[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:59

Ik ben vrij klein dus dan kan het net.

Vind mijn kentucky eigenlijk nog het allermooist, maar past gewoon niet meer bij mn lijf. Is zo getailleerd. Afbeelding

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:12

MoniekV schreef:
Echt jammer dat de Fairplay jasjes zo kort zijn, volgens mij ga ik er nooit inpassen :(


Ik heb de basis modellen in lengte maten :) En de worden flink besteld ook, veel mensen vinden de normale te kort. Meer gericht op springen. Die nieuwe modellen van dit seizoen vallen ook al een flink stuk langer uit. Had mijn oog laten vallen op een vervanger voor mijn bruine jasje. De navy olimpia, maar ik ben kort en vond hem niet mooi vallen.Te lang, terwijl de basis modellen mij top passen.

Meet anders even je rug, dan kijk ik even in de lijst welke modellen je zou passen.

nwankwo

Berichten: 655
Geregistreerd: 05-07-08
Woonplaats: beek en donk

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:23

Hoi hoi,

Ik ben al een tijdje een stille meelezer

Last minute ben ik eigenlijk opzoek naar een zwart wedstrijdjasje en ik vroeg mij af of jullie misschien ideeën hebben. Het zit namelijk zo ik start normaal in het bruin/zwart, alleen nu kreeg ik vandaag te horen dat ik a.s. maandag in het zestal meerijd.

Nu heeft iedereen daarbij zwart tuigage dus ik denk dat het dan wel afsteekt als ik met mijn bruine spooks rijjasje aankom. Zoals op onderstaande foto is mijn set goed te zien, alleen heb ik nu wel een andere cap en hoofdstel. Namelijk die van de foto eronder!

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!!

Groetjes Joyce

Kaula

Berichten: 2496
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:58

Is het voor 1 keertje of voor vaker? Als het voor vaker is zal het jasje vast wel precies hetzelfde als de andere 5 moeten zijn ? :)

nwankwo

Berichten: 655
Geregistreerd: 05-07-08
Woonplaats: beek en donk

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:03

Dat is nog onzeker. Afhankelijk van hoe het gaat. Elke ruiter heeft gewoon ieder z'n eigen jasje aan dus wel allemaal verschillende merken, maar wel zwart.

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:11

Als je zelf ook graag een zwart jasje erbij wilt, zou ik het overwegen om een zwarte te halen.
Maar als jullie nog niet zeker weten of het voor vaker is, dan zou ik het deze ene keer gewoon zo doen.
Anders ook zonde om helemaal een jasje erbij te kopen, lijkt mij :)

Dit bruine zal wel wat afsteken, maar lijkt me dat het niet het belangrijkste is joh :D

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:15

Echt wat een mooie sets komen hier weer voor bij <3

_Lot_
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:59

Veulen84 schreef:
Nee hoor. De knhs heeft dat al een paar jaar geleden geschrapt.


Weet iemand of een wedstrijdshirt met opstaande boord en afgesloten met een ritsje mag zonder plastron? (Shirt blauw, kraag wit)

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 02:04

_Lot_ schreef:
Veulen84 schreef:
Nee hoor. De knhs heeft dat al een paar jaar geleden geschrapt.


Weet iemand of een wedstrijdshirt met opstaande boord en afgesloten met een ritsje mag zonder plastron? (Shirt blauw, kraag wit)


Mag :j

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 02:05

nwankwo schreef:
Hoi hoi,

Ik ben al een tijdje een stille meelezer

Last minute ben ik eigenlijk opzoek naar een zwart wedstrijdjasje en ik vroeg mij af of jullie misschien ideeën hebben. Het zit namelijk zo ik start normaal in het bruin/zwart, alleen nu kreeg ik vandaag te horen dat ik a.s. maandag in het zestal meerijd.


Kun je niet iets van iemand lenen? Dat gebeurd hier wel voor demonstraties tweetallen enzo.

nwankwo

Berichten: 655
Geregistreerd: 05-07-08
Woonplaats: beek en donk

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:35

Nou heb ik voor maandag geregeld dat ik a.s. nog niet meerijd. Om individueel te starten vind ik het ook wel leuk om nog een extra jasje te hebben, dus dat is opzich nog niet zo'n probleem.

Alleen weet ik niet welke. Het liefst geen softshell meer omdat dit een vrij kwetsbare stof is vind ik.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:41

Wat is er kwetsbaar aan softshel? Ik heb de mijne gewoon gewassen in de wasmachine ideaal. Zou ik nooit met m'n couture hippique jasje doen.

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:01

Alice13 schreef:
Wat is er kwetsbaar aan softshel? Ik heb de mijne gewoon gewassen in de wasmachine ideaal. Zou ik nooit met m'n couture hippique jasje doen.

Op een zacht wasje blijft CH heel erg mooi! :j Hoef je ook niet te strijken (denk ook niet dat hij daar tegen kan :') )
Staat in de instructies dat hij niet naar de stomerij mag namelijk en je hem in de wasmachine moet doen

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:48

Ohw ik heb doe van mij gewoon nr m'n moeder gebracht hahaha die regelt dat dan. O:) maar goed om te weten!

Capriootje

Berichten: 6769
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:06

Dit is geen verkoop topic, dat kan je op de bokt markt doen :)

Marieke1495

Berichten: 5219
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:08

Michelle77: waar heb je die riem vandaan? :) Mooi is ie, en in het zwart helemaal denk ik! :D

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:36

Bij Post Ruitersport in Schiebroek. Hebben ook een site, van elke riem maar 1 stuk.

De zwarte is echt mooi en chique. Ben er erg blij mee.

nwankwo

Berichten: 655
Geregistreerd: 05-07-08
Woonplaats: beek en donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:58

Alice13 schreef:
Wat is er kwetsbaar aan softshel? Ik heb de mijne gewoon gewassen in de wasmachine ideaal. Zou ik nooit met m'n couture hippique jasje doen.


Nou klittenband is geen succes :D
Vooral met mijn plastron is dit erg lastig.

Zodra je ook maar iets raakt met de stof, bijv.: klittenband e.d. wordt het meteen erg pluizig en beschadigd de stof. Ook vindt ik het een zweetstof die erg zwaar is :P

apollootje

Berichten: 1057
Geregistreerd: 18-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:03

Even een vraagje.
Ik lees hier oa dat je geen plastron meer hoeft te dragen en dat enkele van jullie dit ook niet doen. Maar wat dan wel? Een chique wedstrijdshirt of blouse met speciaal kraagje?
Heeft iemand foto's?

En wat vinden jullie een mooie kleur voor een wedstrijdjasje op een bruinbonte pony? Simpel zwart? Donkerblauw? Of is donkergrijs ook mooi?
Voorheen startte ik met mijn haflinger in het donkergrijs, dit vond ik zelf wel erg chique. Nu met mijn bonte pony heb ik een zwart jasje maar ben toch niet helemaal tevreden :o
Bruin is voor ons geen optie, dat vind ik zelf niet mooi :+

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:40

nwankwo schreef:
Alice13 schreef:
Wat is er kwetsbaar aan softshel? Ik heb de mijne gewoon gewassen in de wasmachine ideaal. Zou ik nooit met m'n couture hippique jasje doen.


Nou klittenband is geen succes :D
Vooral met mijn plastron is dit erg lastig.

Zodra je ook maar iets raakt met de stof, bijv.: klittenband e.d. wordt het meteen erg pluizig en beschadigd de stof. Ook vindt ik het een zweetstof die erg zwaar is :P


Niet elke soort softshell is het zelfde. Er is hoge kwaliteit softshell die niet meteen stuk gaat en veel meer ademt. Dat hangt namelijk af van de basis stofmix die er in zit. Heb veel verschillende de laatste jaren vast gehad. Sommige zijn heel slecht en sommige zijn echt heel goed. (Tot mijn eigen verrassing ook)

xxxmh

Berichten: 3504
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:17

Mijn softshell jasje van Harry´s Horse is echt super van kwaliteit (op de knopen na die er heel vaak vanaf vallen)

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:34

En met veulen eens mijn softshel jasje is super mooi en heel eerlijk zijn er maar weinig stoffen die ongeschaad onder klittenband weg komen.

nwankwo

Berichten: 655
Geregistreerd: 05-07-08
Woonplaats: beek en donk

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:38

mmm toch vreemd dan. het huidige softshell jasje wat ik heb is van spooks en die kost €250.- dan verwacht je toch wel kwaliteit haha

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:38

Nou idd zeg!

Ik ga morgen met mn kobalt jasje rijden. Ik ben benieuwd haha

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:39

nwankwo schreef:
mmm toch vreemd dan. het huidige softshell jasje wat ik heb is van spooks en die kost €250.- dan verwacht je toch wel kwaliteit haha


Van spooks heb ik wel meer gehoord dat ze zweterig zijn ja. Ze zullen wel een speciale coating of bewerking gebruiken. Soms hangt het er ook vanaf waar een merk z'n belang op zet. Moet het mooi, slijtvast of minder zweterig. Het feit dat alle opties mogelijk zijn, maakt het een geweldig product.

Voor de meeste mensen is een wedstrijdjasje van softshell makkelijk omdat je hem in de wasmachine kan gooien.