[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tennan
Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:12

Welke maten zijn dat Ketly?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:26

Het jasje is maat M en de Kep Italia heeft ook schaal M.

Nynkex01
Berichten: 1121
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:28

Wie oh wie Kan mij adviseren? Ik heb een super mooie donkerblauwe samshield met donkerblauw wedstrijd jasje, maar nu heb ik een jong paard en ga ik graag met airjacket op wedstrijd. Daar zit een bodywarmer overheen, maar die is zwart. Nu kun je speciale wedstrijd jasjes kopen voor er overheen maar dan ben je minstens € 400 kwijt, dus ik dacht ik koop een goedkoop zwart wedstrijdjasje om onder de bodywarmer te doen zodat het een geheel lijkt. Dan zit ik alleen met mijn donkerblauwe cap waar ik geen afscheid van kan nemen, nu dacht ik ik laat iets donkerblauws op de bodywarmer naaien, koop een wit dekje met een donker blauw randje en doe donkerblauwe steentjes in de frontriem. Maar wordt het dan niet een beetje een bij elkaar gezocht zooitje met zwart en donkerblauw? of Kan ik beter doorsparen voor een donkerblauw wedstrijd jasje dat over de Air jacket heen kan?

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 06:17

Waarom doe je je Air jacket niet over je donkerblauwe wedstrijd jasje heen die je al hebt,?

Nynkex01
Berichten: 1121
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:05

Vind ik niet mooi, zwarte ding over blauwe jasje. Wil dat het zo min mogelijk opvalt want vind airjacket niet zo mooi in de dressuur

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:58

Kan je airvest niet onder je jasje?

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:16

Nynkex01 schreef:
Vind ik niet mooi, zwarte ding over blauwe jasje. Wil dat het zo min mogelijk opvalt want vind airjacket niet zo mooi in de dressuur

Een airjacket valt ook over een zwart jasje gewoon enorm op :o

Maar dat zou mij niet zo sturen. Veiligheid boven alles.

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:38

Als je tuig verder ook zwart is zou ik je set gewoon houden zoals je het nu hebt. Dus de airjacket over je blauwe jasje, aan de mouwen etc zie je dan nog mooi de kleur icm met je cap.
Ligt er ook aan hoelang je op wedstrijd wilt met de airjacket? Eerste 3 á 4 keer of altijd? Voor het laatste zou ik dan wel de set gaan aanpassen maar voor tijdelijk zou ik het lekker houden bij wat het is. Zonder nieuwe cap word het er niet echt een mooier geheel van dan in mijn ogen.

Nynkex01
Berichten: 1121
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:50

Ja dat is het dus, ik wil er eigenlijk gewoon altijd mee blijven rijden. Eerst dacht ik ook alleen met mijn jonge paard, maar merk nu dat ik met mijn oudere paard er ook gewoon veel fijner mee rijd. je voelt je ook een beetje stom als je er hard af klapt omdat je hem niet meer nodig dacht te hebben en dat hij dan in de kast ligt. Hij kan niet onder normaal wedstrijdjasjes, wel onder een speciaal daarvoor gemaakt wedstrijd jasje van zo’n € 400. Misschien dat ik daar wel voor ga sparen, of hoop dat er een keertje een op marktplaats voorbij komt

Lukasje
Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:02


_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:03

Nee dat mag niet.

Lukasje
Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 06:55

Dames, ik heb jullie hulp nodig!

Liefst wil ik een blauw dressuurdekje met wit, effen blauw mag ook, maar ik vind geen blauw dat matcht met mijn rijjasje. Nochtans is het vest “gewoon” donkerblauw maar al wat ik er tot nu tie naast gelegd heb, is toch te verschillend van kleur dat ik storend vind.

2e optie is een chique wit (geen geheel blinkend), of een wit met donkerblauw bies waarbij de bies bij voorkeur aan de uiterste rand ligt (minder snel vies).

En, om me de volgende zoektocht te besparen: een oornetje dat erbij past. Oornetje donkerblauw met wit, maat cob.

Het dekje mag een full tenzij die erg groot valt. Het gaat op een grote D-pony, onder een 17.5 inch zadel.

_karin_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:39

Afbeelding
Dit is een eskadron dekje met een wit en rood biesje, misschien hebben die eea voor je?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:43

Van br heb je witte dekjes met blauwe rand. Die haal ik waarschijnlijk zelf bij blauwe set.
Afbeelding

Oornetje wil ik nooit met een lichte kleur, dus kan ik je niet mee helpen. :+ Ik heb dus of een geheel donkerblauwe of donkerbruine.

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:11

Ik heb de witte met blauwe rand van ps of sweden! Ook heel mooi dekje!

Lukasje
Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:42

_karin_ schreef:
[ [url=m/CMPKWl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een eskadron dekje met een wit en rood biesje, misschien hebben die eea voor je?


Mooi dekje maar liefst zonder de rode bies.

Lukasje
Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:43

MyWishMax schreef:
Van br heb je witte dekjes met blauwe rand. Die haal ik waarschijnlijk zelf bij blauwe set.
[ Afbeelding ]

Oornetje wil ik nooit met een lichte kleur, dus kan ik je niet mee helpen. :+ Ik heb dus of een geheel donkerblauwe of donkerbruine.


Ja kijk, zoiets is zeker een optie! Een oornetje wil ik evenmin in wit hoor. Ik zoek een blauw (met ev wat wit of zilver in) dat bij het dekje past.

Lukasje
Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:44

_coquette_ schreef:
Ik heb de witte met blauwe rand van ps of sweden! Ook heel mooi dekje!


Die is ook chique !

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:17

Lukasje schreef:
_coquette_ schreef:
Ik heb de witte met blauwe rand van ps of sweden! Ook heel mooi dekje!


Die is ook chique !

Ja en hij blijft ook heel lang goed! Ik heb die van br ook gehad. Maar daar werd de blauwe bies heel snel vaal van.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:49

Oh, daar had stalgenootje geen last van. Die heeft hem al 5 jaar oid.
Die van ps vind ik wel mooi, maar ik wil geen goud :+

Ts, ik zal even kijken voor oornetje, had een hele mooie subtiele gevonden in donkerblauw, maar de oren pasten niet goed bij mijn paard. Even zoeken of ik hem kan vinden.

Lukasje
Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:00


MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 17:55

Afbeelding

Lijkt dezelfde kleur of slag donkerder als de mijne? Dat het meeste donkerblauw te fel? Is vergeleken met het jasje

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 18:03

Kingsland navy is echt mooi donkerblauw maar weet niet of die wat geschikt in de collectie hebben op het moment

Lukasje
Berichten: 11268
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 18:05

Oeh lastig zeggen of dat dezelfde kleur is. Nu ik zelf thuis de blauw kleuren er heb naast gelegd en ondervonden dat niks matchte, durf ik online niets te kopen omdat op het scherm een kleur nog moeilijker te beoordelen is.

Raineri
Berichten: 6236
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 19:30

Mijn schoonmoeder maakt en ontwerpt zelf trouwjurken en we willen samen mijn wedstrijd jasje ontwerpen. Probleem is alleen dat ze hem niet zelf in elkaar kan naaien gezien de stof van de jasjes te stretchy is waarvoor ze geen goede naaimachine heeft. Heeft iemand hier een jasje from scratch laten maken/naaien?