Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:11

Kolibrietje schreef:
ik zou ook niet meer naar van huet gaan, te strak aangemeten, rits na 2 weken hierdoor kapot gesprongen en vervolgens na 3 keer terug geweest te zijn ruim 1,5 cm te groot en een lelijke baan over mijn nieuw aangemeten laarzen. uiteindelijk voor de helft op mp kunnen verkopen en hij gaf niet thuis



Dat is het eerste wat ik lees. Ga er vanuit dat het bij mij goed gaat. Nu heb ik wel vocht problemen met de warmte dus dat vormt wel enige uitdaging. Gaan het zien

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:39

Als ze iets te krap zijn is oprekken ook nog een optie, weet alleen niet of dat bij alle laarzen mogelijk is. Bij mijn athene’s kon het in ieder geval wel. Zie je niks van en is ook niet terug gekrompen :P

Ik heb zelf geen ervaringen met van Huet, maar volgensmij zijn er altijd wel slechte/mindere ervaringen bij elk verkooppunt.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:01

De mijne net voor de 2de keer aangehad (vorige week met de warmte kon ik ze jiet aan krijgen ik houd nogal wat bocht vast)

Zitten al beter dan de eerste keer haha. Alleen ik heb zo'n lipje aan de bovenkant van de rits zitten (bij de knieholte daar waar de rits achter komt) en dat blijft toch een kriem om dicht te krijgen...

IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:59

Jullie maken mij bang, met niet passende laarzen... :oo
Die van mij zijn ook klaar, alleen ik ben op vakantie, volgende week dinsdag of woensdag kan ik ze pas halen 8)7

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:25

Hoe lang hebben jullie moeten wachten voor je maatwerk laarzen klaar waren?

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:29

Gisteren dan eindelijk allebei mn laarzen mee kunnen nemen! (Na 6 maanden) Helemaal verliefd erop <3.
Mij werd toch aangeraden om ze in te lopen aangezien ze toch echt een stukje moeten zakken. Maar poeh dat inlopen valt me toch niet mee met de strakheid. :')
Hoe lang duurde het bij jullie voordat ze echt lekker zaten?
Zal vanavond proberen een foto te plaatsen

Mistral: volgensmij is de levertijd nu 6-8 weken, in rustigere periodes 4-6 maar ik weet niet hoe dat nu met de zomer zit en de vakanties

IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:28

Ik heb de laarzen 31 mei bij Divoza besteld en ik heb gisteren een afhaal bericht gehad

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:32

Nereids hmm dan heb ik nog even. Ik had gehoopt 4 week. Ik ben 1 juni geweest.

Iwanluver heb jij op maat gemaakte laarzen? Of zit je in standaard maten?

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:56

Mistral mijne waren er binnen 4 weken maar dat was gevraagd als spoed bestelling.

Afbeelding
Hierbij een foto van mijn Petrie Rome laarzen. Gekozen om de onderste gesp weg te laten en lak details. Heel blij mee!
Alleen een beetje bang dat ze toch aan de hoge kant zijn...

IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:42

MISTRAL94 schreef:
Iwanluver heb jij op maat gemaakte laarzen? Of zit je in standaard maten?

Nee,op maat gemaakt!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:54

Mooi Nereids! Is het niet wennen de hoogte? Ze zakken ook altijd nog wel iets in.

Iwanluver oh kijk met een beetje geluk zijn die van mij er dan ook snel. Schoolvakanties beginnen dit weekend. Hopelijk zit ik er ook nog voor aan

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:05

Ik heb mijn Petries al langer dan ik zeggen wil. Ze zijn heel standaard, want destijds hadden we die mooie dressuurboog nog niet. Maar ze doen wat ze moeten doen en zijn dus echt een prima investering geweest. Stiekem komen ze dus uit 1993 en ze worden zeker vier keer per week gedragen. Ik loop er niet veel op en ze zijn pas twee keer verzoold.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:10

Abiola dan zijn je laarzen bijna gratis. Ik liep tegen de aanschaf aan te hikken maar als ze zo lang mee gaan, dan zijn ze echt bijna gratis :D

IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:11

@ nereids mooie laarzen!!!

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:16

MISTRAL94 schreef:
Abiola dan zijn je laarzen bijna gratis. Ik liep tegen de aanschaf aan te hikken maar als ze zo lang mee gaan, dan zijn ze echt bijna gratis :D

Ze waren destijds vierhonderd gulden, maar als je dat naar euro’s omzet, en per jaar bekijkt is het idd niets. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik heel blij ben met de kwaliteit.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:22

Dankjulliewel hopelijk mag ik er lang mee doen!
De hoogte is voor mij zeker wennen omdat ik al jaren met (voor dressuur dan) te lage laarzen rijd. Dus ik denk dat het nu extra wennen is

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:23

Dan is het zeker wennen. Maar mijne zijn wat dat betreft perfect aangemeten.

Sterre98

Berichten: 6328
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:31

Gave laarzen weer! Iemand al ervaring met de petrie luca? Vind ze super tof, heb nu de olympics in navy maar wil stiekem ook nog wat voor springen etc

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 00:02

Abiola ik hoop dat die van mij ook zo lang mee mogen gaan.

Heb je al foto's dat je ze aan hebt Nereids?

Geen ervaring met de luca. Ik heb ook de Olympic aan laten meten. Twijfelde nog tussen blauw en bruin. Blijven jouw laarzen ook mooi?

lieke_
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-06-08

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:21

Ik heb 2 weken geleden de luca’s gekocht. Heb ze nog maar 2 keer aangehad (wedstrijdlaarzen) maar zaten direct heel fijn en ik vind ze echt heel mooi slank passen. Ze zijn redelijk hoog en hebben wat dressuurboog maar wel minder hoog dan de meeste andere laarzen die hier getoond worden.

Sterre98

Berichten: 6328
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:48

Ahh ben heel benieuwd. Gek genoeg zit mijn maat er exact tussen.

Dus eventjes wachten en dan mag ik ze wel bestellen.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:51

Afbeelding

Ziet er een beetje raar uit aan de voorkant maar de laars zit daar echt onder mn knieschijf het is voornamelijk de achterkant waar ik twijfel met inzakken.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:04

Waardoor twijfel je?
Als ik mijne aanheb zijn ze niet te hoog als ik gewoon sta.
Alleen met opstappen of als ik m’n been wil optrekken voel ik ze echt in m’n knieholtes.

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:13

Ik ben dit topic al een aantal keer tegen gekomen, maar moet nu toch maar mijn negatieve ervaring met petrie van me af schrijven.

Ik heb een jaar geleden aangemeten petrie's besteld. Zouden normaal in 4 weken binnen zijn, maar met vakanties ertussen 6 weken. Uiteindelijk 3 maanden op gewacht. Hak zat te strak, maar dacht dat dat wel minder zou worden met inlopen/rijden.

Dus eerste keer ermee op het paard, kwam de bovenste leerlaag er al helemaal af. De hak werd ook niet ruimer met het rijden, dus van ellende mee naar de schoenmaker geweest om ze op te rekken. Toen ging het wel okee, geen zere hielen meer, maar ik kon mijn been er echt niet mee stil houden. Een jaar verder en heb een paar weken geleden mijn oude versleten pantoffels aangehad. Als vanouds, heerlijk en mijn benen mooi stil eraan.

Nu weet ik niet of dit door slechte aanmeting komt of dat ik er niet aan kan wennen, maar alleen al om de leerkwaliteit hoef ik geen petrie's meer.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:22

_Lois_ schreef:
Waardoor twijfel je?
Als ik mijne aanheb zijn ze niet te hoog als ik gewoon sta.
Alleen met opstappen of als ik m’n been wil optrekken voel ik ze echt in m’n knieholtes.

Ik heb ze nog niet met rijden aan gehad. Maar mijn oude laarzen zijn echt 3-4 cm lager dus ik ben het ook niet gewend.
Inderdaad met opstappen zal ik het echt gaan voelen.
Maar doordat ik al zo lang voor laarzen bezig ben en er steeds wat mis ging ben ik erg voorzichtig in wanneer iets goed is vandaar.

Oh wat vervelend Denisesilver, ik denk dat het aan het aanmeten ligt, maar dat het leer zo loslaat zal toch wel een garantie puntje zijn of niet? Dat zou echt niet mogen.