Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:40

Getup schreef:
Inlopen is geen strak plan, alleen rijden.
Harde schacht lijkt mij niets, zal inderdaad wel even wennen zijn.

Ze zijn wel erg mooi :D

Thanks! Vooralsnog ben ik dus ook nog geen fan van de verharde schaft, vond ze al stevig genoeg. Maar misschien in de toekomst wel als ze dan extra mooi blijven en dit extra ongemak compenseert

Lootje1991 schreef:
Kan je niet tijdelijk een hakverhoger erin doen tegen blauwe knieholtes?

Ja die heb ik al. En maandverband in de knieholtes :+

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:22

Ik heb ook de superior (zonder cow overigens, de mijne zijn van kalfsleer en ik heb geen verharde schaft, daar hou ik niet van) en ik vind ze superfijn zitten.
Ze zijn al een aantal jaar oud inmiddels.

Wel heb ik ze in de knieholte iets lager laten maken zodat ik geen blaren daar kreeg, voor mij was het dus aantrekken en wegrijden zonder problemen.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:07

Ik denk ook dat je nog even moet volhouden en door moet bijten.

Ik heb Anky's ook van die kachelpijpen en dat heeft ook bloed zweet en tranen gekost maar zitten nu goddelijk hoewel echt lopen nog steeds blaren geeft. Deze zijn inmiddels dik 15 jaar oud en heb dus een paar nieuwe. Coventry heerlijke laars, maar heb stiekem wel spijt dat ik niet voor weer een paar kachelpijpen ben gegaan.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:35

Ik heb de superior, maar volledig van kalf dus misschien daarom, maar echt geen last gehad van het rijden ermee. Ik loop er niet tot nauwelijks op, rijden 2x last van gehad maar inmiddels zijn het slofjes <3

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:44

Ik heb met de Rome (polo model) even last gehad met rijden, vooral in knieholte met lopen maar met rijden was alles wat stijf, inmiddels zitten ze heerlijk maar zien ze er niet als slofjes door de verharde buitenkant maar zo voelen ze wel <3

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:56

Ik heb ook de Rome maar zonder verharde buitenkant denk ik?

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:03

poes schreef:
Ik heb ook de Rome maar zonder verharde buitenkant denk ik?


Als je een verharde buitenkant hebt dan weet je dit wel, dan kan je de schacht aan de buitenkant eigenlijk niet tot amper indeuken :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:08

Niet verhard dus! En ik weet weer waarom. Werd me afgeraden omdat de laars dan lelijker kan ouder worden omdat dat kan tegen trekken of zoiets werd ik verteld. Geen idee hoor.

Wat vind je het voordeel eraan?

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:16

Ik zweer bij verharde schachten, alleen Petrie Anky Elegance laarzen hier. Laatst Petrie Olympic geprobeerd, wat zaten die vreselijk, gauw weer verkocht kon er niet mee rijden.
Mijn laarzen blijven juist keurig, door die verharde buitenkant blijven mijn benen heel mooi stil liggen. Eigenlijk worden ze soort van in bepaalde houding gedwongen zonder dat ik daar moeite voor hoef te doen. Inrijden duurt vaak ook minstens een maand.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:38

Oh dan heb ik misschien toch niet verhard. Weet niet hoe hard verhard is maar ik kan de schacht zeker niet ombuigen in tegen stelling tot mn deniro tricolore.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:15

Ik zat gisteren foto's te kijken van mijn zachte ariats en mijn verharde laars... wat een verschil.
Zo zit ik met mn springlaarzen
Afbeelding

En zo zit ik met mijn (extra) harde schacht (mijn petries zijn echt nog een stuk zachter dan mijn cavallo's qua schacht en hardheid)
Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:12

poes schreef:
Niet verhard dus! En ik weet weer waarom. Werd me afgeraden omdat de laars dan lelijker kan ouder worden omdat dat kan tegen trekken of zoiets werd ik verteld. Geen idee hoor.

Wat vind je het voordeel eraan?

Ik heb helemaal niet kunnen kiezen met aanmeten en het is me ook niet verteld. Kwam voor mij dus als een verrassing.

Bobje26 inderdaad heel verschil, mooie laarzen ook!

Volgende maand heb ik dan ook slofjes hopelijk :')

Anoniem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:01

@Urosa, ik heb die Cavallo's 1,5 jaar thuis gelaten omdat ze ZO VEEL pijn deden steeds.
De Petries rijd ik dagelijks mee (ik moet wel :') ) dus daar was ik snel door heen, maar die cavallo's zitten nu eindelijk wel ok maar elke x als ik ze aan doe, denk ik aan de bloed zweet en blaren die erin zitten hahaha.
Ik was echt op het punt OF verkopen OF nou gewoon aantrekken.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:47

urosa schreef:
Ik heb helemaal niet kunnen kiezen met aanmeten en het is me ook niet verteld. Kwam voor mij dus als een verrassing.


Ik heb het idee dat Petrie dat veranderd heeft en die laarzen tegenwoordig standaard een verharde schacht hebben. M'n moeder heeft namelijk een paar maanden geleden ook de superior (rundleer) laten aanmeten en die hebben ook een verharde schacht. Ik had zelf een paar jaar geleden hetzelfde met de athene. Ik dacht toen dezelfde te krijgen als m'n oude, maar kreeg ineens een hele andere laars. Het model was veranderd en had ineens ook een verharde schacht. Nu vind ik harde laarzen niet zo'n probleem, maar snap wel dat niet iedereen daar blij van wordt. Vooral als je het niet vantevoren weet.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:58

Bobje26 :oo heftig, ik heb de Petries dus ook al een tijdje in huis. Ik kies dan ook liever voor de Melbourne's maargoed, laarzen hebben best veel geld gekost, dus hoppa ~~}> en nu na dit topic wel extra gemotiveerd om door te zetten. Ik heb maandag les, denk dat ik dan wel weer even voor de Melbourne's kies, maar thuis nu sowieso even doorzetten. Kijk eerst wel hoe het met de Superior vrijdag en zondag gaat.

Lottekuhh_x nee precies, was wel netjes geweest als ze dat bij het aanmeten even gemeld hadden. Nah goed. Ik heb ze nu. Eerst maar kijken hoe ze op de lange termijn gaan bevallen.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:30

Urosa, mijn laarzen zijn het meest ‘ingelopen’ door ze te dragen tijdens het rijden dan door er echt thuis op te lopen. In het begin wel gedaan maar merkte dat rijden het fijnste effect gaf.
Is natuurlijk iederen zn eigen voorkeur.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:27

Dat inlopen doe ik inderdaad ook niet meer. Nu maar gewoon doorrijden ermee :o

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:30

Inlopen is ook gewoon heel slecht voor je laarzen.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:20

Ik heb Petrie laarzen, het model weet ik niet exact. Zijn wel erg stugge laarzen en heb in het begin echt wel even door de zure appel heen moeten bijten _O- Houd ze altijd netjes bij, vet ze in etc.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:25

CairnTerrier schreef:
Ik heb Petrie laarzen, het model weet ik niet exact. Zijn wel erg stugge laarzen en heb in het begin echt wel even door de zure appel heen moeten bijten _O- Houd ze altijd netjes bij, vet ze in etc.


Je laarzen invetten is echt heel slecht heb ik altijd geleerd van de zadelmaker en verkopers van laarzen. Je kan ze het beste onderhouden met schoensmeer of bijvoorbeeld de Petrie schoonmaak set.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:42

Invetten kan ook met product speciaal voor laarzen zoals die van petrie.

Ilsevdberg

Berichten: 615
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:33

Hey! Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen. Maar ik was benieuwd naar welk model petrie dit is? Er staat als model code 32 maar ik kan niets daarover vinden.. excuses als mijn vraag hier niet gesteld kan worden!

Afbeelding
Afbeelding

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 01:32

Dat zijn de petrie athene (rundleer) of petrie polo (kalfsleer)

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:47

Hello, ik val ook even binnen.
Heb mezelf gisteren getrakteerd op nieuwe Petrie laarzen: de Sublime in donkerblauw brushed kalfsleer, met houten zool en een randje stardust glinster langs de bovenkant. Ben heel benieuwd, helaas tot volgend jaar wachten...

Het viel mij juist op in de winkel dat de meeste modellen van Petrie géén harde buitenkant meer hebben. Ook niet de duurdere dressuur maatlaarzen. Volgens de verkoopster is dat omdat mensen geen zin meer hebben om laarzen in te rijden. Ik wilde juist per se wel kachelpijpen, idd om de mooiere beenligging, stevigheid en ze langer mooi blijven. Ik heb mijn oude Petrie Polo's kalfleer al zeker 12 jaar en die zien er nog steeds prima uit!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:14

Ohh ik vind kachelpijpen ook fijn haha, blijven zoveel mooier! Zolang de binnenkant maar niet zo hard is kun je er al vrij snel heel fatsoenlijk mee rijden.

Ik heb de Anky Elegance <3

Afbeelding