Tips? Zadelmerk/model volwassen ruiter van 1.56m + D-pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HaileysComet
Berichten: 1219
Geregistreerd: 15-01-06

Tips? Zadelmerk/model volwassen ruiter van 1.56m + D-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 13:54

Ik ben me alvast aan het orienteren op een dressuurzadel. Het is niet makkelijk, zeker niet gezien het grote aanbod van merken en de diverse modellen. Maar heb voorlopig de tijd om eens goed rond te kijken.

Zowieso wil ik een zadelmaker laten komen, zoals bijvoorbeeld van Rijs. Maar ik heb ook goede verhalen over Starho, Het Drunense Ruiterhuis en Bestfit gehoord. Maakt mij niet zoveel uit, als er maar iemand komt die verstand van zaken heeft: zodat het zadel past/passend gemaakt kan worden voor mij en voor mijn pony.

Ik ben maar 1.56m. Bloos

Heb gisteren op het paard van mijn vriendin gereden met een KN Symphony 17/17,5 inch, mijn benen zijn duidelijk te kort voor dit type zadel. De zitting was wel goed.

Wie weet welke merken + modellen geschikt zijn voor de kleine volwassen ruiter + D-pony?

Kwaliteit Euroriding, Stubben, KN etc. Nieuwprijs zo rond de E 1500.

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Edit: een beetje steun is fijn, maar ik wil niet opgesloten zitten.

blackstar

Berichten: 3190
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Tips? Zadelmerk/model volwassen ruiter van 1.56m + D-pon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:54

Ik heb zelf pas geleden bij Drunens Ruiterhuis een dressuurzadel en springzadel gekocht.
Destijds ben ik naar ze toe geweest en heb daar heel goed advies gehad. Een paar zadels als favoriet opgeven en de maat bepaald. Daarna een afspraak gemaakt om bij mij langs te komen op stal, zodat er ook op de zadels gereden kon worden en om te kijken welke goed lagen op mijn pony.
Het zadel is een Euroriding Diamant (dressuur) en een Euroriding Luxor (spring) geworden, maat 16.5 en een normale boom geloof ik. Pony is een Welsh Cob met een normale rug. Ikzelf ben ongeveer 1.60 en weeg 47 kilo.
Ben toen heel goed geholpen, en je merkt ook dat ze veel verstand er van hebben. En nog belangrijker (vind ik) ze nemen de tijd voor je, zowel in de winkel als met het passen op je pony.

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re: Tips? Zadelmerk/model volwassen ruiter van 1.56m + D-pon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:48

eigenlijk zijn er heel veel merken maar ze moeten dan maatwerk voor je maken cq leveren... maar veel ruitersport zaken leveren uit voorraad in standaard maten

Maar terzijde ik kan je er altijd wel aan helpen geen enkel probleem

HaileysComet
Berichten: 1219
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Tips? Zadelmerk/model volwassen ruiter van 1.56m + D-pon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 20:55

Bedankt voor jullie berichtjes! OK dan!

Blackstar, ik had inderdaad over het Drunens Ruiterhuis gehoord dat de service super is. Een tijd terug heb ik wel eens met een Euroriding Diamant gereden, een ouder type volgens mij, die reed ook erg fijn. Ik ga er zowieso een keer kijken! Bedankt!

Micha, ik ben nu toch wel nieuwschierig geworden naar je maatwerkzadels. In principe wil ik zo min mogelijk aan een bestaand zadel laten versleutelen. Dus echt maatwerk klinkt zo gek nog niet. Ik ben alleen bang dat zo'n maatzadel ver boven mijn budget zit... maar ben toch wel geinteresseerd hoe wat.