[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 10:19

Afbeelding
Afbeelding

Schimmel en bruine laarzen inspiratie

Dressuur donkerblauw met cognac accenten
Springen Bordeaux jasje en Dekje, blauwe cap

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:48

Prachtig IrishDraught, zeker met dat tuig! Dat jasje met bruine accenten staat echt perfect! En _Natasja_ jouw laarzen zijn zeker niet storend en met dekje en shirt echt wel een geheel. Bedankt voor de inspiratie, ik denk dat ik me niet zo druk moet maken om mijn bruine laarzen. En jullie witte rijbroeken staan wel heel netjes.
Hoewel het mag, denk ik dat je met beige of geel opvallend buiten de massa valt bij een dressuurwedstrijd, ik weet niet of je daar dan toch afgerekend wordt. En dan wat is toegestaan qua geel? Mag je als neon banaantje door de baan? :+

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:29

    Deelnemers dienen, tenzij het verenigingstenue wordt gedragen, tijdens de proef te verschijnen in:
    a. een rij-jas, type colbert.
    b. een overhemd, dressuurblouse of shirt, overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen hebben
    en een hoge boord of kol.
    c. een witte, beige of gele rijbroek. Het zitvlak en de kniestukken mogen een andere kleur hebben.

    Etc.

Geen idee wat je bij geel moet voorstellen. Ik denk meer richting zacht geel, creme in plaats van bananengeel maar daar zegt het reglement niet zoveel over.

Beige kan wel echt heel mooi staan!
Denk dat het bij het blauwe jasje met cognac accenten van IrishDraught ook mooi zal staan.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 15:41

Contemplate schreef:
Prachtig IrishDraught, zeker met dat tuig! Dat jasje met bruine accenten staat echt perfect! En _Natasja_ jouw laarzen zijn zeker niet storend en met dekje en shirt echt wel een geheel. Bedankt voor de inspiratie, ik denk dat ik me niet zo druk moet maken om mijn bruine laarzen. En jullie witte rijbroeken staan wel heel netjes.
Hoewel het mag, denk ik dat je met beige of geel opvallend buiten de massa valt bij een dressuurwedstrijd, ik weet niet of je daar dan toch afgerekend wordt. En dan wat is toegestaan qua geel? Mag je als neon banaantje door de baan? :+


Ik heb een outfit zonder wit (donkerblauw jasje, champagne dekje, broek en handschoenen), nog nooit het idee gehad dat ik erop afgerekend ben. Af en toe komt iemand naar me toe omdat ze het mooi vinden en dat was het, zou je daar dus niet door tegen laten houden.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 16:31

Op crème word je niet afgerekend hoor! Ik heb daar bij de pony’s ooit mee gereden. Was er wel echt heel erg snel op uitgekeken := Was wel fijn dat die broek minder snel vies werd, vond dat wel een duidelijk verschil.

Ik heb zelf juist wel altijd gewoon in wit gestart op m’n schimmel, vind blauwe dekjes enzo echt niet mooi en crème dus ook niet meer. Ik vind dat zelf gewoon prima staan en ook netjes.


Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:00

Ik heb in champagne gestart en nooit op afgerekend. Knal geel zou ik niet doen, nee. Moet zeggen dat ik gekleurde dekjes ook niet zo geslaagd vind, net zoals degene hierboven. Gewoon crème, champagne of wit en dan met bies bij wit om het te breken. Zo reed ik ook op schimmel.

Oh en wel passend bij jasje of tuig die bies oid. Soms zie je wel eens blauwe jasjes en grijze dekjes of andersom, terwijl de kleur van het dekje nergens anders voorkomt, dat toont toch meer als even snel bij elkaar geraapt.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:29

Rijdt iemand hier met donkere handschoenen? Ik heb gisteren in de stromende regen mijn trainingshandschoenen aangedaan en vond het eigenlijk geen gek gezicht.
Ik ben van springen wel de donkere handschoenen gewend, ga ik voor dressuur te snel of vinden jullie het ook wel goed staan?

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:42

Ik rij met donkerblauwe.

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:48

x_Milou schreef:
Rijdt iemand hier met donkere handschoenen? Ik heb gisteren in de stromende regen mijn trainingshandschoenen aangedaan en vond het eigenlijk geen gek gezicht.
Ik ben van springen wel de donkere handschoenen gewend, ga ik voor dressuur te snel of vinden jullie het ook wel goed staan?

Ik rijd met donkerblauwe van roeckl, ik heb graag zoveel mogelijk hetzelfde als voor mijn trainingen, zo ben ik zeker dat alles goed zit. Daarom dat ik mensen die een wedstrijdzadel of wedstrijdlaarzen ook echt niet snap

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:58

Ik rij ook met donkerblauwe handschoenen bij een donkerblauw jasje.

Afbeelding

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 22:40

Hier ook, bij mijn donkerblauwe jasje reed ik met donkerblauwe handschoenen, nu mijn zwarte jasje gebruik ik mijn zwarte handschoenen.
Bij mijn bordeaux jasje had ik wel wit aan.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 01:22

Ik rij met zwart, vind het rustiger ogen.
Afbeelding
Afbeelding

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:51

Ik dacht altijd dat lichte handschoenen verplicht waren, of is dat veranderd?

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:54

Melisje_92 schreef:
Ik dacht altijd dat lichte handschoenen verplicht waren, of is dat veranderd?

Bij ons is het zo dat het mag zolang het geen gilkleur is, dus zwart en blauw kunnen prima, maar geen roze bijvoorbeeld 8-)

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:55

Ik start in grijze handschoenen met mijn grijze jasje en zwart met mijn rode jasje. Nooit commentaar op gehad!

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:59

Melisje_92 schreef:
Ik dacht altijd dat lichte handschoenen verplicht waren, of is dat veranderd?

Dat is al jaren niet meer verplicht. Handschoenen überhaupt zijn niet meer verplicht. Rijden ook genoeg mensen zonder nu.

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:19

Oh fijn dat dat is aangepast, nooit naar gekeken eigenlijk

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:15

xx_Irisje schreef:
Ik rij met zwart, vind het rustiger ogen.
[ [url=m/0kpkSt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eTEzKR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je deze voorbeelden ziet, dan oogt het ook bijna stijlvoller dan wanneer ze wit waren geweest. Wat zien die sets er tof uit!
Mag ik vragen waar je groene jasje vandaan komt? :o Vind hem heel mooi vallen samen met het paard.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 06:42

Canon schreef:
xx_Irisje schreef:
Ik rij met zwart, vind het rustiger ogen.
[ [url=m/0kpkSt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eTEzKR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je deze voorbeelden ziet, dan oogt het ook bijna stijlvoller dan wanneer ze wit waren geweest. Wat zien die sets er tof uit!
Mag ik vragen waar je groene jasje vandaan komt? :o Vind hem heel mooi vallen samen met het paard.

Dankje, vind ik dus zelf ook.
Het is een animo, toevallig heb ik ook de slipjas in deze kleur binnen gekregen, helemaal verliefd op.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:48

Ik heb een tweedehands jasje op de kop getikt van Lotus Romeo. Wilde ook graag een groene, maar niet te vinden in de juiste kleur. Kwam deze bruine tegen voor 10 euro. Het enige wat er niet goed aan is is 1 steentje dat vervangen is en de verkeerde kleur :+ Verder echt enorm goede staat!

Afbeelding

Afbeelding

Ook nieuw dekje gehad van Anky en nieuwe cap, oftewel vieren dat we na 2,5 jaar blessureleed en wedstrijdstop daardoor weer weggeweest zijn. En had al een nieuwe broek van montar omdat witte broek die dus 2,5 jaar in de kast heeft gelegen rate vlekken gekregen had.

Afbeelding
Afbeelding

Dus heb nu een donkerblauw jasje met donkerblauwe cap en bruin jasje met cap. Door de stof op de kraag en zakken is het niet helemaal zo bruin, valt ook mee dat paard hele andere kleur is natuurlijk haha.

Eef_Bam

Berichten: 4099
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:09

Dat is een koopje MWM! Ben benieuwd hoe het op je paard staat.

Ik heb voor het eerst gestart met mijn groene jasje, denk dat dat hem gaat worden. Had al een oefenwedstrijd gedaan, daar nog met mijn dark navy jasje, vond ik toch wat minder, ook omdat de eigenaar graag een gesponsord dekje met zwarte bies en oornetje erop wilde. Maar mijn groene jasje heeft zwarte accenten, dus die vandaag aangehad. Laatste foto is wel gemaakt met een aardappel :Y) .

Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 21:12

Ah staat mooi! En donkerblauw zal ook super staan maar idd jammer als dekje en netje dan zwart zjjn haha.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 06:33

Nog even een vraag. Heeft er hier iemand een wedstrijdshirt van Fairplay? Die hebben de kleur die ik zoek, maar geen idee hoe ze vallen.

Ik heb qua shirts eigenlijk altijd een s of 36, maar sommige toch net weer groter. Erg afhankelijk per shirt..

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 08:37

MyWishMax schreef:
Nog even een vraag. Heeft er hier iemand een wedstrijdshirt van Fairplay? Die hebben de kleur die ik zoek, maar geen idee hoe ze vallen.

Ik heb qua shirts eigenlijk altijd een s of 36, maar sommige toch net weer groter. Erg afhankelijk per shirt..


Ik vond ze strak/nauw vallen. Maar redelijk true to size als je dat in acht neemt. Ik had met een 40/42 een L en XL maar vond ze beide te tekenend rond de buste, dus verkocht. Wel fijne dunne shirts!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:47

MyWishMax schreef:
Nog even een vraag. Heeft er hier iemand een wedstrijdshirt van Fairplay? Die hebben de kleur die ik zoek, maar geen idee hoe ze vallen.

Ik heb qua shirts eigenlijk altijd een s of 36, maar sommige toch net weer groter. Erg afhankelijk per shirt..

Ik heb een vest van Fairplay en een wedstrijd shirt. Vest is een 36 en zit super mooi, shirt is een S en zit prima. Sluit mooi aan en zit niet strak. Vind het ook een erg fijne stof om in te rijden, plakt niet en blijft mooi ademend

Afbeelding
Afbeelding