Goede waterdichte winter laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laars 1 of laars 2?

Laars 1
1 (3%)
Laars 2
25 (96%)

Totaal aantal stemmen: 26


rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:45

Valt dat niet onder garantie ? Ik heb me wel eens laten vertellen dat er heel lang garantie op zit.

_suus19_

Berichten: 1723
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:02

Hier juist slecht ervaring met de ANWB laarzen. Na een paar maanden al lek en de binnen voering gaat steeds los van de buitenkant waardoor m'n voet dan klem zit en ik er met geen mogelijkheid meer uit kwam. Rampdingen vond ik het.

Dit jaar een poging wagen met de muck boots. Tot nu toe bevallen ze goed :)

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:03

_suus19_ schreef:
Hier juist slecht ervaring met de ANWB laarzen. Na een paar maanden al lek en de binnen voering gaat steeds los van de buitenkant waardoor m'n voet dan klem zit en ik er met geen mogelijkheid meer uit kwam. Rampdingen vond ik het.

Dit jaar een poging wagen met de muck boots. Tot nu toe bevallen ze goed :)


Ja dat had ik ook met mijn ANWB laarzen! leuk voor 'normaal' maar mest/urine kunnen ze gewoon niet tegen, dan gaan ze lek. Mijn 'oude' anwb laarzen waren dus vrij snel lek en de voering stuk en dan moest ik echt een schoenlepel gebruiken om de voering op zijn plek te houden, anders krijg ik ze niet meer uit :').

(schade door mest/urine valt NIET onder de garantie helaas).

Heb nu een nieuw paar, die zijn heerlijk warm en waterdicht, maar die gaan dus absoluut niet mee naar stal. Daar heb ik nu al bijna 3 jaar muckboots voor :j (die beginnen nu te slijten. Doordat ik ze vaak omgeslagen heb bij warmer weer en er ook veel mee op het paard zit is het stofje wat over het neopreen zit een stukje los aan de binnenkant, maar verder doen ze het nog prima :D)

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 13:18

Hier ook slechte ervaringen met ANWB laarzen, ook met Horka trouwens. Die waren met een paar maanden stuk.

Ben blij met de winterlaarzen van de Duitse ruitersportwinkel Kramer. Niet duur (dacht 69,95) , warm, waterdicht, je kan er meer rijden en ze lopen lekker.
Heb ook lekkere warme Mountain Horse laarzen, maar die lopen niet lekker.

Khepri
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:00

Ik heb Dubarry's, fijne laarzen maar ik vind ze wel schrikbarend duur. Ik moet er ook wel warme sokken in aan trouwens, want ze zijn van zichzelf niet warm.
Over de ANWB laarzen hoor ik wel goede verhalen, zijn ook een stukje goedkoper dus niet zo erg als ze korter meegaan.

Thermolaarzen van de Welkoop zijn trouwens ook fijn.

kevinclp
Berichten: 85
Geregistreerd: 23-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:17

ik heb canadian boots en die zijn perfect

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:21

Ik heb ook muckboots, heerlijk! Het model dat ik heb kan je ook mee rijden ideaal

Densij2008

Berichten: 79
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: winterwijk

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:50

ik zelf 2 paar laarzen
1 paar van epplejeck:
Horka Highlander
De schoen is van leer en is goed waterdicht als je hem goed vet houd, lopen lekker en goed warm.

1 paar van het merk aigel.
Rubberen met bont gevoerd ook, zijn van soepel rubber waardoor ze heerlijk lopen en ze zijn helemaal waterdicht

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:59

Ik heb sinds een tijdje de country laars van Grisport.
S5 werklaars van leer, met een lekkere warme voering van binnen.
Stalen zool en stalen tip en je kan er lekker mee door te modder baggeren en geen koude voeten.

En ze lopen nog heerlijk ook! Ga er zo de hond op uitlaten met dit weer.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:57

jorretje schreef:
_suus19_ schreef:
Hier juist slecht ervaring met de ANWB laarzen. Na een paar maanden al lek en de binnen voering gaat steeds los van de buitenkant waardoor m'n voet dan klem zit en ik er met geen mogelijkheid meer uit kwam. Rampdingen vond ik het.

Dit jaar een poging wagen met de muck boots. Tot nu toe bevallen ze goed :)


Ja dat had ik ook met mijn ANWB laarzen! leuk voor 'normaal' maar mest/urine kunnen ze gewoon niet tegen, dan gaan ze lek. Mijn 'oude' anwb laarzen waren dus vrij snel lek en de voering stuk en dan moest ik echt een schoenlepel gebruiken om de voering op zijn plek te houden, anders krijg ik ze niet meer uit :').

(schade door mest/urine valt NIET onder de garantie helaas).

Heb nu een nieuw paar, die zijn heerlijk warm en waterdicht, maar die gaan dus absoluut niet mee naar stal. Daar heb ik nu al bijna 3 jaar muckboots voor :j (die beginnen nu te slijten. Doordat ik ze vaak omgeslagen heb bij warmer weer en er ook veel mee op het paard zit is het stofje wat over het neopreen zit een stukje los aan de binnenkant, maar verder doen ze het nog prima :D)


ANWB zijn lekker voor normaal gebruik, niet om veel, grote afstanden mee te doen of zwaar werk.
Ze lopen enorm uit, waardoor je 0 steun eraan hebt, je loopt snel tegen de randen aan.
De binnenkant van de voering is snel kapot.
Waterdicht....mwahhhh....

Ik denk dat je het er mee moet treffen, wel een voordeel, je hebt 1 of 2 jaar garantie, dus met die voering ben ik terug gegaan, kreeg nieuwe mee.
Alleen die warfen ook zo kapot.

ANWB, leuk maar niet voor het echte werk.
Hetzelfde met de wandelschoenen.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:08

momenteel wel hele fikse korting bij anwb op laarzen...doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:24

Ik heb ook slechte ervaringen met de Anwb laarzen. vast leuk als je ze maar af en toe draagt, mast niet voor intensief gebruik. Hier wel hele goede ervaringen met muckboots en John Bardale laarzen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:30

Tja ik had anwb laarzen, eerste voering binnen twee weken stuk, andere gekregen waar al kras op zat maar andere in mijn maat hadden ze niet, bleken niet gelijk te zijn kwa schachtwijdte en hoogte dus terug gebracht, hadden geen passende meer voor me. Dus geld terug gekregen.

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:54

Ik heb ook Dubarry's, het kost wat maar dan heb je ook wat. Ben er superblij mee, geen extra dikke sokken aan oid, geen zweetvoeten en waterdicht.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:41

heb zelf de ariat windemere om te rijden, dubarry voor stal en rijden en ook nog cowboylaarzen van Sendra.

Ik wissel regelmatig af, vet ze regelmatig in en bv mn sendra s heb ik echt al 10 jaar!
Ben echt een zuinige doos.

Bubbleee

Berichten: 874
Geregistreerd: 23-04-11

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:03

Ik heb eigen merk van Divoza, Mondoni Lifestyle, gaan nu al aantal jaar mee, en gebruik ze intensief. Kan er ook zo mee in de sloot gaan staan zonder natte voeten te krijgen.
In de actie zijn ze €80,-

Een vriendin van me heeft 'echte' Ariats, zijn niet waterdicht

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:57

heey das eigenlijk best wel gek, die ariat s laten bij mij heus niks door...zijn ze misschien al oud ofzo?

Brinta12
Berichten: 141
Geregistreerd: 01-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:54

Voor diegene die Muck Boot Colt Ryder hebben, kan je hiermee ook goed door modder en andere drassige grond lopen? Ik wil namelijk het voor rijden gebruiken, maar ook om flinke wandelingen door de modder te maken.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:22

Brinta12 schreef:
Voor diegene die Muck Boot Colt Ryder hebben, kan je hiermee ook goed door modder en andere drassige grond lopen? Ik wil namelijk het voor rijden gebruiken, maar ook om flinke wandelingen door de modder te maken.


Ja dat kan met die! Heeft een vriendin van mij ook!

Ik heb deze in het zwart:
Afbeelding
Zijn ook zeker ideaal en goed waterdicht tot boven aan de laars!

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:58

Ik heb laars 2 van de EJ, gewoon goed invetten, dan zijn ze waterdicht. En heb er v orige week 7km op gewandeld.

Mariska200

Berichten: 55
Geregistreerd: 25-03-16
Woonplaats: Manderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:23

Hallo,

Pas geleden was ik zelf ook nog opzoek naar goeie waterdichte winterlaarzen. Dit was een grote zoektocht maar uiteindelijk heb ik de perfecte winterlaarzen voor mezelf gevonden. Misschien zijn deze ook wel wat voor jou en wat ook heel mooi is dat ze ook nog eens binnen jou budget vallen.

Zelf heb ik deze:

https://123ruitersport.nl/fashion-laarz ... -wijd.html

Maar omdat het nu een stuk kouder word heb ik er voor 40 euro nog even thermo laarzen bij besteld en die zitten heerlijk. Ze zijn lekker warm en ook waterdicht.

https://123ruitersport.nl/thermo-winterlaars.html

Veel succes met zoeken verder!

XX Mariska

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:43

Hier ook Muckboots-fan!
Vanalles geprobeerd, ook de ANWB-laarzen die écht 100% waterdicht zouden moeten zijn.. Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ze hebben het maar een paar maand volgehouden. Nu sinds twee jaar Muckboots, nooit meer koude en natte voeten! *\o/*

edit: Ik denk inderdaad dat de ANWB-laarzen leuk zijn voor een winterwandeling in het bos ofzo, maar voor het echte werk (lees: tot je oksels in de blub, mest everywhere) zijn ze niet gemaakt :Y) Als je betaalbare laarzen zoekt die dat wel kunnen --> Muckboots. €120 ongeveer. Wel superlelijk helaas haha!

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:04

Hier ook een muckboots fan. Heb ze nog niet zo heel lang en gebruik ze niet om te rijden. Maar vind het heerlijk dat je je niet druk hoeft te maken om vieze en natte voeten. Kan zo overal doorheen stampen. :D

stormpy

Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-09

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:13

Ik heb ANWB laarzen, bij mij zakken ze in rond de enkels en veroorzaken irritatie van de achillespezen.
Als ik een eindje wil lopen dan trek ik ze absoluut niet aan, om de voeten warm te houden bij het mennen nog wel (zit ik toch stil).
Wat mij betreft geen aanrader.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:19