[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:04

Ik heb momenteel een Kentucky concours jasje (in 2 maten) maar ik ben bang dat ik er na mn zwangerschap niet meer in ga passen.

Weten jullie een vergelijkbaar jasje? Donkerblauw, lang model, maar misschien iets minder getailleerd... Enne liefst goedkoper dan kentucky..!

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:51

Iemand ervaring met de jasjes van Coutoure Hippique?

goriginal

Berichten: 233
Geregistreerd: 30-08-14
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:16

Hallo, ik ga volgend jaar starten met een 5 jarige zwartbruine merrie. Nu zat ik te twijfelen over een donkerblauw of wit setje. Mijn cap en wedstrijdjasje zijn donkerblauw en ik heb zowel zwarte als bruine laarzen. De rest van het tuig is zwart. Voor dressuur hebben we sowieso een wit dekje, de vraag is dus alleen voor het springen. Zo ziet de merrie eruit:

Afbeelding

Wat vinden jullie? Wit of donkerblauw dekje + peesbeschermers?

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:53

Donkerblauw vind ik persoonlijk toch wat stoerder in de springring :)

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:56

Ik vind zelf wit altijd wat netter staan voor wedstrijden.

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:03

OliLau schreef:
Iemand ervaring met de jasjes van Coutoure Hippique?


Ik vind het super jasjes, mooie kwaliteit en fijne pasvorm. Wat ik ook heel prettig vond dat aanpassingen aan de maat (enkele cm langer en smaller) zonder meerkosten was. En er zijn super veel opties om het te costumizen :D

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:15

Ik vind de kwaliteit heel wisselend v ch ik heb zelf een jasje en die vind ik mooi. Heeft voor mij goede pasvorm en die is ook van mooie stof. Bij de divoza zie ik ook vaak genoeg wat hangen wat ik echt niet mooi vind of hele rare pasvorm heeft. (Keer een blauwe aangehad die past iemand alleen als hij dubbel D heeft heel raar! Die hangt er nog steeds.)

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:25

Luz_ElenaE schreef:
OliLau schreef:
Iemand ervaring met de jasjes van Coutoure Hippique?


Ik vind het super jasjes, mooie kwaliteit en fijne pasvorm. Wat ik ook heel prettig vond dat aanpassingen aan de maat (enkele cm langer en smaller) zonder meerkosten was. En er zijn super veel opties om het te costumizen :D


Dankje!

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:42

Alice13 schreef:
Ik vind de kwaliteit heel wisselend v ch ik heb zelf een jasje en die vind ik mooi. Heeft voor mij goede pasvorm en die is ook van mooie stof. Bij de divoza zie ik ook vaak genoeg wat hangen wat ik echt niet mooi vind of hele rare pasvorm heeft. (Keer een blauwe aangehad die past iemand alleen als hij dubbel D heeft heel raar! Die hangt er nog steeds.)


Jaaa ze bestaan dus toch. Slank in de taille maar in bezit van vollere boezem. Vaak moet je alles platdrukken om het bij je taille goed te hebben of je kunt erin gaan zwemmen. Ik ben nu alleen niet op zoek naar een jasje. Dat is dat wel weer jammer.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:07

Haha nou vond dit een heel raar model hoor. Zou met zo'n cup maat (helaas ben ik niet zo gezegend) een jasje op maat maken, dan heb je gewoon echt een mooi passend jasje nodig.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:06

Hoi hoi! Ik heb een vraagje. Hóe 'beige' mag je gaan met je wedstrijdbroeken? Kom regelmatig op Derby's en jachten en daar zie je veel beige rijbroeken. Ik vroeg me af of een broek als onderstaande echt té donker wordt?

Afbeelding

Wil graag een mooie beige rijbroek voor m'n springoutfit, die is nu nog champagne.
Laatst bijgewerkt door Bunn op 17-12-15 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:10

Dat is meer bruin, geen beige. Maar ik heb een vrij donker beige broek. Geen problemen nog mee gehad.

Zoefken

Berichten: 463
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:11

Sanne96 schreef:
Iemand enig idee wat ik voor dekje zal doen?

Ik heb een Roze jasje gekocht voor op een schimmel met bruin tuig.


Ik weet niet of het voor springen of dressuur is, maar ik zou niet te veel kleuren bij elkaar gooien. Een roze jasje is natuurlijk al heftig, dus ik zou derest wat neutraler houden. :)

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:14

Veulen84 schreef:
Dat is meer bruin, geen beige. Maar ik heb een vrij donker beige broek. Geen problemen nog mee gehad.


Hij heet nog 'beige' en had hem dus eigenlijk bijna op de kleurnaam besteld, maar heb een foto gevonden en daar lijkt hij wel erg donker inderdaad. Hmmmm. :\

Heb je een foto van jouw rijbroek?

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:17

Hmmm. Nu ik verder kijk. Spooks heeft deze Ricarda rijbroek dus ook nog in een versie zonder 'grip'. Verder dezelfde product- en kleurnaam, alleen is deze dus een eind lichter:

Afbeelding

Ik moet maar eens een mailtje gaan sturen naar Spooks. :')

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:21

Bunn schreef:
Veulen84 schreef:
Dat is meer bruin, geen beige. Maar ik heb een vrij donker beige broek. Geen problemen nog mee gehad.


Hij heet nog 'beige' en had hem dus eigenlijk bijna op de kleurnaam besteld, maar heb een foto gevonden en daar lijkt hij wel erg donker inderdaad. Hmmmm. :\

Heb je een foto van jouw rijbroek?


Even geen foto van mezelf. Maar wel van de catalogus:
http://www.ruitersportimport.nl/2731-th ... dhpurs.jpg

Vind die van jou toch echt bruin. Heb verschillende beige broeken in de shop. Die zijn niet zo van kleur als die jij laat zien. Welk merk is dat?

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:30

Ahh, da's meer geel. Dit zijn allemaal Spooks rijbroeken. Heb nog wat verder gezocht en merk dat ze echt veel verschillende tinten beige hebben. Heb ze maar gemailed hoe het in elkaar steekt. ;) Op foto's op internet zie ik genoeg Spooks broeken die lang niet zó beige zijn als de eerste.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:34

Ik heb het toen hier ook gevraagd. Kreeg van iemand het antwoord... Beige is beige :)
Moet zeggen dat mensen erg leuk reageren op een andere kleur rijbroek.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:35

Ik vind de ene te geel en de andere twee echt te bruin voor wedstrijd moet je het wel wit en beige houden geen geel of taupe. Snap dat dit foto's zijn en dat de kleur altijd anders kan uitvallen.
:D

Benieuwd nr een foto van het roze jasje!!

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:37

Die van mij is wel echt beige hoor :)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:38

In de reglementen staat wit, beige of geel. Wat mensen daarvan vinden doet er niet toe. In principe mag je dus met een kanarie gele broek starten. Of mensen het kunnen waarderen is een ander verhaal.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:24

Nies_ schreef:
In de reglementen staat wit, beige of geel. Wat mensen daarvan vinden doet er niet toe. In principe mag je dus met een kanarie gele broek starten. Of mensen het kunnen waarderen is een ander verhaal.


Ik gaf ook mijn mening hoor bedoelde het niet als voorschrift. Sorry als ik daarin niet duidelijk was.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:41

Oh ik snap je probleem, ik heb off white, maar ligt ook bijna niet in de winkel. Heb uiteindelijk een broek via marktplaats en dekje ook. Maar bijna niet dezelfde kleur te krijgen.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:48

gewoonmarie schreef:
Oh ik snap je probleem, ik heb off white, maar ligt ook bijna niet in de winkel. Heb uiteindelijk een broek via marktplaats en dekje ook. Maar bijna niet dezelfde kleur te krijgen.


Dat had ik hiervoor ook. Dekje had ik toen in het zwart. Maar ik wil ook altijd een shirt passende bij m'n broek. Nou, vergeet dat maar >;)

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:05

Oh, nee. Een shirtje met een kraag in een andere kleur dan wit is gewoon onmogelijk. Iets vinden dat matcht met die champagne broek die ik nu heb, heb ik ook al opgegeven. :P

Zou alleen dus graag een mooie beige broek willen voor erbij. Verder heb ik alles navy (ook dekje, want springen) en start ik met bruin tuig. :j Voor de dressuur houd ik die champagne wel, al start ik dat bijna nooit meer. :=

Vraag is dus alleen: hoe vind ik een beige broek die niet té beige is. :')