Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BritHittepit

Berichten: 2565
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:22

_Lois_ schreef:
Mooi Klikoo!!! <3


Kay_Kim schreef:
Wauw ook zeeeeeer mooi ook helemaal mijn slaak! Wachten duurt laaaaaaang

Zeg dat wel... ik ben onderhand vergeten hoe ze eruit gingen zien en heb de angst dat ze ineens niet gaan passen ofzo :')
Het is tijd dat ze komen! :D


Ik heb ook wel bang dat de mijne niet goed gaan zijn kwa maatwerk maar ik heb gezegd dat ik ze niet neem dan... tot ze goed zijn, zit zo al met 2 paar...

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:29

:wave: ik lees al een hele tijd mee ook om ideeën op te doen. Het zijn simpele donkerbruine geworden zonder iets extra.Ik ben zaterdag bij van Huet geweest. Helaas bleek ik behoorlijk wat vocht vast te houden. Moest een aantal dagen mijn maten opmeten. Het is zo wisselend dat ik maar hoop dat het passend kan worden. Zijn jullie eenmalig opgemeten of ook meerdere keren?

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:13

MISTRAL94 schreef:
:wave: ik lees al een hele tijd mee ook om ideeën op te doen. Het zijn simpele donkerbruine geworden zonder iets extra.Ik ben zaterdag bij van Huet geweest. Helaas bleek ik behoorlijk wat vocht vast te houden. Moest een aantal dagen mijn maten opmeten. Het is zo wisselend dat ik maar hoop dat het passend kan worden. Zijn jullie eenmalig opgemeten of ook meerdere keren?


Als je vaker vocht vasthoudt hoop ik dat ze ze zo hebben opgemeten (tenzij het echt heel erg is). Niks is vervelender dan te krappe laarzen. Ik merk zelf ook erg veel verschil in de dikte van m'n kuiten per dag, een enkel paar laarzen krijg ik op sommige dagen ook in geen mogelijkheid dicht. Soms lukt dit wel net, maar dan krijg ik enorme kramp in m'n kuiten tijdens het rijden :( M'n huidige laarzen zijn daardoor 1 cm ruimer, maar dan pas ik ze wel altijd. Je ziet hier voor het oog verder niks van :) Mochten je laarzen toch wat strak zijn als je vocht vasthoudt, maar nog wel dicht gaan, raad ik je aan om ze voor het poetsen en opzadelen al aan te trekken. Als ik dit deed waren ze voordat ik ging rijden al een heel stuk geslonken, waardoor ze wel goed zaten tegen dat ik ging rijden. Weet niet of dit bij een ander ook zal werken, maar valt altijd te proberen. Tenzij je ze echt niet dicht krijgt, dan is het een beetje lastig :D

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 00:17

Lottekuhh_x schreef:
Als je vaker vocht vasthoudt hoop ik dat ze ze zo hebben opgemeten (tenzij het echt heel erg is). Niks is vervelender dan te krappe laarzen. Ik merk zelf ook erg veel verschil in de dikte van m'n kuiten per dag, een enkel paar laarzen krijg ik op sommige dagen ook in geen mogelijkheid dicht. Soms lukt dit wel net, maar dan krijg ik enorme kramp in m'n kuiten tijdens het rijden :( M'n huidige laarzen zijn daardoor 1 cm ruimer, maar dan pas ik ze wel altijd. Je ziet hier voor het oog verder niks van :) Mochten je laarzen toch wat strak zijn als je vocht vasthoudt, maar nog wel dicht gaan, raad ik je aan om ze voor het poetsen en opzadelen al aan te trekken. Als ik dit deed waren ze voordat ik ging rijden al een heel stuk geslonken, waardoor ze wel goed zaten tegen dat ik ging rijden. Weet niet of dit bij een ander ook zal werken, maar valt altijd te proberen. Tenzij je ze echt niet dicht krijgt, dan is het een beetje lastig :D


Ik hou wel regelmatig vocht vast. Nu was het ook wel heel warm natuurlijk. Ik moest vanaf zaterdag maten noteren en dan morgen aan van Huet door geven. Het is wel heel wisselend en scheelt 's morgens en 's avonds rond de kuit en bij de knie wel 2 cm. Heb jij winterdag dan geen problemen dat je laarzen te wijd zijn? Of merk je daar niets van?

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 05:18

Die angst heb ik dus ook he :') dat ik over 2 weekjes gebeld word
Heen ga
En ze zijn te groot of te klein

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:32

Klikoo"
[quote="Kay_Kim schreef:
M_ontana schreef:
Hoe gaan die van jou eruit zien? Ik heb gewoon simpel donkerbruin :)


Ik heb wel met meer poespas, met donkerbruin/honeycomb/cognac <3 zodra ik ze heb post ik een foto.

Ik hoop alleen dat ze niet ‘te soepel’ zijn, heb nu olympics en die vind ik fijn! Niet extra hard maar wel harder als mijn cavallo’s


Ik heb ze ook, ook voor de dressuur. Ben er super blij mee en vindt ze zeker niet te soepel. Die van mij zien er zo uit:
Afbeelding[/quote]
Wauw <3 Ik bedenk mezelf net dat ik die kleur bruin leer heb i.p.v. donkerder :') Wachten duurt lang... Bij mij denken ze dat ze vrijdag aankomen!

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:34

MISTRAL94 schreef:
Ik hou wel regelmatig vocht vast. Nu was het ook wel heel warm natuurlijk. Ik moest vanaf zaterdag maten noteren en dan morgen aan van Huet door geven. Het is wel heel wisselend en scheelt 's morgens en 's avonds rond de kuit en bij de knie wel 2 cm. Heb jij winterdag dan geen problemen dat je laarzen te wijd zijn? Of merk je daar niets van?


Oh dat is wel behoorlijk ja. Ik weet niet of je nog andere laarzen hebt? Anders is het een minder groot probleem dat je ze niet altijd past, maar alsnog wel vervelend natuurlijk. Ik merk wel dat ze dan wat losser zitten, maar ondervind daar verder geen hinder van. Nu zijn deze laarzen ook vrij stevig, dus dat denk dat ook daar door komt. Nu is 2 cm natuurlijk wel een stukje meer dan 1 cm, dus geen idee hoe dat dan zal zijn. Welk model heb je besteld? In jouw geval zou een laars met een elastieken inzet of laarzen met veters het makkelijkst zijn.

Zijn je benen dan ook een stuk dikker rond de enkels of valt dit mee? Anders kun je ze hier wel op je "normale" maat laten aanmeten en het stukje daarboven iets ruimer nemen. Als ze hier 2 cm te ruim zijn, gaan je dit denk ik wel merken. Mijne zijn rond de enkel wel precies goed, maar het stuk daarboven wat ruimer.

@M_ontana, haha wachten duurt altijd lang ja! Hoop het voor je, zou wel leuk zijn :) Ik had destijds het geluk dat ze er al na iets van 4/5 weken klaar waren (wat ik niet had verwacht) en Divoza me ook niet ff op de hoogte had gesteld van de levering. Ik kreeg dus ineens een melding van de PostNL app dat er een nieuwe zending was. Ik kon het haast niet geloven, maar het waren ze toch echt al :D

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:46

Daarom hebben we bij mij gekozen om voor laarzen met elastiek rond de rits te gaan b:)

IwanLuver
Berichten: 1882
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:28

Klikoo schreef:
Ik heb ze ook, ook voor de dressuur. Ben er super blij mee en vindt ze zeker niet te soepel. Die van mij zien er zo uit:
[ [url=m/VfXvR9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig!! <3

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:28

Golden_Angel schreef:
Die angst heb ik dus ook he :') dat ik over 2 weekjes gebeld word
Heen ga
En ze zijn te groot of te klein


Met de maten die ik nu de afgelopen dagen gemeten heb, ben ik daar ook wel bang voor :') Dan rijd ik straks bijna 2 uur voor niets := Nu heb ik de aanbetaling al wel gedaan maar hij moet ze nog bestellen. Ik heb alle vertrouwen in het werk van van Huet. Maar niet in mijn lichaam :+

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:38

Lottekuhh_x: Rond de enkels ook dikker al heb ik dat niet hoeven meten. Hoef alleen de kuit en net onder de knieschijf te meten. Ik heb van Huet gevraagd of een rijglaars niet beter is voor mij. Zijn reactie was over my dead body :') heb ook niet verder gevraagd omdat ik het persoonlijk ook niet mooi vind.De polo laars vind ik wel mooi. Maar qua voet was dit model niet geschikt. Model Olympic is het geworden. Door de rits schuin voor is elastiek volgens mij geen optie. Rits achter en dus de mogelijkheid van elastiek is gezien mijn kuit ook geen optie. Aardig beperkt dus al met al. Op zich vind ik het model wel prima en een rits schuin voor helemaal. Maar het vele vocht vasthouden maak ik mij wel zorgen over. Ik heb mijn oude laarzen nog wel. Maar die geven totaal geen steun bij de voet/enkel ik gooi ze niet weg maar denk als je eenmaal met deze laarzen gereden hebt je niet anders meer wilt. Ik ga nog even meten en dan de maten doorgeven aan van Huet en dan maar afwachten of hij het aan durft :+


Golden_Angel schreef:
Daarom hebben we bij mij gekozen om voor laarzen met elastiek rond de rits te gaan b:)


Welk model heb jij?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:00

Ik heb mijn laarzen erg ruim, zeker een cm te ruim, want in de winter draag ik een dikke broek met lange onderbroek.
Ik heb de Olympic of de Anky en deze zijn stug genoeg om prima mee te kunnen rijden.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:02

Helaas is de rits gesproken bij het passen in de winkel, de andere kant zat wel meteen goed gelukkig *\o/* .
Hopelijk kan ik ze over 2 weken dan echt gaan inlopen :):)

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:24

MISTRAL94 schreef:
Lottekuhh_x: Rond de enkels ook dikker al heb ik dat niet hoeven meten. Hoef alleen de kuit en net onder de knieschijf te meten. Ik heb van Huet gevraagd of een rijglaars niet beter is voor mij. Zijn reactie was over my dead body :') heb ook niet verder gevraagd omdat ik het persoonlijk ook niet mooi vind.De polo laars vind ik wel mooi. Maar qua voet was dit model niet geschikt. Model Olympic is het geworden. Door de rits schuin voor is elastiek volgens mij geen optie. Rits achter en dus de mogelijkheid van elastiek is gezien mijn kuit ook geen optie. Aardig beperkt dus al met al. Op zich vind ik het model wel prima en een rits schuin voor helemaal. Maar het vele vocht vasthouden maak ik mij wel zorgen over. Ik heb mijn oude laarzen nog wel. Maar die geven totaal geen steun bij de voet/enkel ik gooi ze niet weg maar denk als je eenmaal met deze laarzen gereden hebt je niet anders meer wilt. Ik ga nog even meten en dan de maten doorgeven aan van Huet en dan maar afwachten of hij het aan durft :+


Ik heb zelf de Olympic gehad, en mooi niet dat ik die dicht kreeg als mijn benen dikker waren. Ik heb ze uiteindelijk maar weer verkocht.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:45

Ik heb de Coventry maar dan met elastiek :)

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:59

MISTRAL94 schreef:
Lottekuhh_x: Rond de enkels ook dikker al heb ik dat niet hoeven meten. Hoef alleen de kuit en net onder de knieschijf te meten. Ik heb van Huet gevraagd of een rijglaars niet beter is voor mij. Zijn reactie was over my dead body :') heb ook niet verder gevraagd omdat ik het persoonlijk ook niet mooi vind.De polo laars vind ik wel mooi. Maar qua voet was dit model niet geschikt. Model Olympic is het geworden. Door de rits schuin voor is elastiek volgens mij geen optie. Rits achter en dus de mogelijkheid van elastiek is gezien mijn kuit ook geen optie. Aardig beperkt dus al met al. Op zich vind ik het model wel prima en een rits schuin voor helemaal. Maar het vele vocht vasthouden maak ik mij wel zorgen over. Ik heb mijn oude laarzen nog wel. Maar die geven totaal geen steun bij de voet/enkel ik gooi ze niet weg maar denk als je eenmaal met deze laarzen gereden hebt je niet anders meer wilt. Ik ga nog even meten en dan de maten doorgeven aan van Huet en dan maar afwachten of hij het aan durft :+


Oh vandaar. Gek dat hij dat zegt, was eigenlijk wel benieuwd geweest naar zijn reden daarvoor haha. Mij lijkt dat juist ideaal, maar als je het niet mooi vindt moet je het natuurlijk ook gwn niet doen :p het model olympic is vrij stevig, dus denk niet dat je hier last van gaat hebben als ze iets ruim zijn. Ik zou zeggen liever iets te ruim, dan dat je ze niet past. Aan laarzen die je de helft van de tijd niet past heb je namelijk vrij weinig. Nu zou je ze altijd nog wat kunnen oprekken natuurlijk.

Roquen, dat is heel vervelend en erg balen. Was oprekken geen optie geweest? Laarzen die je niet dicht krijgt is ook het vervelendste wat je kunt hebben. Ik had dit bij m’n oude laarzen eerst ook, dus wilde dit risico bij m’n nieuwe echt niet nemen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:28

Roquen schreef:
MISTRAL94 schreef:
Lottekuhh_x: Rond de enkels ook dikker al heb ik dat niet hoeven meten. Hoef alleen de kuit en net onder de knieschijf te meten. Ik heb van Huet gevraagd of een rijglaars niet beter is voor mij. Zijn reactie was over my dead body :') heb ook niet verder gevraagd omdat ik het persoonlijk ook niet mooi vind.De polo laars vind ik wel mooi. Maar qua voet was dit model niet geschikt. Model Olympic is het geworden. Door de rits schuin voor is elastiek volgens mij geen optie. Rits achter en dus de mogelijkheid van elastiek is gezien mijn kuit ook geen optie. Aardig beperkt dus al met al. Op zich vind ik het model wel prima en een rits schuin voor helemaal. Maar het vele vocht vasthouden maak ik mij wel zorgen over. Ik heb mijn oude laarzen nog wel. Maar die geven totaal geen steun bij de voet/enkel ik gooi ze niet weg maar denk als je eenmaal met deze laarzen gereden hebt je niet anders meer wilt. Ik ga nog even meten en dan de maten doorgeven aan van Huet en dan maar afwachten of hij het aan durft :+


Ik heb zelf de Olympic gehad, en mooi niet dat ik die dicht kreeg als mijn benen dikker waren. Ik heb ze uiteindelijk maar weer verkocht.


:=

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:40

Lottekuhh_x schreef:
Oh vandaar. Gek dat hij dat zegt, was eigenlijk wel benieuwd geweest naar zijn reden daarvoor haha. Mij lijkt dat juist ideaal, maar als je het niet mooi vindt moet je het natuurlijk ook gwn niet doen :p het model olympic is vrij stevig, dus denk niet dat je hier last van gaat hebben als ze iets ruim zijn. Ik zou zeggen liever iets te ruim, dan dat je ze niet past. Aan laarzen die je de helft van de tijd niet past heb je namelijk vrij weinig. Nu zou je ze altijd nog wat kunnen oprekken natuurlijk.

Roquen, dat is heel vervelend en erg balen. Was oprekken geen optie geweest? Laarzen die je niet dicht krijgt is ook het vervelendste wat je kunt hebben. Ik had dit bij m’n oude laarzen eerst ook, dus wilde dit risico bij m’n nieuwe echt niet nemen.


Ik denk omdat ik aan gegeven heb dat ik een laars wil met genoeg steun bij de enkel en volgens mij is de rijglaars van kalfsleer en dit is volgens mij automatisch minder stevig? Ik wil idd ook niet het risico lopen dat ze niet passen. Dan misschien maar beter wat ruimer dan te smal. Gezien de recensies zal hij vast het juiste doen, hoop ik :+

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:11

Mijn sportives zijn binnen! Wel nog stijf joh, ik kom van pantoffel deniro tricolore kalfsleder af :') Iemand nog inrij tips? Ik heb het gevoel dat ik mijn enkel niet kan buigen :+

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:58

Ze hebben mij verteld als ik straks mijn nieuwe laarzen heb om niet direct te gaan rijden maar eerst een paar dagen elke keer een uurtje aan om ze zo in te lopen en wat soepel te maken

BritHittepit

Berichten: 2565
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:30

M_ontana schreef:
Mijn sportives zijn binnen! Wel nog stijf joh, ik kom van pantoffel deniro tricolore kalfsleder af :') Iemand nog inrij tips? Ik heb het gevoel dat ik mijn enkel niet kan buigen :+


Fotoooooooo

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:58

Even een hele slechte foto :+ Afbeelding
Ik heb er nu 2 paarden mee gereden en de blaren staan op mijn hielen :') Ik was bang dat het er raar uit zou zien omdat ik maat 37 heb, kuitmaat 32 en hoogte 55 maar valt mee gelukkig!

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:59

Haha dat had ik ook in het begin, kon echt haast niet bewegen met rijden en m´n hulpen amper geven. Ik deed ze alvast aan tijdens het poetsen en opzadelen, dan loop je er alvast wat mee. Daarna gewoon rijden. Volgensmij is er verder niet echt iets voor, gewoon gaan rijden werkt het beste. De eerste paar weken zijn niet echt aangenaam, maar je gaat na een paar keer al wel merken dat ze steeds beter gaan zitten.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:03

Mij werd ook geadviseerd er een week mee te wachten om te gaan rijden. Eerste elke dag een tijd aan doen en ze zo langzaam inlopen. Ik zou niet eens in het zadel komen denk ik zonder ze in te lopen _/-\o_

Die van mij waren binnen maar helaas moet een laars toch aangepast worden, dus nu alleen de linker thuis om naar te 'kijken' :')
Heeft iemand ervaring/ hoe lang duurde het inlopen van de Petrie Rome van kalfsleder?

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:25

Ik heb serieus nooit eerst ingelopen zonder te rijden. Wel ingelopen, maar daarnaast ook gereden. Beugels langer, een braaf paard nodig met opstappen en even doorbijten. :')