Goede waterdichte winter laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laars 1 of laars 2?

Laars 1
1 (3%)
Laars 2
25 (96%)

Totaal aantal stemmen: 26


kellyame123
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-03-13

Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 09:08

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik rustig aan het kijken wat voor winterlaarzen ik wil gaan kopen en ik vroeg me af of jullie goede ervaringen hebben met bepaalde outdoorlaarzen.

Zelf vond ik deze wel erg leuk alleen ik heb snel pijn aan m'n hal als ik dan loop dat het dubbel gaat. Zou iemand mij kunnen vertellen of dat ook zo is bij deze laars? Zie foto: en of deze echt waterdicht is?

Iemand verder nog goede ideeën? Het belangrijkste is dat ze waterdicht zijn en niet boven de €150,-

Bedankt alvast!

Groetjes,

Kelly
Afbeelding

Afbeelding

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:17

Laars 2 heb ik twee keer aan gehad, de blaren stonden op mijn hielen.
Ik heb zelf ugg snowboots. Superwarm en waterdicht!

Anoniem

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:25

Wilde al meteen "Dubarry" roepen, want dat zijn echt fijne, warme en waterdichte laarzen! Een grotere investering dan 150 euro, maar meer dan waard! Misschien toch het overwegen waard?

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:30

Of de muckboot?

Anoniem

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:52

Ik heb laarzen van de anwb gekocht. Zitten heeeerlijk. Ook superwarm en kan ermee in plassen stampen. Fijner en warmer dan mijn paardenoutdoorlaars!

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:55

Ik ga dit jaar voor muck boots. Heb ze sinds een tijdje al voor de hondentraining (met een veel groter profiel). Maar ze bestaan dus ook speciaal voor het paardrijden.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:57


A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:12

Ik verplaats het topic naar Ruiter [RUI] aangezien het daar beter op zijn plek staat.

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:12

Wat is een hal? Bedoel je hak of hiel?

En waar krijg je precies last? Ligt het aan je voeten?

Hoe doe je dat met je dagelijkse schoenen?

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:18

Ik zeg ook de Outdoor laarzen van de ANWB.
Zeer betaalbaar, niet kapot te krijgen ( iig mijn ervaring). Vet ze zelden in, stamp ermee door de modder,sneeuw en mest en heb ze zeker al vijf jaar.

__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:35

Ik heb zelf deze laarzen:
http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoenen/outdoorlaarzen/outdoorlaarzen-horka-greenwich_3665.html
Ik krijg echt super snel blaren (nog net niet van uggs) en met deze geen last van gehad. Ik heb ze vorige winter de hele winter gedragen en nu met de kou weer uit de kast gehaald en nog steeds warme en droge voeten :j

Daarnaast heb ik ook nog een paar ANWB laarzen:
http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/schoenen/damesschoenen/laarzen/laars-lady-marinka.html?color=5162
Ook heerlijk en warm (en droog!) en doe ik nu al 3 winters mee zonder blaren. Deze draag ik niet bij de paarden maar gewoon als normale laarzen en ze zien er nog super mooi uit :j

Ik had hiervoor ook een paar ANWB laarzen, die zijn na zo'n 10 jaar wel gesneuveld omdat de zool los liet van de schoen dus er toen water naar binnen kon maar ze hebben het heel lang vol gehouden zelfs toen ze er echt niet meer toonbaar uit zagen was er nog geen water doorheen te krijgen :')

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 19:10

Mag ik even een vraag stellen.
Ik heb outdoor laarzen op het oog en twijfel tussen 3 paar.
Een paar heeft een rits, maar is dit nou zo verstandig om mee door de modder te baggeren?
Ik wil ze daarna ook kunnen afspoelen met water maar gaat dit niet door de rits heen lekken?

Grasport schijnt ook fijne laarzen te hebben! Die heb ik op het oog

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:11

Is geen laars van je keuze, maar ik noem toch de Muckboots. Heb er veel goeds over gehoord en nu bij Agradi met korting te koop. Loopt er meteen mee weg, zalig voetbed, waterdicht en heerlijk warm.

hallotjes123
Berichten: 60
Geregistreerd: 26-11-16

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:43

Ik heb ooit laarzen met een rits gehad en ik merkte dat hier inderdaad water doorheen lekte. Ook bleef viezigheid achter in de rits wat het heel lastig maakte met schoonmaken

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:02

Afbeelding

Heerlijke laarsjes!Misschien minder mooi dan een leren outdoorlaars maar mijn leren drogen gewoon niet in 1 nacht.
En dan gaan ze dus wel echt kapot.Deze zijn warm, stevig en echt waterdicht.
Als de binnenschoen versleten is dan kun je er nieuwe voering voor kopen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:05

kellyame123 schreef:
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik rustig aan het kijken wat voor winterlaarzen ik wil gaan kopen en ik vroeg me af of jullie goede ervaringen hebben met bepaalde outdoorlaarzen.

Zelf vond ik deze wel erg leuk alleen ik heb snel pijn aan m'n hal als ik dan loop dat het dubbel gaat. Zou iemand mij kunnen vertellen of dat ook zo is bij deze laars? Zie foto: en of deze echt waterdicht is?

Iemand verder nog goede ideeën? Het belangrijkste is dat ze waterdicht zijn en niet boven de €150,-

Bedankt alvast!

Groetjes,

Kelly
[ [url=m/lUyaUk.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h52ZET.png]Afbeelding[/url] ]


Laars 2 heb ik, slechte pasvorm, bijna niet in te lopen, moet ze erg vaak invetten om ze beetje waterdicht te houden.
Miskoop van de eeuw!!!!

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:17

Chubby schreef:
Is geen laars van je keuze, maar ik noem toch de Muckboots. Heb er veel goeds over gehoord en nu bij Agradi met korting te koop. Loopt er meteen mee weg, zalig voetbed, waterdicht en heerlijk warm.


hier al 4 jaar blij met mijn muckboots. Ze zitten als pantoffels, en kan overal doorheen banjeren.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:10

Ik ben hier nu aan het kijken naar de Gri-sport Highland laars maar di heeft een rits,
Ariat Windesmere lijkt me ook wel wat of de Horka Harris.

Omdat ik ook vaak tussen de koeien zit verkies is eigenlijk stalen tip en stalen zool maar dat is denk ik iets wat tussen de oren zit want tot nu toe nog geen lederen schoen met stalen tip gevonden voor vrouwen.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:37

Ook ik raad je muckboots aan! Lopen heerlijk, warme droge voeten!. Geen lijm of stiksel dat oplost door mest / urine.

Let wel even op waar ze het goedkoopst zijn, bij Agradi hebben ze dan wel vaak korting, maar daar is de 'normale' prijs hoger dus ben uiteindelijk vaak niet het goedkoopst uit. Bij Horze.nl is de 'normale' prijs lager en hebben ze soms ook leuke acties.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:40

Laars twee zou ik absoluut afraden. Verre van waterdicht en na contact met water staat de schimmel erop. Ook bij goed onderhoud, vetten en zelfs insprayen. Ik heb goede ervaringen met ANWB outdoorlaarzen. Dit jaar mezelf getrakteerd op Horka Highlander laarzen en zeer tevreden.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:15

Bij agradi is er tot vanavond nog 35% korting omwille van black friday!

irkvanrossum

Berichten: 38
Geregistreerd: 21-12-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:20

Ik heb ook ANWB autdoorlaarzen ben ik erg tevreden over!!

rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:22


ruitershopon

Berichten: 1856
Geregistreerd: 21-09-06
Woonplaats: maarheeze

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:36


Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Re: Goede waterdichte winter laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:43

Dubarry loopt heerlijk (ik heb ze echt altijd aan) maar ze gaan absoluut niet zo lang mee als ik verwacht had. Ondanks dat ik ze regelmatig invet en nooit bij de kachel laat drogen kan ik ze na een jaar weggooien omdat ze lek zijn. En dan zijn ze toch wel erg duur...