[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:52

Ik was hem toevallig van de week tegen gekomen :') Ik zou ook zoiets willen, maar nog liever die pikeur in olijfgroen. Maar die hebben ze zo goed als nergens meer, is nu een donkergroen wat ik geen mooie kleur vind.

Ik heb al een blauw jasje, dus onzin om die te vervangen. Kan ik beter nieuwe knopen halen haha.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:30

Ik weet geen ander jasje maar die Pikeur is zeker aan te raden. Zit heel fijn en stof blijft mooi

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:57

Ik heb het rij jasje besteld van Kramer super bedankt. Het enige wat ik nog zoek (nee joh ben niet perfectionistisch) is een donkerblauw haarnetje met rose goud detaill. Iemand hier een idee? Google me suf.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:00

Wat voor haarnetje? Bedoel je een strik met netje eraan, iets voor om de knot heen als netje of bijvoorbeeld een band om knot heen.

Die laatste kan je vaak wel in verschillende kleuren laten maken. Dat lijkt me makkelijker, want de rest is niet te krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld niks blauws in mijn haar, omdat dat te veel werd, jasje en cap en dan ook nog blauw in haar. Ik heb gewoon een wit parelnetje of een blonde met een paar steentjes. Wil alleen nog een bruin elastiek om het juist een beetje te breken ipv weer blauw.

_karin_

Berichten: 3915
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:09


Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:07

Het is rustig in het topic, logisch ook gezien de wedstrijdstop bij de meeste van ons. Ikzelf ga met Hemelvaart weer sinds oktober op pad. Onderling voor “eigen” vereniging..

Inmiddels ben ik in het bezit van een bruine kask cap en vraag ik me af wat een mooie combinatie zou zijn met bruin tuig en een koffievos.

Ik dacht zelf aan het pikeurjasje in Taupe kleur. Zijn er hier mensen die dit jasje hebben?


Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:43

Ik heb een blauw jasje met bruin tuig eb laarzen. Ook omdat geen van de bruine jasjes echt staat bij paard of het wordt te veel bruin bij elkaar. Of het zijn geen jasjes naar mijn smaak. Zou nog een (olijf) groene willen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:33

Ik heb alles bruin en sinds vorig jaar het olijfgroene Pikeur jasje

Afbeelding

Afbeelding

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:05

Ik heb zelf een volledig blauwe set(incl. Kep en laarzen) met bruin tuig. Maar vond het wel leuk om er nog een set naast te hebben eventueel

Nouvel jouw set blijft toch wel erg gaaf hoor!

Wat betreft dat het geheel te bruin wordt ben ik het wel eens, echter vond ik het met Taupe nog wel aardig breken dacht ik..

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:18

Die taupe van pikeur vind ik wel een beetje grijzig tonen? Weet niet hoe mooi dat is.

Ik rij ook met een beige/taupe jasje op een koffievos, alleen wel zwart tuig. :)

Afbeelding

Angie1990

Berichten: 199
Geregistreerd: 22-09-20
Woonplaats: Nijkerk

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:27

Ik heb dit jasje ooit is laten samenstellen.
Is een zandkleurig jasje met een zwart en lichtblauw streepje.

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:01

Flevolander schreef:
Ik heb zelf een volledig blauwe set(incl. Kep en laarzen) met bruin tuig. Maar vond het wel leuk om er nog een set naast te hebben eventueel

Nouvel jouw set blijft toch wel erg gaaf hoor!

Wat betreft dat het geheel te bruin wordt ben ik het wel eens, echter vond ik het met Taupe nog wel aardig breken dacht ik..


Ja ik had ook altijd een bruin jasje, maar dat vond ik ook zo alleen maar bruin op een gegeven moment...

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:06

De combi bij DG vind ik persoonlijk erg leuk omdat Horonae zo grappig zweetvlos is met de blonde manen, ben bang dat dat effect bij mijn effen koffievos vos minder is en het inderdaad dus te bruin wordt in combinatie met mijn bruine tuig..

Angie1990 jou jasje is ook wel echt heel gaaf gelukt!

Nouvel, jouw bruine jasje vond ik anders wel heel gaaf ook, maar komt ook weer doordat je paard niet bruin of vos is gok ik zo

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:10

Misschien juist kijken welke kleur dekje mooi staat op paard en dan in die tint kijken of je een jasje kan vinden? Dan kan je ook kijken welke kleur bruin of beige eventueel genoeg afsteekt?

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:20

Mywishmax..


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Eventjes voor de beeldvorming, die van mij met wat bruintinten

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 01:56

Dan vind ik die met de bovenste foto het chiqueste staan.


Iedereen bedankt voor eerdere reacties en tips. Ik heb inmiddels een haarnetje gekocht.

Heb ik nog een vraag. Jeetje zit hier wel het hele topic onder te spammen. Bestaan er joggingspakken voor over je wedstrijdoutfit van paarden merken? Ik Google me suf maar kan niks vinden. Heb maat 40 dus weet niet of ze überhaupt bestaan of doen jullie iets anders aan over je wedstrijd kleding? Wil er wel een beetje mee voor de dag komen. Kom niet verder dan of iets van nike of adidas maar dat vind ik dan weer niks of armani kan redelijk maar ik zoek nog andere opties.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 06:43

Ja, dat bestaat. In ieder geval broeken. Ik heb er 1 van hv polo, maar meer omdat ik die in aanbieding tegen kwam dan om netjes voor de dag te komen.
Ik gebruik het om mijn witte rijbroek schoon te houden. Soms die van hv polo, anders een andere broek die over rijbroek heen past en die vies msg worden.

Een merk heeft er niks te maken of je ermee voor de dag kan komen.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 07:54

Ik heb gewoon een goedkope joggingbroek over mijn witte rijbroek heen :) kan je vast ook wel bij de HM, zara of primark kopen. je hebt inderdaad ook het een en ander van paardenmerken die je geloof ik op je been helemaal open kan ritsen maar zelf nooit gehad.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 07:57

Ik heb echt gewoon een joggingbroek van hv polo, geen ritsen haha. Maar goed, die was 10 euro, daarom ging die mee. Die ritsen zijn voor mij ook niet nodig, heb toch geen laarzen aan van te voren, anders worden die vies.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:36

Je kan ook kijken naar hockey broeken, die hebben vaak langs de hele zijde ritsen en kunnen ook waterdicht zijn :)

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:03

Horka heeft tegenwoordig een joggingpak. En ik dacht dat Pikeur? afgelopen winter ook zoiets had, maar daar ben ik even niet zeker van.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:34

f4bjheu schreef:
Je kan ook kijken naar hockey broeken, die hebben vaak langs de hele zijde ritsen en kunnen ook waterdicht zijn :)


Ik zoek niks met ritsen hoor :)
Ik zoek een normaal hip joggingpak waar ik redelijk mee voor de dag kan komen voor over mijn wedstrijd kleding heen. Denk aan Ralph lauren, burbery, armani, Tommy hilfiger of een paardenmerk. Paardenmerken kom ik lastig bij via google. Horka kan ik bijvoorbeeld nog steeds niet vinden.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:46


DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:23

XRuby_SymmyX schreef:
f4bjheu schreef:

Ik zoek niks met ritsen hoor :)
Ik zoek een normaal hip joggingpak waar ik redelijk mee voor de dag kan komen voor over mijn wedstrijd kleding heen. Denk aan Ralph lauren, burbery, armani, Tommy hilfiger of een paardenmerk. Paardenmerken kom ik lastig bij via google. Horka kan ik bijvoorbeeld nog steeds niet vinden.



Je moet zelf weten hoe je je geld wilt spenderen, maar met een 'gewone' joggingbroek kun je net zo goed redelijk voor de dag komen horen. Hoeft echt geen Armani te zijn haha.

Ik zie de meeste mensen op wedstrijd gewoon met een goedkope joggingbroek komen, omdat die toch alleen maar in het zand en de modder eindigen.

Joggingbroeken van paardrijmerken zijn mij niet bekend. :')

_karin_

Berichten: 3915
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:31