het donkerblauw. :)

Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:15

Thx Moniek! Het gewone leer is vrij donkerblauw of niet?

Mcjv mooie laars!
Ik ga zelf ook voor een simpel model zonder poespas, alleen een kleurtje dus. Twijfel nog of ik dr soft jumper of de lace up wil

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:04

Pepperrr schreef:
Zijn hier mensen met een simpele rijlaars (dus geen dure deniro's met kroko-lak en 100 gespen) die ze op maat hebben laten maken? Wat zijn de prijzen daarvan ongeveer? Mag ook in pb :)


Ik heb gewone, simpele DeNiro Ottaviano’s. Ik heb alleen de laars zonder veters genomen, maar dat had geen meerprijs :)
In ‘t DeNiro topic staan wel foto’s mocht je ‘t leuk vinden.