[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:24

Ben heel benieuwd hoe de kwaliteit van de Pioneer laarzen is. Ik kan er nog weinig over vinden. Ik vind de laarzen echt heel mooi!

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:40

Iemand hier ervaring met nieuwe zolen onder laarzen laten zetten?

Mijn petri's zijn verder nog top, afgelopen jaar in beide laarzen een nieuwe rits laten zetten maar nu hebben beide kanten, precies tegelijk, een gat in de zool ter hoogte van de beugels.. :(

M_arjolein

Berichten: 1451
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:15

Ik heb mijn 1e paar nu vanaf Juni, maar ik moet eerlijk zeggen ik rijd er niet dagelijks mee want dat vind ik zonde. Ik heb ze een paar week ingereden en wil ze straks voor wedstrijden/clinics gebruiken. Maar voor de prijs wil ik er misschien nog wel een trainingssetje bij aanschaffen want ze zitten wel erg fijn.

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:41

Debbie schreef:
Iemand hier ervaring met nieuwe zolen onder laarzen laten zetten?

Mijn petri's zijn verder nog top, afgelopen jaar in beide laarzen een nieuwe rits laten zetten maar nu hebben beide kanten, precies tegelijk, een gat in de zool ter hoogte van de beugels.. :(

ja, dat heb ik geregeld laten doen, incl. nieuwe hakken. Kost alles samen een 50 euro per paar. En dan kun je weer 2-3 jaar verder (ik loop WEL op rijlaarzen)

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:22

Gisteren de Horka Arlene besteld. Hoop ze volgende week ergens binnen te krijgen!

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:52

M_arjolein schreef:
Ik heb mijn 1e paar nu vanaf Juni, maar ik moet eerlijk zeggen ik rijd er niet dagelijks mee want dat vind ik zonde. Ik heb ze een paar week ingereden en wil ze straks voor wedstrijden/clinics gebruiken. Maar voor de prijs wil ik er misschien nog wel een trainingssetje bij aanschaffen want ze zitten wel erg fijn.

Hier precies hetzelfde plan. :')
Dit zijn mijn 'we shinen de ring door' laarzen, ik wil nog voor een tweede set gaan.. :P

Tot nu toe twee keer mee gereden en het was aantrekken, opstappen en rijden. Geen pijn, niks. :) Heel anders dan mijn Petries of Lipica's van vroeger. :j

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:14

Hier ook Pioneer laarzen sinds de zomer. Ik rijd altijd met deze laarzen en doe ze aan vlak voor het opstappen. Uitdoen is na afzadelen/afspuiten en mest uit de bak halen. Zet ze wel altijd netjes weg in de tas en zonder zand. Het inrijden viel inserdaad mee en nu zitten ze heerlijk (was maatwerk). Zeker mijn voet is echt 100% perfect aangemeten. Kuit fluctueert nog iets en die is dan ook niet optimaal. Ik ben ook benieuwd hoe se zich gaan houden na een jaar intensief gebruik. Een tweede paar is wel een droom, liefst dan het veter model (met Elastiek) in donkerblauw :) Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:15

germie schreef:
Debbie schreef:
Iemand hier ervaring met nieuwe zolen onder laarzen laten zetten?

Mijn petri's zijn verder nog top, afgelopen jaar in beide laarzen een nieuwe rits laten zetten maar nu hebben beide kanten, precies tegelijk, een gat in de zool ter hoogte van de beugels.. :(

ja, dat heb ik geregeld laten doen, incl. nieuwe hakken. Kost alles samen een 50 euro per paar. En dan kun je weer 2-3 jaar verder (ik loop WEL op rijlaarzen)


100 euro om beide laarzen te doen doet best een beetje auw.. ;( Maar had eigenlijk ook niet anders verwacht. Zitten natuurlijk flink wat arbeidsuren in..

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:27

Gewoon een prijsopgaaf vragen, ik ben minder kwijt in het noorden.

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:37

Ik laat het ook doen en heb zo ruim 8 jaar met mijn petries gedaan. Totdat ze tot de draad en binnenvoering toe versleten waren. Bij mij is het maar €10 voor zooltjes en hak is afhankelijk hoe ver je doorgelopen bent. €5-15 Heb een topper van een schoenmaker en een auto breng je ook weg voor onderhoud...

M_arjolein

Berichten: 1451
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:45

Haha ja precies @upendo leuk dat ze bij jou ook zo in de smaak vallen! en @vwestra die blauwe zijn ook gaaf!

Ik wil dan een setje bruine den ik of die zwarte met alleen de bovenste rand met bling bling.

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:52

Hoihoi! Ik hen een paar op maat gemaakte lipicas. Prachtige laarzen maar de kwaliteit is om te janken. Na 3 rijden heel veel naden los en het leer verkleurde al. Heeft iemand dit ook gehad?

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:43

Ja ik. :)
Had bruine met een beige bies, eerst gebruikte ik ze zo'n twee keer per week, maar nu na anderhalf jaar met eigen paard en dus intensief gebruik was de hele bies aan gort. Voor mij reden om over te stappen naar een ander merk. :)

Anoniem

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:57

Ik ben voor 15 euro klaar per zool vervangen. Totaal dus 30 euro, vind ik wel de moeite. Kan ik zelf nog de kleur stiksel kiezen ook :')

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:20

*\o/* mijn laarzen vandaag opgehaald *\o/*

Ben helemaal blij vind ze goed gelukt. Het zijn de costume made van Petrie.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:48

Dat zijn de Melbourne toch?

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:57

bobje26 schreef:
Dat zijn de Melbourne toch?


Nee, Melbourne heeft elastiek en is er alleen in zwart en bruin als ik me niet vergis.

Anoniem

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:45

Ik bedoel de Coventry! Sorry.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:19

Zijn inderdaad de Coventry cognac met donkerblauwe details.

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:03

Ik heb ook de conevtry’s gehad, super fijne laarzen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:08

Kan ik jullie om misschien advies/tips vragen?
Ik ben in het bezit van een paar praaachtige rode laarzen <3
Afbeelding

Maar nu het probleem: Ze zijn door het vele sporten veel en veelte strak om m'n kuiten -O- Ik krijg ze met moeite dicht, maar rijden doet gewoon echt zeer... Kan ik hier nog iets mee?

Ze zijn van het merk Rectiligne, en voor zover ik weet is dat merk failliet dus kan er niks mee bij hun.

Ook zou ik ze eigenlijk wat lager willen hebben, gezien ik ermee wil springen en het echt dressuurlaarzen zijn. Weet iemand of je dat uit kan laten snijden?

Als het allemaal niet kan moet ik ze toch verkopen, maar liever niet natuurlijk :(

CalipsoLover

Berichten: 5585
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:15

Misschien eens bij een hele goede schoenmaker horen wat je opties zijn?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:37

Ja zou inderdaad een hele goede schoenmaker om advies vragen. Ik heb laarzen waarvan de kuit 4cm is ingenomen. De fabrikant wilde het niet doen, maar het is echt heel netjes gedaan, zie je niks van

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:39

Misschien een klein beetje op laten rekken?

Love_Rosie

Berichten: 1501
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:41

En elastiek tussen de rits zetten? Of vind je dat zonde..
Ik heb mijn Recteligne chaps (van 10+ jaar oud) naar Regeling in Dedemsvaart opgestuurd voor nieuwe stukken elastiek er tussen. Eigen schoenmaker durfde het niet meer aan en kon niet aan dit soort elastiek komen. Is er erg netjes uit komen te zien.