Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:24

Als complete verassing kreeg ik een gisteren een email dat mijn laarzen verzonden waren en vandaag dus binnen. Ze zitten perfect :D

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind de feel ook wat plastic en leer is duidelijk minder dan de Superior maargoed, is nogal een prijsverschil ook. Hopelijk blijven deze mooier dan mijn Melbourne's!

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:55

Zien er netjes uit en inderdaad fijn dat de maten je perfect passen!
Ik heb net ook op “betaal hier de items uit uw winkelwagen” gedrukt...
Ben benieuwd, gekozen voor de coventry’s.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:15

Niet kunnen passen en online mijn normale besteld van de melbourne laars. Had normaal altijd met rits schuinvoor. Ik krijg hem alleen echt heel moeilijk over mijn hak de rits. Eenmaal aan zitten ze wel oke maar het is wel en gepruts. Loop dat nog heel erg uit? Iemand ervaring mee?

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:25

Toevallig dat je erover begint, maar mijn Melbourne's met kuitmaat 38 zitten ook strakker dan de Padova's met kuitmaat 37. De Melbourne's zijn bij mij niet uitgelopen (niet merkbaar in ieder geval).

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:40

Misschien heeft de melbourne een andere/meer elastiek aan de achterkant dan de padova?

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:49

Mijn Melbourne's zijn al een paar jaar oud, die hebben geen elastiek. De nieuwe wel? Padova heeft nu bij mij wel elastiek inderdaad.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:57

Zag op de site van EJ dat er een elastiek in zit.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:52

Ja er zit flink elastiek in. Ik heb altijd 39 maar deze passen net aan zegmaar. Dusja loopt elastiek uit haha. Maar zit nog het meest bij het stuk van me hiel. Al zullen lossete elastiek veters misschien ook wel wat doen

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:13

Probeer eens met hakverhoger :) Uiteindelijk wordt het vaak wel soepeler en dan kan je zonder :D

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:31

Ja? Helpt dat ook tegen dat strakke bij je hiel? Dan word het toch alleen maar hoger

Kan het altijd proberen haha. Maar zit te twijfelen van ja doe ik ze terug ofniet, ze waren wel lekker goedkoop

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:06

Ja maar soms kom je dan net over dat dode punt heen zeg maar :D Je kan altijd proberen!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:12

Jaa goeie! Kost ook niet het meest thanks voor de tip

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:28

Marie72 schreef:
Ah ok, dat wist ik niet! Was nog wel optie geweest voor mij als trainingslaarzen, maar heb nu net een paar mountainhorse dressuurlaarzen besteld (Estelle). Ze zijn nog niet binnen, dus hoop dat ze mooi zijn en goed passen.

Wacht ook nog op mijn nieuwe Petries, eind oktober besteld en toen zeiden ze al dat ze pas in het nieuwe jaar klaar zouden zijn. Best lang wachten, hebben meer mensen dat hier? Ze zijn wel heel mooi, blauw brushed Sublime's met houtlook zool en stardust randje bovenaan.

Wel erg, 2 paar nieuwe rijlaarzen maar heb mijn oude Polo's al zeker 12 jaar en nu is (weer) de rits kapot. En je kunt ze nu niet wegbrengen... (en wil gewoon stiekem graag wat nieuws, haha)

Only2Bianca, dat probleem komt wel meer voor dacht ik. Heb nu een paar Leeds van vriendin te leen en die zijn ook afgebladderd op het elastiek. Heb ook al wel ergens topic gezien dat het een productiefout zou zijn, maar dat weet ik verder ook niet. Als je ze echt pas hebt, zou ik teruggaan naar de verkoper.

Benieuwd naar jouw laarzen, ze klinken heel mooi! Ik heb half november mijn laarzen besteld, toen zeiden ze al dat ze eind januari klaar zouden zijn. Ik heb er niks over gehoord, maar ik verwacht eigenlijk dat het eind februari wordt, doordat ik niet weet in hoeverre corona/lockdown invloed heeft op de productie.

Uresa, wat zitten ze mooi aangesloten! Zijn ze nou in 2 dagen geleverd?! :D

Only2Bianca, pff zonde al na een jaar. Maar superleuk dat je Coventry's hebt besteld! Voor welke kleur ben je gegaan?

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:36

@Urosa, dus toch voor de Padova's gegaan? Ze zitten mooi hoor! Ja, wat kwaliteitsverschil in leer zie/voel je wel he, maar toch nog heel mooie dressuurlaarzen. Vind de rits schuinvoor altijd chique staan! (en ook fijner, heb het idee dat er dan niet zoveel spanning op de rits staat als achter)

@xIrlijn, ooh, jij moet dus ook nog een tijdje wachten. Geen idee idd of de lockdown effect heeft. Awel, we kunnen toch niet op concours nu. Welke laarzen heb jij besteld dan?

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:43

Marie72, ja toch de Padova's inderdaad! En was ook positief verrast met hoe mooi ze zitten. Echt beter dan het oude model Melbourne bij mijn kuit. Jouw bestelde laarzen klinken ook erg gaaf! Wel een foto delen hè? :D

Xlrlijn, ja bizar! Zondagavond besteld en dinsdag in huis!

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:03

Als ik ze binnen heb, zal ik zeker een foto plaatsen!
Kreeg net wel mijn Mountainhorse laarzen binnen. Die zijn ook gaaf hoor!! Nog wel wat strak en stijf maar dat moet natuurlijk even inlopen/rijden. kleur bruin is echt cool! Mag natuurlijk geen fotootje plaatsen zeker want verkeerde merk ;-)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:05

Fijn dat ze binnen zijn! Van mij mag het wel. K ben wel benieuwd haha

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:12

Afbeelding

Dit zijn ze!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:14

Oh gaaf! Vind ze heel chique.

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:23

Ja het valt me alles mee! Ik wilde graag betaalbare laars, maar wel mooi leer en dressuurmodel. Dat is dit toch wel. Kon er van tevoren niet zoveel over vinden, nu maar afwachten hoe ze zich houden.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:26

Oeh, welk model is dat Marie?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:31

Gaaf! Zo te zien de serenade van mountain horse :)

Heb ik zelf ook naar lopen kijken toen ik opzoek ging naar dressuurlaarzen.

Heb nu de petrie Olympic, de Luca en de Epplejeck met de veter voorop, ben de naam even kwijt.

En nog even lekkere winterlaarzen van HH

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:37

Oh ja, het is de Serenade, niet de Estelle, dat is een polomodel geloof ik. Sterre, jij zit goed in je laarzen dan! :-)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:40

Estelle is idd de polo. Moest even gluren was de naam vergeten _O-

Ja ik heb een gekke obsessie met laarzen.

De Luca gebruik ik voor springen en crossen. Die van de ej voor trainen in de blub, en de winterlaarzen doe ik nooit meer uit want ze zijn zo lekker warm _O-

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:46

Oh ik houd niet van warme laarzen. of handschoenen. Tijdens het rijden heb ik het snel veel te zweterig. Merkte alleen wel dat ik bijna alleen maar dunnere rijbroeken heb en dat is toch wel fris als je er gewoon mee buiten loopt. Met rijden ook geen last.
Volgens mij scheelt het ook wel wat het materiaal is van de laarzen. Met mijn Petrie Polo's heb ik nooit echt koude voeten gehad. dat ademt toch fijn. De goedkopere Petrie's zijn wel minder ademend heb ik het idee.