Knot bij Kep Italia

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 10:22

Misschien heb ik scheef gekeken met zoeken, maar kon geen duidelijk antwoord vinden. Binnenkort ga ik met wedstrijd rijden starten en inmiddels heb ik een prachtige Kep Italia cap. Alleen heb ik geen flauw idee hoe ik met mijn mooie lange haar een fatsoenlijke knot eronder kan doen en wat ik precies om die knot heen kan doen; het lijkt me dat een knotnetje met strik geen doen is onder die Kep...
Iemand tips/suggesties?

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:27

Ik maak gewoon en knot zonder donut ofzo, gewoon haar in een staart, draaien en om zichzelf heen rollen. Ik maak hem dan altijd zo laag mogelijk en maak hem goed vast. Vervolgens een simpel netje er overheen (zonder strik), en dan past die prima onder mijn KEP :)

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:28

Ik heb een knot in een haardonut onder een kep en met een netje eroverheen zonder strik.

LiS
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Bavel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:28

Ik rij ook met een Kep en ik kamer een knot onder maken zonder dat deze uitzakt. Mijn aanpak is het volgende:

Ik zet mijn Kep op en doe een hele lage staart in. Keep af.
Dan een donut om mijn staart en met anti uitzak elastiekjes (zit rubber in) de donut vast. Dan doe ik een netje om mijn hele haar (dus zo'n ouderwetse). Dat netje maak ik om mijn knot vast met twee elastieken: een dikke elastiek en een dunne tegen het uitzakken. Dan pareltjes om de knot en klaar. Kep weer op.

Bij mij is het op deze manier nog nooit uitgezakt en het blijft netjes zitten. Moet er wel bij zeggen dat ik redelijk fijn haar heb en dit ongeveer 20 cm over mijn schouders valt.

Succes!

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:31

ik maak hem gewoon met een donut, zonder haarnetje of zoiets..
Staart zo laag mogelijk en niet super strak. Donut erom, haar vast maken en bij het opdoen van de Kep cap trek ik de knot altijd een beetje naar beneden, daarom doe ik de staart in eerst instantie niet super strak :j

Maar ook ik heb vrij makkelijk haar

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 10:49

Hmm, ik ga binnenkort maar eens het eea proberen met jullie tips. Ik heb echt lang, veel en redelijk dik haar, dus ben benieuwd! Dankjewel voor de snelle reacties :)

NikkiTimmi

Berichten: 25
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:12

Uhm nou ik heb ook gigantisch lang haar en zat ook altijd te knoeien ermee. Maar ik maak of een gewone lage knot met twee elastiekjes of een haar donut. :)

Annegg
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-09-15

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:49

Gewoon een paar keer uitproberen of het met donut blijft zitten! Anders zou ik het inderdaad zonder donut proberen!

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:34

Ook hier haren tot aan mijn billen en geschiedenis van ruzie met knotnetjes/donuts etc.
Tot ik dit filmpje tegenkwam: https://m.youtube.com/watch?v=hkzCRCHlRWE
Hij kan nog een stuk lager dan op het filmpje. Makkelijk te maken, hoe langer het haar hoe steviger en geen drol meer onder mijn cap vandaan.

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 14:41

Dank je!! Ik ga het adhv het filmpje eens proberen!

_Eviee
Berichten: 165
Geregistreerd: 13-09-15

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:00

Inderdaad gewoon een donutknot (zo laag mogelijk!) met een netje erover heen :j

Rebekka78
Berichten: 97
Geregistreerd: 08-09-15

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:28

Ik zou ook een zo laag mogelijk staart doen en dan een haarnetje er over.

princie1999

Berichten: 278
Geregistreerd: 02-05-15
Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:09

Ik heb niet heel lang haar, maar mijn cap zakt altijd over mijn ogen, dus ik volg!! Ik wil wel een donut en haarnetje gebruiken, maar ik heb het probleem als ik mijn haar eromheen draai, dat er altijd dleine plukjes uitsteken. Die krijg ik niet tussen mijn netje geklemd, en ook niet in mijn elastiek.

Ik heb ook niet lang genoeg haar voor dat filmpje...

Wat ik wel heb gezien bij iemand, die had haar tot aan haar billen, en die maakt het haar in een staart met een heel dun elastiek. Dan draait ze het op een bepaalde manier (weet niet hoe) onder haar cap. Het valt niet op, het enige nadeel is dat je je haar niet kunt laten zien, dus daarom doe ik het niet. Misschien kun jij er wel wat mee

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:03

je Kan een haardonut proberen en dan zo laag mogelijk.

Merelson
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:32

Hoi! Ik ben van plan om een KEP te gaan kopen, maar ik heb heel dik en lang haar. Hierdoor ben ik bang omdat de KEP zo laag is uitgesneden me dikke knot er niet onder past. Ik maak mijn knot altijd met een donut en dan een netje eromheen. Hebben jullie tips voor dik en lang haar onder een KEP?

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:03

Ik heb ook een Kep, maar ik vond het zo’n gedoe om een knot te maken die voor mijn gevoel te laag hangt dat ik hem nu gewoon dagelijks gebruik. Wedstrijden ben ik met een andere cap gaan doen die van achter wat hoger uitgesneden is.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:04

Heeft kep geen speciale binnenvoering voor een knot? Samshield had dat wel dacht ik.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:21

Met lang en dik haar heb je toch geen donut nodig? Past toch niet in het netje? Tenminste niet bij mijn dochter. Daar past een opgerolde vlecht amper in het netje van de speld met strik.

JackiePlug
Berichten: 93
Geregistreerd: 15-07-15

Re: Knot bij Kep Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:12

Onder mijn Kep lukt het ook niet met een gewone donut. Het haar + de donut is dan veel te groot voor in mijn nek. Ik heb laatst zo'n donutclip gekocht waarmee je je haar net zo krijgt maar dan zonder al dat onnodige volume. Dit werkt super! Ik gebruik ook geen netje of iets over mijn knot. Dit is wat ik bedoel;
Afbeelding